Zobacz pełną wersję : Stuki w silniku D16Z6
Witam.
Wczoraj pogoniłem trochę Hanię( 4 bieg do odcięcia) i wyskoczył mi błąd 22 (wyłącznik ciśnieniowy oleju ustawienia zaworów Vtec). Teraz coś strasznie mi stuka w silniku. :( Na wolnych obrotach jest prawie niesłyszalne, natomiast wzrasta wraz z obciążeniem i obrotami, jest to bardzo wyraźny metaliczny stukot.
Mechanik stawia na panewkę, jakie koszty naprawy?
Macie jakieś sugestie?
Moze ktorys kasownik luzu VTEC
Tak bardzo by stukał?
Jak sprawdzić czy to jest to?
Na wolnych trzeba sie ostro wsluchiwac u mnie pomogla regulacja zaworow i na wyzszych obrotach nie bylo tego slychac
Jednak panewka- na szczęście obyło się bez dodatkowych uszkodzeń. :brawo:
Panewki do wymiany i można śmigać dalej. ;)
Jakbys mogl to napisz jakie poniosles koszty tej wymiany moze byc na pw.
100zł -panewki
150zł- wymiana
reszta olej + filtr oleju.
EDIT: główne panewki też do wymiany -120zł :djablek:
siema. ja mam podobny problem. na zimnym silnik chodzi glosno i wyraznie slychac stukanie. ja stawiam na panewki. stukanie najwyrazniej slychac pomiedzy 2-3 tysiace obrotow. na cieplym silniku jest duzo ciszej ale jednak nadal slychac. ktos mi tez napisal ze moze byc tez porysowany wal. wymieniac panewki czy silnik? pozdro
ps ja mam d16y7
siema. ja mam podobny problem. na zimnym silnik chodzi glosno i wyraznie slychac stukanie. ja stawiam na panewki. stukanie najwyrazniej slychac pomiedzy 2-3 tysiace obrotow. na cieplym silniku jest duzo ciszej ale jednak nadal slychac. ktos mi tez napisal ze moze byc tez porysowany wal. wymieniac panewki czy silnik? pozdro
ps ja mam d16y7
jesli na wolnych stuka to tez moze byc panewka, wszystko zalezy ktora, u mnie w robocie mialem d13 z panewką na korbach i najbardziej bylo slychac na luzie, i do 3k rpm. a to czy jest porysowany wal dowiesz sie dopiero po rozebraniu wszystkiego, ale tez jest taka mozliwosc. w takim przypadku w zaleznosci ktora to panewka, to albo wal do wymiany, albo caly blok.
sukot metaliczny czy zwykly "tyrkot" - u mnie bylo zwykle stukanie i okazalo sie, ze mialem zawory rozregulowane...
zwykly stukot, napewno nie metaliczny. nawet glosny. zrobie wydech jeszcze bo tez nie polatany ale to i tak dobrze slychac ze panewki. ile moze kosztowac remoncik jesli wal porysowany?
nie wiem czy parowa od ktorej kupilem auto jezdzila bez oleju czy katowala zimny silnik...bo olej jest i nawet silnik go nie lyka
jak juz mowilem, jesli masz porysowany wal, w zal. w ktorym miejscu, jesli na korbie, to starczy wymienic panewki i ew 1 korbe + cały wał. jesli na podporach to raczej blok na smietnik.
wiec musisz sobie policzyc w zal. od roznych mozliwosci
mam podobny problem minime z6 w sumie to nagle pojawily sie stuki ale z okolicy pokrywy zaworowej, najbardziej slyszalne pod obciazeniem.w okolicy 2,5-3.5krpm i na luzie tez na rowno 3krpm jest slyszany metaliczny terkot od strony kolka rozrzadu. co to moze byc samoregulator vteca bo raczej chyba nie panewka.pod pokrywa zaworow
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.