Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D14A2 - zgasł w czasie jazdy, kręci, nie ma iskry



oli11
06-04-11, 20:19
Witam, proszę o pomoc w diagnozie, oto szczegóły:
- auto zgasło podczas jazdy (padał deszcz, możliwe że po wjechaniu w dziurę z kałużą)
- włącznik bezwładnościowy ok
- rozrusznik kręci
- brak iskry, napięcie do aparatu dochodzi
- immobiliser ok
- cewka zapłonowa - oporność sprawdzona i jest ok chociaż wiem że to nie wszystko,
co i jak mogę jeszcze sprawdzić? dysponuję multimetrem i ogólnie podstawową wiedzą o elektryce, nie mam możliwości podmiany z innego auta modułu czy cewki a w ciemno nie chce kupować nowych częsci

edit: zapomniałem dodać po zwarciu złącza diagnostycznego i włączeniu zapłonu lampka kontrolna nie gaśnie czyli brak błędów?

nikog0
06-04-11, 21:45
Zobacz w jakim stanie jest kopułka i palec rozdzielacza zapłonu, może mocno zużyta (ale powinien samochód działać, ewentualnie wypadanie zapłonów).
Wg mnie to aparat zapłonowy, ewentualnie cewka zapłonowa (mimo że ją sprawdzałeś), odezwij się do kogoś z forum z Poznania, może użyczy Ci części na chwile...

oli11
06-04-11, 23:23
kopułkę i palec sprawdzili znajomi mechaniory którzy mnie holowali, był też ich znajomy elektryk i sprawdził czy to nie od alarmu - ale to nie to, i stwierdził że najlepiej aparat podmienić i zobaczyć ale tyle to ja też wiem, do Poznania mam kawałek bo jestem z okolic, znalazłem za to jak sprawdzić dokładnie obwód zapłonnika ICM manual "AERO98" rozdział 4-26 aparat zapłonowy D15Z8 dokładnie taki jak mój:) wszystko ładnie opisane że też wcześniej tego nie miałem:P

oli11
07-04-11, 23:55
sprawdziłem obwód zapłonnika i nie zgadza się punkt 5,:
sprawdzić ciągłość obwodu przewodu "blu1" między złączką kontrolną obrotomierza i ICM czyli modułem, obwód powinien być zamknięty - u mnie nie jest.
co to może oznaczać?
reszta ok, czyli napięcie miedzy masa a "blk/yel" i między masa a "blu2" jest napiecie akumulatora,