Zobacz pełną wersję : Parówa czy dolot z nierdzewki?
Cześć :)
Przymierzam się nad zmianą dolotu, tylko zastanawiam się, co będzie lepsze w mojej konfiguracji. Do tej pory zrobione 4-2-1 z d16, końcowy przelotowy, za kilka dni wyrzucę katalizator.
Jakie są wady i zalety parówy i dolotu z nierdzewki? Co bardziej polecacie?
Acha, jak myślicie, można kupić coś takiego mając już stożek?
http://allegro.pl/uklad-dolotowy-dolot-honda-civic-96-00-i1542334754.html
Ja powiem tak z własnego doświdczenia. Posiadam silnik B16A2 i mam parówę simoty. Od dołu nie zauważyłem niewiadomo jakiej poprawy ale to chamownia by zweryfikowała ale od wysokich obrotów tak od 4000tyś do 8000tyś to lepiej się zbiera. Najważniejsze dźwięk rasowy silnika brzmi *****iście:) A jak vtec się załączy to mmmmmm rozkosz dla uszu. Nie mam niczym odgrodzonego stożka więc powietrze zasysane nie jest super zimne. trzeba operować gazem dobrze bo za mocne wciśnięcie od dołu i dostanie się za dużo powietrza powoduje buczenie ale auto słabiej się zbiera.
Osobiście nie polecam takiego krótkiego dolotu, były wykresy w temacie użytkownika dragi, gdzie short ram Aem'a przegrywał z seryjnym dolotem z wkładka K&N i doprowadzeniem powietrza ze zderzaka. Dodatkowo rura aluminiowa szybko się nagrzewa.
Na moim przykładzie możesz sobie zobaczyć jak się ma parówa simota vs. seria + wkładka K&N. Oba przypadki z nawiewem ze zderzaka. Jak widać na wykresie (1str mojego tematu), poprawa jest na dole i w środkowym zakresie obrotów, nieduży spadek na górze.
A gdyby założyć rurę ze stali nierdzewnej, dłuższą od tej w linku?
Podpowiem, że celem jest, aby samochód lepiej się zbierał w wyższym zakresie obrotów, tzn od ok. 4500rpm do końca.
Osobiście nie testowałem dolotów typu CAI (stożek w nadkolu). Natomiast łatwo można wyczytać na forum, że ten typ najbardziej wpływa na górny zakres obrotów. Szukaj na forum, jest milion tematów o CAI itd.
No właśnie wiem, że dolot CAI wpływa na górny zakres, ale umieszczając go w nadkolu narażę filtr na wodę, jakieś syfy. Ktoś na forum zrobił w następujący sposób: do seryjnego dolotu wprowadził kawałek rury a na końcu tej rury stożek, umieszczając go zaraz za przednią prawą lampą, tym samym przedłużając długość dolotu. Co o tym myślicie?
Ogólnie waham się nad tymi rozwiązaniami, bo chce żeby to było i dobre i praktyczne, czyli górny zakres miałby się poprawić; umiejscowić stożek w przestrzeni silnika przy błotniku, aby ograniczyć dostęp brudu.
Starstruck
14-04-11, 21:42
Ja ci dam najlepsze rozwiązanie: do seryjnej puszki wkładka simota albo k&n, doprowadzenie zimnego powietrza do puszki z alurury i dziura w zderzaku z bass reflexem (na to nałożyć rurę). Będzie dobrze :)
Właśnie przed chwilą kupiłem wkładkę Simoty :D doprowadzę do puchy zimne powietrze i zobaczymy.
Starstruck
14-04-11, 22:04
I to najlepsze rozwiązanie. Ja u siebie mam taki setup jak napisałem wyżej i jest super :). Wkładka simota, alurura 100/110 mm i bass reflex 103 mm :).
Powiedz mi jeszcze Panie jak poprowadziłeś tą rurę w zderzak. Po zamontowaniu takiej wkładki i poprowadzeniu rury zauważyłeś jakąś różnicę?
Moja wersja :rolleyes: IMO można jeszcze jakąś ściankę na stożek dać ale to poczeka na większą wene,w tej chwili zostaje jak niżej :)
http://img546.imageshack.us/img546/3514/50652101.th.jpg (http://img546.imageshack.us/i/50652101.jpg/)
U mnie problem tkwi w tym, że mam klimatyzację a więc dodatkową chłodnicę i nie mam którędy wyciągnąć tej rury :confused:
Starstruck
14-04-11, 22:52
Dziura w zderzak :). Masz foto jak to u mnie jest. A jak chcesz prowadzić w dolne kratki, to niestety musisz węższą rurkę albo za chłodnicą ciągnąć.
http://img849.imageshack.us/img849/2165/p1090038.th.jpg (http://img849.imageshack.us/i/p1090038.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img828.imageshack.us/img828/148/p1090043q.th.jpg (http://img828.imageshack.us/i/p1090043q.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Rura do puszki z filtrem jest przykręcona na 3 śruby i dodatkowo owinąłem izolacją. Co do odczuć: jak najbardziej na "+" głównie przy ruszaniu i troszkę lepsza elastyczność :).
Ok, dzięki :) jak już przyleci wkładka, biorę się do pracy :)
Starstruck
14-04-11, 22:59
Od razu sobie kup zestaw czyszczący do wkładki, bo zbiera się od groma piachu w puszce i wkładka też brudna prędko się robi.
Co ile czyścić stożek k&N? U mnie obecnie wygląda to tak. Planuję założyć puchę na stożek z nierdzewki z króćcem w dziurę pod stożkiem. Dziś rura została opatulona otulinką ;)
http://img197.imageshack.us/img197/8999/img0130ipb.th.jpg (http://img197.imageshack.us/i/img0130ipb.jpg/)
gdzies czytałem ze K&N sie czysci co 10tys km ale mysle ze najlepiej poprostu jak jest brudny, kazdy chyba widzi. Tak samo z olejkiem, jak kupiłem Hanke to był zasyfiony,brudny i suchy. Teraz po wyczyszczeniu ładnie "świergocze" pod maską i jak przestanie to pora na czyszczenie;)
tak przy okazji to mam pytanie bo ja mam na seryjnym dolocie założony stozek K&N. Czy to ma sens czy lepiej zainwestowac w jakis dolot? W przyszłosci planuje parówe Simota albo Passworda.
Starstruck
16-04-11, 09:19
gdzies czytałem ze K&N sie czysci co 10tys km ale mysle ze najlepiej poprostu jak jest brudny, kazdy chyba widzi. Tak samo z olejkiem, jak kupiłem Hanke to był zasyfiony,brudny i suchy. Teraz po wyczyszczeniu ładnie "świergocze" pod maską i jak przestanie to pora na czyszczenie;)
tak przy okazji to mam pytanie bo ja mam na seryjnym dolocie założony stozek K&N. Czy to ma sens czy lepiej zainwestowac w jakis dolot? W przyszłosci planuje parówe Simota albo Passworda.
Wg mnie jest to bez sensu. Załóż seryjną puszkę i do tego włóż wkładkę.
albo doloz nierdzewke lub parowe
skolopendra
16-04-11, 18:32
nierdzewka nie jest dobra na doloty
zbyt szybko się nagrzewa (trzeba izolować)
w przyszłym roku wleci jakas parówa a narazie bede tak jezdził, nierdzewki nie planuje własnie ze względu na nagrzewanie sie
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.