Zobacz pełną wersję : Czy mam dobrze ustawiony rozrząd?
Witam!
Mam problem z moją Civiczką 1,5 15B2 jest dośc mułowata. Do 120 km/h później jest problem.
Jak sprawdzi czy rozrząd jest dobrze ustawiony, czy np. nie przeskoczył pasek o jeden ząbek.
Czy dam radę to sam sprawdzi czy trzeba do mechaniora jechac?
Są teoretycznie znaki na kole pasowym i niby można samemu, ale według mnie lepiej do mechanika. Ja miałem przestawiony w D13, myślałem, że to coś z kablami, bo nie przepalał całej mieszanki, tylko strzelał w wydech. Podjechałem do ASO (Krężel), sprawdzili kable, wyprzedzenie zapłonu, a okazało się, że to rozrząd. Poprawili i problem ustał. Co do ceny, to wzięli 100 zeta.
Zdejmujesz pokrywe zaworow, pokrywe rozrzadu i sprawdzasz czy znaki na kole pasowym pokrywaja sie ze znakami na kole rozrzadu.
Dam radę to zrobic bez kanału? I bez demontowania jakiś dodatkowych elementów w silniku.?
skolopendra
25-02-07, 16:08
Dam radę to zrobic bez kanału?
rade dasz ;)
Dominik_bb
25-02-07, 18:05
bez kanału nie dasz rady bo nie zablokujesz kola pasowego zeby go odkrecic
Dominik_bb ja nie chcę go odkręcac tylko sprawdzic czy jest dobrze ustrawiony, czy wszystkie znaki sie pokrywaja a jesli nie to pojade to zrobic do mecheła. :)
[ Dodano: Nie 25 Lut, 2007 ]
Jechałem dzisiaj moją Hanią i obserwowałem jak się obroty mają do prędkości bo podobno to też może byc nie tak jak pasek rozrząd jest przestawiony.
A więc tak:
Przy 110km/h na 4 biegu było 4tyś obr/min
Przy 120km/h na 5 biegu było 3,5 tyś obr/min
A jak to u was wygląda w 1,5 16V 15B2?
obserwowałem jak się obroty mają do prędkości bo podobno to też może byc nie tak jak pasek rozrząd jest przestawiony
bzdura
Krótka prosta i fachowa odpowiedź. Bzdura!!!!!!
[ Dodano: Pon 26 Lut, 2007 ]
No i sprawdziłem ten rozrząd. Jest tak:
Na kole pasowym są takie rowki 3 koło siebie razem i jeden troche dalej.
Gdy ustawię na ten środkowy z tych trzech na rysunku oznaczony jako 1 równo ze znaczkiem 2 na silniku to górne znaki GMP nr 3 pokrywają się z górną krawędzią głowicy cylindrów.
Gdy ustawię ten osobny znak na kole nr. 4 to górny znak GMP nr. 6 pokrywa się ze znakiem nr 5 na silniku.
A tu linki do obrazków:
http://punol.wrzuta.pl/obraz/9DqhvO0N8m/
http://punol.wrzuta.pl/obraz/9TOUq06F9o/
Nie wiem czy tak ma byc?
Jest dobrze ustawiony?
Miałem to samo w D14Z4. Wg drugiego rysunku jak dolne koło masz ustawione wg białego znaku (4) to na górnym znaki powinny się pokrywać z górną krawędzią głowicy. Ja miałem ustawione wg czerwonego znaku (1) i strasznie mułowaty był, do tego sporo palił i głośno chodził. Teraz na 3-ce wyciąga 140 :d
Byłem u mechanika! Mówie mu co i jak i mi mówi, że raczej nie może to by wina rozrządu bo by silnik nierówno chodził. Poza tym byłem u niego z 3 tyg. temu i wymieniał mi uszczelkę pod głowicą i, że niby by widział jak by było coś nie tak z tym rozrządem.
Mam mu zostawic autko w piątek i uzna na co jest chora moja Hania.
Skoro sam ustawial rozrzad to przeciez sam od razu sie nie przyzna ze faktycznie mogl zle ustawic :D
Byłem u mechanika! Mówie mu co i jak i mi mówi, że raczej nie może to by wina rozrządu bo by silnik nierówno chodził.
Moja też chodziła równo.
W Pt jak mu auto zawiozę to chyba też mu dam instrukcję z tym jak ma ustawic ten rozrząd tak jak ma byc!!! :d
A tak pozatym to jakie jeszcze są objawy źle ustawionego rozrządu? Poza tym, że fura słaba i jedzie max 130 czy jakoś tak?
[ Dodano: Pią 02 Mar, 2007 ]
No to już wszystko jasne! Źle ustawiony rozrząd!!! Dzisiaj byłem u mojego mecheła zapłaciłem 70zeta ustawił ten rozrząd tak jak ma być i zaworki przy okazji.
Teraz Hania odzyskała MOC!!! Chodzi jak powinna.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
Tomek
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.