PDA

Zobacz pełną wersję : dzwiny problem... POMOCY



-patrick-
07-04-11, 07:43
Witajcie,
więc tak, jadę sobie spokojnie wieczorem do domu (padał deszcz) nagle wyświetlił się "check engine" i auto dławiło się po dodaniu mocniej gazu - jak dodawałem delikatnie wszystko było ok.
Rano zaglądam do świec - zalane olejem. Wymieniłem uszczelki świec, świece, filtr powietrza i odpaliłem auto. Przejechałem się kawałek i znów "check". no to na odpalonym silniku wyciagnalem fajke od tej zalanej swiecy, ale byla sucha. wsadzilem na miejsce fajke i auta zgaslo zupelnie. juz nie dało sie odpalic - brak iskry. aparat do mechanika- naprawiona cewka. wszystko zakladam - odpalam auto chodzi jak nowe..ale tylko kilka km!! :/ znów check i zabawa z dławienie. co może byc jeszcze przyczyna? dodam że reset kompa zrobilem przez odłączenie klem od aku. help!

kamilx17
07-04-11, 08:13
Może najpierw napisz jaki samochód silnik ?? Bedzie łatwiej. Polecam zrobić samodiagnostyke ale podejrzewam że ta cewka wciąż jest do niczego, cewke się wymienia a nie naprawia.

-patrick-
07-04-11, 08:16
D15B2. cewka była wymieniona na nową. może źle się wyraziłem.

kamilx17
07-04-11, 09:02
W apracie jest jeszcze moduł który może powodować takie objawy. Lecz najczęściej, gdy moduł pada auta w ogóle nie da się odpalić. Ale jeżeli wywala check to warto sprawdzić jakie błedy wykrywa ECU po przez zrobienie samodiagnostyki. Tutaj masz opisane co i jak zrobić http://fotoporadnik.prv.pl/. Wejdź w fotoporadniki->silnik->samodiagnostyka. I pisz na forum jaki bład wykrywa.

-patrick-
07-04-11, 09:58
OK, po pracy zrobie i dam znac :) właśnie problem polega na tym, ze autko chodzi elegancko a check załącza sie dopiero po kilku minutach a czasami nawet po 30min jazdy. przed zapaleniem "check" autko chodzi elagancko, jakby nic mu nie było.

zakit
07-04-11, 10:33
po pierwsze sie nie wyciaga fajki na odpalonym silniku bo w ten sposob spalisz cewke.


najpierw sprawdz jakie sa bledy.

djj4ck
07-04-11, 11:59
podmień sondę lambda i sprawdź czy przypadkiem nie masz odizolowanego jej przewodu (od sondy do wtyczki i od wtyczki dalej). u mnie to była wina wlasnie odizolowanego kabelka.

-patrick-
08-04-11, 07:38
naszła mnie jeszcze jedna myśl...mianowicie, (może głupia i śmieszna teoria ale wole się upewnić) baaaardzo rzadko zalewam bak do pełna a tym razem zalałem caluśki bak i zaczęły się jaja :) czy może np. zapchał się filtr paliwa jak zebrał ten cały syf z baku? bo np. wczoraj przez 20km się błąd nie włączył ale od czasu do czasu go "przytkało" :) czy filtr możne mieć znaczenie??

kamilx17
08-04-11, 10:28
Co do dławienia filtr paliwa może mieć znaczenie ale żeby check się zapalał z tego powodu :eek: Wymieć koszt 20-30 zł a co jakiś powinnien być wymieniany.