Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : OBD2 / EOBD - kable, oprogramowanie itd



Ordi
28-03-11, 14:40
Pany, pytanie mam. Kto ma i używa jakieś kable, oprogramowanie itd do Hondy (i nie tylko)? Warto by tutaj wymienić jakieś dobre programy i kable do diagnostyki obd2...

Ja obecnie używam takiego kabla:
http://allegro.pl/elm327-elm-327-obd2-obd-euroscan-usb-i18-i1533267715.html

I do tego programy PCMScan i ScanMaster

Jednak ten kabel i te programy są dość ogólne bo do wszystkich marek. Dają możliwość odczytu i wykasowania błędów oraz pomiar bieżących wartości (ciśnienie doładowania itd). Jednak nie wszystkie wartości mogą być zmierzone i zależy taż od marki samochodu (np. u mnie pokazuje wychylenie EGR a w Saab'ie już ten kabel tego nie pokaże...)

Btw. Słyszał ktoś jakieś opinie o Chińskim Hondowskim HDSie?
http://cgi.ebay.co.uk/Honda-Acura-Diagnostic-System-HIM-Interface-CAN-BUS-/310289556235?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item483eb2e30b

widzę, że w Polsce taki Chiński interfejs kosztuje 2x drożej:
http://allegro.pl/tester-interfejs-honda-acura-him-can-1992-2010-i1519653988.html

TeeS1975
28-03-11, 17:56
raczej trzeba było zapytać w szybkim pytaniu, zobaczymy jak się temat rozwinie, ale stawiam że nie będzie zbyt wielu odpowiedzi.
dam mu kilka dni i przeniosę do "szybkiego pytania......."

Yossarian
28-03-11, 20:36
Pare dni temu podpiąłem swojego pod ELM 327. Oprogramowanie: ScanXL. Podejrzec co sie dzieje w silniku można: lambda, obroty, auto przetrwało więc nie jest źle :)

Do tego jest taka niby hamownia, ale co do jej dokładności nie jestem przekonany - co pomiar to inna wartość a różnice dość znaczne. Fakt, że podczas testów ślisko było.

Inna sprawa, że to odczyta tylko dane wspólne dla wszystkich producentów, a nie poradzi sobie z odczytem danych typowych dla Hondy

Ordi
29-03-11, 01:29
No u mnie w ScanMaster też mam hamownię (wyliczyło mi 210KM). Hamuj minimum na 4tym biegu i na równej, płaskiej nawierzchni. Poza tym mogę odczytać takie parametry jak obciążenie silnika, ciśnienie doładowania, przepływ powietrza, temp. w dolocie, temp. wody, położenie EGR, ciśnienie wtrysku i kilka innych. Mozna to ładnie wyrysować na wykresach itd.
Jeśli chodzi o pracę silnika i błędy to hondę można dość ok zdiagnozować tym kablem. Jednak chciałbym móc mieć dostęp do szerszej gamy informacji, która da większe informacje o samej pracy silnika.
Natomiast ten zestaw różnie działa w różnych autach - w saabie i VW daje dość mniej informacji niż dla Hondy...
Poszukuję jakiegoś lepszego kabla dla Hondy... Może ktoś inny coś doradzi...? Szukam coś hmm... Do 400-500pln...?

radmac
30-03-11, 14:59
wymiana kabla na nie wiele się tu zda. ELM 327 odczyta wszystko z ECU, jeśli tylko zadasz mu odpowiednie pytanie.
obecnie bawię się ELM 327 na blutucie i programem na Androida - torque. W tym programie można dodawać własne parametry dla danego silnika, ALE:
"podstawowe" dane z silnika (obciążenie, spalanie, temperatury) są standaryzowane przez UE, wszystkie silniki benzynowe od 2001 (Pb) i 2004 (ON) mają złącze ODBII które ma te dane wysyłać. Każdy parametr ma jakiś tam kod.
Standard UE zajmuje może jakieś 15-20% dostępnych kombinacji kodów - reszta są zostawione dla producentów i tu zaczyna się wolna amerykanka.
Poza standardem każdy producent ma inne kody i są dodatkowo kodowane (wiem wiem, kodowane kody... ) żeby żaden domorosły mechanik nie dobrał się do "fajnych" rzeczy. Kody te są dostępne tylko na oryginalnych skanerach (czy jak je tam zwą) będących na wyposażeniu autoryzowanych serwisów i to też nie wszystkich. Takie urządzenie swoje kosztuje.
Same kody tez można kupić. np Ford sprzedaje swoje chyba po około 50k$ za zestaw. Nie pamiętam dokładnie, ale Honda jest chyba tylko trochę tańsza (~10k$)

Yossarian
30-03-11, 21:22
No u mnie w ScanMaster też mam hamownię (wyliczyło mi 210KM). Hamuj minimum na 4tym biegu i na równej, płaskiej nawierzchni.


Mi wyświetliło polecenie, ze mam wybrać bieg, pojechać kawałek ze stałą prędkością, zatrzymać się a następnie dynamicznie ruszyć na tym właśnie biegu i przejechać na nim cały zakres obrotów. Na czwórce sobie tego nie wyobrażam - w całym mieście i okolicy nie ma dość długiego, płaskiego i nieuczęszczanego odcinka, zebym ja mógl się rozpedzić ze startu zatrzymanego do odcięcia na czwartym biegu :) Próby robiłem więc na jedynce, za jakis czas spróbuję może na dwójce.

wirtold
16-08-11, 08:25
Właśnie się zastanawiam nad kupnem tego:

http://allegro.pl/elm327-obd2-euroscan-elm-327-bt-bluetooth-program-i1750160332.html

Jak już jest taki idealny wątek to zadam kilka pytań:
- gdzie w Civic 5D 2006 jest to cholerne złącze? Pooglądałem kokpit, wsadziłem nos w bezpieczniki i ślepy chyba jestem bo nie widzę...
- czy takie ustrojstwo działające przez Bluetooth robi po prostu wirtualnego COMa? Jeżeli tak, to chyba powinien z tym działać dowolny program co obsługuje COM, nie muszą być jakieś specjalne wersje co "umieją" gadać przez BT?

Yossarian
16-08-11, 11:56
gniazdo jest pod kolumną kierownicy, po prawej stronie, w takim jakby zagłębieniu. Niestety, zeby znaleźć trzeba zajrzeć do środka klęcząc przed autem ;)

Jeśli robi wirtualnego COMa (a raczej tak jest), to powinno działać z każdym programem.

posiadacz
16-08-11, 12:09
Dzialanie wirtualnych urzadzen we/wy jest uzaleznione od typu oprogramowania, driverow, tresci przesylanych rozkazow oraz urzadzenia zewnetrznego. Problem wynika z opoznien w protokole transmisji danych ustawien na pinach sterujacych np w COMie. USB, Bluetooth działaja (mowiąc oglnie) nieco inaczej nie tylko od strony napieciowej ale tez sposobu komunikacji. Zrobienie wirtalnego COMa wraz z dobrze dzialajacym driverem nie jest takie proste. Obecnie ponad polowa wirtualnych urzadzen nie dziala poprawnie dla niskopoziomowych zastosowan tego typu jak np dostep do magistrali danych w samochodzie.
Najlepszym rozwiazaniem jest zastosowanie zewnetrzej lub wkldanej na slot (w przypadku stacjonarnego PC) karty rozszerzen z RS232. Kosztowo prawie to samo, mniej wygodne, ale dzialajace na 100%.
Pozdrawiam

wirtold
16-08-11, 13:40
Na Allegro dostępne są wersje USB i BT, zakładam, że obie działają tak samo czyli robią wirtualnego COMa. Jeżeli tak jest, to w sumie jeden kij czy wezmę jedną czy drugą, problemy powinny być podobne... A wersja BT ma tę zaletę, że współpracuje również z softem w telefonie komórkowym, co może być wygodne: kabel i tak mogę zawsze mieć w samochodzie (no bo po co mi on w domu ;) ) i, jak najdzie mnie potrzeba coś szybko sprawdzić, to nie będę musiał lecieć po laptopa.

Ale zdaję sobie również sprawę z możliwych problemów z wirtualnymi COMami... Więc pytam: czy ktoś używał i działało ok? Jak pisałem, szczególnie interesuje mnie wersja BT.

Aha, rozwiązanie typu RS232 na karcie nie wchodzi w grę - siedem pięter różnicy poziomów ;)

posiadacz
16-08-11, 14:35
Sprawdz rozpiske pinow w telefonie - moze ma rs232.

wirtold
16-08-11, 15:17
Nokia E51 - na oko zwykłe mini USB. Mimo wszystko wolałbym jednak BT, wydaje się zdecydowanie wygodniejsze.

Ordi
16-08-11, 21:57
ciekawe jaka jest prędkośc przesyłu danych przez BT... Chodzi o sprawdzanie bierzących parametrów auta - aby odbiornik (laptop/telefon) nadążał z odbiorem i nie zamulał...

wirtold
16-08-11, 22:33
Sprawdziłem, przesył laptop->telefon: 360 kbps. Z tego co wyczytałem na temat OBD powinno wystarczyć z nawiązką (używane transfery rzędu 10 kbps, jakieś rozwiązania w okolicach 40 kbps, pieśń przyszłości 1 Mbps).

h16v
16-08-11, 22:42
Kupił ktoś tego ELM327 OBD2 EUROSCAN ELM 327 BT Bluetooth +PROGRAM?? Działa - nie działa?

Ordi
17-08-11, 13:09
ja kupiłem ELM327 OBD2 EUROSCAN na kablu (nie BT). Działa w Civicu 2.2 ale można tylko czytać i kasować błędy i czytać bierzące wartości z czujników. Nie dziala na nim program HDS a więc nie można się bawić ustawieniem pojazdu itd...
Do zwykłej diagnostyki daje rade

Echuu
19-08-11, 00:00
fajnie że pojawił się taki temat, właśnie myślałem nad zakupem jakiegoś taniego (słowo klucz) kabla do zczytania błędów w ecu mojej hani - był bym zobowiązany jak by mi ktoś doradził jakiś, rozumiem że trzeba poza kablem obd2 jakąś przejściówkę tak?

doświadczenie mam tylko z Fiat ECUScan (mam takie cuś http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-vag-kkl-obd2-obdii-usb-kb1-i1776452256.html tylko że z takim suwakiem z jednej strony z 4 ustawieniami, nie wiem czy ten też to ma bo nie widać po zdjęciach)

wirtold
19-08-11, 08:33
Kupiłem ELM 327 Bluetooth, ale na razie czekam na przesyłkę, jak już będzie, to napiszę jak mi to działa. Na razie pozostaje cierpliwie czekać ;)

Ordi
19-08-11, 10:32
VAG jest pod auta z grupy VW (adui, VW itd).
Kup ELM 327 na kablu i będzie git. Nie potrzebujesz żadnych przejściówek bo kable pod OBD2 (EOBD) mają znormalizowany typ wtyczki iwszystkie auta po 2001r mają takie same wtyczki...

Echuu
19-08-11, 14:41
takie coś np?

http://allegro.pl/show_item.php?item=1773268546

posiadacz
19-08-11, 14:56
takie coś np?

http://allegro.pl/show_item.php?item=1773268546
Mozna brac po wczesniejszym zwroceniu uwagi na opcje w oprogramowania dla swojego wybranego modelu sam. Czesto sie okazuje ze po wybraniu modelu samochodu liczba opcji w oprogramowaniu drastycznie maleje.

Ordi
19-08-11, 15:27
Niby taki. Ale ja za swój dałem coś około 130pln... Gdzies kiedyś czytałem że te tanie po 40pln to jakies podróby i cośtam z nimi niby nie halo...? Więc lepiej kup jakiś około 100pln i myślę że będzie OK...

posiadacz
19-08-11, 15:42
Gdzies kiedyś czytałem że te tanie po 40pln to jakies podróby i cośtam z nimi niby nie halo...?
Pudlo

Echuu
19-08-11, 18:51
Mozna brac po wczesniejszym zwroceniu uwagi na opcje w oprogramowania dla swojego wybranego modelu sam. Czesto sie okazuje ze po wybraniu modelu samochodu liczba opcji w oprogramowaniu drastycznie maleje.

ja w sumie to chciałem tylko błędy zczytać jeżeli są takie

wirtold
22-08-11, 09:06
No to mam ELM327 Bluetooth. Czytnik działa spoko, bez problemu netbookiem odczytuję błędy i parametry pracy silnika. Problem jest za to z komórką (Nokia E51) - łączy się, przez jakiś czas działa, po czym zrywa połączenie. Ale to tylko z komórką, laptop nie zerwał połączenia ani razu. Przy okazji wyszło, że złącze OBD w samochodzie lata mi jak chce, pewnie ktoś kiedyś ułamał jakiś zatrzask i się nie trzyma :/

Znaczy, jak chodzi o błędy, to zakładam, że bez problemu, bo na razie żadnych błędów na szczęście nie odczytałem ;)