Zobacz pełną wersję : Check engine po reulacji zaworów
Cześć.
Potrzebuję pomocy - dzisiaj Hania EU7 D14Z6 po:
- wymianie oleju i filtrów
- czyszczeniu klimy
- regulacji luzów zaworowych
- wymianie świec
przy dojeździe do domu (około 30 km) zaczęła nieregularnie pracować. tak jakby 3 cylindry tylko gadały. Spadek obrotów do ok. 600- 800 i kontrolka Check Engine.
Wyjąłem wszystkie wtyczki do świec, podłączyłem ponownie, kolejne odpalenie zaczął regularnie pracować.
Niemniej jednak kontrolka dalej świeci - po przekręceniu kluczyka włącza się, świeci długo, jakiś stuk (chyba przekaźnik pod deską po prawej) gaśnie na sek i włącza się na stałe.
Czy ktoś tak mieł?
Odczytaj kod będzie łatwiej
Może świeca wadliwa i zapłony wypadają, może czujnik położenia wałka rozrządu a może cewka.
A tak niezaleznie od tego co napisal lemon, czy zawory byly ustawiane na calkowicie wystudzonym silniku? Nie podparly sie przypadkiem?
miałam podobną sytuację po regulacji zaworów.. okazało się, ze świeca (NGK) wytrzymała niecałe 10 tys km, po wymianie problem znikł
tez miałem takie objawy, przyczyna były świece
Może cewki źle podpięte? Wilgoć w okolicach świec?
I chyba znalazłem przyczynę ...
Odebrałem samochód i wszystko było OK.
Przejechałem ok. 30km z serwisu i zatankowałem furę (po same migdały) - czytaj FULL.
Podjazd na parking, zakupy i wtedy mi zaczął pracować nieregularnie.
Posprawdzałem podpięcia wtyczek, kilkukrotne ponowne odpalanie nic nie pomogło.
Kontrolka paliła się cały czas opisane jak wyżej.
Po przejechaniu kolejnych kilkudziesięciu km kontrolka zgasła - chyba za dużo zalane i czujnik oparów zadziałał --- możliwe??
Pomimo, że kontrolka zgasła błąd da się odczytać i wtedy będzie wszystko jasne a tak to możemy zgadywać.
Ja zawsze leje na full (chociaż PB tankuje bardzo rzadko :-) ) i nigdy nic nie było.
Czujnik oparów - chyba nie ma czegoś takiego, jest EVAP - system kontroli parowania paliwa, on też może nawalić ale mało prawdopodobne.
Dziwna sprawa bo ja PB tankuje praktycznie zawsze pod korek, bywa i tak ze po 7 odbiciu coś tak jeszcze doleje i nigdy nie miałem z tego tytułu żadnego checka.
Sprawdź kod błędu bo tak z fusów nikt nie będzie wróżyć.
Dziwna sprawa bo ja PB tankuje praktycznie zawsze pod korek, bywa i tak ze po 7 odbiciu coś tak jeszcze doleje i nigdy nie miałem z tego tytułu żadnego checka.
Sprawdź kod błędu bo tak z fusów nikt nie będzie wróżyć.
x2
x2
Leję ile tylko wlezie i nic się nie dzieje.......:D
Więc ,albo Twoja teoria jest błędna.........ewentualnie faktycznie masz coś skopane :)
Krzysztof1969
13-04-11, 18:18
To proste jeśli przed wymianą i regulacją było dobrze to skopali coś kolesie w serwisie, przypuszczam że źle ustawili zawory. Ciekawe gdzie byłeś? Chyba nie w Hondzie?
Podpowiedzcie proszę jak odczytać kod błędu bez wizyty w ASO.
trzeba kupic interfejs elm327
raczej każdy gazownik i elektryk samochodowy odczyta Ci błędy.
za cenę interfejsu a kolejny odczyt to już kasa "w plecy"
miałem taki sam problem i okazało się,że cewka była źle podpięta...
obstawiam świece - już nie raz słyszałem /kiedyś nawet sam tego doświadczyłem w 126p/ że nowo zakupione świece działały nie poprawnie.
Należy pamiętać, że charakterystyka pracy świecy zimnej i rozgrzanej jest rożna. Sprawdzając świecę zimną na testerze może być wszytko ok., co nie znaczy, że po rozgrzaniu też jest ok.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.