Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Niemiły temat - KOROZJA.



Radekss_77
21-02-07, 22:03
Witam!
Niedawno kupiłem civica z 98r (wyprodukowany w Japonii i podobno bezwypadkowe). Na błotnikach nad kołami i na masce w narożniku obok grilla są burchle czyli pierwsza oznaka korozji.
Jak myślicie czy auto było naprawiane w niewłaściwy sposób po wypadku?A może w tych rocznikach to normalne. Nigdy wcześniej hondy nie miałem a na forum nic nie ma na ten temat. Podzielcie się uwagami jak to wygląda w waszych hondkach. :hinczyk:

Mystek
21-02-07, 23:26
skoro japonczyk to pomyliles dzialy

Darios
22-02-07, 00:14
U mnie podobne ślady na nadkolach z tyłu. Ten sam rocznik, więc chyba to nic takiego. Po prostu auto ma już swoje lata.

reXio
22-02-07, 12:00
nadkola to raczej norma, maska natomiast moim zdaniem to wyjatek.

I wcale nie sa to tak stare auta by wychodzila korozja - po prostu blotniki z tyla sa spierniczone na lini produkcyjnej :(

Kazdemu polecam wypsikanie jakims srodkiem antykorozyjnym.

deemek
23-02-07, 13:11
Tez mam 98 rocznik i nadkola do roboty chociaz z zewnatrz nic nie widac ale jak odchylilem wykladzine w bagazniku po prawej stronie to widac rdze i to nie jakis tam pryszczyk tylko duza rdzawa plama, nie wiem jak tam lewa strona bo zaslania ja wlew paliwa ale znajac zycie pewnie tez jest do roboty :( takze na wiosne szykuje mi sie wizyta u lakiernika w dodatku na 2 drzwiach tez mi sie pokazuje rdza ale to juz inna historia bo 4 lata temu byly malowane

xms
23-02-07, 14:34
ja narazie nie zaglądam bo moge się przestraszyć... Na wszystkich kołach co prawda mam założone nadkola i na przodzie założyłem chlapacze które naszczęście nie zeszpeciły bardzo hanki, myśle o założeniu takowych chlapaczy również na tył, może wtedy woda nie będzie tak waliła po tłumiku...

reXio
23-02-07, 15:44
nadkola z tylu nic nie daja bo rdza idzie od rantow i od srodka sie robi.

Chlapacz wiele tlumikowi nie pomoze.

Radekss_77
23-02-07, 20:14
Może ktoś chciałby jeszcze się podzielić informacjami na temat cen napraw skorodowanych elementów no i odnieść się CENA-JAKOŚĆ.
U mnie jest tak:

1.blacharz-lakiernik
,a właściwie spec od wszystkiego.
cena 300 zł .Tyko chyba się nie zorientował że trzeba reparaturki wstawiać.Raczej mowa o zaszpachlowaniu i pomalowaniu.Sprawa wygląda dość podejrzanie.Warsztat taki sobie.
Raczej podziękuje.

2. blacharz-lakiernik.
(warsztat super czysto jak w szpitalu i komora lakiernicza no i stoją fury po 100 tys zł więc chyba lipy nie robi)
Stwierdził w ten sposób."Dużo roboty z tym dwa całe błotniki trzeba malować no i te reparaturki wstawić - to pracochłonne.To będzie kosztować 1200 zł" ups nawet nie pytam ile by kosztowało pomalowanie mego vw transportera (cały do malowania) pewnie bym kupił drugiego.Szybkie dziękuję ,dowidzenia ,obrocik na pięcie i mnie nie ma. :aloha:

3.blacharz-lakiernik
-tak jak pierwszy robi też inne rzeczy.Trochę jestem zdezorientowany cenami. W jednym warsztacie 300 , a w drugim 1200. Pomimo ,że z matmy mi nie szło najlepiej szybko odkrywam ,że to czterokrotna różnica :agent: :d .Wiec myślę sobie tak: zapytam go najpierw o coś co ,wiem ile kosztuje w miarę dobrym warsztacie , wtedy będę wiedział czy jest "drogi" czy "tani".Padło na regulację zaworów.(warsztat 70-90zł ASO 132zł) Pan uprzejmie odpowiada 150 zł. :bicie:

W poniedziałek jadę szukać dalej.
Napiszę jak poszło.....

reXio
23-02-07, 22:15
ja nie wstawialem reparaturek bo nie moglem dostac. Zabawy z tym jest od cholery. Jak sie ma reparaturki duzo mniej.

Ja robilem swoje nadkola obydwa 2 lata temu przeszo. Zabawe lakiernik mial na 102 i zrobil mi to super za 800 zl. Ale dlubal przy auci tydzien!

Moj lakiernik to dobry znajomy wiec cene za zabawe z dlubanina mi obnizyl na maxa. Od lakierowania alementu bierze sie okolo 250 - 300. Ty masz dwie sztuki wiec 500 - 600. Plus do tego robota ktora musi wykonac - zabawa lub reperaturki. Mi za zabawe wzial 300 zl bo mnie zna.

Nie patrz tylko na cene bo za rok - poltora znowu Ci bedzie wylazic. To musi byc zrobione porzadnie!

Ja to licze tak:

malowanie - 600 (2 strony)

reperaturki - 200 zl (2 sztuki)

Robocizna - nie mniej niz 200 - 300.

Razem 1100 wiec Ci co mowili 1200 podali w miare rozsadna cene za porzadna robote. Nie ludz sie ze ktos Ci zrobi IDEALNIE za polowe tej kwoty bo to NIEMOZLIWE! Chyba ze masz dobrego znajomego ;)

P.s. regulacja zaworow w ASO przy okazji przegladu autka - okolo 50 zl :) Teraz zmieniam u nich rozrzad i tez powiedzieli ze taniej mi zrobia ;)

double-d
05-04-07, 17:03
ja też właśnie jestem na etapie walki z korozją nadkoli.... lewa strona jeszcze ujdzie... ale prawa zgniła kompletnie pod zderzakiem na całej linii.

dopadłem świetne reperaturki... niestety wogóle nie moge takich znaleźc na internecie.... ale w jednym ze sklepów w ZG znalazłem...
http://images22.fotosik.pl/85/16ea37e45a8b47a0m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=16ea37e45a8b47a0)

w sumie to i tak trzeba reszte rekonstruować... i już dobry tydzień sie mecze z doginaniem paneli....
mały patent: w rekonstrukcji wnęki nadkola pomaga zakup wnęki od malucha... :d

zawołali mi za wspawanie wszystkiego 300zł (razem z konserwacją od środka i szpachelek + podklad)

tomi
05-04-07, 18:17
dopadłem świetne reperaturki... niestety wogóle nie moge takich znaleźc na internecie.... ale w jednym ze sklepów w ZG znalazłem...

sa dostepne w polcarze po 50 zł sztuka nie jest to wyrob najwyzszej jakosc ale jak to sie mowi lepszy rydz niz nic

double-d
05-04-07, 18:42
sa dostepne w polcarze po 50 zł sztuka nie jest to wyrob najwyzszej jakosc ale jak to sie mowi lepszy rydz niz nic

no z tego co widziałem jak gość zamawiał to 50 zł są te "krótkie" bez dolnego pasa...
ogólnie to nie są złe... przynajmniej życie ułatwiają.. na różnych forach czytałem ze Klokkerholmy są znośne.. tylko nalezy fabryczny podkład wywalić bo to zadne zabezpieczenie nie jest.. :)

aha... ale zwykły kupiec prywatnie nie zamówi nic w polcarze bezpośrednio... co ??

Diups
05-04-07, 23:06
reperaturek na allegro jest po prostu pełno do 5d

tomi
06-04-07, 01:34
no z tego co widziałem jak gość zamawiał to 50 zł są te "krótkie" bez dolnego pasa.

kupowałem taką sama jak jest na zdjeciu zaplacilem za dwie cos ponizej 100 zł


na różnych forach czytałem ze Klokkerholmy są znośne.. tylko nalezy fabryczny podkład wywalić bo to zadne zabezpieczenie nie jest..

blacharz mial odmienne zdanie na ten temat


aha... ale zwykły kupiec prywatnie nie zamówi nic w polcarze bezpośrednio... co

jestem zwyklym szarym klijentem i jeszcze dostalem jakis ekstra rabat za to ze sie spoznili dwa dni z zamowieniem

Natya
16-04-07, 09:22
Polećcie proszę gdzie zaszpachlować i pomalować małe ognisko korozji? Mam na drzwiach kierowcy kawałek około 2x 2 cm, który wymaga poprawki blacharsko lakierniczej... Chciałabym, żeby w miarę możliwości było niedrogo i solidnie. Szukałam w "warsztatach", niestety nic konkretnego nie znalazłam.

Cairo
16-04-07, 16:45
Znalazłem na allegro takie reperaturki Reperatutki (http://www.allegro.pl/show_item.php?item=184395911&msg=Aukcja+zosta%C5%82a+dodana+do+obserwowanych.%0 A%09%3C%2Fp%3E%3Cp%3EAby+przed+zako%C5%84czeniem+o trzyma%C4%87+e-mail+z+przypomnieniem%2C%3Cbr+%2F%3Ezmie%C5%84+ust awienia+w+zak%C5%82adce%0A%09%3Ci%3EMoje+Allegro+% 3E+Aukcje+%3E+%3Ca+href%3D%22%2Fmy_allegro.php%3Fp age%3Dauctions%26type%3Dwatch%22%3EObserwuj%C4%99% 3C%2Fa%3E%3C%2Fi%3E)
Z tego co piszecie to nie są tanie, ale już rozmawiałem z gościem i da po 10PLN rabatu na sztuce, ale nie chodzi tak konktretnie o kilkadziesiąt złotych różnicy tylko ile to jest warte?
Podobno sa produkcji włoskiej.
Mi zależy na jak najlepszych reperaturkach, nawet jak miałyby byc dwa razy droższe bo nie widzi mi się za rok znów auta malowac.

tomi
16-04-07, 18:17
Z tego co piszecie to nie są tanie, ale już rozmawiałem z gościem i da po 10PLN rabatu na sztuce, ale nie chodzi tak konktretnie o kilkadziesiąt złotych różnicy tylko ile to jest warte?

przeczytaj uwaznie co napisalem powyzej


Mi zależy na jak najlepszych reperaturkach, nawet jak miałyby byc dwa razy droższe bo nie widzi mi się za rok znów auta malowac.

Nie ma innych sa tylko te ktore nie sa najlepszej jakosci

Lechuuu
17-06-07, 13:04
A ja sie właśnie zastanawiam nad zakupem plastykowych nadkoli... czy warto je zakupić czy to i tak nic nie da??? Juz mam ogniska korozji, ale chciałbym jakos ja spowolnic, zeby naprawic blachy az sie troche kasy uzbiera... czy nadkola to dobry pomysł???

reXio
17-06-07, 16:13
nadkola moim zdaniem sa zbedne. Jak juz Ci ruda wyszla to bedzie jadla do czasu jak tego nie zgobisz. Nadkola nic nie dadza.

sharky
17-06-07, 18:55
Lechuuu jeżeli już się zdecydujesz na plastykowe nadkola, to DOKŁADNIE sprawdź czy będą pasowały. Ja kupiłem takie przez Alledrogo i żaden z blacharzy nie chciał się podjąć ich założenia.
Dałem sobie już z tym spokój.

7zbiniu
17-06-07, 20:37
Czy macie ściągnięte te gumy na tylnych nadkolach, bo blacharz stwierdził że to one są winne korozji, że zbiera tam się wilgoć. Ściągnąć je czy nie?

Cairo
18-06-07, 00:13
Oczywiście ściągaj te gumy!!!
Najlepiej po ściągnięciu zabezpieczyć rant baranem żeby go kamienie nie obijały, a blacharz ma 100% racji!!!

xms
18-06-07, 08:10
ja mam nadkola w swojej D14A2 ale jedno z tyłu z jednej strony jest dziwnie wsadzone ponieważ dotyka o rant i robi tam się poprostu mała kałuża wody i powoli ruda zaczyna wchodzić bo błotnik zaczął puchnąć. Dużo zależy od włożenia i ustawienia odpowiednio nadkoli...

sharky
18-06-07, 17:59
Są 2 szkoły:

1. ściągasz gumy, oczyszczasz, zabezpieczasz, wklejasz gumy na stałe - chyba ostatnio opowiadał o tym sir Gruszka
2. ściągasz gumy, oczyszczasz i zabezpieczasz jakimś środkiem do podwozia np. saBesto firmy Wurth lub innym środkiem np: Bitgum

aha.... i jeszcze metoda 3: ściągasz gumy, pier.... zabezpieczenie tylko raz w miesiącu, jak jesteś na myjce, czyścisz dokładnie te "ranty" ;)
Ja tak mam i (zaznaczam!:) NA RAZIE problem u mnie nie występuje.

double-d
06-07-07, 16:27
witam.

jak wymieniałem reperaturki to w rant poszedł baranek app ... na to grubo masy z pędzla, z wierzchu rancik do połowy zapędzlowany masą bitumiczną i gumki na wcisk . powinno "trzymać" z dala od korozji... :d

reXio
06-07-07, 18:19
gumki wklejone na scisk i tak wode trzymaja. U mnie ruda wyszla znowu i to wlasnie przez to gowno. Ja juz na gumki sikam sikiem prostym! :)

Nitero
11-07-07, 13:36
Też mam prawe nadkole do roboty rdzy jest już dość trochę :PP. Ale na razie nie mam kasy na to :/

dario55
24-07-07, 21:17
Znacie jakieś godne polecenia warsztaty w Warszawie gdzie można zrobic te boki? Podjechałem do jednego pobliskiego warsztatu, wyglądającego całkiem solidnie ale za jedną strone przewidują 1000-1300zł :aloha: A rdza już troche pożarła te boki i czas najwyższy za nie sie zabrać.

Konrad84
25-07-07, 13:48
Znacie jakieś godne polecenia warsztaty w Warszawie gdzie można zrobic te boki? Podjechałem do jednego pobliskiego warsztatu, wyglądającego całkiem solidnie ale za jedną strone przewidują 1000-1300zł :aloha: A rdza już troche pożarła te boki i czas najwyższy za nie sie zabrać.

Masz w Regionalnych/Warszawa temat "warsztaty polecam/odradzam".

dario55
25-07-07, 14:12
Masz w Regionalnych/Warszawa temat "warsztaty polecam/odradzam".

Tak, właśnie to odnalazłem, sorki za zamieszanie tutaj.

bilet44007
05-08-07, 13:01
Witam co sądzicie o tej reparaturce http://www.allegro.pl/item221633396_honda_civic_reperaturka_blotnik_tyln ego.html warto?? dzieki za info pozdr

mam jeszcze inne wyjscie reperaturka KLOKERHORM http://www.allegro.pl/show_item.php?item=221226839

Konrad84
06-08-07, 08:17
a masz inne wyjście ?

hadzi
05-11-07, 09:23
A oto moja hania przed malowaniem-dodam że wszystko zrobiłem sam

i tylko do malowania dałem-czyli cały bok i nadkole z drugiej strony

koszt=robocizna 200zł+farba150zł

foto przed malowaniem-
http://img255.imageshack.us/my.php?image=img0016pg1.jpg
http://img502.imageshack.us/my.php?image=img0015dp7.jpg
http://img512.imageshack.us/my.php?image=img0014cf0.jpg
:aloha: