Zobacz pełną wersję : Reperaturki błotników tylnych
millenium11
17-04-11, 00:04
Witam, poszukuje reperaturek tylnych błotników do Civica MB1 '96
W tym sklepie znalazłem dwa różne zamienniki:
http://www.czesci24.pl/index/401/61/22124/blotniki-nadkola-podluznice-i-ich-reperaturki/honda/civic-ma_-mb1-lb-5d-eu-01951296/id
drugi z nich jest prawie dwukrotnie droższy. Znacie reperaturki jakiejś dobrej firmy, solidnej jakości i w miarę trwałe?
Czy opłaca się kupować te droższe reperaturki? Spotkaliście się z jakimiś tańszymi, a solidnymi?
Blacharka z POLCARU jest bardzo cienka, i wiem z porównania, że jak się bierze z PC, to czarne elementy blacharskie są lepsze.( grubsze, lepiej wykonane )
Przyłączam sie do pytania. Na początku maja mnie czeka wymiana i nie wiem jakie repereurki kupić.
Ktoś moze polecić cos konkretnego, dobrej jakości?
Wysłane z TapaTalk
Moje auto wlasnie stoi u balcharza juz ze zrobionymi reperaturkami. Kupiłem zwykłe nie czernioe za 60zl sztuka. grubosc blach tj w orginale. Zobaczymy jak to bedzie sie spisywac ale min 4 lata ma podobno bez problemow to wytzymac.;)
słuchajcie, tam jest problem ze sprawnym odpływem wody czy co że to w ogóle leci, może trzeba zawczasu udrożnić by nie mieć tego kłopotu?
Zobaczymy jak to bedzie sie spisywac ale min 4 lata ma podobno bez problemow to wytzymac
No właśnie, potrzebował bym kogoś kto założył reparaturki firmy X albo kupione od sprzedawcy Y, jeździ już jakiś czas i niema problemu. Jak robić to porządnie.
Panowie, wspomożecie informacją?
Mike ja tez wychodze z tego zalozenia i nie osczedzalem na tym tyle ze te reperaturki to wszystkie sa takie same jedyna roznica to sa 2 wersje tzw krotkie i te długie. Wszystko zalezy gdzie jest ruda u mnie nie bylo pod zderzakiem jej to kupiłem krotkie. Auto dobieram w czwartek, blacharz nie maila żadnego problemu z tymi reperaturkami , w sobote byle to wszystko dotarte i gotowe do malowania . Dzis wlasnie bedzie malowanko a jutro badz w srode polerka i do odbioru;) Przy okazji spr progi i sa oki. narazie zadnych oznak. A propo progów 1 mam pekniety moze jakies spawanie plastików ktos mi poleci lub jakies inne rady?
Mike ja tez wychodze z tego zalozenia i nie osczedzalem na tym tyle ze te reperaturki to wszystkie sa takie same jedyna roznica to sa 2 wersje tzw krotkie i te długie. Wszystko zalezy gdzie jest ruda u mnie nie bylo pod zderzakiem jej to kupiłem krotkie
A słusznie. Muszę oblukać jak tam się miewa blacha pod zderzakiem.
A propo progów 1 mam pekniety moze jakies spawanie plastików ktos mi poleci lub jakies inne rady?
Raczej niema sensu spawanie - cały sprawny próg o pewnie koszt niewielki a pewność że nie pęknie jest większa. No i znacznie lepiej będzie wyglądać.
EDIT: Na szybko - 80zł - http://allegro.pl/honda-civic-98r-5d-listwy-progowe-zewnetrzne-l-r-i1524358341.html
50zł - http://allegro.pl/nakladki-progowe-honda-civic-5d-i1541937906.html
powiem wam tak w zeszlym roku robilem nadkola (tzn kumpel u siebie w zakladzie ) to kupilem na aledrogo te wlasnie krotsze reperaturki , wszystko zrobil elegancko jak dla kumpla .
i teraz tak autko cala jesien izime niegarazowane pod chmureczka sobie stoi i na pierwszym wiosennym myciu dokladnie oblukalem calosc jak sie trzyma i jak narazie tfu tfu jest git malina wiec rok juz wytrzymalo oby tak do konca
W sumie to racja musze sie za tym rozejzec thx mike
to kupilem na aledrogo te wlasnie krotsze reperaturki
A pamietasz może od którego sprzedawcy? Proucentem był polcar czy klokerholm(czy jakos tak)?
szukalem juz zeby link wstawic dla Ciebie ale nie moje wygrzebac nigdzie
dareks1990
19-04-11, 17:38
ja też jakiś miesiąc temu robiłem błotniki tył i powiem że są 2 rodzaje krótsze i dłuższe i te dłuższe są dwukrotnie droższa, ale czasem trzeba kupić to droższą . Zależy to od stopnia skoloryzowania .
Ja kupiłem tą droższą i ani trochę nie żałuję-rdza była aż zżerała próg i rant gdzie zachodzi zderzak. Z Polcaru za 140zeta kupiłem przez sklep motoryzacyjny
Panowie a ile płaciliście za wymianę nadkoli z malowaniem ? niedługo muszę się za to zabrać i chciałbym poznać koszt takiej operacji.
Mnie lokalny blacharz/lakiernik powiedział 130zł za wstawke, 250zl za malowanie. Za stronę. Oczywiście muszę przyjechać z reperaturkami. Także 760 + koszt reperaturek.
Wysłane z TapaTalk
kumpel mi robil 200 od elementu no plus reperaturka , na slasku jakis tam lakiernik zaspiewal za wymiane reperaturki ale od mazdy 323f 350zeta plus reperaturke
Panowie ja dałem 1300zł + koszt reperaturek . Malowane były jeszcze drzwi tylne zeby nie bylo widac różnicy oraz rownane wgniotki na nich . do tego polerka całego auta , a wyszło tak :
http://www.image-share.com/upload/616/77.jpg (http://www.image-share.com/ijpg-616-77.html)
do tego tez jest zdjęcie reperaturek jakie kupiłem:p
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?100455-D14A8-MB2-kowal162./page5
Proucentem był polcar czy klokerholm(czy jakos tak)?
ODp. Ja zamawialem u dystrybutora Polcar, a dostalem klokerholmy. Slyszalem tez ze lepsze, ale jest jedno ale polcar i taksprzedaje blachy firmie klokerholm.
Sam nie wiem moim zdaniem to jedno i to samo bo blacha musi i tak byc takiej samej grubosci i obie sa do obrobki obustronnej ba sa surowe:p
Ja miałem wstawione firmy Klockerholm jakieś 20 miesięcy temu. Fachowiec który montował je był zadowolony z nich . Miały tylko jeden mankament: były źle spasowane w miejscy styku z plastikowym zderzakiem, musiał go trochę podszlifować.
Kupiłem je tu http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=8839464
Panowie ja dałem 1300zł + koszt reperaturek . Malowane były jeszcze drzwi tylne zeby nie bylo widac różnicy oraz rownane wgniotki na nich . do tego polerka całego auta
Witam
Także jestem z Zduńskiej i przed zimą lub tuż po niej będę zmuszony zainwestować w reperaturkę. Koszt robocizny z częściami w Twoim przypadku jest przerażający. Możesz mi powiedzieć gdzie robiłeś te błotniki i czy pytałeś o koszta u innych blacharzy/lakierników?
Witam,
W Polcarze są dostępne dwa wykonania reperatur: firmy Klokkerholm (dłuższe) oraz produkcji polskiej - krótsze. Różnica w cenie dwukrotna na korzyść polskich. Jakość przetłoczeń i grubości blachy - ta sama. W przypadku blach zagranicznych płaci się za długość blachy. Jeśli rdza nie dopadła krawędzi błotnika nad zderzakiem nie ma potrzeby przepłacać i kupować droższych, lepiej kupić polskie.
Pytałem koszta u wszystkich prawie takie same od 1000 do 1300 z tym ze u mnie byly jescze dzrzwi wszystkie malowane , lakiernika swojego Ci nie polece bo nie jest super ja widze roznice a koszt rep samych to jak mowie ok 1000zl u nas niestety za malowanie elem biora ok 250zł/ sztuka do tego jeszcze wspawanie itp:p Ale mysle ze warto to zrobic a pozatym chlopaki z forum tez robili to w granicach 1000zł wlasnie takze jest jak jest:p
PS wpadaj na spoty do nas temat w regionalych:)
2 dni temu rozmawiałem z kolegą i mówił, że jemu kumpel robi wszystkie auta i mimo tego, że robi to w garażu to zawsze jest to zrobione git.
Pojechałem więc kumplem niech zerknie na moje błotniki i oceni sprawę zarówno pod kątem zaawansowania prac jak i kosztów. Powiedział, że nie ma sensu w moim przypadku wstawiać całych reperaturek. Sam dosztukuje potrzebne fragmenty i wyprowadzi to ładnie szpachlą. Zresztą w przypadku reperaturek podobno też bez szpachli się nie obejdzie. Zatem po co spawać pół błotnika jak można fragment. Na spawach jest największe prawdopodobieństwo ponownej rdzy.
I cenę powiedział rewelacyjną....
...400zł za dwie sztuki włącznie z malowaniem całego błotnika żeby nie było widać odcięcia i cieni.
Skoro kumpel sam u niego robi swoje auta i jest zadowolony to też zaryzykuję. Ale dopiero za ok 2-3 miesiące bo bieda jest aktualnie z siankiem :)
Pozdrawiam
To niezle spachle klada nawet pod malowanie, cena fajna ja niestety nie mialem takiego znajomego:p
czy będą powody do radości to się okaże jak zrobię i po pół roku czy roku znów nie będzie trzeba robić :)
Pozdrawiam
Koledzy,
potrzebuję reparaturek do mojej Hondy 5D liftback MB2 z 1998 roku. Czy możecie potwierdzić, że poniższe reparaturki będą odpowiednie:
Tylni błotnik:
http://www.czesci24.pl/szczegoly/753377/reperaturka-blotnika-tylnego-honda-civic-mb_-mc2-lb-5d-kombieu-01970401
Próg:
http://www.czesci24.pl/szczegoly/791400/reperaturka-progu-honda-civic-mb_-mc2-lb-5d-kombieu-01970401
Zauważyłem też, że na dole przednich nadkoli (przy drzwiach kierowcy) zaczynają prześwitywać przez lakier się lekkie kolory rdzy. Czy wiecie może, czy blacharz poradzi sobie z tym bez dodatkowego kupowania reparaturek błotników przednich (są bardzo drogie :( )
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi :)
Reperaturka błotnika przedniego? A gdzie Ty to widziałeś? Nie lepiej kupić cały przedni błotnik w kolorze? W 150zł/szt. się zmieścisz bez problemu...
wulkanisko
06-09-11, 23:08
potrzebuję reparaturek do mojej Hondy 5D liftback MB2 z 1998 roku. Czy możecie potwierdzić, że poniższe reparaturki będą odpowiednie:
Tylni błotnik:
http://www.czesci24.pl/szczegoly/753...mbieu-01970401
A potrzebujesz aż takich długich? Mi w przedlifcie wystarczyły krótkie zakupione tu: http://allegro.pl/reperaturka-blotnika-tylnego-l-honda-civic-95-5d-i1770452868.html krótka reperaturka polskiej produkcji polcaru. Dobrze wytłoczona, blacharz nie miał najmniejszych problemów z dopasowaniem.
Co do błotnika to kupuj w kolorze, bo jest ich mnóstwo dostępnych i w dobrym stanie i przedniej cenie:) Co innego do przedlifta:/
Rdza doszła bardzo daleko, dlatego wydaje mi się, że potrzebne są dłuższe reparaturki. Ale mogę się mylić. Poniżej zamieszczam zdjęcia. Proszę o ocenę
Lewa:
http://img823.imageshack.us/img823/8649/070920113340.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/823/070920113340.jpg/)http://img694.imageshack.us/img694/2633/070920113341.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/694/070920113341.jpg/)http://img594.imageshack.us/img594/4018/070920113348.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/594/070920113348.jpg/)
Prawa:
http://img594.imageshack.us/img594/5425/070920113345.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/594/070920113345.jpg/)http://img809.imageshack.us/img809/1585/070920113346.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/809/070920113346.jpg/)http://img97.imageshack.us/img97/946/070920113347.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/97/070920113347.jpg/)
Przednie nadkole:
http://img841.imageshack.us/img841/6830/070920113343.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/841/070920113343.jpg/)
Czy mam rację, że potrzebna jest mi również reparaturka progu? Bo ta od tylnego nadkola chyba nie sięga wystarczająco głeboko?
zdejmij plastiki z progow to sie dowiesz ale prawdopodobnie bedzie trzeba.
O chłopie, trzeba koniecznie te większe reparaturki. Przednie nadkole do uratowania. I nie zakładaj po zrobieniu błotników tych gumowych osłonek co masz obecnie.
Dzięki za odpowiedzi :) Niestety rdzę odziedziczyłem po poprzednim właścicielu i dopiero teraz mogę się nią zająć.
@Lucas.FK2:
- do uratowania - tzn? Bez wymiany błotnika?
- o które gumowe osłonki chodzi? Mógłbyś zaznaczyć mi na zdjęciu i wrzucić? Mam też (obecnie zdjęte bo słabo się trzymały) gumowe osłony na całe nadkole. Taka jakby cienka gumowa listewka, która była na nadkolu od środka. Czy ich też nie powinienem zakładać po naprawie?
Tak właśnie - chodzi o tą listewkę. Niektórzy mówią, że to przez to jest rdza. Co innego, że korozja wyłazi od środka a nie od uszczelki, ale to inna bajka... ;) Jak porobisz blachy to wal w progi i nadkola (profile zamknięte i od strony bagażnika) kupę fluidolu lub innego środka do konserwacji... Będzie na lata spokój.
ale rdza zjadlo go juz calego :)
wulkanisko
09-09-11, 00:05
Oj to rzeczywiście nie będziesz miał innego wyjścia jak dać te długie. Sprawdź progi bo wyglądają pewnie podobnie.
Co do tych gum to nie warto ich zakładać? W sumie to od tamtej strony rdza rzadko zaczyna wychodzić. Blacharz mi polecił je zakładać po zrobieniu reperaturek, bo bez nich podobno rant się spiaskuje i wtedy możne być ponownie problem z rudą.
Progi to mu zrzarło jak mi czyli dosłownie parę cm. za tymi nie szczęsnymi błotnikami. Czyli większe reparaturki sobie licz- Bolsik sprzedaje takie coś na forum. Te gumowe osłonki to juz możesz posłać do kontenera,bo pod nimi na własnym przykładzie mówię-tam zbiera się woda i najpierw gnije lakier i potem elegancko błotnik. Po zrobieniu błotników kup baranka wysmaruj od środka i spokój.
Przedni błotnik jest jak najbardziej do uratowania
Ja bym jednak radził zdjąć te plastikowe osłony z progów i obejrzeć dokładnie co tam się dzieje, bo o ile z tyłu dłuższe reperaturki może wystarczą o tyle z przodu próg może być zjedzony przy mocowaniu błotnika. Tam też lubi rude być. Tym bardziej, że sam błotnik również już jest szarpnięty.
Trix, reparatury tylnych błotników sięgają do listwy progowej. Tak więc "wyleczą" widoczną na zewnątrz korozję. W kwestii korozji progu musisz zdjąć listwę progową. Wtedy będziesz wiedział czy również on wymaga ingerencji blacharza. reperatury progu są na rynku dostępne. Pasują od starszych modeli CIvica, -95. Ta sama konstrukcja z plastikową listą progową, inna długość. Blacharz sobie poradzi.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.