PDA

Zobacz pełną wersję : Chipowanie civic 8 gen



uszaty
28-03-11, 01:08
Witam mam pytanie co sadzicie o tej firmie http://ecu-performance.com.pl/ czy jesli zrobie chip w civicu to moga wystapic jakies skutki ubczone . WIem ze to nie jest jakis przyrost wielki ale 15 koni zawsze cos. Czy woogle szkodzi to na silnik

masi0
28-03-11, 09:39
Witam mam pytanie co sadzicie o tej firmie http://ecu-performance.com.pl/ czy jesli zrobie chip w civicu to moga wystapic jakies skutki ubczone . WIem ze to nie jest jakis przyrost wielki ale 15 koni zawsze cos. Czy woogle szkodzi to na silnik

skutki uboczne raczej nie, natomiast nie spodziewałbym się wzrostu większego niż 3KM.
jesli faktycznie gwarantują taki wzrost - to sam pojade i zapłacę im 100% wartości usługi jeśli będzie te 15KM - jak nie to niech przywracają serie :)

Czajka
28-03-11, 12:20
uszaty, pewnie że się da! popieram pomysł! problemów nie będzie no bo czemu?
rób "program" jedź na hamownie przed i po, pokaż wykres, a wydaje mi się, że nie jeden forumowicz na tym skorzysta!

masi0
28-03-11, 12:53
uszaty, pewnie że się da! popieram pomysł! problemów nie będzie no bo czemu?
rób "program" jedź na hamownie przed i po, pokaż wykres, a wydaje mi się, że nie jeden forumowicz na tym skorzysta!

ja bede kolejnym który tam pojedzie :)

F1le
28-03-11, 12:56
ECU-PERFORMANCE na bank nie zrobi Ci "chipa" do 1.8.

endepende
28-03-11, 12:57
nie wierze aby Dominik (właściciel) wyciągał z tego samochodu 15KM chipem jak ten silnik jest w zasadzie nie modyfikowalny :rolleyes: brzmi to wrecz smiesznie :D

Coś jak magnetyzery z allegro i tego typu sprawy ;), czego nie założysz do 1.8 (dolot, wydech) to nic nie polepszysz, a nawet zaniżysz moc w przypadku samego dolotu:cool:

masi0
28-03-11, 13:02
nie wierze aby Dominik (właściciel) wyciągał z tego samochodu 15KM chipem jak ten silnik jest w zasadzie nie modyfikowalny :rolleyes: brzmi to wrecz smiesznie :D

Nie wiem jak Haniach ale w Punto HGT nie dało się wyciągnąć z samego chipa wiecej niż 2-3KM a to jest już granica błędu :) Z drugiej strony włosi na jakimś forum Fiata się chwalili, że z serii wyciągali właśnie te 15KM, więc cholera wie :) Napisalem do nich maila (ecu performance) czy robią chipy pod ten motor i zobaczymy, czy nie uznają mnie za świra i mi odpiszą :D

F1le
28-03-11, 13:13
Napisalem do nich maila (ecu performance) czy robią chipy pod ten motor i zobaczymy, czy nie uznają mnie za świra i mi odpiszą :D

pochwal sie co Ci odpisza, stawiam 10:1, ze nie ma opcji ;)

endepende
28-03-11, 13:15
no tak tylko ze punto nie ma wysokoobrotowego silnika tylko jakis MultiAir o ile dobrze kojarze i to zupelnie inna sprawa. Na 99.9% jestem przekonany, że nie istnieje coś takiego w ogole jak chiptuning tego silnika R18A2, diesla owszem ale padają skrzynie biegów jak wyjdziesz poza 180km :rolleyes:

masi0
28-03-11, 13:32
no tak tylko ze punto nie ma wysokoobrotowego silnika tylko jakis MultiAir o ile dobrze kojarze i to zupelnie inna sprawa. Na 99.9% jestem przekonany, że nie istnieje coś takiego w ogole jak chiptuning tego silnika R18A2, diesla owszem ale padają skrzynie biegów jak wyjdziesz poza 180km :rolleyes:

Punto HGT miał wysooobrotowe 1.8 ze zmiennymi fazami rozrządu :)

Ordi
28-03-11, 14:09
...
diesla owszem ale padają skrzynie biegów jak wyjdziesz poza 180km :rolleyes:
Ja mam 190KM i zrobiłem na tym setupie już 40tys km i jest wszystko ładnie pięknie :) Pisałem do typa z UK co ma duzy IC i 220KM - pisał, że wszystko git, tylko niedawno musiał dwumasę zmieniać. Poza tym bez problemów ;)

Co do benzyniaka to nie chce mi się wierzyć aby samym programem z wolnossaka przy seryjnym setupie wyciągnąć 15KM... daje max 3-5KM... Może przy rozwierceniu kanałów + wydech + dolot można by coś więcej osiągnąć...
Jak ktoś ma kasę to właśnie polecam rozwiecić kanały i jak się uda to podpasować większe zawory z czegoś (jeśli się da)...

F1le
28-03-11, 14:29
Ja mam 190KM i zrobiłem na tym setupie już 40tys km i jest wszystko ładnie pięknie :)

Do czasu :cool:

Pik
28-03-11, 22:22
Jak ktoś ma kasę to właśnie polecam rozwiecić kanały i jak się uda to podpasować większe zawory z czegoś (jeśli się da)... Jak ktoś ma kasę to prędzej zainwestuje w inne mocniejsze auto zamiast wdawac się w takie szemrane przerobki... :p

Lynx07
28-03-11, 22:45
Jak ktoś ma kasę to prędzej zainwestuje w inne mocniejsze auto zamiast wdawac się w takie szemrane przerobki... :p

Masz rację, bez sensu takie kombinowanie, które jeszcze da co najwyżej pare koni

TeeS1975
29-03-11, 00:01
W tym silniku na dzień dzisiejszy (bo przynajmniej na razie nie ma do tego żadnych gratów) to dolot, wydech i cieszyć się jazdą i dźwiękiem
jak ktoś chce coś szybszego to pozostaje TypeR (diesli jakoś nie uznaję)

Lynx07
29-03-11, 00:17
W tym silniku na dzień dzisiejszy (bo przynajmniej na razie nie ma do tego żadnych gratów) to dolot, wydech i cieszyć się jazdą i dźwiękiem
jak ktoś chce coś szybszego to pozostaje TypeR (diesli jakoś nie uznaję)

Dokładnie tak :) Dla mnie diesle mogą być, ale nie w Hondzie :)

Ordi
29-03-11, 01:24
Ja też byłem anty-diesel i twierdziłem, że diesle są tylko dla dziadków... Póki nie kupiłem FN3...! Teraz mam całkiem inne zdanie o dieslach... Wiadomo - brakuje mi tego dźwięku i obrotów (heh...)... Ale za to mam dobre osiągi, kulturalną pracę i małe spalanie... Do tego stosunkowo tani 'tuning' silnika. Gdybym miał więcej hajsu to jasne, że wolałbym kupić benzyniaka z dużą mocą. Ale jak to się mówi u nas na wschodzie: "Nie ma miedzi, więc dupa siedzi..." :D

mrcn
29-03-11, 10:18
Ja mam 190KM i zrobiłem na tym setupie już 40tys km i jest wszystko ładnie pięknie :) Pisałem do typa z UK co ma duzy IC i 220KM - pisał, że wszystko git, tylko niedawno musiał dwumasę zmieniać. Poza tym bez problemów ;)

I ma już 3 sprzęgło, ale to detal... ;)

F1le
29-03-11, 10:30
I ma już 3 sprzęgło, ale to detal... ;)

I pewnie 3cie kolo zamachowe :)

adiwawa01
29-03-11, 12:31
byłem w ECU z moim CTSem i mogę ci w miarę dokładnie zacytować co powiedział mi tamtejszy spec:
"sprzedaj CTSa dołóż 10tysi i kup CTRa." wytłumaczenie w skrócie dał takie, że za około 5 tysi masz ulepszenie silnika max do 180 KM (jak ci się uda wstawić turbo i gdzieś nie wiadomo gdzie zestroić). a to tylko silnik. gdzie kasa na zawieszenie, hamulce...
niestety z naszych CTSów wiele się nie wystruga :(

Alix
01-04-11, 20:02
Taką samą odpowiedź dostałem od ECU Performance :) W Street Shadow Garage coś tam niewielkiego można zrobić typu dolot i soft. Z mikimoto.pl napisali: tylko swap na K20 (ale tego co liczyłem to z grubsza nieopłacalne i z tego co mówili mi mechanicy z ASO - trudny do przeprowadzenia - trzeba by transplantować praktycznie cały układ jezdny a i tak nie wiadomo jak z elektroniką). I to by było na tyle z tych bardziej znanych mi tunerów Hondy w PL...

Z innych: chiptuning może w KM nie, ale Ci trochę krzywą momentu trochę poprawili no i kręci się do 7600 :cool: :

http://vtech.pl/chiptuning-samochodow-japonskich

Są też Ci panowie:

http://www.skn-tuning.pl/pl,0,s198,ma23,honda,mo1163,civic_vii,ty5973,18_10 3_kw.html

ale wygląda to dziwnie bo mają niby cudowne recepty od ręki na wszystkie silniki, a do tego żadnego wykresu (nawet zdjęcia 8 gen nie mają haha)... i nietanio, i do Lublina mi daleko, szczególnie w perspektywie jakichś poprawek! Ktoś zaryzykował to może?

Generalnie na zagranicznych forach zdarzają się mocno zmodowane R18A2, ale mimo heroicznych modyfikacji (CAI, Weapon-R intake, rozwiercanie, wtryski, kompletny wydech Invidia, chiptuning po tym wszystkim) które w sumie razem z montażem kosztują fortunę (więcej niż różnica w cenie do Type-R) a... i tak nikomu chyba nie udało się przekroczyć 160KM. Wygląda na to, że tuning N/A tego silnika jest niestety nieopłacalny :( . Szkoda, trochę na to liczyłem kupując to autko i znając legendę Hondy...

Ewentualnie sportowa wkładka filtra powietrza K&N kosztuje 280pln i nie wymaga przeróbek - to pewnie warto. Może jakiś short ram / CAI ze stożkiem (ładnie wygląda i ponoć ładnie brzmi) i po nim chiptuning coś da, no i odblokowanie odcięcia (mój R18A2 odcina już przy 6800 co mnie wkurza - na jeździe próbnej sedanem z bliźniaczym R18A1 7200 było!) - myślę nad tym...

Chiptuning dobry na turbo :) Ponoć R18A jest pod tym względem wytrzymały. Problemem jest elektronika. Nie zanosi się niestety, aby Hondata wkrótce zrobiła soft do wersji europejskiej (pisałem do nich podając się za firmę tuningową - odpowiedzieli conajmniej zdawkowo). Grabowski robi turbo za te 11tys. ale opinie o tej firmie w necie są mieszane a rozwiązanie z tego co wiem prototypowe... (ale gratuluje odwagi i siły przebicia koledze z forum który się tego podjął i podzielam jego zdanie co do wyższości wnętrza i niebieskiego podświetlenia nad ostentacyjnością czerwieni Type-R - powodzenia!!!).

W USA jeździ trochę R18 z turbo i ludzie są zadowoleni - już przy 0,5 bara i 200KM zjadają seryjne Si (K20) na prostej :P Ktoś tam nawet twierdzi że jeździ stabilnie na 1,2 bara na Garret T28 i ma 245KM (mocy na kołach!!!) na seryjnych wnętrznościach. Ciekawi mnie jeszcze jedno - na przełomie roku pojawi się CR-Z Type-R i Civic 9 gen. z 1.6 turbo, ponoć na bazie obecnej serii R - może z niego da się przejąć układ turbo i elektronikę hehe ... ? Jak z 1.6 będzie 200KM to z 1.8...?

Jak na razie to w ramach poprawy osiągów mojej FK2 założyłem lekkie felgami z płytszym ET (zwiększa rozstaw kół) - autko jest odczuwalnie dynamiczniejsze i ogólnie lepiej jeździ - sensowny mod i lepszy wygląd gratis :)

Hoze
03-04-11, 21:27
Ja już pisałem kiedyś, że jedynym sensownym rozwiązaniem dla tego silnika jest uturbienie. Chip NIC NIE DA!!!. Wogle w silnikach wolnossących CHIP niewiele daje, a w tym już szczególnie.Ktoś się z tego forum podjął uturbienia R18A2 i fajnie to wyszło, cena coś pamiętam ok. 11 tys.zł. Bezpieczniej jednak zrobić SWAP na K20:)

Alix
04-04-11, 15:34
Bardzo chętnie na K20 tylko powiedz kto mi się tego podejmie w 8th gen. w Polsce. Ktoś to w ogóle zrobił w wersji EU? Znalazłem 2 osoby które zrobiły SWAP w USA i po całości roboty stwierdziły, że to była głupiego robota i pod względem ilości roboty i wydatków... patrząc na moje autko to taniej i łatwiej chyba zrobisz 5D z Civica Type-R niż do 5D wsadzisz K20... Przynajmniej na chwilę obecną, kiedy K20 kosztuje z klamotami tyle, ile kosztuje. Może za kilka latek - zmienią się i ceny i będzie know-how? Ale za kilka latek i tak będę wolał transplantację 1.6 turbo z 9. gen. :cool:

No i turbo ma swoje zalety :) I nie chodzi tylko o dźwięk BOV ;P No dobra, o to też.