PDA

Zobacz pełną wersję : MiniMe D16Y7-D16Z6 - nieodpowiednia praca silnika i błędy po samodiagnostyce.



Saiti
25-03-11, 18:52
Zakończyłem w końcu proces mini-me. Na silnik D16Y7 w nadwoziu Coupe przerzuciłem głowicę oraz kolektor od Z6. Komputer oczywiście P28. Wszystko ładnie, pięknie, odpalił od strzału, zaworki wyregulowane, ale:

Odcinka jest przy 3,5 tysiąca obrotów. I na jałowym i na biegu. Świeci się oczywiście check engine. Czuć, że zapłon się troszkę gubi. Przy mocnym depnięciu na ułamek sekundy się przymula, potem jedzie. I tak czuć, jakby miał z 70 KM. Zrobiłem więc samodiagnostykę. Błędy, które wyskoczyły to:

4 Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód
7 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
20 Elektroniczny czujnik obciążenia lub jego obwód
21 Zawór elektromagnetyczny rozdzielacza (w ABS) lub jego obwód
36 - błąd niezidentyfikowany.
41 Grzałka sondy lambda lub jej obwód (silniki D16Z6, D16Z7, B16A2).

Przystąpiłem od razu do diagnozy i kontroli przyczyn, zająłem się problemem przepustnicy oraz lambdy.

Błąd przepustnicy sprawdziłem w błahy sposób, wpinając się w kostkę jej obwodu. Na wyłączonym silniku pokazywało 4,91 V, stąd uważam, że sygnał idzie, więc podłączone jest dobrze. Możliwe, że uszkodzeniu uległ sam czujnik.

Sonda lambda, a raczej jej grzałka - urwany kabelek, zostało polutowane i myślę, że tego błędu już się pozbyłem.

Ale pozostaje reszta błędów, pozostaje gubienie się zapłonu i odcięcie przy 3,5 tysiąca obrotów. Jak to posprawdzać, co mam zrobić? Czy w Warszawie ktoś w normalnych pieniądzach jest w stanie doprowadzić tą elektronikę do ładu?

Zaczyna mnie to dołować, autko od miesiąca normalnie nie jeździ :(

Pomóżcie mi z tym, proszę.

jogal
25-03-11, 19:34
Błąd nr 4 to błąd czujnika CRANK w aparacie zapłonowym, posprawdzaj czy te czujnieki w aparacie mają 350-700 OHM, jeśli mają to sprawdź połączenia do kompa (te kabelki od tego czujnika wchodzą do pinów b15 i b16).
Błąd 21 to błąd vtec-a, sprawdź połączenie do pina A4.
Jeśli chodzi o błąd nr 7 to proponuje zajrzeć do manuala CIVC EG SHOP i zrobić test TPS...
Jeśli chodzi o błędy 20 i 36 to normalnie je olewasz, jeśli masz kompa przerobionego to proponuje się bawić na mapce z b16a2 a nie mapce jdm b16a bo wtedy właśnie te błędy wyskakują podczas robienia samodiagnostyki.

Twoje auto jest aktualnie w trybie serwisowym i dlatego jest mułowaty i odcinkę ma przy 3500 rpm...
Kompa podłączyłeś za pomocą przejściówki obd2-obd1??

Saiti
25-03-11, 19:46
Nie. Podłączyłem kable do pinów i nowych wtyczek, bez przejściówki. A dokładniej dokonał tego Yotomeczek86 i odwalił kawał profesjonalnej roboty, za co z tego miejsca mu jeszcze raz dziękuję :)

W takim razie błąd numer 21 to błąd VTECa i zapewne powstaje stąd, że jeszcze nie został on podpięty ;) Ale podobno bez niego również będzie działać bez checka?

Już względnie udało mi się dowiedzieć jak sprawdzić błąd nr 4, jutro postaram się to ogarnąć. Co do błędu TPSa, też jutro dokładnie poszukam :)

Co do mapy paliwowej - komp wcześniej jeździł na D16Z6 i miał pod niego zrobioną mapę.

Yotomeczek86
25-03-11, 22:11
O nie nie, ja tylko lutowałem ;) Ale mi kryptoreklamę strzeliłeś :D Tak jak mówił Dzida że aparacie mogli pozamieniać 2 piny ze sobą stąd ten check :) Z tym Vtec'iem wyczytałem że bywa różnie, z ciekawości odpiąłem swojego i też mi check zaświecił - więc norma :)

No i dziękuję za miłe słowa :) Zanim mi się posypią PW w sprawie lutowania wiązek odpowiem że nie będę tego robił ;)

patologg
26-03-11, 00:10
Kabelków od sondy nie powinno się lutować ;) są do tego specjalne złączki :D

Saiti
26-03-11, 03:00
Tak patologg, to jest tak samo znane pojęcie, jak to, że każda część w aucie powinna być OEM, bo jeśli nie będzie OEM, to posypie się już przy montażu. Bez złośliwości i z całym szacunkiem, ale proszę Cię, abyś następnym razem dokładnie poznał temat, nim zaczniesz pisać takie rzeczy. Powiem Ci tak, w takiej złączce jest więcej materiału przewodzącego napięcie niż w cynie, którą połączyłem przewody. I co teraz? Oporność będzie za duża? Podzielmy sprawę tak:

Sonda może być połączona trzema rozwiązaniami:
- jednolitym kablem, czyli oryginalnie
- zlutowane przewody, czyli tak jak u mnie
- za pomocą złączki, czyli tak, jak w rozwiązaniu proponowanym przez Ciebie.

Oporność będzie najmniejsza w przypadku trzeciego złącza, największa w przypadku pierwszego (OEMowego). Stąd rozumiem Twoją wypowiedź, że opornośc kabla MUSI być wartością X albo 2X, w żaden sposób nie może to być 1,5X. Hm, mam rację, nie? :)

Yotomeczek, jutro po pracy widzimy się w arkadii i kończymy sprawę, czy tego chcesz czy nie ;)

patologg
26-03-11, 08:35
Nie chodzi tu tylko o oporność ale i o to,że większość sond po prostu nie da się polutować lub lutuje się bardzo ciężko ze względu na materiał z jakiego są kabelki :D Nie chciałem się mądrzyć ani być złośliwy,podzieliłem się tylko wiedzą :) Pozdrawiam i życzę szybkiego usunięcia usterek ;)

Saiti
26-03-11, 15:19
Jogal, możesz znaleźć mi linka do tego testu TPS? Nie mogę się doszukać :(


Nie chodzi tu tylko o oporność ale i o to,że większość sond po prostu nie da się polutować lub lutuje się bardzo ciężko ze względu na materiał z jakiego są kabelki :D Nie chciałem się mądrzyć ani być złośliwy,podzieliłem się tylko wiedzą :) Pozdrawiam i życzę szybkiego usunięcia usterek ;)

Kabelki lutują się bardzo ładnie :)

patologg
26-03-11, 15:32
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?97512-kalibracja-czujnika-po%B3o%BFenia-przepustnicy-jak&highlight=tpsa - o to chodzi?? :D

A z tymi kabelkami to moze zalezy jakiej firmy sonda...Co do sond to jest pare takich wlasnie regulek przy montazu jak np. nie lutowanie kabelkow czy dlugosc kabli nowej sondy dokladnie taka jak starej,moze to mity... :D

Saiti
26-03-11, 17:59
patologg, dziękuję za linka ;)

Próbowałem sprawdzić dziś ten CKP. Ale o dziwo nie mam połączenia między aparatem zapłonowym a komputerem wg mojego multimetru.... Nie wiem, nie wiem już co mam robić... Dodatkowo wyrzuciło mi błąd czujnika temperatury płynu chłodniczego, chociaż go nie dotykałem...

Kirk01
26-03-11, 19:22
lutowanie kabli od sondy badz ich wydluzanie czy skracanie = wymiana calej sondy

Saiti
26-03-11, 19:47
dobra kirk daj sobie spokój i nie pisz mi tutaj takich głupot.

patologg
26-03-11, 19:53
KIRK ogolnie jak sie kupuje sonde uniwersalna to ma b.dlugie przewody i sam producent w instrukcji montażu wręcz NAKAZUJE żeby je skrócić do długości kabli ze starej sondy :)

Saiti
26-03-11, 22:56
Pomińmy temat sondy! Jak kupiłem zamiennik to wlutowałem w przewody starej kostki i jakoś spalanie wróciło do normy. Więc nie podzielam Waszego zdania, niestety ;)

Saiti
27-03-11, 21:56
Słuchajcie, a możliwe jest, żeby komputer pobierał sygnał z dwóch CKP? Z tego co był w OBD2 i tego co jest w OBD1?

EDIT: Problem zażegnany. Dziękuję za dotyczasową pomoc.

Sebek_WWL
30-03-11, 12:32
Jak został rozwiazany w czym tkwił problem

Saiti
30-03-11, 23:31
Nie kontaktowały wtyczki w aparacie zapłonowym. Przeczyszczone, podopychane i voila! :) Jeszcze tylko grzałka sondy, wyrzuca wciąż błąd 41... :/ i spalanie około 15 litrów :/

Sebek_WWL
31-03-11, 09:12
To niezłe spalanie moze masz padnieta sonde próbowales inną wstawić

RRa
31-03-11, 09:45
jest MOC to i spalanie musi być:D
sorry za offtop;p

Saiti
31-03-11, 10:17
Sebek_WWL, wątpię, aby była padnięta. To NTK montowana 3-4 miesiące temu, o przebiegu jakichś 2-3 tysięcy KM. Kurna, najgorsze, że paragonu nie mogę się w domu doszukać. Właśnie szukam kogoś, kto mi na dzień/dwa użyczy dla sprawdzenia.

Moc może i jest, ale nie takiego spalania się spodziewałem :P

W dodatku zaczęły mi trochę falować obroty, więc podejrzewam tym bardziej, że sonda nie pracuje poprawnie.

Sebek_WWL
31-03-11, 11:30
Kurcze ja nie posiadam jeszcze sondy kupuje dopiero w połowie kwietnia

jogal
31-03-11, 11:50
Jeżeli masz błąd grzałki to i wskazania sondy nie są brane pod uwagę. Podłącz dobrze sondę to i spalanie powinno być w normie :)