Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : d16z6 - kpl. ukl. wydechowy + dolot - pytanie



anderfelt
13-04-11, 01:16
Witam

Ile kasy trzeba mniej więcej mieć na dobry układ wydechowy(tj. kolektor, przelot srodkowy, przelot koncowy, tlumik przelotowy) + dolot ?? Czy oplaca sie wgl inwestowac w dolot i caly uklad wydechowy do tego silnika, czy to ma sens? jakiego przyrostu mozna sie spodziewac ?? Czy to co wymieniłem starczy aby z seryjnego 125 konnego civica osiągnąć te 135-140koni ? jesli nie to co zrobic aby uzyskac taka moc i jakie koszta są z tym zwiazane??

pablo_020
13-04-11, 07:10
Powinno wystarczyć. Są projekty na forum które tyle mają po takich przeróbkach.
Koszt wydechu z kolektorem to ok. 1 500 zł
Koszt dolotu 200-400 zł

radar333
13-04-11, 11:14
Wydech taniej zrobisz, możesz w 1000 zł sie zamknąć z robotą przy środkowym z Rovera i końcowym m-techa. Tańszy końcowy obniży jeszcze koszt. D16Z6 jest podatny na modyfikacje więc warto.

Saiti
13-04-11, 11:30
Kolektor ebay to 300 zł, dwa tłumiki przelotowe to 400 zł, rura do poprowadzenia wydechu z kolankami to jakieś 200 zł. Robocizna jakieś 300 zł. 1100-1200 licz na wydech.

Dolot to wyprowadzenie CAI plus dobry filtr - jakieś 500 zł. Może 140 KM nie zrobisz, ale jeśli to nadwozie EG5 to te mody są naprawdę tego warte i odczujesz mega różnicę.

Z czasem możesz założyć do autka jeszcze krótszą skrzynię, to wtedy będzie już przecinak nie do ogarnięcia :D

shantillas
13-04-11, 11:57
A ja bym zaczął od skrzyni :P Ten mod da najwięcej. Z wydechem można się zamknąć w tysiaku, kwestia znalezienia firmy co da dobrą cenę,

bonias83
13-04-11, 12:12
Ja wlasnie jestem po zrobieniu ukladu wydechowego. Calkowity koszt w moim przypadku to ok 1100zł. srodkowy przelot ( by hammer ) 200zł koncowy komorowy mtech oem look 400zł. Caly wydech na 2" z kwasiaka. Pozostale 500zł rurki kolanka flansze robocizna ;)
Dolicz sobie jeszcze koszt kolektora 4-2-1 ok 300-400zł ( ebay ) + dolot np parowa simoty ok 300zł ( w zamowieniu grupowym )
Mozna zaczac od skrzyni ( hybryda ) tak jak pisze shantillas ale to rowniez kosztuje :D

shantillas
13-04-11, 12:55
Wystarczy że da przełożenie główne 4.4 i już ładnie zamiata. Zanim zmodziłem mocniej silnik ganiałem seryjne Z6 na wpół seryjnym B7 i to dzięki skrzyni. (dolot i kolektor 4-2-1 miałem)

Nie musisz robić całego wydechu z kwasówki, 20 lat wydech ten ma wytrzymać?? Szukaj w dziale giełda rur wygiętych 2"-2,25", tłumik środkowy RM Motors i będzie dobrze. Dolot można dać np seryjny z b18c4 i wkładka K&N. Ładnie mruczy silnik na tym i poprawa osiągów też jest.

anderfelt
13-04-11, 22:03
wiec tak dolot kolo 500 zl, kpl wydech licze ok. 2000zl mysle ze starczy i z tego co rozumiem to hybryda to 3 i 4 bieg z CRX'a ?? 3000zl styknie na wysztko zeby te ok 140km wyciagnanc ?

pablo_020
13-04-11, 22:12
skrzynia koni nic nie da, ale bedzie szybciej sie zbieral

Starstruck
13-04-11, 22:19
3000 zł dla 15 KM więcej :D? Wyciągniesz więcej. Podam najtańszą opcję (nie znaczy najgorszą). Środkowy z rovera 2' albo 2,25 (diesel) kosztuje 120 zł. Kolektor ebayowy 350 zł. Środkowy (jeśli 2' z rovera, bo 2,25 to prosta rura) AWG w granicach 50 zł i końcowy jakiś WM sport za 130 zł. Czyli wydech 650 zł + robota (kolektor sam zamontujesz, a wydech taki poskładają ci na 100% do 300 zł). Dolot: najlepiej zimne ze zderzaka z alurury do puszki z filtrem, a tam wkładkę simota albo k&n :). Alurura 20 zł, wkładka simoty 100 zł a robota - sam zrobisz :). Łącznie 770 zł. I te 140 KM będziesz miał na bank :).

bonias83
13-04-11, 23:50
koncowe ala mugeny czy tez wm sporty to bym sobie darowal :rolleyes:

Saiti
13-04-11, 23:52
Wyje w uj. Starstuck - dam Ci 700 zł a Ty mi wyciągniesz z D16Z6 140 KM, okej? :)

Maximus1919
14-04-11, 00:09
A powiedzcie jaką śr. wydechu byście polecali??? :) Bo jedni piszą ze 2', inni że znowu 2.25' jest lepsze...?? :rolleyes:

bonias83
14-04-11, 00:22
2 cale do d16 w zupelnosci wystarczy

michal303
14-04-11, 00:33
To 2" to potwierdzone jakoś hamownią czy po prostu wszyscy tak mówią ?? sam się zastanawiam nad przekrojem wydechu ale z moich informacji zaciągniętych z forum dobiera się średnicę do pojemności a nie mocy i większość pcha 2,25 ale z tego wychodzi ze B16.. i D16 powinno jeździć na jednym wydechu a to znowu mi jakoś nie pasuje pod względem JAPAN TECHNOLOGY.

Starstruck
14-04-11, 00:43
Mówi się, że do D15, D16 itp. 2' jest optimum. Ładują ludzie 2,25", ale np. w niektórych D15 jest efekt odwrotny (rozpręża układ i moc spada).

kornel861
14-04-11, 00:44
Zrob wydech konstrukcji leja:D tak jest jak dobrze widzialem w ITR :D

Maximus1919
14-04-11, 06:36
No ale np.patrząc na wykres Gruchy z d15b auto miało większą moc na 2.25" niż na obecnym 2" setupie...?? Czemu tak?? :confused:

jasiek09
14-04-11, 07:35
bo im szerzej tym na górze lepiej :cool: a co było na dole przy 2.25 w porównaniu z 2 ?

DjHammer
14-04-11, 08:04
2 cale lepszy doł troche mniej na gorze
2.25 słabszy doł duzo wiwcej na gorze

Reasumujac jezeli potrzebujesz auto na codzien i chcesz mu podniesc moc i od czaau do czasu przycisnac to 2 cale a jezeli wiecej zamiezasz UPALAC i do tego kreski to 2.25 proste!!

anderfelt
14-04-11, 23:14
wiec tak z tego co widze z waszych wypowiedzi to kpl. wydech z kolektorem to koszt jakies 1500zł, dolot do 500zł. Ktos pisal cos o głównym przełożeniu 4.4 - nie wiem o co z tym chodzi, jaki jest tego koszt oraz jaki jest mniej wiecej koszt 3 i 4 biegu z CRXa oraz lekkiego koła zamachowego ???

Mam pytanie jeszcze odnosnie porownania. Jakby wypadl seryjny d16z6 przy d16z6, ktory by byl zmodzony (kpl. wydech z kolektorem / dolot / przelozenie glowne 4.4 / 3 i 4 bieg z crx / lekkie kolo zamachowe?
Seryjne d16z6 "setke" robi jakies 8.5s , w ile d16z6 robilo by 'setke' po takich modach jak napisalem wyzej ? Z gory dziekuje.

lozek
15-04-11, 23:43
mając tylko zrobiony całkowicie wydech (2,16" czyli 55mm z kolektorem z nierdzewki), dolot - parówę odgrodzoną z napływem zimnego powietrza ze zderzaka, lekki zamach i jadąc na oponach 175/70/r13 gubiących trakcję po załączeniu się vteca na 1 biegu zrobiłem 100km/h w ciężkim 6genie z klimą w 8sek :)

http://www.youtube.com/watch?v=ZQVoMdHq1Xk

a dobre oponki, główne 4,4 i waga mniejsza niz mojego 6gen z klimą myślę że dadzą czas spokojnie poniżej 7,5sek

drvtec
16-04-11, 22:32
Powinno wystarczyć. Są projekty na forum które tyle mają po takich przeróbkach.
Koszt wydechu z kolektorem to ok. 1 500 zł
Koszt dolotu 200-400 zł

ceną wydechu trochę zabiłeś , dolotu podobnie - ja taki zestaw zrobiłem za 1200zł - tylko trzeba wiedzieć gdzie uderzyć i na pewno nie do firm tuningowych z dużymi szyldami


3000 zł dla 15 KM więcej :D? Wyciągniesz więcej. Podam najtańszą opcję (nie znaczy najgorszą). Środkowy z rovera 2' albo 2,25 (diesel) kosztuje 120 zł. Kolektor ebayowy 350 zł. Środkowy (jeśli 2' z rovera, bo 2,25 to prosta rura) AWG w granicach 50 zł i końcowy jakiś WM sport za 130 zł. Czyli wydech 650 zł + robota (kolektor sam zamontujesz, a wydech taki poskładają ci na 100% do 300 zł). Dolot: najlepiej zimne ze zderzaka z alurury do puszki z filtrem, a tam wkładkę simota albo k&n :). Alurura 20 zł, wkładka simoty 100 zł a robota - sam zrobisz :). Łącznie 770 zł. I te 140 KM będziesz miał na bank :).

zmień lekarza albo tabletki - przecież to oprócz wycia nic nie da a koledze chodzi o wymierne korzyści

kosiarz77
22-04-11, 07:20
Ja w moim d16z9 również zastanawiam się nad optymalnym rozwiązaniem, bo pod maską niestety pełna seria. A co myślicie by na końcu był Twinloop OBX? Parówa z grupowego za 300zł daje radę czy polecacie coś lepszego jakościowo? Interesuje mnie również minimum 140KM i żeby się auto nie darło tylko ładnie basowo brzmiało.

wkostek
22-04-11, 08:36
Mam pytanie jeszcze odnosnie porownania. Jakby wypadl seryjny d16z6 przy d16z6, ktory by byl zmodzony (kpl. wydech z kolektorem / dolot / przelozenie glowne 4.4 / 3 i 4 bieg z crx / lekkie kolo zamachowe?
Seryjne d16z6 "setke" robi jakies 8.5s , w ile d16z6 robilo by 'setke' po takich modach jak napisalem wyzej ? Z gory dziekuje.
Kolego anderfelt, podczas testowania auta od o do 100 km/h ciężko jest stwierdzić jak wypadły by obie d16-tki. Najlepiej porównać oba auta np. od 0 do 160km/h, wtedy różnica będzie bardziej zauważalna. Obejrzyj sobie mój filmik, tam na końcu jest sprint od 30 -170 km/h:
http://www.youtube.com/watch?v=cVfWrYJ3Rak
I porównaj sobie z seryjnym.