PDA

Zobacz pełną wersję : LS/VTEC PROBLEM :(



Tomek_HC3D
20-02-07, 02:37
Mam drobny problem z umiejscowieniem pewnego wężyka i liczę na waszą pomoc.
Mianowicie problem jest taki że:

Wężyk zaznaczony na zdjęciu http://img212.imageshack.us/img212/9531/1vkt0.th.jpg (http://img212.imageshack.us/my.php?image=1vkt0.jpg) powinien biec do takiego czarnego pudełka zaznaczonego na tym zdjęciu: http://img20.imageshack.us/img20/6295/2vad9.th.jpg (http://img20.imageshack.us/my.php?image=2vad9.jpg) i tu powstaje problem ponieważ zakładając głowice vtec'a na mój blok LS nie mam gdzie podpiąć tego wężyka ponieważ u mnie fabrycznie biegł on do pokrywy zaworów: http://img184.imageshack.us/img184/411/45292612vh5.th.jpg (http://img184.imageshack.us/my.php?image=45292612vh5.jpg).
W tym momencie powstał problem, ponieważ teraz nie ma miejsca gdzie mógłbym go podpiąć, ponieważ pokrywa zaworów vtec'a ma tylko jedno wyjście na odmę a ku mojemu zdziwieniu blok mojego LS'a nie ma tego breatherr box'a jak widać: http://img20.imageshack.us/img20/2/17141429at0.th.jpg (http://img20.imageshack.us/my.php?image=17141429at0.jpg).

Stanąłem z pracami ponieważ najpierw muszę się z tym uporać. Może ktoś z was wie jakie zadanie ma ten wężyk, co by było jakbym go nigdzie nie podłączył i co mam z tym zrobić bo za dzuo mnie to już kosztowało $$ i nerwów żeby się teraz poddać. Proszę o wszelkie sugestie, pomysły itd.... może razem coś się wymyśli.

Pozdrawiam

Furious
20-02-07, 07:30
To odpowietrzenie skrzyni korbowej, skoro jej nie masz (dziwne w sumie) to poprostu zatkaj pozostały wąż.

Tomek_HC3D
20-02-07, 08:53
u mnie tak jak pisałem oryginalnie były oba wężyki podpięte do pokrywy zaworów więc ten który biegnie do gumowej rury przed przepustnicą zostaje tylko co z tym drugim ?? nie będzie się robiło jakieś ciśnienie czy coś ??
Znalazłem niby coś takiego http://honda.hybrids.jp/b20tech/b20-pcv.shtml ale to silnik B20 z crv więc nie wiem czy u mnie można bawić się w takie nawiercanie w tych samych miejscach.

rem36
20-02-07, 11:02
no to masz w tym linku wszytko pokazane co i jak zrobic, ten wezyk warto podlaczyc lub w najgorszym wypadku zrobci otwor do wentylacji bo inaczej cisnienie powstajace z ruchu wszytkich elementow silnika nei bedzi emialo ujscia i bedzie chcialo uchodzic nei przeznaczonymi do tego otworami jak wszelkiego rodzaju uszczelnienia a nawet pierscieniami, roboty przy tym malo, wiercisz otwor, wkrecasz mocujesz koncowke i jazda, zdobadz sobei tez ta puszke od "łapania" oleju to bedzie go mniej zasysal do kolektora.

aaa i podlacz zaworek w dobra strone ;)

Tomek_HC3D
20-02-07, 19:13
Jaki zaworek ?? :speszony:

elmer
21-02-07, 13:45
Zaworek PCV.

Tomek_HC3D
21-02-07, 13:46
to tam jest jakiś zaworek :) nawet nie wiedziałem

[ Dodano: Sro 21 Lut, 2007 ]
I następny schodek, mianowicie w starym kolektorze jest zainstalowany jakiś czujnik zaznaczony na zdjęciu: http://img101.imageshack.us/img101/3847/jakisczujnikb18bcu8.th.jpg (http://img101.imageshack.us/my.php?image=jakisczujnikb18bcu8.jpg)
do którego dochodzi rurka z tego miejsca : http://img101.imageshack.us/img101/1354/co347oo1.th.jpg (http://img101.imageshack.us/my.php?image=co347oo1.jpg).

Problem jest taki że w kolektorze ktory bedzie założony tzn od b16a2 nie ma takiego miejsca, może wiecie gdzie to powinno być w takim razie podpięte??
Znalazłem natomiast wężyk który nie wiem gdzie podpiąć :) jest on tu : http://img101.imageshack.us/img101/8926/rurkab16ef9.th.jpg (http://img101.imageshack.us/my.php?image=rurkab16ef9.jpg)

rem36
22-02-07, 15:33
to pierwsze na zdjeciu to zavorek EVAP z filtra leca przez niego opary paliwa do kolektora, w nowym kolektorze ten zaworek ma inny ksztalt i ma cienkie wezyki, znajduje sie z tylu kolektora ssacego po przeciwnej stronei niz przepustnica, mozesz dac albo orginalny z b16( lub jakiejs d seri) albo podlaczyc swoj w kolektorze wpina sie go z tylu po przeciwnej stronei niz przepustnica ( wypustka ma maniiejsza srednice niz inne, taka jak regulator cisnienia na listwie paliwowej), wezyk z ostatniego zdjecia idzie do Fast idle valve ktory to powinien byc wpiety wlasnie w zasnaczony wezyk i w ten wezyk co idzie dalej do silniczka krokowego. Fast idle valve powineines miec razem z przepustnica.

Tomek_HC3D
22-02-07, 20:21
Spoko sytuacja opanowana :) jutro końcówka składania. ciekawe czy odpali :)

mighty
23-02-07, 22:16
no i jak? odpalił? :)

Tomek_HC3D
27-02-07, 19:23
Wiadomość z ostatniej chwili............... VTEC odpalił

http://img77.imageshack.us/img77/6889/vitekso5.th.jpg (http://img77.imageshack.us/my.php?image=vitekso5.jpg)

i druga wiadomość po godzinie docierania cos zaczelo stukać :(

Octane
27-02-07, 19:34
oj to nie dobrze, mam nadzieje ze nic poważnego :/

Tomek_HC3D
27-02-07, 21:04
chyba to coś z osprzętu albo jakaś pierdółka przy silniku i sie obija, ale dziś już nie mam siły tego obsłuchiwać, jutro sie zobaczy.