Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Check engine po reulacji zaworów



lastom
06-04-11, 18:19
Cześć.

Potrzebuję pomocy - dzisiaj Hania EU7 D14Z6 po:
- wymianie oleju i filtrów
- czyszczeniu klimy
- regulacji luzów zaworowych
- wymianie świec
przy dojeździe do domu (około 30 km) zaczęła nieregularnie pracować. tak jakby 3 cylindry tylko gadały. Spadek obrotów do ok. 600- 800 i kontrolka Check Engine.

Wyjąłem wszystkie wtyczki do świec, podłączyłem ponownie, kolejne odpalenie zaczął regularnie pracować.
Niemniej jednak kontrolka dalej świeci - po przekręceniu kluczyka włącza się, świeci długo, jakiś stuk (chyba przekaźnik pod deską po prawej) gaśnie na sek i włącza się na stałe.

Czy ktoś tak mieł?

LemonR
06-04-11, 19:45
Odczytaj kod będzie łatwiej
Może świeca wadliwa i zapłony wypadają, może czujnik położenia wałka rozrządu a może cewka.

Leeo
06-04-11, 21:31
A tak niezaleznie od tego co napisal lemon, czy zawory byly ustawiane na calkowicie wystudzonym silniku? Nie podparly sie przypadkiem?

EFKA5
07-04-11, 12:02
miałam podobną sytuację po regulacji zaworów.. okazało się, ze świeca (NGK) wytrzymała niecałe 10 tys km, po wymianie problem znikł

lechu_jr
07-04-11, 21:30
tez miałem takie objawy, przyczyna były świece

rafal
09-04-11, 21:31
Może cewki źle podpięte? Wilgoć w okolicach świec?

lastom
10-04-11, 07:06
I chyba znalazłem przyczynę ...

Odebrałem samochód i wszystko było OK.
Przejechałem ok. 30km z serwisu i zatankowałem furę (po same migdały) - czytaj FULL.
Podjazd na parking, zakupy i wtedy mi zaczął pracować nieregularnie.
Posprawdzałem podpięcia wtyczek, kilkukrotne ponowne odpalanie nic nie pomogło.
Kontrolka paliła się cały czas opisane jak wyżej.

Po przejechaniu kolejnych kilkudziesięciu km kontrolka zgasła - chyba za dużo zalane i czujnik oparów zadziałał --- możliwe??

LemonR
10-04-11, 08:14
Pomimo, że kontrolka zgasła błąd da się odczytać i wtedy będzie wszystko jasne a tak to możemy zgadywać.
Ja zawsze leje na full (chociaż PB tankuje bardzo rzadko :-) ) i nigdy nic nie było.
Czujnik oparów - chyba nie ma czegoś takiego, jest EVAP - system kontroli parowania paliwa, on też może nawalić ale mało prawdopodobne.

eRMD
10-04-11, 09:33
Dziwna sprawa bo ja PB tankuje praktycznie zawsze pod korek, bywa i tak ze po 7 odbiciu coś tak jeszcze doleje i nigdy nie miałem z tego tytułu żadnego checka.
Sprawdź kod błędu bo tak z fusów nikt nie będzie wróżyć.

Leeo
10-04-11, 10:52
Dziwna sprawa bo ja PB tankuje praktycznie zawsze pod korek, bywa i tak ze po 7 odbiciu coś tak jeszcze doleje i nigdy nie miałem z tego tytułu żadnego checka.
Sprawdź kod błędu bo tak z fusów nikt nie będzie wróżyć.

x2

Vampir_Va
10-04-11, 15:56
x2



Leję ile tylko wlezie i nic się nie dzieje.......:D
Więc ,albo Twoja teoria jest błędna.........ewentualnie faktycznie masz coś skopane :)

Krzysztof1969
13-04-11, 18:18
To proste jeśli przed wymianą i regulacją było dobrze to skopali coś kolesie w serwisie, przypuszczam że źle ustawili zawory. Ciekawe gdzie byłeś? Chyba nie w Hondzie?

lastom
14-04-11, 18:58
Podpowiedzcie proszę jak odczytać kod błędu bez wizyty w ASO.

genior
14-04-11, 21:10
trzeba kupic interfejs elm327

eRMD
15-04-11, 22:03
raczej każdy gazownik i elektryk samochodowy odczyta Ci błędy.

LemonR
16-04-11, 09:48
za cenę interfejsu a kolejny odczyt to już kasa "w plecy"

megik06
26-04-11, 15:24
miałem taki sam problem i okazało się,że cewka była źle podpięta...

tomek
09-05-11, 10:45
obstawiam świece - już nie raz słyszałem /kiedyś nawet sam tego doświadczyłem w 126p/ że nowo zakupione świece działały nie poprawnie.
Należy pamiętać, że charakterystyka pracy świecy zimnej i rozgrzanej jest rożna. Sprawdzając świecę zimną na testerze może być wszytko ok., co nie znaczy, że po rozgrzaniu też jest ok.