Zobacz pełną wersję : Wyłączenie ABSu
Hej,
W jaki najbardziej cywilizowany sposob mozna odlaczyc uklad ABS?
Od jakiegos czasu za sprawa tylnego lewego czujnika uklad raz dziala a raz nie. W trakcie jazdy jest w stanie kilka razy sie wlaczyc i wylaczyc (samodiagnostyka daje bledy wskazujace na wlasnie ten tylny czujnik).
Sprawdzilem co moze byc nie tak i zauwazylem ze jedna ze srub mocujacyh czujnik (przy kole) sie zerwala i byc moze czujnik sie przesuwa - ale to sprawdze jak bedzie nieco cieplej.
Wracajac do meritum, zapewne mozna odpiac wadliwy czujnik i caly system przestanie dzialac. Jednak wolalbym zrobic to na bezpieczenikach - o ile sie da.
Prosze o info co i skad wypiać.
No wyciagnac bezpiecznik mozna, niewiadomo jakie masz auto wiec nie wiem gdzie on jest w Twoim wypadku. Natomiast hamowania w trybie awaryjnym ABSu bedą słabe i niebezpieczne.
No wyciagnac bezpiecznik mozna, niewiadomo jakie masz auto wiec nie wiem gdzie on jest w Twoim wypadku. Natomiast hamowania w trybie awaryjnym ABSu bedą słabe i niebezpieczne.
Sorry zapomnialem dodac. EJ9 z 98.
Co do bezpieczenstwa to jakies 60% czasu jazdy i tak ABS pozostaje nieaktywny. Wg. mnie bezpieczniej jest chwile pojezdzic bez niz jak sie mialby sie wylaczyc / wlaczyc w krytycznym momencie.
A wracajac do tematu to jakbys mogl mi wskazac ktory to bezpieczenik - bo domyslam sie ze ktorys z puszki bezpieczenikow ABS pod maska.
Nie chcialbym czegos uwalic.
+B 20A w skrzynce ABSu pod maska tyle ze kontrolka bedzie Ci swiecic
Natomiast hamowania w trybie awaryjnym ABSu bedą słabe i niebezpieczne.
Jest coś takiego jak tryb awaryjny ABS ? Myślałem, że ABS jest, działa, a jak się wypnie bezpiecznik to nie działa całkowicie, tak jak by go nie było.
PS. Ja mam u siebie rozłączanie bezpiecznika odpowiedzialnego za czujnik przednich kół.
A czy przypadkiem nie zostanie odłączony korektor siły hamowania jak wyłączymy ABS?
czy przypadkiem nie zostanie odłączony korektor siły hamowania
zostanie odlaczony
Sporo Cifów nie ma ABS'u to natworzyło się mitów na ten temat, podstawa to sprawna pompa hamulcowa i odpowietrzony układ a po wyciągnięciu bezpiecznika ABS nawet nie poczujesz różnicy w sile hamowania.
A jeżeli komuś hamulec mięknie w trakcie jazdy to trzeba po prostu wymienić gumki w pompie hamulcowej i tyle.
ale Cif nie mający ABSu ma oddzielny korektor.
PeJot, ja chciałem to sprawdzić organoleptycznie, na placu wchodziłem mocniej w zakręt i hamowałem. Nie życzę aby ktoś musiał w takiej sytuacji się znaleźć bez sprawnego ABSu.
Czyli tył zbyt mocno hamował i zarzuciło Cię ?
Jeździłem kilka miesięcy z wyłączonym ABS (zatarł się silnik pompy) ale na szczęście awaryjne sytuacje z ostrym hamowaniem miałem tylko na prostych ...
Inne są ustawienia siły hamowania przod/tyl w aucie ktore wyszło bez ABSu, a inne w aucie które zostało wyposażone w ABS. Inne są korektory siły hamowania, po wyciagnieciu bezpiecznika ABSu tylnie koła będą blokowały sie dużo szybciej i dużo łatwiej będzie postawić auto bokiem bez żadnej kontroli.
U mnie na początku padła pompa od ABS-u i jeździłem jakieś pół roku z wyjętym bezpiecznikiem. Zaliczyłem też w tym czasie start na torze Kielce. I nie mogę powiedzieć, bo jeździło mi się elegancko, co prawda nie miałem jakiś mega hardkorowych akcji, może dlatego. Żeby postawić auto bokiem musiałem specjalnie w zakręcie prowokować go lewą nogą, wtedy zgadzam się, od razu go stawiało. Wydaje mi się, że w ciężkich sytuacjach drogowych to bardziej przeszkadza brak ABS-u niż siła hamowania, jednak ABS czasem się przydaje.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.