Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kilka rzeczy dotyczących dolotu



Efyr
18-02-07, 00:32
Witam.
Zastanawia mnie kilka rzeczy dotyczących dolotu i chciałbym poznać Wasze zdanie w tej sprawie, bo prawdopodobnie głupoty wale.

Pierwsza sprawa dotyczy uszczelki kolektora ssącego. Czytałem topic, gdzie próbowano zrobić uszczelkę z pleksy aby odizolować kolektor od ciepłego silnika. Miało to zapobiec nagrzewaniu się kolektora i tym samym powietrza przelatującego przez niego. Próba nie wyszła bo pleksa była niezbyt trwała, ale podobno w hameryce takie uszczelki mają z trwardszego materiału ale drogie.
I moje pytanie. Z tego co wiem, oryginalnie stosuje się tam papierowe uszczelki, czy można by zasosować ich kilka na raz - ze dwie, trzy? Czy jest sens takiego posunięcia?

Druga sprawa także dotyczy temperatury dolatującego powietrza. Byłby sens zastosowania czegoś, co by je schładzało? Mowa oczywiście o lecie. Zastosować by można było do tego ogniwo Peltiera. Czy to także sensu nie ma?

Nie bijcie zbytnio ;)

aZZMo
18-02-07, 01:34
Po pierwsze: Kilka uszczelek na raz nic nie da szkoda czasu i pieniędzy.

Po drugie do stożka chłodne powietrze można doprowadzać na 2 sposoby albo zainstalować CAI, albo zrobić ładny wlocik na masce z dobrze zabezpieczona puszką dolotową, która jednocześnie odizoluje stożek od nagrzanego silnika. Ale same koszta wykonanie porządnie wlotu są wysokie i można o tym myśleć np. podczas lakierowania maski. Ja właśnie jestem na podobnym etapie tzn. wlot już mam tylko na razie czekam na dolot i stożek a później będę kombinował z samą puszka dolotową (tu podziękowania dla Lcfr za ładne pokazanie tego jak to można np. zrobić).

maciek
18-02-07, 09:59
Proponuje przeczytać ze zrozumieniem ten bardzo fajny artykuł:
http://www.teirney.net/civic/TemperatureReadings.htm

Wyjasnia wszystko :)

pezet86
18-02-07, 11:33
to zes zapodal jeszcze tlumaczenie by sie zdalo

Lcfr
18-02-07, 11:58
Witam.
Zastanawia mnie kilka rzeczy dotyczących dolotu i chciałbym poznać Wasze zdanie w tej sprawie, bo prawdopodobnie głupoty wale.

Pierwsza sprawa dotyczy uszczelki kolektora ssącego. Czytałem topic, gdzie próbowano zrobić uszczelkę z pleksy aby odizolować kolektor od ciepłego silnika. Miało to zapobiec nagrzewaniu się kolektora i tym samym powietrza przelatującego przez niego. Próba nie wyszła bo pleksa była niezbyt trwała, ale podobno w hameryce takie uszczelki mają z trwardszego materiału ale drogie.
I moje pytanie. Z tego co wiem, oryginalnie stosuje się tam papierowe uszczelki, czy można by zasosować ich kilka na raz - ze dwie, trzy? Czy jest sens takiego posunięcia?

Druga sprawa także dotyczy temperatury dolatującego powietrza. Byłby sens zastosowania czegoś, co by je schładzało? Mowa oczywiście o lecie. Zastosować by można było do tego ogniwo Peltiera. Czy to także sensu nie ma?

Nie bijcie zbytnio ;)

jak widze kolega sie uparł na ta uszczelke kolektora :d :d :d

moim zdaniem to nie ma wiekszego sensu...(samo stosowanie tego wynalazku)
poprostu korzysci z tego plynące sie znikowme w porównaniu z nakładami...
gdyby juz jednak zakładac to:
- sam pomysl zastosowania kilku uszczelek tez chyba nie jest zbyt dobry-chyba to nic nie da... a inne uszczelki (grubsze-sa takie) sa w sumie plastyczne i załozenie ich kilku moze powodowac nieszczelnosci oraz pewnie trzeba by stosowac dociaganie srub na kilka razy (w miare osiadania uszaczelki)
- osobiscie pomyslałbym o kawałku ebonitu.. Materiał o odpowiedniej trwałosci, w miare izolujacy (tak prad jak i temp.)... Trzeba by wyciac ta uszczelke z kawałka o grubosci siakies 5mm(sa własnie takie plastry ebonitu). Problem w tym ze jest to materiał trudniejszy w obróbce... Ale jeszcze na tyle wdzieczny ze mozna to wykonac dosc dokladnie... No i ma tą zalete, ze ma dosc równe i płaskie płaszczyzny oraz nie odkształci sie...


a co do wlotów i dolotów...

albo CAI albo cos takiego co ja zrobilem...(własnie pewnie niedługo bede robił 2gą szt dla EG5 :agent: )
tak mi sie wydaje....

Efyr
18-02-07, 14:47
Z tym ogniwem Peltiera to mi chodziło o zrobienie dolotu ze zderzaka, a to dodatkowo miało by za zadanie po drodze przed stożkiem schładzać powietrze np w gorące dni.

Może tak streszcze co takie ogniwo robi: "działa on jako pompa transportująca ciepło w zależności od kierunku przepływającego przez niego prądu" Czyli bardziej po ludzku jedna końcówka się schładza a ciepło z niej jest transportowane na drugą, która bardzo się nagrzewa.
Tu artykuł o tym w popularnym zastosowaniu w kompach: http://www.benchmark.pl/r.php?file=http://www.benchmark.pl/artykuly/moduly_Peltiera.htm

Mi by chodziło aby tą zimną końcówkę dać na drodze powietrza dolatującego do stożka, tylko ciekawe czy pobór prądu jest mniejszy niż by były ewentualne korzyści z zimnego powietrza


Ebonit to te laski co się w budzie szmatą pocierało? ;) A gdzie idzie dostać takie płaty?


Ps Cold Air Box to po prostu pucha ze stożkiem odizolowana od ciepłego silnika, tak?

Wombat
18-02-07, 18:58
peltier jest za mało wydajny. odpowiednio wydajny zabił by ci układ elektryczny

Efyr
18-02-07, 20:37
peltier jest za mało wydajny. odpowiednio wydajny zabił by ci układ elektryczny
Dzięki Wombat za odpowiedź.

Czyli pozostaje jeszcze pokombinować z uszczelkami ;)
Może by pomiędzy silikonu dać, to powinno uszczelnić, poszukam też tego ebonitu

[ Dodano: Nie 18 Lut, 2007 20:38 ]

peltier jest za mało wydajny. odpowiednio wydajny zabił by ci układ elektryczny
Dzięki Wombat za odpowiedź.

Czyli pozostaje jeszcze pokombinować z uszczelkami ;)
Może by pomiędzy silikonu dać, to powinno uszczelnić, poszukam też tego ebonitu co Lcfr pisał.