PDA

Zobacz pełną wersję : traci moc ze wzrostem temp.



rpszalik
30-03-11, 19:38
ostatnio zakupilem honde civic v 1.3 lpg. brakuje w niej rury dolotowej powietrza do filtra i gdy auto jest nagrzane nie ma mocy i bardzo muli . . . spowodowane jest to brakiem tego dolotu zimnego powietrza?? jesli tak to co bedie w wakacje jak bedzie goraco ? prosze o pomoc. jak jest zimny to leci ladnie

skolopendra
30-03-11, 19:47
spowodowane jest to brakiem tego dolotu zimnego powietrza?

tak

RRa
30-03-11, 19:58
tj. jak się silnik nagrzeje auto zasysa cieple powietrze i mieszanka jest uboższa :( na alledrogo jest multum "power" rur etc za grosze...
powodzenia

rpszalik
30-03-11, 20:47
ooo jak milo ze to od tej rury wlasnie :) i wystarczy takową rurę poprowadzic do tej dziury tam wlotowej i bedzie gites?? a co z wakacjami kiedy bedzie wlasnie gorąco ;>??
Przepraszam za moje nowicjuszstwo ale jestem poczatkujacym hondo maniakiem i zapytam czy slowa multum "power" rur to jakas nazwa konkretnej rury ;>??

RRa
30-03-11, 21:05
POWER RURA drogi kolego to rura (masło maślane :D) którą ciśnie powietrze (najlepiej zimne) do przepustnicy (kolektora ssącego) które następnie "przemienia się" :D w mieszanke i eksploduje co daje ci możliwość przemieszczania się w tak pięknym aucie jak H Civic :)

rpszalik
30-03-11, 21:21
no spoko dzieki za info. kolega mi mowil zebym najlepiej umiescil ja w takim miejscu zeby wlasnie ciagla zimne powietrze najlepiej przed chlodnica ale co gdy wjade np. w kauże i wleci mi tam troszke smieci jakis ?. czy poprowadzenie jej do tego wylotu isyniejacego zalatwi sprawe??

dovii
30-03-11, 21:21
kup sobie coś takiego:

http://moto.allegro.pl/uklad-dolotowy-simota-dolot-honda-civic-parowa-i1517397691.html

lub takiego:

http://moto.allegro.pl/uklad-dolotowy-simota-dolot-honda-civic-92-95-i1517397681.html

to zyskasz troche kunia może ;)

lub jak chcesz poprostu normalnie jeździc to kup sobie za grosze OEM (seryjną) rurke i tez bedzie latac:)

rpszalik
30-03-11, 21:28
dzieki za fatyge kolego :) tymczasowo na takie mnie nie stac wiec zostaje seryjna raczej a do seryjnej tez musze kupic filtr? i czy jak on sie tak grzeje to sa tego jakies konsekwencje czy poprostu tylko tyle ze nie ma mocy ??

dovii
30-03-11, 21:29
mozesz zrobic sobie doprowadzenie zimnego powietrza ze zderzaka:

http://civic5g.pl/viewtopic.php?t=4922

lub poczytaj ten temat:

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?1007-O-dolotach-s%B3%F3w-kilka

RRa
30-03-11, 21:33
poczytaj na temat CAI / AI na forum...

filtr stożkowy w konfiguracji CAI umieszcza się tam gdzie rezonator w oryginalnym układzie dolotowym.
W AI natomiast tam gdzie puszka z filtrem powietrza..
Konfiguracje te dają niby +100HP (dla laików:D)
jeśli nie chcesz żeby filtr pochłaniał brudu w czasie jazdy to zawsze możesz wykonać jakąś zabezpieczającą puchę z blachy czy choćby nawet z MDF'u.

rpszalik
30-03-11, 21:42
dzieki bardzo naprawde. na dzis musze spadac jak cos to jeszcze bede pisac

rpszalik
31-03-11, 21:28
aha no dzieki. dzis zamontowalem sobie seryjna rure do tego wylotu i jeszcze nie sprawdzilem dokladnie wiec nie moge powiedziec o efektach

RRa
01-04-11, 10:00
"coś się ruszy" to daj znać:)
pozdrawiam

rpszalik
03-04-11, 14:10
witam ponownie, zainstalowalem sobie yen dolot powietrza i praktycznie za duzo to nie pomoglo :/ a ja jaj help please :)

Kubuniek
03-04-11, 14:21
Skoro po podłączeniu OEM dolotu nie masz poprawy to sprawdź czy podłączone są wszystkie przewody wraz z czujnikami. A najlepiej poszukaj jak wygląda OEM dolot i porównaj ze swoim. Pamiętaj, że ori dolot wchodzi do prawego błotnika. A z tego co piszesz to nawet nie masz "patelni". Bynajmniej ja tak rozumiem opis problemu. Przy wsadzeniu filtra powietrza i podpięciu tego co trzeba musi hulać.

RRa
03-04-11, 18:05
tłoki puchną ...

rpszalik
03-04-11, 20:44
aha no to czyli bede musial sie zaglebic w to i pewnie poniesc jakies koszty na razie jestem splukany wiec to musi poczekac, ale najwazniejsze ze problem jest do rozwiazania. a RRa o co chodzi z tymi tlokami ? nie wiem co to OEM ja wsadzilem tam tylko plastikowa rure dolotowa do dziury w blotniku i tylko tyle

RRa
03-04-11, 20:54
ja tak miałem w "motórzu".. jak był zimny to żyleta, igła... a jak się zagrzał to luz miedzy pierścieniami, a gładzią cylindra się zmniejszał i bardzo mulił... :((

nie ma to jak tłoki produkcji polskiej czy węgierskiej :rolleyes:

EDYTA: OEM to części produkowane na pierwszy montaż. tj w fabryce robJOM auto i wkładają takowe części :)

vnv_nation
04-04-11, 07:10
Na benzynie i na lpg ci tak muli? Czy tylko lpg? Filtr od gazu wymien pare zlotych kosztuje a moze pomoze.. no i jak rure zamontowales to na 99% zmienila sie ilosc zasysanego powietrza a tym samym wypadaloby gaz podregulowac.

4mell
04-04-11, 12:08
2 strony tematu o jakiś tam Power rurach!! ,a to d13b2 żeby nie było OT sprawdź czy przysłona od rury kierującej ciepłe powietrze z nad kolektora sie otwiera i zamyka i czy wężyk idący do grzybka nad ta przesłoną jest podłączony prawidłowo tak na dobry początek

rpszalik
04-04-11, 20:30
Na gazie i na benzynie tak samo sie zachowuje. sprawdze to 4smell dzieki. po zmianie tej rury nic sie wlasnie nie zmienilo tak samo jak by jej nie bylo