Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wymiana przegubu



djwafel
16-04-11, 20:38
Witam dziś chciałem wymienić przegub w swoim hondzie.
Niestety godzinkę męczyłem się z odkręceniem tej śruby która znajduję się na środku koła ta trzymająca przegub. Odgiąłem tą blachę która była wbita do tego wpustu.
Popsikałem preparatem penetrujący, i niestety nic.
Ukręciłem dwa klucze i ani nie drgnęło.
Na końcu w garażu znalazłem konkretny klucz 32, podgrzałem opalarką też nic nie dało.
Gdzieś w garażu był palnik ale nie znalazłem.
Co mam zrobić aby tą śrubę odkręcić?

sivy
16-04-11, 21:41
w takiej sytuacji tylko porządny klucz na dwumetrowej dzwigni :D

lugi666
16-04-11, 23:10
ale tylko porządny sprzęt jak masz chińskie klucze to nic dziwnego, że się ukręcają.
Jak wyżej musisz zakasać rękaw;)

djwafel
17-04-11, 00:08
Chłopaki to nie był chinski sprzęt zrobiłem dźwignię metrową i dlatego się ukręciło. A porządny klucz mam. Myślałem aby rozebrać tarczę ściągnąć zacisk i przeciąć to fleksem.

Saiti
17-04-11, 00:56
To jest przykręcane baaardzo dużym momentem. Więc niestety, ale mimo wszystko Twoje klucze są tu winne :)

kamix666
17-04-11, 08:30
dobra laga Yato robi robote i odpowiedni klucz 32

karpik85
17-04-11, 09:28
U mnie to było odkręcane kluczem na rurze ok. 1,5 metra i poszo.

Boniek87
17-04-11, 09:35
ja z kolegą ostatnio odkręcałem przeguby kluczem z dwumetrową dźwignią i ledwo poszło wiec bez mocnego klucza nie podchodź do tego nawet :p

djwafel
17-04-11, 10:23
Powiem wam, że znalazłem taki dobre stare klucz nasadowe ciężkie i z wytrzymałej stali mówicie aby zrobić dźwignię 2 bądź 1,5 metrową?

lugi666
17-04-11, 10:55
tak

sivy
17-04-11, 12:50
koniecznie, a najlepsze stare ruskie klucze :D

Saiti
17-04-11, 14:09
Im większa tym łatwiej, do metrowej musisz użyć dwa razy więcej siły niż do dwumetrowej :)

woly84
17-04-11, 15:10
Jest jeszcze jeden sposób-pożądny klucz pneumatyczny-mi pomogli panowie z serwisu ogumienia.

RRa
17-04-11, 18:33
staraj się nie kręcić na chama tylko z wyczuciem po troszku przekręcaj klucz. U mnie podziałało. Wcześniej też jeden klucz padł. odkręciłem ta nakrętkę kluczem z TOPEX'u :rolleyes: pamiętaj o wyczuciu :> ofc na klucz nałożona rura długości metr - wystarczy. rura ze starego centralnego ogrzewania się przydała :D

djwafel
17-04-11, 18:35
Niestety nie dałem rady ;/ Nakrętka z przegubem tworzą całość ;/ Chyba palnikiem trzeba to ciąć.

RRa
17-04-11, 19:25
aż tak się zapiekły skubane?

Boniek87
17-04-11, 19:56
sprobuj pneumatem gdzieś u jakiegoś mechanika zamiast to ciąć

djwafel
17-04-11, 22:01
Niestety pneumat nic tutaj nie zdziała, nakrętka i śruba tworzą jednolitą całość nie zdziwiłbym się jak by nigdy nie był wymieniany...

lugi666
17-04-11, 22:16
Spróbuj uderzyć parę razy młotkiem tylko tak, żeby nie zbić gwintu

djwafel
17-04-11, 22:19
Już to próbowałem nawet stawałem na kluczu i skakałem i nic.

lugi666
17-04-11, 22:26
Może kręcisz w złą stronę;)

kenny
17-04-11, 22:41
Za krótka rura. Nakrętka musi się odkręcić.

Boniek87
17-04-11, 23:36
mowisz ze pneumat nic nie da - ja miałem tak ze śrubą od koła pasowego kiedyś, tez nie szlo jej ruszyc, dopiero pneumat dał radę. Popsiukaj to kilka dni czyms od rdzy i probuj dalej z dźwignią, musi puscic w koncu i tak jak ktoś wcześniej radził opukaj to młotem, ale bez przesady zebys nie zniszczył nic:P można by jeszcze ją podgrzać palnikiem lekko

djwafel
18-04-11, 01:15
Nie mam już siły z tym oddaje do mechanika najwyżej z nim to zrobię :) Bo czasem szedłem i patrzyłem jak naprawia i wymienia:) Kiedyś z nim zrobiłem remont silnika samochodu rodziców aż do dziś hula jak nowe. Powiem wam co trzeba było zrobić aby to ściągnąć...

RRa
18-04-11, 01:58
uwierz w siebie :D z wyczuciem po trochu napieraj i pójdzie :o

djwafel
19-04-11, 08:06
Przegub wymieniony porządny klucz był potrzebny ja miałem o grubości 15mm a mechanik 25mm. Teraz Honda śmiga jak należy :)

Feniks333
19-04-11, 10:50
Koledzy a Ja mam takie pytanie odnośnie przegubów. Trzeba je wymieniać parami, czy można tylko ten który już stuka??

sivy
19-04-11, 11:31
mozna jeden

Feniks333
19-04-11, 11:51
Dzięki wielkie

tomrad
20-04-11, 20:12
Chciałbym dodać, że nie było by problemu, gdyby mechanicy nie przedobrzali. Moment dokręcenia powinien być 18,5 kGm i nie więcej. Potem starczy zagnieść kołnierz i po sprawie.

Homiczek
24-04-11, 12:42
Witam

się dołączę bo przebug mi prawie umarł.

Śruba to jedno, ale czy wyciągnięcie przegubu z piasty nie będzie stawiać opór ?

Bo przy poprzedniej stronie auta ponoć mechanicy mieli problemy również z wyciągnięciem wieloklina ( oddałem Im auto, bo śruba nie chciała puścić ;p)

Tutaj od hoho i troche nic nie było ruszane tzn wyjmowane.

I przy okazji brać NKN ew HDK itp ?? Unikać Pascal'a :) ??

pzdr

-pablo-
24-04-11, 13:22
a morze klucz udarowy jak nieposiadasz to na wulkanizacie i ci poluzujo :)

Saiti
24-04-11, 13:39
Mi się Pascal rozerwał. Tzn osłona, ale zaraz zaraziło przegub. Teraz poluję na NTNa w dobrej cenie ;)

kamix666
24-04-11, 20:26
ja mam pascala i smigam od ponad roku

DjMariush
25-04-11, 10:05
czy wyciągnięcie przegubu z piasty nie będzie stawiać opór ?


Jak nie chce wyjść to młot do ręki i ogień, skoro przegub do wymiany to co Ci z gwintu

RRa
25-04-11, 12:31
u mnie opór był zerowy ...

sas01
11-06-11, 08:52
Witam grono.

Pytanie szybkie do fachowców. W jaki sposób zbić przegub zewnętrzny z półosi?
Wiem że jest na półosi pierścień okrągły stalowy który podtrzymuje przegub na osi. Wiem też że trzeba go zbić co wczoraj bardzo konsekwentnie próbowałem zrobić używając w/g sporej siły - iskry się sypały a przegub ani drgnął.

Są na to jakieś inne sposoby? A może jest jakiś szczególny punkt w który trzeba pierd....?


Potrzebuje bardzo szybkiej odpowiedzi!

Nemereth
11-06-11, 11:04
To jest przykręcane baaardzo dużym momentem. Więc niestety, ale mimo wszystko Twoje klucze są tu winne
165 albo 185 Nm, z tego co pamietam.

sivy
11-06-11, 17:35
wyjmij półoś. potem weź gumowy młotek. Częśc z przegubem wewnętrzynym zaprzyj o jakies widełki zrobione z czegoś tak żeby półoś wisiała a nie dotykała sciankami niczego. Przytrzymaj od góry coby nie spadło i wtedy pukaj - po trzecim razie powinien spaść. Jeśli "gumiś" nie daje rady a przegub i tak do wyrzucenia wal Metalowym młotkiem. Zawsze tak robie i zawsze przegub schodzi. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest zastosować ściągacz do przegubów, którego zapewne nie masz;)

sas01
12-06-11, 14:11
Wielkie dzięki za odpowiedź. Przynajmniej jedną.

Przegub pokonany za pomocą ściągacza (szlifierka kontowa). Nie było szans inaczej do tematu podejść i nawet po nacięciu krzyżaczka który łączy półoś z resztą przegubu w trzech miejscach trzeba było walić młotem żeby odpadł od półosi.

Niestety okazało się że panowie w sklepie z częściami do japońców, ściągali specjalnie dla mnie do mojego coupe przegub który nie chce najść na półoś. auto unieruchomione na kolejny tydzień.

mayday-82
12-06-11, 14:22
policz liczbe frezów w piaście lub na starym przegubie i problem rozwiązany :D

piotrek_skater
12-06-11, 17:40
A moze mi ktos powiedziec jaki jest koszt przegubu (mniej wieceje), a jaki samej oslony?

sivy
12-06-11, 17:48
100/30 - mniej wiecej ;)

mayday-82
12-06-11, 21:40
jeśli kupujesz nowy przegub to już w komplecie jest osłona przegubu tzn. guma i smar polecam sprzedawcę SIVY jego konto http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/member.php?1967-sivy ma bardzo dobre ceny i klasę jakości towaru :D

Saiti
13-06-11, 00:17
Haha, albo Dzida :) to jego konto http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/member.php?328-Dzida ma wszystkie towary i bardzo dobre ceny :D