Zobacz pełn± wersję : d15z3 mody
Witam.
Jako ze nowy jestem to chcialbym przywitac wszystkich uzytkownikow forum.
A teraz do rzeczy:
Mam silnik d15z3 (1,5 vtec-e 90KM) przez poprzedniego wlasciciela byl zalozony uklad dolotowy AEM, kolektor wydechowy 4-2-1.
Moje prace koncza sie na wycieciu katalizatora, uklad wydechowy kwasowka 2,5' + uzywany seryjny tlumik od jakiegos accorda. to ostatnie z tymczasowego braku funduszy a potrzeby zalozenia czegos co "tlumi" lepiej niz przepalony.
Pytanie pojawia sie tutaj:
Co mozna zrobic aby osiagnac w tym silniku jakies 120KM ? Ile to kosztuje ?
Zaznaczam ze swap nie wchodzi w gre, uturbiac tego tez nie chce. Jest zalozony gaz sekwencyjny (poprzedni wlasciciel) i przyznam ze zalezy mi na tym zeby pozostal w aucie.
nie jestem mechanikiem wiec sie nie orientuje co tam w srodku siedzi... ja moge komos hydraulike zrobic w domu :)
zaznaczam ze szukalem podobnego tematu ale niestety...
dzieki za pomoc
Dołacze sie do tematu. Rowniez posiadam taki silnik. Co mozna w nim zrobic zeby moc podniesc?? Czy glowica od d16z6 i lekkie mody cos by daly ( o ile w.w. glowica by pasowala)??
Ogolnie mozna wogole cos zrobic konkretnego z tego silniczka??
Dołacze sie do tematu. Rowniez posiadam taki silnik. Co mozna w nim zrobic zeby moc podniesc?? Czy glowica od d16z6 i lekkie mody cos by daly ( o ile w.w. glowica by pasowala)??
Ogolnie mozna wogole cos zrobic konkretnego z tego silniczka??
a nie masz czasem d15b7 ?
Własnie nie. Poprzedni wlasciciel przeswapowal b7 na z3 :( Ogolnie niezle mam namieszane pod maska ale jakos smiga. Co mozna w z3 zmienic?
uzyj szukaj gdzies uzytkowniczka A¶ka gmerala w vtec-e :) poszukaj
Własnie wczesniej widzialem jak ktos Vtec-e modyfikowal . Bodajze Z1 to byla, i sporo problemow stwazala. Duza jest roznica miedzy z1 a z3??
Własnie wczesniej widzialem jak ktos Vtec-e modyfikowal . Bodajze Z1 to byla, i sporo problemow stwazala. Duza jest roznica miedzy z1 a z3??
u Ciebie to trzeba wszystko doprowadzic do porzadku... albo zrobic tani swap na d16a6 (koszt niski) bo ten motor co masz bez ogarniecia osprzetu i kompa to marnie jezdzi...
a róznice z1 i z3 sa małe-jezeli chodzi o stosowanie modów - praktycznie nie warto ich robic ;/
ogólnie wiecej info tutaj:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=16594
i pokrewne:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=23438&highlight=d15z1
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=17823&highlight=d15z1
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=9887&highlight=d15z1
u Ciebie to trzeba wszystko doprowadzic do porzadku... albo zrobic tani swap na d16a6 (koszt niski) bo ten motor co masz bez ogarniecia osprzetu i kompa to marnie jezdzi...
Rozumiem ze chodzilo o d16z6
Przy swapie co trzeba by wymienic, a co moglo by zostac z z3/b7 (taki balagan ze czesci od 1 i 2 sa. ehhhh).
Sam tez nad swapem myslalem bo do ladu doprowadzic to co pod maska sie dzieje to tez sporo roboty. Zreszta Lcfr sam widziales.
no własnie chodziło mi o d16a6...
ktos taki swap po taniosci sprzedawał...(calosc z kompem i wiazka 1000pln)
d16z6 bedzie wiecej kosztowało...
Tak czy inaczej w Twoim przypadku ja bym cos kobinowal przyszlosciowo (d16z6/a9)
bo tutaj jak nawet ogarniesz ten silnik (d15z3) nawet na tych gratach co masz (kolektor z b7 i cos tam jeszcze) to dopiero dojdziesz do punktu "wyjscia"... czyli bedziesz mial sprawny/słaby i malomodyfikowalny silnik...
(do tego jak pamietam zeby ogarnac ten motor musisz kompa kupic i jakies inne rzeczy co w sumie niekoniecznie wyjdzie tanio i dostepnie)
Ja bym szukal swapa...
I moze sie myle ale po taniosci (chyba ze dysponujesz finanasami na z6 i wiecej) mozna by a6 wsadzic i smialo dolotem i wydechem do jakis 120KM dojsc...
dolacze sie do watku...
powiedzcie mi koledzy taka rzecz:
tez mam silnik d15z3 z gazem sekwencja
1. przy swapie jakie dolatuja koszty aby wmontowac ten gaz w nowy silnik ?
2. co mozna zrobic nie ruszajac gazu ?
co do tematu o modyfikacjach z3 to jest temat aski o modyfikacjach z1 i tam jest wiekszosc informacji, jak czegos nie ma to konkretne pytanis w tamtym temacie i beda konkretne odpowiedzi, co do tego z3/b7 ktory mialem "przyjemnosc" ogladac na spocie to tak jak mowilem doprowadzenie go do orginalu jako z3/z1 jest bez sensu i bedzie drogie, wiazka komputer, kopletny kolektor egr, sonda szerokopasmowa, aprat zaplonowy itd itd i bedziesz mial 90KM, vtec-e jest generalnei bardzo fajny ale pod warunkiem ze chcesz powoli ekonomicznie sie przemieszczac jesli eni to zapomnij o tym, najlepiej wsadzic tam spowrotem long blok b7lub b2 chodza takie za grosze robocinza prosta bo wszystko odkrecasz i przykrecasz bez zadnej rzezby i jest 100KM.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.