Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wyłączenie ABSu



haste
26-03-11, 12:57
Hej,

W jaki najbardziej cywilizowany sposob mozna odlaczyc uklad ABS?
Od jakiegos czasu za sprawa tylnego lewego czujnika uklad raz dziala a raz nie. W trakcie jazdy jest w stanie kilka razy sie wlaczyc i wylaczyc (samodiagnostyka daje bledy wskazujace na wlasnie ten tylny czujnik).
Sprawdzilem co moze byc nie tak i zauwazylem ze jedna ze srub mocujacyh czujnik (przy kole) sie zerwala i byc moze czujnik sie przesuwa - ale to sprawdze jak bedzie nieco cieplej.
Wracajac do meritum, zapewne mozna odpiac wadliwy czujnik i caly system przestanie dzialac. Jednak wolalbym zrobic to na bezpieczenikach - o ile sie da.

Prosze o info co i skad wypiać.

Furious
26-03-11, 20:56
No wyciagnac bezpiecznik mozna, niewiadomo jakie masz auto wiec nie wiem gdzie on jest w Twoim wypadku. Natomiast hamowania w trybie awaryjnym ABSu bedą słabe i niebezpieczne.

haste
26-03-11, 21:46
No wyciagnac bezpiecznik mozna, niewiadomo jakie masz auto wiec nie wiem gdzie on jest w Twoim wypadku. Natomiast hamowania w trybie awaryjnym ABSu bedą słabe i niebezpieczne.

Sorry zapomnialem dodac. EJ9 z 98.
Co do bezpieczenstwa to jakies 60% czasu jazdy i tak ABS pozostaje nieaktywny. Wg. mnie bezpieczniej jest chwile pojezdzic bez niz jak sie mialby sie wylaczyc / wlaczyc w krytycznym momencie.
A wracajac do tematu to jakbys mogl mi wskazac ktory to bezpieczenik - bo domyslam sie ze ktorys z puszki bezpieczenikow ABS pod maska.
Nie chcialbym czegos uwalic.

lopi83
27-03-11, 10:33
+B 20A w skrzynce ABSu pod maska tyle ze kontrolka bedzie Ci swiecic

P1ter
31-03-11, 15:56
Natomiast hamowania w trybie awaryjnym ABSu bedą słabe i niebezpieczne.
Jest coś takiego jak tryb awaryjny ABS ? Myślałem, że ABS jest, działa, a jak się wypnie bezpiecznik to nie działa całkowicie, tak jak by go nie było.

PS. Ja mam u siebie rozłączanie bezpiecznika odpowiedzialnego za czujnik przednich kół.

Saiti
31-03-11, 16:00
A czy przypadkiem nie zostanie odłączony korektor siły hamowania jak wyłączymy ABS?

lopi83
31-03-11, 21:28
czy przypadkiem nie zostanie odłączony korektor siły hamowania
zostanie odlaczony

PeJot
31-03-11, 21:37
Sporo Cifów nie ma ABS'u to natworzyło się mitów na ten temat, podstawa to sprawna pompa hamulcowa i odpowietrzony układ a po wyciągnięciu bezpiecznika ABS nawet nie poczujesz różnicy w sile hamowania.

A jeżeli komuś hamulec mięknie w trakcie jazdy to trzeba po prostu wymienić gumki w pompie hamulcowej i tyle.

Saiti
31-03-11, 22:34
ale Cif nie mający ABSu ma oddzielny korektor.

PeJot, ja chciałem to sprawdzić organoleptycznie, na placu wchodziłem mocniej w zakręt i hamowałem. Nie życzę aby ktoś musiał w takiej sytuacji się znaleźć bez sprawnego ABSu.

PeJot
01-04-11, 08:59
Czyli tył zbyt mocno hamował i zarzuciło Cię ?

Jeździłem kilka miesięcy z wyłączonym ABS (zatarł się silnik pompy) ale na szczęście awaryjne sytuacje z ostrym hamowaniem miałem tylko na prostych ...

Furious
01-04-11, 09:27
Inne są ustawienia siły hamowania przod/tyl w aucie ktore wyszło bez ABSu, a inne w aucie które zostało wyposażone w ABS. Inne są korektory siły hamowania, po wyciagnieciu bezpiecznika ABSu tylnie koła będą blokowały sie dużo szybciej i dużo łatwiej będzie postawić auto bokiem bez żadnej kontroli.

P1ter
01-04-11, 11:24
U mnie na początku padła pompa od ABS-u i jeździłem jakieś pół roku z wyjętym bezpiecznikiem. Zaliczyłem też w tym czasie start na torze Kielce. I nie mogę powiedzieć, bo jeździło mi się elegancko, co prawda nie miałem jakiś mega hardkorowych akcji, może dlatego. Żeby postawić auto bokiem musiałem specjalnie w zakręcie prowokować go lewą nogą, wtedy zgadzam się, od razu go stawiało. Wydaje mi się, że w ciężkich sytuacjach drogowych to bardziej przeszkadza brak ABS-u niż siła hamowania, jednak ABS czasem się przydaje.