Zobacz pełną wersję : co i jaki koszt: przerobka automat na manual :)
witam czy ktos orientuje sie jaki jest koszt przerobki eg4 z automatyczna skrzynia biegow na manuala?
ja wiem tylko tyle ze skrzynia kosztuje z 300-400zl :)
ale ile reszta i czy warto sie za to brac wogole.
pozdrawiam :)
Znajdziesz tanio lub po znajomości mechanika to 1300-1500zł już z gratami. Uważaj bo zaraz zaczną się wytyki, że nie umiesz szukajki używać... ;D
skrzynia, drazki biegow, sprzeglo....troszke tego bedzie
z elektryki to swojego kompa mozesz przerobic z automata na manuala
dzieki wielkie, chce kupic tania baze i od podstaw zbudowac sobie ladne eg i znalazlem do kupienia za smieszna kase automata ;p podaruje sobie jednak ;) szukam dalej
od podstaw zbudowac sobie ladne eg
co monkretnie masz na mysli? bo jak swapa to automata mozesz brac na baze :)
tez zastanawiam sie nad tym i rzeczyt potrzebne to : skrzynia, pedaly sprzegla i hamulca, pompa sprzegla, zbiorniczek, przewody twarde i miekkie pod maske, wysprzeglik, łapy skrzyni te dwie boczne i tylna do sanek, wodziki, drazek, koło zamachowe, sruby do kola i sprzeglo :) chyba to tyle ;P no i troche czasu, ewentualnie robocizna mechanika ;) mysle ze robiac samemu w 600-700 zl na miekko mozna sie zmiescic :))
tez zastanawiam sie nad tym i rzeczyt potrzebne to : skrzynia, pedaly sprzegla i hamulca, pompa sprzegla, zbiorniczek, przewody twarde i miekkie pod maske, wysprzeglik, łapy skrzyni te dwie boczne i tylna do sanek, wodziki, drazek, koło zamachowe, sruby do kola i sprzeglo :) chyba to tyle ;P no i troche czasu, ewentualnie robocizna mechanika ;) mysle ze robiac samemu w 600-700 zl na miekko mozna sie zmiescic :))
najlepiej to od kogos z jakiegoś rozbitka wyjmowac odrazu całośc, bo tak po trochu kupować to koszty odrazu w góre ida... mozliwe ze w tych 700zł dałoby radę się wyrobić robiąc to samemu nawet przy kupnie nowego sprzęgła np exedy (na forum za ok 400zł nowki) aczkolwiek skłaniałbym się ku troszkę wyższej kwocie ;)
Starstruck
03-04-11, 23:04
Orientowałem się w temacie, bo mam D15Z6 w automacie. Policzyłem wszystko i zostało to potwierdzone przez kilka osób: bez 3.500 zł nie ma co podchodzić do tematu. Duża rzeźba i nie każdy chce się tego podjąć.
3500 ? jakim cudem ? moze to w aso :P ?
600-700 zl na miekko mozna sie zmiescic
szczerze wątpie...:(
samo sprzęgło 400/500...
Starstruck dobrze prawi. Choć za taka kasę to lepiej Hankę już z manualną zakupić...
podarowalem sobie kupilem z manualem za 1700 i niesamowite w jakim stanie eleganckim ;p swapa nie bedzie bedzie ladne mysle jajo na codzien potem przyjdzie czas na drugie do zabawy ;) dzieki za pomoc moze komus sie kiedys przyda wiedza powyzej, tak jak mi czyli 'daj se spokoj' lub skusi do podjecia dzialan :)
piszac 600-700 mialem raczej na mysli wyciagniecie wszystkiego z innego auta, jezeli sprzeglo jest ok mozna poczekac troche z jego wymiana ;)
Ja akurat mam Hondę w automacie. Wszystko cacy, pięknie, ładnie, *****ista wygoda. Tyle że jeżdżąc w Warszawskich korkach, często hamując i ruszając (Np. węzeł "Łopuszańska"), pali mi prawie 10 benzyny na setkę (nie mam LPG)
Ale w trasie spada to prawie o połowę:D
I też się zastanawiałem nad zmianą skrzyni biegów na manualną - bardziej ekonomiczna, a ja dużo jeżdżę :p
Jestem właśnie w trakcie przekładańca z AT na MT w EG8 no i pojawił mi się problem z jedną poduszką, jak widać na zdjęciu skrzynia wisi znacznie niżej niż jest poduszka.
https://lh5.googleusercontent.com/-xpH0IZS4bm4/UK3SC0SYqQI/AAAAAAAACLs/PfJyBW574OM/s640/Zdj%25C4%2599cie0374.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-u9TZFNK8FSQ/UK3Rs1VPAvI/AAAAAAAACLk/QDl7sHoUtxE/s640/Zdj%25C4%2599cie0375.jpg
łapy skrzyni te dwie boczne i tylna do sanek
dwie boczne mam z MT natomiast tylna do sanek jest z AT. Wszystkie prócz tej jednej dały się ładnie poskręcać. Czy to może być przez łape do sanek, że nie idzie dokręcić tej jednej poduchy??
Aaa dodam jeszcze, że dawca to coupe a biorca to sedan czy możliwe jest, że są inne poduchy albo łapy??
Ta jedna łapa jest inna w automacie. Musisz wspawać łapę z manuala albo ciąć poduchę i ją przedłużyć, innej opcji nie ma. Poza tym czeka Cie kabelkologia bo auto nie będzie chciało odpalić a jak to ogarniesz i odpali to nie będzie światła cofania :)
Odpalenie to ogarne, ale właśnie jak cofania światło zrobić?? :)
W manualnej skrzyni jak i automatycznej jest czujnik wstecznego, i trzeba go podłączyć.
Już wiem gdzie tkwi problem z poduszką, civic to wersja USDM w automacie i mocowanie poduszki zostało wykonane pod kątem niż do wersji euro które jest praktycznie poziomo. W tym przypadku nie obejdzie się bez iskier i spawania. Wczoraj było pierwsze odpalenie jeszcze na kompie z AT ale mam już ECU z MT. Zostały do zrobienia pedały i można wyjeżdżać :)
W manualnej skrzyni jak i automatycznej jest czujnik wstecznego, i trzeba go podłączyć.
w automacie jest przy drazku a w manualu na skrzyni (w VI gen to mysle ze V podobnie)
Autko śmiga już jakiś czas, kierowniczka zadowolona bo w końcu może spalić gumę ;) Zostało do zrobienia światło cofania i tempomat ale to jak mrozy puszczą bo na razie odeszła mi ochota na dłubanie. Co do kosztów, to w moim przypadku wyszły 250zł za kompletne graty, a robocizna we własnym zakresie. Jakby ktoś potrzebował to została mi skrzynia automatyczna sprawna :)
Automata to najlepiej porąbać i sprzedać na złom, nie ma popytu na takie skrzynki a na złomie parę złotych za niego dostaniesz :)
i tak pewnie się stanie, ale może komuś akurat się przyda :)
bartek1706
19-12-12, 21:31
Hmm dużo roboty jest w przekładce na automat? Jak tę łapę ogarnąłeś? Tak tak, nie przewidziało Wam się :D
No w moim przypadku była od razu wymiana silnika wraz ze skrzynią, kilka wieczorów i autko wyjechało, najwiecej zabawy było przy montażu pedału sprzęgła dojście tam żadne jak dla mnie bo gabaryt mój dość obszerny :) więc deske wyrywałem. Nie wymieniałem pedałów gazu i hebla, jedynie przyciąłem pedał hamulca by była przerwa miedzy sprzęgłem, a heblem. A co do łapy to wyciąłem łape z auta, dorobiłem 2 ceowniki i wspawałem wsio ładnie, jak na razie trzyma elegancko. Jak się ogarne któregoś dnia to wstawie kilka fot.
Ja też to przerabiałem i też byłem mocno zdziwiony wszystko pasowało oprócz łapy.
Poza tym falujące obroty i non stop świecący się check .
Łapę po automacie wyciąłem młotkiem i ostrym przecinakiem a wspawana została łapa z civica z manualem
Na forum dowiedziałem się jak przerobić kompa i auto już od ponad roku śmiga na manualu jak złoto
Po automacie został mi tylko licznik
MichalS394
03-01-13, 01:10
A jak się mają sprawy między 5, a 6gen.? bo mam full osprzęt od 5gen, i ma to być zaszczepione w 6
I tak na marginesie.. która łapa nie pasuje?
Ta główna nie pasuje.
Str wcześniej masz jej zdjęcia
Ja u siebie mam np pedały tą łapę i jej mocowanie do budy właśnie z civica 6 i to sedana więc odwrotnie też bankowo będzie pasować a reszta nie wiem
Panowie własnie się zabieram niedługo za przerzutke skrzyni. Mam już graty tylko boje się elektyki. W automacie podobno idzie kabelek do stacyjki że auto nie odpali jeśli nie jest na "P". Ja raz zostawiłem na D i auto nie chiało odpalić więc jednak to prawda.
Wyczytałem wyżej o jakiś miękkich przewodach o jakich tu mowa?
Chciałbym zrobić fotoporadnik przy przekładce dla pokoleń więc wole zabrać się jak należy do tego i proszę o wszelakie porady.
Panowie własnie się zabieram niedługo za przerzutke skrzyni. Mam już graty tylko boje się elektyki. W automacie podobno idzie kabelek do stacyjki że auto nie odpali jeśli nie jest na "P". Ja raz zostawiłem na D i auto nie chiało odpalić więc jednak to prawda.
Wyczytałem wyżej o jakiś miękkich przewodach o jakich tu mowa?
Chciałbym zrobić fotoporadnik przy przekładce dla pokoleń więc wole zabrać się jak należy do tego i proszę o wszelakie porady.
no wiec jesli zostawiasz kompa z automata, to musisz costam zalutowac :D nie pamietam dokldanie co ale w googlu znajdziesz,
a jesli chodzi o odpalanie, to przy drazku od biegow w automacie masz kostke i nie pamietam ktore piny trzeba polaczyc zeby komp myslal,ze jest na "P"
dodatkowo czujnik wstecznego tez masz przy drazku a w manualnej masz od skrzyni, czyli musialbys pociagnac kabelek od skrzyni do kostki przy drazku
komp i tak bd przerabiany na nowe mapywięc tym się nie przejmuje tylko tymi kablami właśnie od stacyjki. Najwyżej bd robił metodą prób i błędów :)
Uzbierałem potrzebne info na każdy temat przekładki ale ogłupiałem przy półosiach. Jedni piszą że pasują inni że nie pasują. Już nie wiem a czasu do przekłądki coraz mniej :/
Ja u siebie normalnie założyłem półośki z automata do skrzyni s20 z eg3
A wie ktoś ile dokładnie brakuje do skrzyni jak założy się poduszke? Potrzebuje znać dokładną odległość żeby zrobić tuleje
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.