PDA

Zobacz pełną wersję : Prędkości na poszczególnych biegach



stasiek
14-04-11, 15:26
Ostatnio Wymieniłem skrzynię biegów.
W moim Aerodecku D15Z8 skrzynia jest bardzo długa (fd 3,888) i kierując cię tabelą przełożeń Furiousa nabyłem skrzynię od D14A8 (fd 4,437) czyli najkrótszą jaka była w VIgen.
Po założeniu byłem zawiedziony bo auto prawie w ogóle nie różni się od tego co było przed zmianą. I teraz pytanie czy koleś na allegro zrobił mnie w chu.a czy sam nie wiedział co sprzedawał bo na 95% jestem przekonany że to nie skrzynia od D14A8.

W związku z tym planuję do skrzyni którą wyjąłem z D15Z8 wsadzić fd 4,250 albo 4,437
Ale żeby się upewnić które jak się zachowuje proszę was o wpisywanie pewnych danych.

Zanim zmieniłem skrzynkę zrobiłem przybliżone pomiary:
Prędkości na wszystkich biegach przy 3000rpm i jaką prędkość ma samochód przy odcięciu dwójki ( około 6800-7000rpm):
skrzynia D15Z8
I - 23 km/h
II - 48 km/h
III - 69 km/h
IV - 90 km/h
V - 113 km/h
Odcinka II - 110 km/h

skrzynia D14A8 (ta co kupiłem)
I - -
II - 43 km/h
III - 65 km/h
IV - 90 km/h
V - 108 km/h
ODcinka II - 98 km/h

Wydaje mi się że zmiana z 3,888 na 4,437 powinno zrobić większą róznicę bo jak zmieniłem w poprzedniej hondzie na skrzynię z D16Y7 na D13B2 to dwójkę odcinało na 90 km/h

Koła to standard 195/50 r 15

Wpisujcie model silnika i kolejne biegi.
Jeżeli ktoś ma możliwość to też z generacji V (np. D13B2/noblesse, D15B2)

mirasek
14-04-11, 16:52
D15Z8 @ 3000rpm
I - 26 km/h
II - 47 km/h
III - 67 km/h
IV - 90 km/h
V - 112 km/h

D14A8 @ 3000rpm
I - 23 km/h
II - 41 km/h
III - 63 km/h
IV - 79 km/h
V - 98 km/h

D13B2 fd 4,4 @ 3000rpm
I - 23 km/h
II - 39 km/h
III - 59 km/h
IV - 81 km/h
V - 98 km/h

Tak wychodzi z przełożeń do trzech cyfr po przecinku :)

stasiek
14-04-11, 17:09
Tak wychodzi z przełożeń do trzech cyfr po przecinku
Czyli Ty to masz z obliczeń?
A jak jest w rzeczywistości bo widzę że dwójka i trójka by się nawet nie różniła ale już IV i V to już zupełnie co innego (chodzi o D14A8 u mnie)
I czy skrzynie D14A8 różniły się w 5D i w aerodecku.

mirasek
14-04-11, 17:32
Tak, z obliczeń na których zwykle bazuje wyskalowanie prędkościomierza, czyli to co odczytujesz z zegarów. Prędkość rzeczywistą może zmierzyć np. radar policyjny :)

mafia35
14-04-11, 18:33
Dzisiaj robiłem testy i potwierdzam: I - 23; II - 42 max. 98; III - 65; IV - 80; V - 98. Koła: 175/65 R14

stasiek
14-04-11, 20:18
i potwierdzam: I - 23; II - 42 max. 98; III - 65;
Hmm.. to tu by się zgadzało ale...

IV - 80; V - 98.
..Tu jest coś nie tak, moze ktoś próbował robić jakąś dziwną hybryde?
Z długiej piątki to bym był nawet zadowolony ale szkoda tej czwórki

Wpisujcie, wpisujcie może się znajdą jeszcze jakieś inne prędkości.

mirasek
14-04-11, 20:59
Jakie masz oznaczenie na obudowie? 1M, 9A, S20, S40 ?? to by zawęziło obszar poszukiwań jeśli to jakaś seria...

stasiek
14-04-11, 21:07
Jeżeli to jest gdzieś wytłoczone to będę szukał a jak ma to być na naklejce to po ptokach bo kupiłem już z usuniętą (było tylko korektorem napisane: 99. D14A8)

mirasek
14-04-11, 21:12
Na naklejce... ok, nie było pytania :)

noctyfer
15-04-11, 09:39
No to powiem szczerze, że teraz ja też zbaraniałem. Mam w sumie skrzynię 1M, silnik D14A7. Pomiar który robiłem podczas jazdy może być niedokładny:
I - 20 km/h
II - 40 km/h
III - 60 km/h
IV - 80 km/h
V - 100 km/h
Oczywiście są to wartości przybliżone.

stasiek
15-04-11, 10:11
Pomiar który robiłem podczas jazdy może być niedokładny:


Oczywiście są to wartości przybliżone.

No ale przyjmując lekką niedokładność to jedynka, dwójka i trójka jest taka sama tylko ta moja czwórka i piątka jest jakaś kombinowana

kuster
15-04-11, 17:38
I - 20 km/h
II - 40 km/h
III - 60 km/h
IV - 80 km/h
V - 100 km/h
mam identycznie

stasiek
15-04-11, 18:35
mam identycznie

A odcięcie na dwójce?

Piotrex4
16-04-11, 10:59
A odcięcie na dwójce?

u mnie w d14a2 jest 105

rafal86
16-04-11, 14:07
d15z6 odcina na 2 przy +- 115

stasiek
16-04-11, 14:37
d15z6 odcina na 2 przy +- 115
Ło matko :eek:
A ciekawe jak przy ilu odcina w D15Z3 bo tam jest najdłuższa w VI gen. Pewno prawie na jedynce robi 100km/h;)


Tak wychodzi z przełożeń do trzech cyfr po przecinku
A mógłbyś jeszcze obliczyć tak samo skrzynie z D13B2 (tą dłuższą fd 4,250), D16Z6 i D14Z2) ?

mirasek
16-04-11, 19:08
Proszę bardzo:

D13B2 fd 4,25 / D15B2 @ 3000rpm
I - 24 km/h
II - 40 km/h
III - 62 km/h
IV - 85 km/h
V - 103 km/h

D14Z2 @ 3000rpm
I - 25 km/h
II - 42 km/h
III - 64 km/h
IV - 89 km/h
V - 107 km/h

D16Z6 @ 3000rpm
I - 24 km/h
II - 40 km/h
III - 62 km/h
IV - 85 / 82 km/h*
V - 110 / 103 / 100 km/h*

*w tabeli którą mam są 3 różne skrzynie do D16Z6

Co do D15Z3 to faktycznie ma najdłuższą skrzynie w VI-gen. ale odcinkę ma już przy 6300rpm także osiąga w miarę normalne prędkości max na biegach :) tyle że przy danych obrotach prędkości ma najwyższe:

D15Z3 @ 3000rpm
I - 27 km/h
II - 50 km/h
III - 75 km/h
IV - 97 km/h
V - 125 km/h