PDA

Zobacz pełną wersję : d14a3 =>d16y7



lugi666
26-03-11, 16:44
Witam
Mam zamiar zrobić swapa z d14a3 na d16y7. Głównym celem jest zwiększenie mocy jak najmniejszym kosztem. Mam możliwości, żeby robić wszystko samemu tylko mam pare pytań:
1. Słyszałem że aparat zapłonowy pasuje od d14 tylko czy bedzie dobrze współpracował?
2. Wtryski... Idą z d16... Trzeba robić coś z komputerem?? Wiem, że z seryjnym od d14 nie da sie zbyt wiele zwojować.

spychu
26-03-11, 17:33
Chcesz zrobic swapa czy przelozyc sam slupek, bo to bardzo duza roznica.

robiac swapa masz do wydlubania elektryke, ze wzgledu na inny aparat zaplonowy i chociazby MPFI a nie SFI, komputer w Y7 jest tez jest inny.

To co piszesz, czyli pomieszanie D14 z Y7 to nie zaden swap.

lugi666
26-03-11, 17:47
No tak... Chodzi mi o przełożenie samego słupka...

lopi83
27-03-11, 10:35
chcesz zostawic Y7 z osprzetem od A3? jak wyciagniesz silnik to od razu przeloz kompa, latwiej bedzie w przyszlosci grzebac jak juz bedziesz mial MPFI

lugi666
27-03-11, 12:14
tak, chciałbym zmienić sam słupek. Wiem, że lepiej kompa od razu zmienić ale czy mój stary dał by rade...

lopi83
27-03-11, 13:29
powiedzmy ze dal by rade, znajomy ma b18c4 na kompie od b16a2 i daje rade

lugi666
27-03-11, 14:20
Jak dla mnie to żadne porównanie... ale ok

kornel861
27-03-11, 20:35
kompa?A jak z OBD ?:rolleyes:

ja tez chce wrzucic blok Y7 na graty A4 z gowica Y7.
Ale EcuMasterem ogarnial bede dalej.

lopi83
27-03-11, 23:41
EcuMasterem ogarnial bede dalej
nie lepiej/taniej p28?

lugi666
28-03-11, 18:19
lepiej na pewno... ja jednak spróbuje na kopie od d14, zobaczymy co z tego wyjdzie:D

Artek82
28-03-11, 18:45
piszesz o jak najmniejszych kosztach, a chcesz wymieniać słupek?
dużo to nie da, a dolicz koszty różnych pierdół które mogą wyjść
lepiej przełożyć samą klawiaturę z wałkiem
a kolektor zmieniasz,bo nie widzę w planach?

lugi666
28-03-11, 19:14
Według mnie taj wyjdzie najtaniej sam słupek kosztuje ok. 600 zł i nie wydaje mi się żeby taniej wyszło to co napisałeś wyżej

Artek82
28-03-11, 19:23
słupek z d16y7 za 600 pln? poszukaj,chodzą po 150-250 z wymienionymi uszczelniaczami

napisałem tylko o zmianie klawiatury a to jest mniejsze pierd...... niż zmiana słupka

lugi666
28-03-11, 21:37
Tu nie chodzi o robote bedę miał czas:D (i czegoś się naucze):)
150-250pln?? nigdzie takiego nie widziałem

Artek82
29-03-11, 09:29
kolega Saiti miał do sprzedania za 200 z wymienionymi uszczelniaczami i mówił że nikt nie chce bo drogo
za 600 to można wyrwać słupek od Z6 z vitkiem

ratyo
29-03-11, 14:29
za 600 to można wyrwać słupek od Z6 z vitkiem

Tyle, że to dopiero początek wydatków.

Yotomeczek86
29-03-11, 14:42
Kolega Saiti ma do sprzedania ta głowice, sam ją ściągałem i powiem Ci że jest w perfect stanie.

A co do Z6, no tutaj to potrzeba by ssącego od razu, komp p28, wtyczki z obd1 do kompa i parę innych wtyczek do silnika. Samo mini-me to koszt około 1000zł

Artek82
29-03-11, 16:09
Tyle, że to dopiero początek wydatków.
pisałem o cenie samego słupka

Saiti
29-03-11, 16:16
Yotomeczek, mówiłem Ci już, że u mnie kompletne mini-me zamknęło się w kwocie 4 tysięcy zł? :D Nigdy w życiu już tego nie zrobię :P A z głowicy Y7 na bloku D14 da się trochę wyciągnąć, żeby być w pełni zadowolonym. Splanować głowicę solidnie, aby podnieść kompresję, kupić OEM uszczelkę pod głowicę, rozwiercić odrobinę kanały wydechowe i je wypolerować i można już przycelować w 125 KM około. Do tego z czasem krótka skrzynia i już można truć swoimi spalinami kierowców "prawdziwych tylnonapędowych superaut" marki BMW TUNING MAJSTER.

lugi666
29-03-11, 20:22
Taki mam właśnie plan tylko na całości y7

kornel861
29-03-11, 20:47
Ja mam D14 na glowicy Y7 + moje mody 130KM/140Nm i liczac wszystkie koszta to wyszlo by mi zdrowe Z6+pelen bak :D i perspektywa na przyszlosc dlubania Z6 :D
Jak silnik D14 masz zdrowy nie zmianiaj na 15Km mocniejszy....Jezdzij i odkladaj na Z6/Y2/Y8:cool:
Y7 tez ma swoja granice dlubania.

lugi666
29-03-11, 21:44
Ja mam D14 na glowicy Y7 + moje mody 130KM/140Nm i liczac wszystkie koszta to wyszlo by mi zdrowe Z6+pelen bak :D i perspektywa na przyszlosc dlubania Z6 :D
Jak silnik D14 masz zdrowy nie zmianiaj na 15Km mocniejszy....Jezdzij i odkladaj na Z6/Y2/Y8:cool:
Y7 tez ma swoja granice dlubania.
moje mody tzn??
Mam ochotę zrobić coś z niczego:D
Wiem że lepiej odkładać na z6 itp ale to nie sztuka;) za rok chciałbym sprzedać ten samochód więc nie chce wtapiać się w duże koszty. Ale z drugiej strony nie chce sobie odmawiać przyjemności z modowania:D

Karot
30-03-11, 01:44
To jak za rok chcesz sprzedać to zostaw i nic nie ruszaj...
Daj glowice Y7 szczelna+walek i dobrze splanuj zrob porting,dotrzyj zawory i wystroj.To juz z 1.500pln....
Wydech kolektory ssacy,wydechowy tez pln....
Za to masz swapa Z6/Y8 czy d15b

kazdy kto dlubal D14 napisze Ci nie tjuningujjjj ale zmien silnik!

Btw.Kornik mial CR 12 poczytaj jego temat jak go nie zaden mod nie delete.
Tez mial akcje cos z niczego i tak wydlubal ze blok nie wytrzymal 190KM nawet przez 1000 Km.
D14 to DD nie zaden RaceCar.

lugi666
30-03-11, 10:42
a kto powiedział że mam zamiar zrobić 190km?? 130 to jest mój próg

spychu
30-03-11, 19:38
a kto powiedział że mam zamiar zrobić 190km?? 130 to jest mój próg
130KM to widzę jednak chcesz topić kasę w mody :D

Żeby zrobić okolice 130KM z D14 potrzebujesz

- wałek D16Y7
- ssak D16Z6 + jakiś dolot
- kolektor 4-2-1 z 2" wydechem
- strojenie

Ja dodatkowo u siebie przy tych modach mam regulowane kółko i wtryski od D16Z6.

Ewentualnie robić minime ale nie znam takiego projektu, którego właściciel mógłby się pochwalić takim autem, żeby było wszystko ok i raczej też nie ma sensu tego robić porównując poniesione koszty do przyrostu.

Chcesz jeździć rok autem i pakować się w zupełnie nieopłacalne mody,z perspektywy czasu i doświadczenia stwierdzam, że to nie ma absolutnie sensu.

lugi666
30-03-11, 21:15
My się chyba nie rozumiemy;)
Bazą do modów ma być komplente d16y7 więc koszty nie będą duże

kornel861
30-03-11, 23:34
Żeby zrobić okolice 130KM z D14 potrzebujesz

- wałek D16Y7
- ssak D16Z6 + jakiś dolot
- kolektor 4-2-1 z 2" wydechem
- strojenie
z perspektywy czasu i doświadczenia stwierdzam, że to nie ma absolutnie sensu.

x2! D14 fajne ale kosztowne w modzeniu.
wracajac do Y7 one nie zagra Ci P&P ogarniasz?Spychu pisal Ci na samym poczatku....
Nie czytasz uwaznie :D:D

spychu
31-03-11, 12:32
Dokladnie tak jak napisal Kornel wyzej.

wyraznie napisalem na samym poczatku, ze jak chcesz jako baze do modow miec Y7 to musisz zrobic cala elektryke, bo w D14 masz OBD chu.. wie jakie (pseudo OBD2), do ktorego nie pasuja zadne przejsciowki a w Y7 jest pelnoprawne OBD2a.

Elektryka z Y7 rozni sie od elekrtryki z D14 chociazby tym, ze jest inny aparat zaplonowy, MPFI a nie SFI i inny komputer (czytaj kostki).

Dopiero jak ogarniesz cala elektryke pod Y7, mozesz powiedziec, ze bedzie ono baza do modow.

Saiti
31-03-11, 12:35
Zawsze można uturbić D14 :D

spychu
31-03-11, 12:37
Zawsze można uturbić D14 :D
Rozumiem, ze zartujesz :)

lugi666
31-03-11, 12:49
Dobra już rozumiem, niedługo biorę się do pracy końcowy efekt przedstawię na pewno

kornel861
01-04-11, 00:50
Czekam na efekty:D

noctyfer
01-04-11, 07:59
Czytam ten temat i chętnie podzielę się swoimi doświadczeniami z modzenia D14. Otóż jadąc po kolei przedstawię co zostało zmienione i jakie są tego koszta:
- głowica D16Y7 (planowanie, porting kanałów, nowe uszczelniacze, nowa uszczelka pod głowicę) - 500 pln
- kolektor ssący D16Z6 + przepustnica(uszczelka termoizolacyjna pod ssaka i przepustnicę) - 250 pln
- kolektor wydechowy 4-2-1 D16Z6 - 100 pln
- komputer P06 (przerobiony pod strojenie) - 250 pln
- regulowane kółko rozrządu - 200 pln
- aparat zapłonowy TD - 41U - 170 pln
- przeróbka wiązki kabinowej i silnikowej - 100 pln
- inne uszczelki, pierdółki które były potrzebne - 100 pln

Suma w przybliżeniu 1700 pln. Oczywiście projekt jest ukończony w 90%. Została jeszcze zabawa ze strojeniem i ewentualna zabawa z kółkiem na hamowni, ale to niebawem. Ogólnie rzecz biorąc jakby nie znajomi którzy za pół darmo pomagali mi przy tym projekcie, to przypuszczam że kwota byłaby dużo wyższa. Przyznam że satysfakcja z dłubania jest *****ista, jeszcze większa jest z posiadania jedynej takiej Hondy w Polsce (chodzi o silnik D14A7). Co wypluje hamownia przekonamy się niedługo. Podsumowując wiem jedno napewno, w przyszłości kupię już mocny samochód a jedynymi modami które będę w nim robił to będą mody stylistyczne.

Kras
01-04-11, 10:30
A powiedz dlaczego (skoro juz szedles w pelne mody D14 typu komp i przerobka wiazki) nie zdecydowales sie na glowice VTEC???

noctyfer
01-04-11, 14:01
A powiedz dlaczego (skoro juz szedles w pelne mody D14 typu komp i przerobka wiazki) nie zdecydowales sie na glowice VTEC???

Po pierwsze koszty, sama głowica jest droższa. Po drugie kilka mądrych głów doradziło mi że w silniku D14 głowica z VTEC nie da większych przyrostów, a nawet więcej że wogóle tego VTECa nie będzie czuć.