Zobacz pełną wersję : Spalanie Hondy z silnikiem 1.3 a felgi 15
Witam :)
Przeglądając dział Nasze Hondy zauważyłem, że szeroka rzesza fanów hondziarstwa uprawia jazdę samochodem z silnikiem 1.3 na felgach 15. Pobudzony fotkami sam napaliłem się na założenie takich kółek do mojego bolida. Wiem jednak, że taka zmiana wiąże się z większym spalaniem benzyny. Teraz moja prośba do właścicieli samochodów toczących sie na takich kapciach, czy moglibyście tak orientacyjnie podać o ile wzorsło Wam spalanie. Z góry dziękuje za odpowiedzi, zaznaczam że przeszukiwałem archiwum.
Pozdrawiam :)
W sezonie letnim jeżdżę na 195/60/15 i szczerze mówiąc nie odczuwam jakiejś wielkiej różnicy w spalaniu, na zimę 175/65/14 i pali mi o jakiś 1 litr więcej hehe
mi na oponach 195/50/15 pali więcej o jakieś 2-2,5 litra gazu niż na oponach 155/80/13 no i bardziej mułowata jest.
Srednica felgi nie ma tu jakby nic do rzeczy, teoretycznie...
Po to dobierasz profil opony do wiekszej srednicy felgi zeby obwod zewnetrzny byl taki sam lub mozliwie najblizszy oryginalowi. To czy bedzie palila mniej czy wiecej zalezy od szerokosci kapcia.
Przyklad:
Mozesz zalozyc felge 15'' i do tego opone 175/55/R15 i roznica w srednicy zew. kola co do oryginału (175/70/R13) wynosi tylko -1,7mm, zaloze sie ze roznicy w spalaniu nie zauwazysz, a to dlatego ze powierzchnia styku opony z podlozem jest taka sama (a wiec opor toczenia taki sam), nie zamulisz auta poniewaz srednica kola jest niemal identyczn, co za tym idzie silnik potrzebuje tyle samo sily zeby poruszac autem co na oryginalnych kapciach.
Jedyna roznica to mniejsza odleglosc felgi od podloza i zaklamania predkosciomieza o 0,3% :D
Wiecej szkod zdzialasz zle napompowana opona
W sezonie letnim jeżdżę na 195/60/15 i szczerze mówiąc nie odczuwam jakiejś wielkiej różnicy w spalaniu, na zimę 175/65/14 i pali mi o jakiś 1 litr więcej hehe
nie za wysoki troche ten letni profil ;>
to teraz ja :agent: d13b2 na kapciach 195/50 R15 :agent: ja zawsze jezdzilem tym samochodem na tych alusach wiec nie powiem Ci jak jest, czy mniej pali czy wiecej.. moj kumpel ma ten sam silnik a jezdzi na R13 ale nie wiem dokladnie jaki profil i szerokosc ale chyba 175... i przyspieszenie niczym !! sie nie rozni !! duze znaczenie ma tez jaka jest waga danej felgi :agent: takze warto zainwestowac w cos renomowanego.. ja osobiscie jezdze na OZ'ach i chwale sobie.. aha odnosnie spalania: co z tego jak dajmy na to spalanie by Ci wzroslo o te 0,5 litra na 100 km :speszony: to wychodzi ze bedziesz placil tylko 1,80 wiecej na 100 km ale za to jaki LANS'ik ;) ;)
pamietaj: "jazda na alusach jezt bezcenna" :aloha:
zgadzam sie z kolego
liczy sie lanssss a różnica w spalaniu jak wogle jakas jest to drobnostka:>
Dzięki wszystkim za wypowiedzi ;) Macie racje liczy się lanssss :)
Przeglądając forum myślę że najbardziej optymalnym rozwiązaniem będą opony o szerokości 195 do tych felg.
:hinczyk:
W sezonie letnim jeżdżę na 195/60/15 i szczerze mówiąc nie odczuwam jakiejś wielkiej różnicy w spalaniu, na zimę 175/65/14 i pali mi o jakiś 1 litr więcej hehe
nie za wysoki troche ten letni profil ;>
Oczywiście 195/50/15 :speszony:
mi latem na 195/50/15 pali 7,5litra/100 a zima na 155/80/13 okolo 10litrow.
marcin EZG
16-02-07, 16:01
to i ja dorzuce swoje 5 groszy, kapcie rzecz jasna 195/50/R15 lato.
zimą 13:)
w paliwie nie odczuwam wiekszej roznicy ,na 13 jakby ciutke lzej sie toczyl ale moze mi sie zdaje
Mimo wszystko Lans najwazniejszy:) a moj wzor felg ( ATS) optycznie wyglada jakby to conajmniej 15 byly :aloha:
x-tygrysek-x
17-02-07, 19:58
dokładnie, przy felgach 15" i szerokości 195 nie powinno być dużej różnicy w spalaniu, max 0,5 litra. jakiś czas temu miałem w d13b2 hb założone przód 7,5" 195/45/16 a tył 9" 215/40/16 ( były to bardzo masywne felgi) i uwieżcie mi że spalanie wzrosło o 1 litr pozatym straaaaszny muł sie zrobił, zato fajnie wyglądała : :brawo:
wszystko zależy od tego co kogo interesuje...
jedym zalezy na osiagach i wybiora mniejsze felgi
a dla innych lans przede wszystkim :afro:
ja osobiscie dla eg3 zapodałby max 14stki - tylko wzór z ramionami do konca obrzeża felgi co daje optyczne wrazenie ze felga jest wieksza niz jest naprawdę w rzeczywistosci...
ale to moje zdanie i nie musi sie komus podobac...
a dla tych którzy chca koniecznie jezdzic na 15stkach w eg3 polecam postudiowac wage felg (jest kilka tabel w sieci) co umozliwi wybranie 15stek ale czasem lzejszych niz 14stki a co za tym idzie nie bedzie straty na dynamice....
wiele osób patrzy na wyglad a zapomina o wadze... potem krzywia sie ze auto duzo pali i "nie jeździ"...
marcin EZG
18-02-07, 21:26
tak jak mowisz jak felga ma ramiona do samych rantow to optycznie wygladają na wieksze niz w rzeczywistosci sa (moje ATS wlasnie takie zludzenie daja)
tak jak mowisz jak felga ma ramiona do samych rantow to optycznie wygladają na wieksze niz w rzeczywistosci sa (moje ATS wlasnie takie zludzenie daja)
moje tyż ;)
Dzięki wszystkim za wypowiedzi ;) Macie racje liczy się lanssss :)
Przeglądając forum myślę że najbardziej optymalnym rozwiązaniem będą opony o szerokości 195 do tych felg.
:hinczyk:
Na wsi moze i liczy sie lans ale w miescie 15 to zaden lans to standardowy rozmiar i zamulonko przy 1.3 gwarantowane.
A teraz się zastanówmy, czy ten post był wart odkopania tematu sprzed 3 miesięcy :bicie:
a no nie byl:) sorry nie looknalem na date... ale nie moglem sie powstrzymac tym ich lansowaniem na 15
Grzesieklodz
30-05-07, 01:36
skoro temamt odkopany to mam pytanko czy ktos z was ma oponki 195,50,15 w Vg i niema wspomagania? jak sie wam kreci kierom w porownaniu ze standardem 155,80,13
dzieki
skoro temamt odkopany to mam pytanko czy ktos z was ma oponki 195,50,15 w Vg i niema wspomagania? jak sie wam kreci kierom w porownaniu ze standardem 155,80,13
dzieki
Powiem ci tylko tyle, że cięęęężżkoooo się kręci i trzeba w to włożyć trochę siły.
redman, nie kompromituj sie czlowieku... Zaprzeczasz sobie, bo z jednej strony 15 jest lipna bo mala i w ogole, a z drugiej strony 15 to zamulanie bo to 1,3.... To moze jasnie Pan mi wyjasni ta kwestie?? Co mam wedlug Ciebie, wielki znawco samochodow, zrobic??? Zalozyc 13 lub 14 bo nie bede zamulal, czy tez zalozyc 16 i bardziej zamulac?? Nie kumam Cie... Bo sam moiwsz ze to standardowy rozmiar, kazdy Ci powie ze do hb V gen optymalnym rozmiarem jest 195/50 R15... :agent: Zastanow sie troszke zanim cos napiszesz :box:
Co do tej wsi, to powstrzymaj sie od takich komentarzy :klutnia:
Aha jakbys byl choc odrobine spostrzegawczy, to zauwazylbys, ze przy mojej wypowiedzi odnosnie LANSU sa tak zwane buzki?? Widzisz teraz???
buahaha :aloha:
może chodziło o to, że na feldze 15/195/50 auto bedzie bardziej zamulalo niz na standardowych 13...
pozatym tak czytam i musze powiedzieć, że się nie zgodze co do tego, że na 195/50/15 auto bedzie spalalo tyle samo jak na oponie o profilu 175. zewnetrzna średnica ma znaczenie przy wskazaniach prędkościomierza, natomiast przy spalaniu róznicę czuć przy profilu - opór toczenia jest wyższy.
nie zgodze co do tego, że na 195/50/15 auto bedzie spalalo tyle samo jak na oponie o profilu 175.
...różnica wynosi 0.5 l/100km...czyli jak dla mnie nie ma różnicy.... :aloha:
Jeżeli chodzi o ten wiejski lans, tak jak określił kolega redman to faktycznie jest znakomity. Moja furka w polu prezentuje się wspaniale, gdy ciągnie za sobą kultywator wiejskie dziewczęta aż piszczą, czasem przytupując śpiewają mi pieśni ludowe. Dzięki super szerokiemu kapciowi 195 mm nie zapadam się aż tak w mokrą ziemię, jak zapewne miałoby to miejsce na węższych oponach. Mój wspaniały nastrój potęguje fakt iż nawet nasz sołtys (były SBek) patrzy na mnie z zazdrością. :brawo2:
A tak na poważnie to po założeniu większych felg w moim samochodzie spalanie nie wzrosło prawie wcale, w cyklu mieszanym spala mi około 6.8 l/100 km. Jeżeli chodzi o dynamikę to również nie zauważyłem znaczącej zmiany. Jedyne co się zmieniło na minus, to komfort jazdy zarówno na nierównościach jak i w koleinach.
wiśnia, hahaha wygrales Ziomku... :aloha: ladna szydera :aloha:
robert7, na poprzedniej stronie juz pisalismy, ze spalanie minimalnie wzrosnie, czyli jakies 0,5 litra, ale czy to az taka wielka roznica?? Kazdy decyduje o swoim samochodzie i kazdy ma do wybor...
Na wsi moze i liczy sie lans ale w miescie 15 to zaden lans to standardowy rozmiar i zamulonko przy 1.3 gwarantowane.
zgadzam sie w 100%, wszyscy sie jaraja ze 15 to taki lans. poprostu ladna felga ktora dobrze sie prezentuje. nie wiem przed kim ten lans.
Karfa kolejny, ktory nie kuma zartu i ironii :agent:
A Ty jaka masz felge?? Bo w podpisie widze, ze masz i chyba tez sie tym bardzo podniecasz... Cytuje---->"fura jest niezla i turla fele", brzmi groznie :agent:
Dobra ide sie przespac bo robie sie niemily, a nie zalezy mi na tym :spie:
:piwo2:
jesli to byl zart i ironia to moj post w ogole nie byl kierowany do Twojej osoby.
masz racje, tez mam felge 15 i jestem z tego powodu zadowolony a nie sie "podniecam". jak sam widzisz moj opis jest cytatem wiec nie sa to moje slowa tylko artysty ktorego szanuje i ktorego werset pasuje na to miejsce, poniwaz w pelni oddaje on moje zdanie o moim samochodzie -> jest niezly i ma fajne felgi. pozdrawiam i bez cisnien
pozdrawiam i bez cisnien
Ja rowniez Cie pozdrawiam, a cisnien nie ma i nie wprowadzajmy ich :piwo2:
Redman zaczal dyskusje ale sie juz nie pojawil :agent: Nawet profilu nie ma uzupelnionego :ban:
oldee, zeby juz nie przedluzac i pisac bezsensu, chcialem tylko powiedziec, ze obojetnie jaki samochod lepiej wyglada na alusac niz na stalowkach to jest raz ;)
Dwa, ze po prostu nie kumam pewnych ludzi, ktorzy najchetniej wszystko i wszystkich wysmieja, a sami niewiele wnosza swoja wypowiedzia.
Skoro 15 jest taka lipna to wszyscy w eg3 powinni wsadzac conajmniej 16 tak? Ale skoro przy 15 w eg3 "zamulanko gwarantowane" to trzeba wsadzic 14 ale wtedy gorzej wyglada. Wiec jest to bledne kolo :aloha: Kazdy ma wybor, ale co sie nie wybierze to i tak ktos skrytykuje :/
Jak juz pisalem, dla mnie 195/50/15 jest optymalnym rozmiarem. Bo i tak na 1/4 sie nie ustawiam swoim eg3 :d a do sprawnego poruszania wystarczy nawet takie zamulone eg3 na 15 :speszony:
Pozdrawiam wszytkich i dziekuje za uwage :hinczyk:
misiek1980
01-06-07, 09:49
ja mam od niedawna 16 205/45 i autko zajefajnie na tym wylada
redman, nie kompromituj sie czlowieku... Zaprzeczasz sobie, bo z jednej strony 15 jest lipna bo mala i w ogole, a z drugiej strony 15 to zamulanie bo to 1,3.... To moze jasnie Pan mi wyjasni ta kwestie?? Co mam wedlug Ciebie, wielki znawco samochodow, zrobic??? Zalozyc 13 lub 14 bo nie bede zamulal, czy tez zalozyc 16 i bardziej zamulac?? Nie kumam Cie... Bo sam moiwsz ze to standardowy rozmiar, kazdy Ci powie ze do hb V gen optymalnym rozmiarem jest 195/50 R15... :agent: Zastanow sie troszke zanim cos napiszesz :box:
Co do tej wsi, to powstrzymaj sie od takich komentarzy :klutnia:
Aha jakbys byl choc odrobine spostrzegawczy, to zauwazylbys, ze przy mojej wypowiedzi odnosnie LANSU sa tak zwane buzki?? Widzisz teraz???
buahaha :aloha:
Jak bys troszke myslal a widac slabo ci to wychodzi to bys zrozumial moja wypowiedz... a chodzilo mi to ze 15 to zaden lans bo rozmiar mały a do motora 1.3 porazka... bo kiera bedzie ciezko chodzi bez wspomagania i auto niezle sie zamuli.. wiem bo jezdzilem kilkoma samochodami na 14/175 i na 15/195 i w kazdym zauwazylem niezle zamulenie.. ogarnij sie na takiej gumie to vti wyjezdza z fabryki a nie 1.3...
p.s a banana to sobie zapodaj tak jak lubisz.. :brawo2:
[ Dodano: Pią 01 Cze, 2007 ]
Jeżeli chodzi o ten wiejski lans, tak jak określił kolega redman to faktycznie jest znakomity. Moja furka w polu prezentuje się wspaniale, gdy ciągnie za sobą kultywator wiejskie dziewczęta aż piszczą, czasem przytupując śpiewają mi pieśni ludowe. Dzięki super szerokiemu kapciowi 195 mm nie zapadam się aż tak w mokrą ziemię, jak zapewne miałoby to miejsce na węższych oponach. Mój wspaniały nastrój potęguje fakt iż nawet nasz sołtys (były SBek) patrzy na mnie z zazdrością. :brawo2:
A tak na poważnie to po założeniu większych felg w moim samochodzie spalanie nie wzrosło prawie wcale, w cyklu mieszanym spala mi około 6.8 l/100 km. Jeżeli chodzi o dynamikę to również nie zauważyłem znaczącej zmiany. Jedyne co się zmieniło na minus, to komfort jazdy zarówno na nierównościach jak i w koleinach.
watpie ze taki lans traktory u Ciebie zapewne maja wieksza felge i lepszą trakcje w takich warunkach hehehe... a sołtys moze sie smieje z tak malych kulek bo ma kilka razy wieksze fele:D:D w swoim ursusie :kirczak:
redman, nie kompromituj sie czlowieku... Zaprzeczasz sobie, bo z jednej strony 15 jest lipna bo mala i w ogole, a z drugiej strony 15 to zamulanie bo to 1,3.... To moze jasnie Pan mi wyjasni ta kwestie?? Co mam wedlug Ciebie, wielki znawco samochodow, zrobic??? Zalozyc 13 lub 14 bo nie bede zamulal, czy tez zalozyc 16 i bardziej zamulac?? Nie kumam Cie... Bo sam moiwsz ze to standardowy rozmiar, kazdy Ci powie ze do hb V gen optymalnym rozmiarem jest 195/50 R15... :agent: Zastanow sie troszke zanim cos napiszesz :box:
Co do tej wsi, to powstrzymaj sie od takich komentarzy :klutnia:
Aha jakbys byl choc odrobine spostrzegawczy, to zauwazylbys, ze przy mojej wypowiedzi odnosnie LANSU sa tak zwane buzki?? Widzisz teraz???
buahaha :aloha:
Jak bys troszke myslal a widac slabo ci to wychodzi to bys zrozumial moja wypowiedz... a chodzilo mi to ze 15 to zaden lans bo rozmiar mały a do motora 1.3 porazka... bo kiera bedzie ciezko chodzi bez wspomagania i auto niezle sie zamuli.. wiem bo jezdzilem kilkoma samochodami na 14/175 i na 15/195 i w kazdym zauwazylem niezle zamulenie.. ogarnij sie na takiej gumie to vti wyjezdza z fabryki a nie 1.3...
p.s a banana to sobie zapodaj tak jak lubisz.. :brawo2:
[ Dodano: Pią 01 Cze, 2007 ]
Jeżeli chodzi o ten wiejski lans, tak jak określił kolega redman to faktycznie jest znakomity. Moja furka w polu prezentuje się wspaniale, gdy ciągnie za sobą kultywator wiejskie dziewczęta aż piszczą, czasem przytupując śpiewają mi pieśni ludowe. Dzięki super szerokiemu kapciowi 195 mm nie zapadam się aż tak w mokrą ziemię, jak zapewne miałoby to miejsce na węższych oponach. Mój wspaniały nastrój potęguje fakt iż nawet nasz sołtys (były SBek) patrzy na mnie z zazdrością. :brawo2:
A tak na poważnie to po założeniu większych felg w moim samochodzie spalanie nie wzrosło prawie wcale, w cyklu mieszanym spala mi około 6.8 l/100 km. Jeżeli chodzi o dynamikę to również nie zauważyłem znaczącej zmiany. Jedyne co się zmieniło na minus, to komfort jazdy zarówno na nierównościach jak i w koleinach.
watpie ze taki lans traktory u Ciebie zapewne maja wieksza felge i lepszą trakcje w takich warunkach hehehe... a sołtys moze sie smieje z tak malych kulek bo ma kilka razy wieksze fele:D:D w swoim ursusie :kirczak:
Jak bys troszke myslal a widac slabo ci to wychodzi to bys zrozumial moja wypowiedz... a chodzilo mi to ze 15 to zaden lans bo rozmiar mały a do motora 1.3 porazka... bo kiera bedzie ciezko chodzi bez wspomagania i auto niezle sie zamuli.. wiem bo jezdzilem kilkoma samochodami na 14/175 i na 15/195 i w kazdym zauwazylem niezle zamulenie.. ogarnij sie na takiej gumie to vti wyjezdza z fabryki a nie 1.3...
doskonale zrozumialem Twoja wypowiedz. Napisalem WYRAZNIE, ze kazdy ma wybor, wiec zbastuj czlowieku... Rozumiesz to???
Mam wspomaganie wiec nie przeszkadza mi to ze jest to 15 na takim profilu.
Nie odczuwam zeby auto bylo zamulone !!
To napisz czym teraz jezdzisz a nie sie chwalisz ze miales kilka samochodow i uzupelnil profil
p.s a banana to sobie zapodaj tak jak lubisz..
wiesz co, nawet nie skomentuje tego, to tylko swiadczy o Twoim poziomie intelektualnym, co zreszta kazdy juz zauwazyl po Twojej poprzedniej wypowiedzi
malych kulek bo ma kilka razy wieksze fele
slownik w dlon, raczej sa to KÓŁKA a nie KUŁKA !! Nie przystoi to tak swiatowemu czlowiekowi z miasta :agent:
Po raz kolejny potwierdzasz ze nie umiesz czytac.... napisalem ze jezdzilem a nie ze miałem.... a czym jezdze to moja sprawa i akurat tobie nie mam ochoty mowic czym... a to ze akurat ty masz wspomaganie nie znaczy ze inni je mają
p.s a czy ja napisalem kółka? czy kulek?:D po raz kolejny potwierdzasz ze czytac nie potrafisz ;)
misiek1980
01-06-07, 23:11
chłopaki wyluzujcie i nie piszcie głupot jak chcecie sobie tak gadac to zapraszam na priva a nie zasmiecajcie forum zbednymi wypocinami
i wszystko przez ten nieszczesny lans :cool:
gen_jaruzelski
10-06-07, 14:07
Przyda się nieco OT'a w tych Waszych kłotniach, więc ja mam inną moim zdaniem ciekawą kwestie do wyjaśnienia, otóż kolega PMX napisał, co następuje:
"Mozesz zalozyc felge 15'' i do tego opone 175/55/R15 i roznica w srednicy zew. kola co do oryginału (175/70/R13) wynosi tylko -1,7mm, zaloze sie ze roznicy w spalaniu nie zauwazysz, a to dlatego ze powierzchnia styku opony z podlozem jest taka sama ... kapciach."
Teraz powiem coś co wyniosłem z moich obserwacji, jak wiecie profil opony to procent z szerokości, tzn. weźmy opone 195/50/R15 - 50 oznacza, że bok opony jest to 50% szerokości opony i tak dla opony 195/50/R15 będzie wynosił 97.5 mm bo 50% z 195 to 97.5, więc opona 205/50/R15 nie ma takiej samej wysokości jak 195/50/R15, no dobra to tytułem wstępu ale chiałem zwrócić uwagę na powyższą zacytowaną kwestie, otóż nie mierzyłem niczym, ale moim zdaniem opona 175/55/R15 ma o wiele większą powierzchnie styku niż 175/70/R13, co Wy o tym sądzicie
A moja EG3 ma nowe firestone multihawk 175/70 R13 bo akurat miałem takie alusy. Nie produkuję pieniążków, więc i tak to był nienajmniejszy wydatek na ten moment u mnie (540zł) i jestem zadowolony. Może kiedyś się mi uda skombinować alu 14" z gumami to bede myślał nad 185/60. Tymczasem mam jakieś nawet nienajgorsze fele (takie były przy niej jak ją kupiłem kwartał temu) czarny środek z polerowanym srebrnym rantem, które przy mojej śnieżnobiałej hani całkiem fajnie wyglądają.
Niższego profilu na 13cali do tego auta w życiu nie założę, bo pierwotnie z przodu miałem całoroczne 155/80 z tyłu zdarte letnie 185/60 i wyglądało to jak kółka od wózka z hipermarketu.
Dziur na drodze juz tak mocno nie odczuwam, bo opona jest optymalnie wysoka jak na nasze drogi, a w zakrętach i tak się prowadzi (w porównaniu do vw polo vario ojca 185/75 R14) poprostu wyśmienicie i mi to w zupełności wystarcza. Za szerokie gumy do za małego silnika bez wspomagania się wg mnie nie nadają, bo wyglądać wyglądają, ale osiągów nie unormują a tylko pogorszą (jakbym miał 1.5< to bym się nawet nie zastanawiał tylko pakował 195/50-55 14 lub 15" od razu). Poza tym mam gaz i na małopolskich trasach na tych oponkach mieszczę się spokojnie w 7.5-8 litrach/100km.
blue_honda
11-06-07, 00:15
piszecie ze zamula na 15 ? ja mam 17 i co teraz :| :P stoi fajnie ale w koleinach i na dziurach nie tak bardzo :P a tak powaznie, majac zalozone 17 spalanie jest zwiekszone niz np na 15 ? moze prozaiczne pytanie ale honde mam 3 dnien :P
Może za kilka dni zamieszczę skan z książki (jak ją dostane) odnośnie oporów toczenia a rozmiar opony, wiadomo im większy opór tym większe spalanie --> niektórzy się zdziwią ale przy prędkości 120km/h najmniejszy opór stawia (z pośród zamienników czyli 155/13; 175/70/13; 185/60/14 oraz 195/50/15)......195/50/15 o ile pamiętam.
http://www.ostragorka.eu.org/~swietokrzyska/opony.html stosujcie przelicznik i nie kombinujcie. czasem trudno dostac dziwny rozmiar opony, np na 15 cali jakies waskie opony np 175 jak radzicie wiec zakladanie takich opon to tylko teoria.
BTW wrocilem wczoraj z trasy 450 km w jedna strone i na moich 195/50/15 d13b2 lpg spalilo 7 litrow gazu przy jezdzie do 120km/h raczej spokojnej. a w drodze powrotnej 8 litrow ale bylo nie tak spokojnie jechane. Na poprzednich felgach 185/60/14 spalanie bylo takie samo
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.