PDA

Zobacz pełną wersję : Swap z d16z6 na d16y2



redrac
23-02-07, 22:21
No wiec tak, jestem teraz w UK, i jakims cudem zatarlem swoja d16z6(2 i 3 cylinder) nie oplaca mi sie, albo raczej nie mam zbytnio czasu miejsca na zabawe w wymiane tlokow szlifowanie cylindrow itp itd....wiec postanowilem zmienic silnik na cos z malym przebiegiem itp, ciezko bylo znalesc na szybko d16z6 ale znalazlem d16y2 z tego co czytalem ten silnik jest takze na obd1, wyglada identycznie jak moj...beda jakies problemy??? co przekladac z d16z6 a co zosatwic z y2???tzn np kolektor ssacy ktory lepszy??jakies komplikacie moga byc??

Rikoo
23-02-07, 22:23
zapytaj jamala on juz 4 silnik ma ;)

jamal
23-02-07, 22:53
hehe no oko z samym silnikiem nie bedzie problemu zadnego tylko lape przgorna przy rozrzadznie najlepiej z y2 przelozyc silniczki sa prawie identyczne tyle ze y2 jest mlodsza jednostka i co przynajmnije z mojej strony lepiej slychac vteca :aloha: a silniczek faktycznie jest pod obd1 i komp p28 fajnie sie spisuje na nim kolektor z y2 bierz aha no i docisk sprzegla nie wiem czy ci podejdzie od z6 ale pozatym niema komplikacji wiekszych
jak cos to pisz

emg
24-02-07, 01:23
a jednak przekonałeś się co do bezawaryjności turbo, bez urazy oczywiście.

przełóż silnik ewentualnie z głowicą, osprzęt zostaw od z6 jak się da i będziesz śmigał

redrac
24-02-07, 07:53
bezawaryjności turbo,

Raczej nie dopilnowanie stanu oleju,a palowanie,i jak sie okazalo po rozebraniu silnika ktos go wczesniej juz ruszal....


osprzęt zostaw od z6 jak się da

Cos wiecej mozesz powiedziec?? czemu?cos nie bedzie pasowac czy jak??

rem36
24-02-07, 10:13
Cos wiecej mozesz powiedziec?? czemu?cos nie bedzie pasowac czy jak??

prawdopodobnie bedzie pasowac, tyle ze to sa takie same czesci wiec poco je zmieniac? najlepiej zmien tylko to co jest zepsute czyli goly silnik.

redrac
24-02-07, 17:52
tyle ze to sa takie same czesci wiec poco je zmieniac?

Silnik mi przychodzi ze skrzynia biegow koletorem dolotowym aparatem zaplonowym, jedyne co musze przelozyc z starej d16z6 to chyba alternator i na tym koniec??jest sens przekladac do "nowego" silnika kolektor z z6 ???

rem36
24-02-07, 23:49
to sa takie same kolektory moze sie to troche roznic ukladem wezy z ciecza i tyle jesli chodzi o osiagi nie ma znaczenia ktory z nich zalozysz. Jesli chodzi o przekladke to jak komu wygodniej....

redrac
25-02-07, 10:04
to sa takie same kolektory moze sie to troche roznic ukladem wezy z ciecza i tyle jesli chodzi o osiagi nie ma znaczenia ktory z nich zalozysz. Jesli chodzi o przekladke to jak komu wygodniej....

To jak wyjme z6 to postawie obok y2 i zobacze czy sie jakos roznia czy nie...

[ Dodano: Pią 09 Mar, 2007 ]

to sa takie same kolektory moze sie to troche roznic ukladem wezy z ciecza

Roznia sie... y2 nie ma wogole jednego weza z ciecza ktory jest w z6.. ale to nie problem.. wiekszy jest taki ze w z6 przy grzybku vteka sa dwie kostki jedna mala szara i druga mala okragla zielona..w y2 jest miejsce tylko na ta mala szara a na ziolna nie ma.. i co teraz?? jak zareguje na jej brak komp??

[ Dodano: Wto 20 Mar, 2007 ]
Silnik w samochodzie, nie odpalony...ale teraz moge sie podzielic swoimi doswiadczeniami.. co najwazniejsza lapa z y2 nie pasuje pod lape z z6... musialem przekrecac cale mocowanie lapy w silniku zeby spasowalo z z6kowa lapa, alternator ma ciut inne napinanie paska,mozna sie ratowac przelozeniem z z6, czujnik predkosci ma inna wtyczke, tak jest identyczny, wiec tez mozna przekrecic z z6,czujnik zapiecia sie krzywek vteca nuie wystepuje w y2, a w z6 tak wiec trzeba przekrecic...sprzeglo... jest identyczne dociks tarcza lozysko...w sumie to tyle, roznice wystepuje tez w kolektorze dolotowym,ale jego nie rozbieralem wiec nie wiem jakie..wiem ze np nie ma w y2 jednego przewodu z ciecza wychodzacego z bloku, ktory w z6 jest..

Grzesiek(H)
06-09-08, 17:51
Podłącze się do tematu .Mam teraz zrobione minime z d15b7 na głowice z d16y8 i osprzęt d16z6 .ale niestety zaczął brać olej ,kupiłem dzisiaj silnik d16y2 i mam kilka pytanek:
-czy aparat zapłonowy z d16z6 podejdzie do y2
-czy koło pasowe z d15b7 podejdzie do y2
-i co zrobić żeby mieć vtec a skoro d16y8 ma 2 wtyczki a y2 ma jedną

z góry dzięki za info

jero11
06-09-08, 18:43
-aparat powinien podejść
-koło pasowe podejdzie
-gdzieś widziałem jak podłączyć ale nie wiem czy na CKPL czy na hondatech.pl i chyba trzeba zmostkować przewody od zaworu ale poszukaj lepiej.

Grzesiek(H)
06-09-08, 19:23
Masz na myśli ten temacik i czy to załatwi sprawe ???? i czy lepiej mostkowac kompa od z6 P28 czy od y2 P1H bo mam obydwa??
http://hondatech.pl/topics11/4568.htm?highlight=d16y2

jero11
06-09-08, 20:02
wychodzi na to że musisz podłączyć jeden z tych dwóch przewodów od VTEC do pinu A4 i powinien to być zielony przewód, a co do kompa to myślę że założyć od Y2

Grzesiek(H)
19-09-08, 14:45
Jutro wkładam d16y2 do swojej hani silnik mam razem z kompem od y2 .Dwa przewody do vteca mam juz pociągnięte i wpięte w komp od d16z6 ,bo wczesniej miałem minime.Skolei Y2 ma tylko jeden przewód od vtec a Czy jeżeli wepne ten przewód w kostke od tego samego przewodu tylko z z6 i podłącze kompa od y2 to czy będzie vtec czy moge cos spalic i lepiej nie podpinać i jechać z tym do kogoś kto się zna . Z góry dzięki za jakieś konkretne info bo wolał bym to sam ogarnąć.

jero11
19-09-08, 16:44
jeśli po podłączeniu zawór VTEC będzie podłączony do ECU pod pin A4 to wszystko będzie ok

Grzesiek(H)
24-09-08, 18:02
swapik już ogarnięty ale jest mały problemik z kompem ,tym od y2 P1H nie pasowała jedna kostka musiałem ją troche podrzeźbić ale po podłączeniu auto nie chciało odpalić ,zrobiłem samodiagnostyke i nie wywaliło żadnego błędu .Czy jest możliwe że to komp od d16y2 w automacie.
taki index jest na kompie może ktoś ma możliwość sprawdzenia : 37820-P1H-E11
198379-6Y29