PDA

Zobacz pełną wersję : Pomiar kompresji



cihy
29-04-05, 09:54
Dzis rano znajomy wpadł do mnie ze swoją nową zabawką i zmierzył mi kompresję w Hani wyniki (zimny silnik):
1. 11,2
2. 11,7
3. 11
4. 13,5
moja wiedza jest niewielka więc proszę o interpretację wyników, dodam, że to D15B2 ;]
czeka mnie remont czy raczej niebardzo? jakie sa optymalne wyniki?

elmer
29-04-05, 09:55
Troche duze roznice. Szkoda, ze nie zrobiliscie proby olejowej.

cihy
29-04-05, 10:49
możesz mnie oświecić?
ps. jedna ze świec po wykręceniu była totalnie upaprana (czarna) - o co kaman?

maciek
29-04-05, 11:31
możesz mnie oświecić?
ps. jedna ze świec po wykręceniu była totalnie upaprana (czarna) - o co kaman?
Znaczy ze olej przedostaje sie do komory spalania... i albo od gory albo od dolu (lepsze to pierwsze)
Jaki masz przebieg?
U mnie na pierscieniach nieszczelnych mialem kompresje 14-15 :?

cihy
29-04-05, 12:01
przebieg 232kkm

[ Dodano: Pią Kwi 29, 2005 11:05 am ]
ps dawac wiecej info - co mam robic - plakac czy niebardzo?

maciek
29-04-05, 12:38
przebieg 232kkm

[ Dodano: Pią Kwi 29, 2005 11:05 am ]
ps dawac wiecej info - co mam robic - plakac czy niebardzo?
Chlopaki nie placza... :D
1.Bierze olej? Dużo?
2.Kopci na wysokich obrotach? Czy tylko jak odpuscisz gaz?

hosi
29-04-05, 12:43
To ja też się podłączę ;)
Też mam D15B2 i mój bierze trochę oleju, a na wysokich obrotach kopci też trochę, ale to chyba wina uszczelniaczy :?:

cihy
29-04-05, 12:44
1.Sporo, w litrach nie określę bo niewiem, ale mysle, ze wlewam mniej wiecej 2x tyle co powinienem w ciagu tych 10kkm
2.Musze sprawdzić, nie zauwazyłem kopcenia... ale kiedyś kopcić musi - czy moge sprawdzić to na gazie czy mam na benzynie?jak sie domyślam na w pełni rozgrzanym silniku?

maciek
29-04-05, 13:05
To ja też się podłączę ;)
Też mam D15B2 i mój bierze trochę oleju, a na wysokich obrotach kopci też trochę, ale to chyba wina uszczelniaczy :?:
Tez sobie tak tlumaczylem :)
Jak napisal Elmer, proba olejowa prawde CI powie.
Badz co badz wymiana pierscieni to nie koniec swiata.

hosi
29-04-05, 14:05
proba olejowa prawde CI powie.
Na czym to polega :?:

LIO
29-04-05, 14:08
wykrecasz swiece i wstrzykujesz np. strzykawka po 1cm3 do kazdego cylindra i mierzysz ponownie

cihy
29-04-05, 15:20
ok wiec tak - wogole to bardzo mało dymi... naprawde - strasznie delikatnie
dymi tylko przy wyższych obrotach, przy odpuszczaniu gazu absolutnie nie

Ralf
29-04-05, 16:01
to i ja sie dołącze do tematu. zmienileme glowice (bo pekl pasek) i "troche" kopci... jak wygram start to 400m jest moje bo przeciwnik nie wie gdzie jechac :shock: prowadnice sie skonczyly czy mozliwa jest opcja ze tylko uszczelniacze?

cihy
04-05-05, 15:52
ok wiec tak - wogole to bardzo mało dymi... naprawde - strasznie delikatnie
dymi tylko przy wyższych obrotach, przy odpuszczaniu gazu absolutnie nie
no i jak? beda jakies komentarze?

elmer
04-05-05, 16:03
prowadnice sie skonczyly czy mozliwa jest opcja ze tylko uszczelniacze?

Moim amatorskim zdaniem niemozliwe. W ogole jak tak dymi, ze robisz zaslone dymna, to byc moze pierscienie tez masz do roboty... :(

cihy
04-05-05, 16:35
a co z moim problemem? :o any help?

prz3mo
11-07-05, 18:42
Takie pytanko dot. pomiaru kompresji. Robi sie to na zimnym czy ciepłym silniku?
I czemu po normalnym pomiarze robi sie jeszcze tę próbę olejową ?

Dominik_bb
13-07-05, 14:30
Wymien uszczelniacze i powinno byc ok jak by piersciienie były to by ci kopcił na goracym silniku na max obrotach sprawdz to ale musi to byc podczas pracy na benzynie PS' sprawdz raz jeszcze kompresje ale na goracym silniku

TENCIO
13-07-05, 18:37
jest jescze jedna proba....znajdz jakas gorke i z wiekszej predkosci zacznij hamowac silnikiem na np 3biegu, jak wtedy dymi to na bank pierscienie

azi
13-07-05, 22:24
jeżeli po probie olejowej wzrośnie ciśnienie,wymien pierścienie
jak nie to raczej uszczelniacze

Adam R.
14-07-05, 14:25
wszyscy bardzo pieknie znaja teorie, ale kto mi powie ile razy trzeba zakrecic walem :?:

przemir
14-07-05, 14:29
az przestanie rosnac cisnienie :D

Adam R.
14-07-05, 15:32
az przestanie rosnac cisnienie :D :597:

prz3mo
14-07-05, 16:24
jeżeli po prubie olejowej wzrośnie ciśnienie,wymien pierścienie
jak nie to raczej uszczelniacze

A jak to bedzie wygladac jesli pada uszczelka pod głowicą?

ravvir
03-09-13, 19:50
Hej, sprawdziłem silnik na gorącym. Nagrzałem do temperatury pracy, zgasiłem, wykręciłem świece, odpiąłem listwy wtryskowe(4 wtyczki na listwie), wkręciłem manometr, wsadziłem operatora rozrusznika, pomierzyłem (na każdym garze 13 kg/cm2), wpiąłem listwy, założyłęm świece, założyłem przewody. Odpalam i nic. Nie pali... Kto wie co jest grane ?

klakier dohc
03-09-13, 19:54
nie dam glowy uciac ale sprawdz czy masz iskre czasami lubi cewka pierdyknac jak sie kreci a przewody leza gdzie popadnie

Sheiva
03-09-13, 19:59
Tak, jak mówi klakier, jeśli nie odłączyłeś wtyczek aparatu, to upaliłeś cewkę.

ravvir
03-09-13, 20:31
czyli wymiana aparatu zapłonowego. Próbowałem odkręcić kopułkę by sprawdzić cewkę. Uwaliłem dwie z trzech śrub mocujących. Kto ma sprawny aparat zapłonowy na zbyciu ?

Teksior
03-09-13, 20:45
Czyli aby spradzic pierscienie: 1rozpedzic auto z górki i zaczac hamowac biegami, po odkreceniu swiecy wlac olej 1cm3 do kazdej dziurki i zmierzyc kompresje? jak dokładnie ma przebiegac ta druga opcja. Gdyż moje D16Y7 troche bardziej kopci i bierze olej. juz od 4-5tys/obr. Nieraz jak mu dam do pieca ostro i stane na swiatłach to na wolnych kopci ze az w lusterku widze ale później juz unarmia sie sytuacja

ravvir
04-09-13, 00:41
Mierzyłem oporność na uzwojeniu pierwotnym i wtórnym. Wyniosło ono odpowiednio 0,2 oma (0.6 - 0.8 Ohms) i 10, 5 K oma (13.2K - 19.8K Ohms).
Pomiar nie jest chyba do końca miarodajny bo robiony w temperaturze niższej od 20 stopni (przed chwilą a auto stoi pod domem).

Mam od jakiegoś czasu problemy z pracą silnika bo po depnięciu nim się nagrzeje i jest zimno na zewnątrz na niższych obrotach nie pali na wszystkie gary.
Nie wiem czy to kwestia przeczyszczenia styków w kopułce ? widziałem że jest na nich syf.

Zdjęcie aparatu po zdemontowaniu jego części:

http://imageshack.us/a/img545/898/xnyt.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/545/xnyt.jpg/)

airman
04-09-13, 14:08
Zapewne cewka do wywalenia, najlepiej podmienić dla pewności.

Styki maja znaczenie, wyczyść, to nic nie kosztuje ;)

ravvir
04-09-13, 19:57
cewka pokazuje na uzwojeniu pierwotnym 0,2 a na wtórnym 10,8 zatem kosz

styki wyczyszczę ;)

jak skutecznie sprawdzić moduł ?

reaktor
05-09-13, 15:15
jest jescze jedna proba....znajdz jakas gorke i z wiekszej predkosci zacznij hamowac silnikiem na np 3biegu, jak wtedy dymi to na bank pierscienie

a z czego to technicznie ma wynikać?

ze jak hamuje silnikiem to pierścienie ?

a w zsadzie to jak to ***** a jest możliwe żeby kopcił podczas hamownia silnikiem skoro wtedy nie ma spalania ??

Seba27
05-09-13, 19:45
Reaktor... Nie ma spalania czego? Benzyny tylko bo nie jest podawana.
Wszystkie rzeczy moga puszczać bo przeciez uszczelniacze, pierścienie, zawory i olej wciąż pracują.
Jedyne co wtedy nie ucieka to paliwo bo wraca przelewem do baku :)

reaktor
05-09-13, 20:02
Reaktor... Nie ma spalania czego? Benzyny tylko bo nie jest podawana.
)
no własnie to jak moze spalac olej jak nie ma spalania w komorze ?

pod wpływem samej temp cylindrów i tłoków?

Seba27
05-09-13, 20:33
A jak puszcza olej zaworami jak puszczalo u mnie..?
Litr Syntetyku na 50zl paliwa + odrobina upalania...
Kompresja 13-12,5-12,5-12 na cieplym.
Tloki i cylinder idealne...
Ale lało 14 z 16 zaworow a dolotowy na 1 garze był skrzywiony - ale szla jak zła ;]

EDIT

Po co ci spalanie? Pcha olej w wydech
Po remoncie jeszcze 2tyg mi Solka kopcila bo wypalała ten olej z wydechu :P

mirasek
05-09-13, 20:54
Przy hamowaniu silnikiem olej się nie spala, kopcić/spalać będzie po ponownym dodaniu gazu, jak niespalany olej nagromadzi się (skądkolwiek) w czasie hamowania. Przynajmniej to jest typowe .

reaktor
05-09-13, 21:00
Przy hamowaniu silnikiem olej się nie spala, kopcić/spalać będzie po ponownym dodaniu gazu, jak niespalany olej nagromadzi się (skądkolwiek) w czasie hamowania. Przynajmniej to jest typowe .

tez mi sie tak wydaje

i stad taka gigantyczna chmura po dodaniu gazu większa niż nawet na wysokich obrotach gdzie spala go na bierząco


A jak puszcza olej zaworami jak puszczalo u mnie..?
Litr Syntetyku na 50zl paliwa + odrobina upalania...
Kompresja 13-12,5-12,5-12 na cieplym.
Tloki i cylinder idealne...
Ale lało 14 z 16 zaworow a dolotowy na 1 garze był skrzywiony - ale szla jak zła ;]


dlatego ptam jakie jest techniczne uzsadniein dla teori ze jak na wolno kopci to cylindry/pierscienie



Po co ci spalanie? Pcha olej w wydech
Po remoncie jeszcze 2tyg mi Solka kopcila bo wypalała ten olej z wydechu :P

pcha w wydech ale olej jest w płynie a z rury wylatuje gaz

wiec gdzies sie musi spalać



powiedzcie mi jak to jest z tym odkręcaniem swiec chciałem kompresje zmierzyć ale nie mam pojecia z jaką siła moge próbować je odkręcić czy grzechotka 25cm to nie bedzie za dużo?

Michał102
06-09-13, 15:43
pcha w wydech ale olej jest w płynie a z rury wylatuje gaz

wiec gdzies sie musi spalać

Weź sobie kapnij troszke oleju na rozgrzany kolektor wydechowy i zobacz co się stanie.