Rolek
19-02-07, 10:07
Zakoñczy³em remont silnika w D16Z5. Wszystko jest niby poprawnie tzn dzia³a bez zarzutów ale niestety popadam w jakie¶ paranoje. Mianowicie chodzi o p³yn ch³odniczy. Po pierwszym odpaleniu silnika mia³em jeszze cos tam przykrecic od spodu i zobaczy³em ¿e z ³aczenia kolektora z katalizatorem zaczê³a wys±czaæ siê woda. Moze by³a w puszce kata i troche polecia³o... nie wiem.
Drugi objaw to taki ¿e zala³em swierzusieñki p³yn do ch³odnicy i zaraz po zalaniu by³ przezroczysty i widaæ by³o wnêtrze ch³odnicy, obecnie po przejechaniu ponad 100km wydaje siê ¿e ch³odnica troche zasz³a czym¶ od srodka a p³yn zrobi³ siê troszeczkê bardziej mêtny. Dodatkowo po odkrecenia korka od pokrywy zauwa¿y³em ¿e albo olej jest strasznie rzadki i pryska na lewo i prawo albo pod pokryw± jest p³yn, dodam ¿e jak przytyka³em rêk± to kropelki wydaj± siê t³uste ale na oko nie jestem w stanie stwierdziæ czy ta ciecz to sam olej czy z p³ynem, dodam ¿e olej jaki zastosowa³em na pierwsze kilka km to minera³ (tak polecali) i podobno jak dostanie temperatury to robi siê strasznie rzadki wiec moze to sam olej tak pryska.
No i na koniec zobaczy³em ¿e ch³odnica by³a zalana do pe³na, uk³ad odpowietrzony, a zbiorniczek wyrównawczy do 3/4 dozwolonego poziomu, okaza³o siê ¿e dzisiaj w zbiorniczku jest ponizej minimum ale ch³odnica jest zalana po brzegi.
No i jeszcze wra¿enie ¿e zostaje za mn± chmura bia³ego dymu ale to chyba tylko z³udzenie :/
Teraz o co chodzi:
-Czy ubywanie p³ynu ze zbiorniczka mog³o byc spowodowane z³ym odpowietrzeniem uk³adu ch³odniczego?
-Dlaczego tak pryska³o po odkrêceniu korka pokrywy zaworów, czy rzeczywi¶cie mo¿e byc przyczyna zastosowanie mineralnego oleju?
-Czym mo¿e byæ spowodowane lekkie zmetnienie p³ynu ch³odniczego?
-Po jakim czasie jezeli miesza siê p³yn ch³odniczy z olejem pojawi siê "mas³o" na korku ch³odnicy?
-Jak sprawdziæ czy p³yn miesza siê z olejem?
- CZY TO WSZYSTKO RAZEM WSKAZUJE NA MIESZANIE SIÊ OLEJU I P£YNU???
Dodam ¿e wszystkie zastosowane czê¶ci by³y nowe, g³owica i blok by³y planowane, a uszczelka pod g³owicê orginalna.
Za wszelkie wskazówki bede wdziêczny.
Drugi objaw to taki ¿e zala³em swierzusieñki p³yn do ch³odnicy i zaraz po zalaniu by³ przezroczysty i widaæ by³o wnêtrze ch³odnicy, obecnie po przejechaniu ponad 100km wydaje siê ¿e ch³odnica troche zasz³a czym¶ od srodka a p³yn zrobi³ siê troszeczkê bardziej mêtny. Dodatkowo po odkrecenia korka od pokrywy zauwa¿y³em ¿e albo olej jest strasznie rzadki i pryska na lewo i prawo albo pod pokryw± jest p³yn, dodam ¿e jak przytyka³em rêk± to kropelki wydaj± siê t³uste ale na oko nie jestem w stanie stwierdziæ czy ta ciecz to sam olej czy z p³ynem, dodam ¿e olej jaki zastosowa³em na pierwsze kilka km to minera³ (tak polecali) i podobno jak dostanie temperatury to robi siê strasznie rzadki wiec moze to sam olej tak pryska.
No i na koniec zobaczy³em ¿e ch³odnica by³a zalana do pe³na, uk³ad odpowietrzony, a zbiorniczek wyrównawczy do 3/4 dozwolonego poziomu, okaza³o siê ¿e dzisiaj w zbiorniczku jest ponizej minimum ale ch³odnica jest zalana po brzegi.
No i jeszcze wra¿enie ¿e zostaje za mn± chmura bia³ego dymu ale to chyba tylko z³udzenie :/
Teraz o co chodzi:
-Czy ubywanie p³ynu ze zbiorniczka mog³o byc spowodowane z³ym odpowietrzeniem uk³adu ch³odniczego?
-Dlaczego tak pryska³o po odkrêceniu korka pokrywy zaworów, czy rzeczywi¶cie mo¿e byc przyczyna zastosowanie mineralnego oleju?
-Czym mo¿e byæ spowodowane lekkie zmetnienie p³ynu ch³odniczego?
-Po jakim czasie jezeli miesza siê p³yn ch³odniczy z olejem pojawi siê "mas³o" na korku ch³odnicy?
-Jak sprawdziæ czy p³yn miesza siê z olejem?
- CZY TO WSZYSTKO RAZEM WSKAZUJE NA MIESZANIE SIÊ OLEJU I P£YNU???
Dodam ¿e wszystkie zastosowane czê¶ci by³y nowe, g³owica i blok by³y planowane, a uszczelka pod g³owicê orginalna.
Za wszelkie wskazówki bede wdziêczny.