Zobacz pełną wersję : OBD2 / EOBD - kable, oprogramowanie itd
Pany, pytanie mam. Kto ma i używa jakieś kable, oprogramowanie itd do Hondy (i nie tylko)? Warto by tutaj wymienić jakieś dobre programy i kable do diagnostyki obd2...
Ja obecnie używam takiego kabla:
http://allegro.pl/elm327-elm-327-obd2-obd-euroscan-usb-i18-i1533267715.html
I do tego programy PCMScan i ScanMaster
Jednak ten kabel i te programy są dość ogólne bo do wszystkich marek. Dają możliwość odczytu i wykasowania błędów oraz pomiar bieżących wartości (ciśnienie doładowania itd). Jednak nie wszystkie wartości mogą być zmierzone i zależy taż od marki samochodu (np. u mnie pokazuje wychylenie EGR a w Saab'ie już ten kabel tego nie pokaże...)
Btw. Słyszał ktoś jakieś opinie o Chińskim Hondowskim HDSie?
http://cgi.ebay.co.uk/Honda-Acura-Diagnostic-System-HIM-Interface-CAN-BUS-/310289556235?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item483eb2e30b
widzę, że w Polsce taki Chiński interfejs kosztuje 2x drożej:
http://allegro.pl/tester-interfejs-honda-acura-him-can-1992-2010-i1519653988.html
raczej trzeba było zapytać w szybkim pytaniu, zobaczymy jak się temat rozwinie, ale stawiam że nie będzie zbyt wielu odpowiedzi.
dam mu kilka dni i przeniosę do "szybkiego pytania......."
Pare dni temu podpiąłem swojego pod ELM 327. Oprogramowanie: ScanXL. Podejrzec co sie dzieje w silniku można: lambda, obroty, auto przetrwało więc nie jest źle :)
Do tego jest taka niby hamownia, ale co do jej dokładności nie jestem przekonany - co pomiar to inna wartość a różnice dość znaczne. Fakt, że podczas testów ślisko było.
Inna sprawa, że to odczyta tylko dane wspólne dla wszystkich producentów, a nie poradzi sobie z odczytem danych typowych dla Hondy
No u mnie w ScanMaster też mam hamownię (wyliczyło mi 210KM). Hamuj minimum na 4tym biegu i na równej, płaskiej nawierzchni. Poza tym mogę odczytać takie parametry jak obciążenie silnika, ciśnienie doładowania, przepływ powietrza, temp. w dolocie, temp. wody, położenie EGR, ciśnienie wtrysku i kilka innych. Mozna to ładnie wyrysować na wykresach itd.
Jeśli chodzi o pracę silnika i błędy to hondę można dość ok zdiagnozować tym kablem. Jednak chciałbym móc mieć dostęp do szerszej gamy informacji, która da większe informacje o samej pracy silnika.
Natomiast ten zestaw różnie działa w różnych autach - w saabie i VW daje dość mniej informacji niż dla Hondy...
Poszukuję jakiegoś lepszego kabla dla Hondy... Może ktoś inny coś doradzi...? Szukam coś hmm... Do 400-500pln...?
wymiana kabla na nie wiele się tu zda. ELM 327 odczyta wszystko z ECU, jeśli tylko zadasz mu odpowiednie pytanie.
obecnie bawię się ELM 327 na blutucie i programem na Androida - torque. W tym programie można dodawać własne parametry dla danego silnika, ALE:
"podstawowe" dane z silnika (obciążenie, spalanie, temperatury) są standaryzowane przez UE, wszystkie silniki benzynowe od 2001 (Pb) i 2004 (ON) mają złącze ODBII które ma te dane wysyłać. Każdy parametr ma jakiś tam kod.
Standard UE zajmuje może jakieś 15-20% dostępnych kombinacji kodów - reszta są zostawione dla producentów i tu zaczyna się wolna amerykanka.
Poza standardem każdy producent ma inne kody i są dodatkowo kodowane (wiem wiem, kodowane kody... ) żeby żaden domorosły mechanik nie dobrał się do "fajnych" rzeczy. Kody te są dostępne tylko na oryginalnych skanerach (czy jak je tam zwą) będących na wyposażeniu autoryzowanych serwisów i to też nie wszystkich. Takie urządzenie swoje kosztuje.
Same kody tez można kupić. np Ford sprzedaje swoje chyba po około 50k$ za zestaw. Nie pamiętam dokładnie, ale Honda jest chyba tylko trochę tańsza (~10k$)
No u mnie w ScanMaster też mam hamownię (wyliczyło mi 210KM). Hamuj minimum na 4tym biegu i na równej, płaskiej nawierzchni.
Mi wyświetliło polecenie, ze mam wybrać bieg, pojechać kawałek ze stałą prędkością, zatrzymać się a następnie dynamicznie ruszyć na tym właśnie biegu i przejechać na nim cały zakres obrotów. Na czwórce sobie tego nie wyobrażam - w całym mieście i okolicy nie ma dość długiego, płaskiego i nieuczęszczanego odcinka, zebym ja mógl się rozpedzić ze startu zatrzymanego do odcięcia na czwartym biegu :) Próby robiłem więc na jedynce, za jakis czas spróbuję może na dwójce.
Właśnie się zastanawiam nad kupnem tego:
http://allegro.pl/elm327-obd2-euroscan-elm-327-bt-bluetooth-program-i1750160332.html
Jak już jest taki idealny wątek to zadam kilka pytań:
- gdzie w Civic 5D 2006 jest to cholerne złącze? Pooglądałem kokpit, wsadziłem nos w bezpieczniki i ślepy chyba jestem bo nie widzę...
- czy takie ustrojstwo działające przez Bluetooth robi po prostu wirtualnego COMa? Jeżeli tak, to chyba powinien z tym działać dowolny program co obsługuje COM, nie muszą być jakieś specjalne wersje co "umieją" gadać przez BT?
gniazdo jest pod kolumną kierownicy, po prawej stronie, w takim jakby zagłębieniu. Niestety, zeby znaleźć trzeba zajrzeć do środka klęcząc przed autem ;)
Jeśli robi wirtualnego COMa (a raczej tak jest), to powinno działać z każdym programem.
Dzialanie wirtualnych urzadzen we/wy jest uzaleznione od typu oprogramowania, driverow, tresci przesylanych rozkazow oraz urzadzenia zewnetrznego. Problem wynika z opoznien w protokole transmisji danych ustawien na pinach sterujacych np w COMie. USB, Bluetooth działaja (mowiąc oglnie) nieco inaczej nie tylko od strony napieciowej ale tez sposobu komunikacji. Zrobienie wirtalnego COMa wraz z dobrze dzialajacym driverem nie jest takie proste. Obecnie ponad polowa wirtualnych urzadzen nie dziala poprawnie dla niskopoziomowych zastosowan tego typu jak np dostep do magistrali danych w samochodzie.
Najlepszym rozwiazaniem jest zastosowanie zewnetrzej lub wkldanej na slot (w przypadku stacjonarnego PC) karty rozszerzen z RS232. Kosztowo prawie to samo, mniej wygodne, ale dzialajace na 100%.
Pozdrawiam
Na Allegro dostępne są wersje USB i BT, zakładam, że obie działają tak samo czyli robią wirtualnego COMa. Jeżeli tak jest, to w sumie jeden kij czy wezmę jedną czy drugą, problemy powinny być podobne... A wersja BT ma tę zaletę, że współpracuje również z softem w telefonie komórkowym, co może być wygodne: kabel i tak mogę zawsze mieć w samochodzie (no bo po co mi on w domu ;) ) i, jak najdzie mnie potrzeba coś szybko sprawdzić, to nie będę musiał lecieć po laptopa.
Ale zdaję sobie również sprawę z możliwych problemów z wirtualnymi COMami... Więc pytam: czy ktoś używał i działało ok? Jak pisałem, szczególnie interesuje mnie wersja BT.
Aha, rozwiązanie typu RS232 na karcie nie wchodzi w grę - siedem pięter różnicy poziomów ;)
Sprawdz rozpiske pinow w telefonie - moze ma rs232.
Nokia E51 - na oko zwykłe mini USB. Mimo wszystko wolałbym jednak BT, wydaje się zdecydowanie wygodniejsze.
ciekawe jaka jest prędkośc przesyłu danych przez BT... Chodzi o sprawdzanie bierzących parametrów auta - aby odbiornik (laptop/telefon) nadążał z odbiorem i nie zamulał...
Sprawdziłem, przesył laptop->telefon: 360 kbps. Z tego co wyczytałem na temat OBD powinno wystarczyć z nawiązką (używane transfery rzędu 10 kbps, jakieś rozwiązania w okolicach 40 kbps, pieśń przyszłości 1 Mbps).
Kupił ktoś tego ELM327 OBD2 EUROSCAN ELM 327 BT Bluetooth +PROGRAM?? Działa - nie działa?
ja kupiłem ELM327 OBD2 EUROSCAN na kablu (nie BT). Działa w Civicu 2.2 ale można tylko czytać i kasować błędy i czytać bierzące wartości z czujników. Nie dziala na nim program HDS a więc nie można się bawić ustawieniem pojazdu itd...
Do zwykłej diagnostyki daje rade
fajnie że pojawił się taki temat, właśnie myślałem nad zakupem jakiegoś taniego (słowo klucz) kabla do zczytania błędów w ecu mojej hani - był bym zobowiązany jak by mi ktoś doradził jakiś, rozumiem że trzeba poza kablem obd2 jakąś przejściówkę tak?
doświadczenie mam tylko z Fiat ECUScan (mam takie cuś http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-vag-kkl-obd2-obdii-usb-kb1-i1776452256.html tylko że z takim suwakiem z jednej strony z 4 ustawieniami, nie wiem czy ten też to ma bo nie widać po zdjęciach)
Kupiłem ELM 327 Bluetooth, ale na razie czekam na przesyłkę, jak już będzie, to napiszę jak mi to działa. Na razie pozostaje cierpliwie czekać ;)
VAG jest pod auta z grupy VW (adui, VW itd).
Kup ELM 327 na kablu i będzie git. Nie potrzebujesz żadnych przejściówek bo kable pod OBD2 (EOBD) mają znormalizowany typ wtyczki iwszystkie auta po 2001r mają takie same wtyczki...
takie coś np?
http://allegro.pl/show_item.php?item=1773268546
takie coś np?
http://allegro.pl/show_item.php?item=1773268546
Mozna brac po wczesniejszym zwroceniu uwagi na opcje w oprogramowania dla swojego wybranego modelu sam. Czesto sie okazuje ze po wybraniu modelu samochodu liczba opcji w oprogramowaniu drastycznie maleje.
Niby taki. Ale ja za swój dałem coś około 130pln... Gdzies kiedyś czytałem że te tanie po 40pln to jakies podróby i cośtam z nimi niby nie halo...? Więc lepiej kup jakiś około 100pln i myślę że będzie OK...
Gdzies kiedyś czytałem że te tanie po 40pln to jakies podróby i cośtam z nimi niby nie halo...?
Pudlo
Mozna brac po wczesniejszym zwroceniu uwagi na opcje w oprogramowania dla swojego wybranego modelu sam. Czesto sie okazuje ze po wybraniu modelu samochodu liczba opcji w oprogramowaniu drastycznie maleje.
ja w sumie to chciałem tylko błędy zczytać jeżeli są takie
No to mam ELM327 Bluetooth. Czytnik działa spoko, bez problemu netbookiem odczytuję błędy i parametry pracy silnika. Problem jest za to z komórką (Nokia E51) - łączy się, przez jakiś czas działa, po czym zrywa połączenie. Ale to tylko z komórką, laptop nie zerwał połączenia ani razu. Przy okazji wyszło, że złącze OBD w samochodzie lata mi jak chce, pewnie ktoś kiedyś ułamał jakiś zatrzask i się nie trzyma :/
Znaczy, jak chodzi o błędy, to zakładam, że bez problemu, bo na razie żadnych błędów na szczęście nie odczytałem ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.