Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : stopień sprężania



omnipower
27-04-05, 22:05
W silniku B16A2 stopień sprężania wyniosi 10,2:1 Zalecane paliwo przez konstruktorów na LO95, moje pytanie więc brzmi tak: Do jakiej wartości maksymalnej można doprężyć silnik, przy paliwie LO98 (np. shell v-power), tak aby nie powstawało spalanie stukowe?

Może ktoś ma jakies info na ten temat, albo ktoś coś słyszał.

Za wszelkie info bede wdzięczny :D

krystianITR
27-04-05, 22:07
Ja jezdze na 99+
I mam 12.3:1 :D na 98 jeszcze nie probowalem

omnipower
27-04-05, 22:10
v-power ma LO od 99 do 101 ;)

a jak zwiększyłeś s. sprężania (planowanie głowicy) ?

nie powstało u Ciebie spalanie stukowe?

krystianITR
27-04-05, 22:23
v-power ma LO od 99 do 101 ;)

a jak zwiększyłeś s. sprężania (planowanie głowicy) ?

nie powstało u Ciebie spalanie stukowe?
-->Wiem dlatego 99+
-->tłokami
-->NIE

adamez
27-04-05, 22:58
Ludzie jeżdżą od 11:1 do 13:1, im wyższy stopień sprężania tym lepiej (precyzyjniej) należy zestroić silnik, najlepiej standalonem jak hondata, uberdata itp.

12.5:1 w USA na benzynie 92 = 98 (poprawcie mnie jeśli się mylę) + strojenie map zapłonu i paliwa

omnipower
27-04-05, 23:39
JE Pistons oferuje tłoki max. doprężające do wartości 12.5:1
Tą wartość można podnieść planowaniem głowicy, pytanie tylko do jakiej wartości można podnieść c. sprężania i o ile można ją splanować?

krystianITR
28-04-05, 08:27
JE Pistons oferuje tłoki max. doprężające do wartości 12.5:1
Tą wartość można podnieść planowaniem głowicy, pytanie tylko do jakiej wartości można podnieść c. sprężania i o ile można ją splanować?
Jakie walki zakladasz ze interesuje cie stopien sprezania???ponad 12.5:1???

Pati
28-04-05, 09:07
zeby nie stukało potrzebujesz cos dobrego co takze ogarnie sterowanie zapłonem. ewentualnie do dobrej swini dolozyc jakies MSD. powinno sobie dać radę.

Nevada
28-04-05, 11:56
sprężanie można jeszcze podbić cieńszą uszczelką pod głowice :arrow: Toda itp.

na chłopski rozum można jeszcze to zrobić planowaniem głowicy, dłuższymi korbowodami

nie wiem jak w B16 wygląda sprawa spawania komór spalania, w D seriach takie rzeczy sie robi własnie by podbic kompresje i zoptymalizować kształt komory by obnizyc ryzyko spalania stukowego

Pati
28-04-05, 13:59
spawanie komory spalania? rozwin temat.

omnipower
28-04-05, 15:14
Jakie walki zakladasz ze interesuje cie stopien sprezania???ponad 12.5:1???


Wałki chciałbym wymienić na takie które bedą mieć czas otwarcia zaworów 265°OWK oraz wznios zaworów 10,7/9,4 mm

Niestety nie doszukałem się firmy, która ma powyższe parametry, bo niestety producenci nie robią dokładnych opisów swoich produktów, a jak się komuś maila napisze to go zbagatelizują, jak np. świątek, a tak na marginesie to świątka nie polecam, chyba że ktoś ma CC lub SC :lol:

Możliwe, że wybiorę cały zestaw Omni power (wałki, sprężyniki, tależyki...)
Jak narazie to tylko zbieram informacje, żeby jakiegoś głupstwa nie zrobić w przyszłości (czyli wydać kase optymalnie i nie pluć sobie w brodę że za niższą cenę mogłem kupić coś lepszego).

Jaki docelowy stopień sprężania będzie to jeszcze nie wiem, bo nie wiem ile B16 mogą wytrzymać

co do planowania głowicy to ten etap zostanie zrobiony chyba na samum końcu, możliwe że skuszę się na jakąś uszczelkę doprężającą. Toda to *****ista firma, szkoda tylko że tak się ceni :( cena to ok 200$
dostępne są uszczelki: 0.6; 0,8; 1,0mm, wszystkie w tej samej cenie

Więc jeśli uszczelka i tłoki nieprzyniosą pożądanego efektu, wówczas trzeba będzie się zabrać za głowicę.

Ktoś planował głowicę i sprawdzał s. sprężania?
Bo nie chciałbym przesadzić


Żeby obniżyć ryzyko spalania stukowego najlepiej jest wypolerować komorę spalania.
O spawaniu komory spalania nie słyszałem, ale chętnie bym się czegoś dowiedział na ten temat ;)

krystianITR
28-04-05, 16:20
Jakie walki zakladasz ze interesuje cie stopien sprezania???ponad 12.5:1???


Wałki chciałbym wymienić na takie które bedą mieć czas otwarcia zaworów 265°OWK oraz wznios zaworów 10,7/9,4 mm

Niestety nie doszukałem się firmy, która ma powyższe parametry, bo niestety producenci nie robią dokładnych opisów swoich produktów, a jak się komuś maila napisze to go zbagatelizują, jak np. świątek, a tak na marginesie to świątka nie polecam, chyba że ktoś ma CC lub SC :lol:

Możliwe, że wybiorę cały zestaw Omni power (wałki, sprężyniki, tależyki...)
Jak narazie to tylko zbieram informacje, żeby jakiegoś głupstwa nie zrobić w przyszłości (czyli wydać kase optymalnie i nie pluć sobie w brodę że za niższą cenę mogłem kupić coś lepszego).

Jaki docelowy stopień sprężania będzie to jeszcze nie wiem, bo nie wiem ile B16 mogą wytrzymać

co do planowania głowicy to ten etap zostanie zrobiony chyba na samum końcu, możliwe że skuszę się na jakąś uszczelkę doprężającą. Toda to *****ista firma, szkoda tylko że tak się ceni :( cena to ok 200$
dostępne są uszczelki: 0.6; 0,8; 1,0mm, wszystkie w tej samej cenie

Więc jeśli uszczelka i tłoki nieprzyniosą pożądanego efektu, wówczas trzeba będzie się zabrać za głowicę.

Ktoś planował głowicę i sprawdzał s. sprężania?
Bo nie chciałbym przesadzić


Żeby obniżyć ryzyko spalania stukowego najlepiej jest wypolerować komorę spalania.
O spawaniu komory spalania nie słyszałem, ale chętnie bym się czegoś dowiedział na ten temat ;)
Załóz tłoki na kompresjie 12.1:1 i walki ,JUN , skunk 2, Toda i bedzie git

omnipower
28-04-05, 23:31
Załóz tłoki na kompresjie 12.1:1 i walki ,JUN , skunk 2, Toda i bedzie git

a są w ogóle takie tłoki, które dają kompresję 12.1:1?
jeśli tak to jakiej firmy? JE robi na 12,5:1

Z tego co się dowiedziałem to Toda robi najlepsze wałki. Do B16 ma 5 różnych zestawów, więc jest w czym wybierać :D
tylko jeszcze te ceny :(
najtańszy komplet kosztuje ok 900$ a najdroższy ok 1300$ + transport :evil:
na tym jednak nie koniec, bo trzeba jeszcze wymienić sporo rzeczy
coś czuję, że babci renta nie wystarczy :twisted: