Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Seryjny wydech od VTi do D15Z3 MA9



anticorr
08-04-11, 23:16
Witam mam pytanie czy takie zmontowanie wydechu będzie dało się zrobić bez zbędnych przeróbek, a mianowicie kolektor wydechowy 4-2-1 od D16Z6, za nim CAT konwerter, środkowy od VTi i końcowy komorowy tłumik, i czy na długość to wszystko spasuj? Chcę sobie zrobić jakiś bardziej odprężony wydech niż ten co jest seryjnie a mam dostęp do tych podzespołów tylko nie chcę brać w ciemno, ewentualnie podsuńcie mi pomysły jak wy macie zrobione u siebie wydechy. Z góry dzięki :)

kowal162
09-04-11, 22:30
jak 4.2.1 bedyies mia pod 2 cale jak jest w vit to wsio spasi ale musisy miec full od vti

laciu
12-04-11, 12:36
Ja właśnie mam taki setup jaki Ty planujesz, kolektor wydechowy ebay 4-2-1, a dalej wszystko od VTi jest tylko odrobinkę głośniej, od tej cienkiej seryjnej pierdzi rurki. Mod jak najbardziej na PLUS!

felizz
23-05-11, 21:45
Tak się składa że mam taki sam silnik i utwierdzacie mnie w tym żeby zrobić taką modyfikację. Problem jest tylko z tym katem - mam go wpisanego w dowód rejestracyjny.
Czy z tym cat converterem lub hi-flow catem, w moim przypadku (wpis w dow. rejestracyjny), auto jest w stanie legalnie przejść przegląd?
W ogóle staram się wyczytać różnicę między cat-converterem, hi-flow catem i strumienicą i stwierdzam że z poszarpanych wątków mi się to nie uda. Podejrzewam że niektórzy sprzedają to samo pod tymi właśnie nazwami (jeśli ktoś potrafi streścić istotę tych elementów w krótkich żołnierskich słowach to będę mu wdzięczny).

Pozdrawiam

karas
24-05-11, 09:00
Czy z tym cat converterem lub hi-flow catem, w moim przypadku (wpis w dow. rejestracyjny), auto jest w stanie legalnie przejść przegląd?
zalezy na jakiego diagnoste trafisz. Jezeli masz wyciety kat a masz go w dowodzie to teoretycznie przegladu pownienes nie przejsc.( ze wzgledu na duza ilosc stacji diagnostycznych i duza konkurencje zawsze przed przegladem mozesz podejsc do diagnosty i smialo zapytac czy podbije mi pan przeglad ale nie mam katalizatora - jak si enie zgodzi jezdziesz gdzies indziej :) ) Prawdziwy HI flow cat jest to katalizator o wkładzie metalowym o podwyzszonej przepustowosci. cat converter to zwykły tłumik ktory nawet nie wyglada jak katalizator ( nie spotkalem sie jesczew zyciu ze zwykłym katalizatorem zrobionym z polerowanej stali nierdzewnej) Te sprzedawane na allegro jako hi flow katy to zwykłe tłumiki. Chcesz legalnie to zmów sobie katalizator sportowy np w firmie lindo goblex albo gdzies gdzie robia tłumiki moze mtech-tego nie wiem.

felizz
05-07-11, 23:07
A jest jakaś istotna różnica w kolektorze od D16Y2 a D16Z6? W osiągach lub taka która uniemożliwiła by montaż od Y2... do budy MA9?

Gdzieś czytałem że może mieć inną długość powodowaną wyższym blokiem silnika.
Jak to jest? Ktoś wie czy blok do Y2, Y3 jest wyższy/niższy niż Z3 ?
I jak z tymi osiągami na kolektorach z silników Y ?

lako
06-05-13, 09:13
Panowie chce się upewnić na 100% czy cały środkowy od MB6 będzie pasować bez przeróbek do MB3 z kolektorem 4-2-1 ebay i końcowym komorowym pasującym idealnie w miejsce seryjnego ?

wrcsti
06-05-13, 11:34
Panowie chce się upewnić na 100% czy cały środkowy od MB6 będzie pasować bez przeróbek do MB3 z kolektorem 4-2-1 ebay i końcowym komorowym pasującym idealnie w miejsce seryjnego ?
ja miałem cały od VTi + 4-2-1 ale kat został mój bo mam(miałem) dwie sondy. Jedyny myk był przy przykręcenieu go do kata bo trzeba było odciąć i przespawać manżetę bo jest pod innym kątem.
P.S. wydech był od VTi aerodecka :) i pasił.

lako
06-05-13, 15:39
ja kata nie mam gdyż jak wiadomo jest połączony z seryjnym kolektorem, chyba zaryzykuje zakup środkowego vti nie jest to duży koszt. A jak taki mod sprawuje się w rzeczywistości chodzi mi o dźwięk i ewentaulnie inne odczucia ?

wrcsti
06-05-13, 20:41
w dzwięku nie ma różnicy ale lepiej się wkręca na obroty.

Vincent
06-05-13, 21:09
A da sie kupić nowy wydech do Vti? Widziełem że np. polmostrów robi ale tylko do 1.4,1.5 ale wiadomo to już średnica mnie nie satysfakcjonuje ;)

karas
07-05-13, 09:43
te srednice zamiennikow nie sa takie zle. Ostatnio zmieniałem u siebie srodkowy na asmeta dedykowanego ( podchodzi plug&play bez zadnej rzezby) i srednica rur z ktorej zbudowany byl tlumik to fi 45, podczas gdy w ekono rurki wydechu maja srednica kciulka

Vincent
08-05-13, 20:13
A muszę zmierzyć w swoim aucie ile ma. Zaczyna mi sie sypać środek i powoli kombinuje ale nie chcę też przedobrzyć z tą średnicą :)