Zobacz pełną wersję : Montaż BLOS'A w Krakowie.
Krzysiek3D
27-03-11, 13:40
Witam serdecznie wszystkich użytkowników !
Posiadam w swojej hondzie instalację LPG II gen i ponoć na takiej instalacji honda ma na tyle małą zwężkę że z moich nominalnych 90ps wykorzystuję z 70... chciałbym to zmienić i widzę dwa wyjścia : montaż BLOS'a ( rozsądnie cenowo ) lub zmiana na sekwencję.
I tutaj mam pytanie do kolegów z Krakowa :
Jeśli BLOS da mi podobne osiągi co sekwencja to chciałbym właśnie go zamontować. Niestety totalnie nie mam rozeznania w "gazownikach" w Krakowie a nie chciałbym się nadziać na partacza. Tak więc ktoś zakładał Blos'a w krk. i może polecić kogoś komu mogę to zlecić ? Jakie mniej więcej były tego koszta ?
Opcja II
Ew. może ktoś zna jakiegoś dobrego gazownika który wrzuci mi sekwencję pod maskę w dobrej kasie ( do około 1tys, pamiętając o tym ze mam już instalkę II gen ). Tutaj również proszę o opinie jeśli ktoś to robił pisząc w jakiej cenie, jaka instalacja, jak się sprawuje i gdzie zakładana.
Pozdrawiam serdecznie !
Do mocniejszych aut polecam blosa bo wg mnie ma same zalety poza jedną rzeczą, ze na sekwencji przełanczanie z benzyny na lpg jest nieodczuwalne i na tym koniec wad. Blos przede wszystkim nie zmniejsza średnicy dolotu jak mikser, precyzyjniej miesza gaz z powietrzem, i jest praktycznie bezawaryjny i bezobsługowy w przeciwienstwie do sekwencji, przy której po kazdym odlaczeniu akumulatora musisz sie bawic z mapami, mnoznikami a do tego najgorszą wadą jest to, ze wiekszosc montowanych sekwencji poprostu nie daje rady zasilic silnika a przy blosie nie ma z tym problemu, przynajmniej w Nissanie GTi ponad 140KM a na sekwencji VTEC 125KM nie chodził mi nawet po wymianie reduktora i wtryskiwaczy.
Kilka generacji gazu przetestowałem i sporo km zrobilem na podtlenku lpg i jestem w 100% za blosem, to super wynalazek, który niechetnie jest montowany przez gaziarzy bo nie jest juz produkowany przez ekologie i nie mają takiej przebitki na montazu jak nawet na najtanszej sekwencji. W KRK na pewno pytałem w Kargazie i u Marcina na Makuszynskiego ale niechetnie podchodzili do tematu oczywiscie przekonujac, ze sekewncja lepsza. Ja jednak mam na kilku autach przetestowane i wnioski są inne. Jesli masz EJ9 to niestety na tym modelu mam przetestowaną tylko instalacje 2 gen, z której tez byłem niezadowolony ale było to 10 lat temu i sekwencja to był nielada wydatek a o blosie jeszcze nie słyszałem :( Zanim zdecydujesz sie na blosa zapytaj najpierw gaziarza czy w D14A... z tym przepływomierzem w przepustnicy jest w ogole szansa, zeby blos chodził bo moze byc problem niestety. Jak nie ma przeplywki (np. corolla 4AFE) lub jest miejsce miedzy przeplywką/filtrem pow. a przepustnicą (Nissan SR20DE, EG5) to BLOS jak najbardziej.
..... w przeciwienstwie do sekwencji, przy której po kazdym odlaczeniu akumulatora musisz sie bawic z mapami, mnoznikami a do tego najgorszą wadą jest to, ze wiekszosc montowanych sekwencji poprostu nie daje rady zasilic silnika ......
Tutaj to delikatnie mówiąc minąłeś się z prawdą...
Krzysiek3D
29-03-11, 20:28
Rozwiń proszę, jestem ciekaw większej ilości opinie blos/stag300. Co Wy byście zrobili ? Na razie skłaniam się do blos'a na CAI'u ?
Blos jest idealnym rozwiązaniem w silnikach, gdzie się nie da zamontować sekwencji (np. d13b2 tudzież d15b2) lub z jakichś względów sekwencja jest nieopłacalna. Montowanie instalacji II gen do silnika z wielopunktowym wtryskiem moim zdaniem jest bez sensu - fakt, blos nie zmniejsza przelotu tyle co tradycyjny mikser, ale mimo wszystko jest węższy (przynajmniej w d15b2, o ile- nie pamiętam dokładnie, jak poszukasz to napewno znajdziesz). Poza tym to wciąż zwykły "gaźnik". Na dobrej sekwencji natomiast z całą pewnością osiągniesz większą moc niż na blosie a przy tym (co ważniejsze) mniejsze spalanie. Jedynym minusem jest tutaj cena dobrej sekwencji, II gen z blosem wyjdzie taniej. Na sekwencji lepiej za bardzo nie oszczędzać, bo to prędzej czy później się zemści- dorby, wydajny reduktor i wtryski to podstawa. Z blosem może być różnie nawet na przeglądach, z tego co tu na forum wyczytałem, niektórzy diagności widząc blosa mają opory z podbiciem przeglądu, do tego nie wszyscy gazownicy potrafią go poprawnie wyregulować (prosty przykład, ostatnio byłem u "speca" któremu najpierw musiałem wytłumaczyć którą śrubką ma kręcić :cool: a i tak spartolił sprawę). Ja jeżdżę na blosie (w d15b2) i sobie chwalę, ale gdybym tylko miał jak i za co zamontować sekwencję, to nawet bym się nie zastanawiał ;)
Tutaj to delikatnie mówiąc minąłeś się z prawdą...
w D14... moze sie minąłem ale w tym silniku jak wspominałem miałem do czynienia tylko z II gen wiec sie nie wypowiem, natomiast jesli masz inne spostrzezenia to Krzysiek3D pewnie chetnie posłucha. Blosa na pewno polecam z całym przekonaniem do mocniejszych silnikow a odnosnie stag300 to jak najbardziej polecam do aut ponizej 100KM i prawdopodobnie bedzie to najbardziej rozsadne rozwiazanie jakosciowo/cenowe do silnika D14...
Taaaa.... Dwa "słabe" auta na sekwencji gfzie występuje problem z mocą:
1. http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?62615-Mam-gaz-w-B18C4-i-jestem-zadowolony-%29
2. http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?101422-H22A-100-mocy-na-LPG
A co do resetowania ustawień sekwencji po odpięciu aku to sie wypowiem tylko w kwestii Staga bo takiego mam. Mapy benzyny na gazie idą w siną dal ale one nie są istotne. To co najistotniejsze czyli mnożnik i ustawienia sterownika pozostaje. Jeżeli masz mnożnik to mapki same sie wyrysują od nowa.
Jak dla mnie to tylko sekwencja ale same graty będą Cię kosztować ok 1k PLN:
-Stag 300+ ewentualnie Stag 4 +
-wtryski Hana czerwone
-reduktor Zavoli S, MagicIII, KME Silver, EG150...
tak, bo roznica jest taka, ze D14... jakos pojedzie na najtanszej sekwencji (lepiej na pewno niz na II gen.)
ale te dwa "słabe" auta jeżdża na instalacji razy kilka ta najtansza pomimo, ze steruje ciegle ten sam stag.
Ehhh.... Podstawowa rzecz to nie oszczędzać na montażu i gratach czy to do D14 czy do H22. "Oszczędności na gazie nie można zaczynać od taniej instalacji i montażu".... Większość zaczyna i potem są skutki w postaci zmulenia auta, szarpania, checków, uszkodzonych głowic i takich opinii jak Twoja Coobek itp....
A różnicy pomiędzy 2k PLN (najtansza instalka sekwencyjna) a 2,7k PLN (za setup jaki wyżej podałem u dobrego gazownika) wielokrotną nazywać nie można. Moim zdaniem jesteś uprzedzony do sekwencji przez styczność z właśnie takimi "oszczędziłem 5 stówek" instalacjami ...
zgadzam sie jak najbardziej, ze oszczedzac nie warto, ale zanim koledzy od dwoch "słabych" aut doszli do takich wnioskow to kwotowo zrobila im sie wielokrotnosc, nie liczac czasu na studiowaniu i testach na wlasym silniku (kazdy silnik ma inną charakterystyke i to, ze vti dobrze chodzi na Matrixie HD544 nie oznacza, ze D14... nie bedzie dobrze chodzic na tanich valtekach, a chyba o to takie opinie chodziło koledze Krzysiek3D.
Ja nie jestem uprzedzony do sekwencji tylko do gaziarzy, ktorzy mysla zalozyc jak najtaniej i najwiecej zarobic a potem martw sie sam czemu auto chodzi gorzej niz na benzynie. O skutkach ubocznych dla silnika sie nie wypowiem bo ich nie znam, pomimo doswiadczen z roznymi instalacjami i gazownikami nigdy nie miałem problemu z najmniejszą awarią silnika (nigdy nie wymienialem nawet uszczelniaczy zaworowych a od ok. dziesieciu lat robie 100 km dzien w dzien do pracy wszelkiej maści japońcami)
BLOS jest odpowiedzią na te wszystkie za i przeciw ale niestety akurat w w D14... raczej nie załatwi sprawy wiec przepraszam, ze niepotrzebnie sie udzieliłem, ale kiedys moze dorwiecie cos wiekszego i potwierdzicie moje słowa.
Właśnie dlatego trzeba wiedzieć z góry co się chce założyć, jaki sprawdzony setup w danym aucie, bo często nie można liczyć na opinię niekompetentnych gazowników. A Valtek (zwykły) nigdy w Hondzie nie będzie działał poprawnie bo nie ogarnia krótkich czasów wtrysku (<2ms) a do tego jest wyrobem o niskiej jakości który szybko się zużywa.
Kazda opinia coś wnosi, od tego jest forum by wymieniac doświadczenia.
Krzysiek3D
12-04-11, 21:29
Kupiłem nowego Blos'a w dobrej cenie, mam nadzieję ze załatwi sprawę i da się zamontować w D14A4. Będę relacjonować.
Krzysiek3D
15-04-11, 16:19
Blos zamontowany.
Silnik jaki mam to D14A4 z pionową przepustnicę.
O to lista co było potrzebne :
-blos BRC,
-52cm rury fi 75-76mm na zewnątrz, pcv, alu, stal... co kto lubi,
-filtr stożkowy z mocowaniem 75/76mm jaki kto uważa ( ja kupiłem simoty ),
-kolanko 67,5mm 90stopni np. simoty ( średnica przepustnicy to 65mm, blos'a 70mm więc takowe jest optymalne, z jednej strony się ściśnie a drugiej bez problemu rozciągnie ),
-złączka gumowa 75/70mm do połączenia blos'a z naszą rurą,
-50cm węża do gazu 16mm ( średnica wewnętrzna ) do połączenia blos'a z reduktorem.
Troszkę wolnego czasu :). Potem dam jakieś zdjęcie jak to wygląda pod maską. Operacja jest bardzo prosta i nie stwarza problemów, każdy bez problemu zamontuje blos'a. Oczywiście nie zapomnijmy jechać na regulację po założeniu.
Blos zamontowany.
no to, czekamy na pierwsze wrazenia i opinie po testach...
Napisz czy udało sie odzyskac moc w porownaniu do II gen i czy na blosie osiągi odbiegają od benzyny
Krzysiek3D
21-04-11, 16:24
Hej !
Wrażenia :
-auto dynamiczniejsze, dużo lepiej się wkręca w górnym zakresie,
-bezpieczniej się wyprzedza,
-spadło mi spalanie... :). Teraz 50% miasto 50% trasa przy dystansie 115km wyszło mi 10l. Wychodzi więc średnie około 8,5-9l ( wiadomo że odpala się na benzynie i chwilkę przejeżdża ). Tzn. bardziej czuć zróżnicowanie przy normalnej jeździe/butowaniu, trasa/miasto niż bez blosa. Wcześniej auto spalało mi 10,5-11l niezależnie od tego jak i gdzie jeździłem...
Jeszcze muszę zrobić doprowadzenie zimnego i odgrodę i będzie miarodajnie. Jak na razie jestem zadowolony.
Krzysiek3D
22-04-11, 19:08
http://img822.imageshack.us/img822/6085/forum1os.jpg
Tak to wygląda pod maską. Blos leży dość poziomo ale tak ustawił go gazownik a ja go tak zostawię ( miejsce jest, można zmienić ). Jak widać montaż blos'a pozwala również zamontować rozpórkę :).
http://img822.imageshack.us/img822/6085/forum1os.jpg
Tak to wygląda pod maską. Blos leży dość poziomo ale tak ustawił go gazownik a ja go tak zostawię ( miejsce jest, można zmienić ). Jak widać montaż blos'a pozwala również zamontować rozpórkę :).
Tylko że blos nie powinien być w takiej pozycji.
Będzie jeździć tylko trzeba będzie częściej slita czyścić.
Krzysiek3D
24-04-11, 11:14
Zatem ustawię go bardziej pionowo.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.