Zobacz pełną wersję : "Coś" wykańcza mi akumulator :/
Witam wszystkich
Mama problem z uruchomieniem samochodu po "dłuższym" postoju (wystarczy weekend).
Co może być przyczyną takiego zachowania ?
Akumulator mam nowy (wymieniłem z 1,5 m-ca temu gdyż poprzednik był w kiepskim stanie i właśnie na niego zwalałem wine za problemy z odpaleniem), ładownie też jest ok (tak przynajmniej stwierdził koleś u którego wymieniałem aku).
Mam alarm ale on nie powinien rozładować akumulatora w 48h.
Jedyny objaw, że coś jest nie tak z autem to czasami przy próbie odpalenia następuje coś w rodzaju braku zasilania - przekręcam kluczyk, rozrusznik robi minimalny ruch i wszystko gaśnie; przekręcam znów i wszystko ładnie działa i odpala bez problemów.
Poradźcie co powinienem sprawdzić (o ile się da w warunkach domowych) zanim zaczne szukać w Poznaniu elektryka, który wyciągnie ode mnie ostatnie pieniądze :(
na pewno powinienes sam sprawdzic wszystkie polaczenia masy...
przeczyscic itd...
brak masy potrafi doprowadzic do podobnych objawów przy uruchamianiu o jakich pisales...
Postaw kogoś z miernikiem przy akumulatorze, wyciągaj bezpieczniki i obserwujta. Jak Ci napięcie nie wzrośnie, to szukaj wiatru w polu...
Jedyny objaw, że coś jest nie tak z autem to czasami przy próbie odpalenia następuje coś w rodzaju braku zasilania - przekręcam kluczyk, rozrusznik robi minimalny ruch i wszystko gaśnie; przekręcam znów i wszystko ładnie działa i odpala bez problemów.
Możliwe że przyczyną rozładowywania się akumulatora jest rozrusznik (bezpośrednio podłączony do aku) problem może leżeć po stronie elektromagnesu lub komutatora
(przesunięta lub nadłamana lamelka).
Robiłem rozrusznik u siebie jakieś 6 miesięcy temu - powód nadłamana lamelka
która w oczach wydarła szczotki :d
Proponuje odłączyć kabel od rozrusznika i zobaczyć czy dalej się rozładowuje, jeżeli problem zniknie to wiadomo co psuje Ci całą zabawę ;) Pozdrawiam
Mój ojciec miał radio podłączone bezpośrednio do ako i nawet po zdjęciu panela pobór był. Szukałem z tydzień skąd pobór jest i jakież było moje zdziwienie, gdy doszedłem do tematu radio ;).
Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem tutaj kompletnie nowy (od wczoraj), a już pomogłem sobie w conajmniej trzech problemach dzięki Waszym topikom:D
Znalazłem się w tym miejscu, ponieważ szukam jakichkolwiek informacji nt. podłączenia radia tak, by nie gubiło ono ustawień po każdym odłączeniu zapłonu. Na razie mam podłączone "memory" z kostki ISO razem z "power 12v", jednak mimo to radio pamięta ustawienia tylko, jeśli kluczyk znajduje się w stacyjce (po przekręceniu na pozycję startową), po wyciągnięciu go, resetuje się. Macie może pomysł - dlaczego? Bezpiecznik Backup mam w porządku (wymieniłem na nowy, nawet zegar zaczął trzymać godzinę;), a mimo to w dalszym ciągu nic. Czy powinienem podłączyć radio BEZPOŚREDNIO do akumulatora?
Proszę o porady i pozdrawiam!
Ponieważ przewód ''memory'' powinien być na stałe podłączony z zasilaniem, a "power 12V" powinien być po stacyjce.
A pozatym nie ten dział... ;)
Dzięki - dzisiaj pogrzebię.
I sorki za wpisanie się nie tam, gdzie trzeba;/
Pozdrawiam!
Wporząsiu :)
Powodzenia i pozdrawiam ;)
Możliwe że przyczyną rozładowywania się akumulatora jest rozrusznik
Z tego co mi sie wydaje to problem nie jest w tym ze rozladowuje sie akumulator:
przekręcam kluczyk, rozrusznik robi minimalny ruch i wszystko gaśnie; przekręcam znów i wszystko ładnie działa i odpala bez problemów
jak widac po ponownym przekręceniu kluczyka wszystko sie kreci wiec prąd w aku musi byc... mysle ze powinienes podązać sciezka na ktora skierowal Lcfr...
z tego co napisales na samej gorze ze przygasa ci wszystko po przekreceniu kluczyka i dopiero zaczyna krecic!
Jedz do jakiegos elektryka ktory sprawdzi ci ile pobiera pradu rozrusznik bo czasami sie cos popsuje w nim i mozesz miec full naladowany akumulator a po 3 minutach krecenia juz nic dalej nie zrobisz. Sprawdz kleme o + jak gdzies masz mocne przebicie to moze byc ciepla
(nie patrz odrazu po odpaleniu bo zawsze jest ciepla od poboru pradu przez rozrusznik)
Sprawdz tez kable (czszegolnie od +) co ida do rozrusznika - pekniecie wiazki powoduje duze straty a taki kabel kupisz i wymienisz sam za 20zl. Sprawdz tez kleme czy nie jest zasniedziala lub czy nie ma ona kontaktu z woda bo tak nie powinno byc
Ja tak mialem w polo ze przygasaly mi kontrolki i nie bylem w stanie odpalic (wymienilem: kabel + do rozrusznika, kleme, zabezpieczylem przed woda i bylo si az do gonga jaki przyjal :)
JESTES Z POZNANIA!!!
wiec polecam ci elektryka na ulicy naramowickiej (jadac od strony winograd w kiernku rozanego potoku) za chata polska odrazu w prawo (w dol) tam gdzie blacharz (w zyciu u tego blacharza nie zostawiaj auta bo to matacz kretacz i paterok!!!)
Elektryk co prawda robi w szopie :) ale naprawde jest dobry i nie ma cen z kosmosu (tyle ze ma kolejki i od reki nic nie zalatwisz:)
Wstępnie problem rozwiązany:
podjechałem do http://www.auto-szun.iq.pl/ (bo mam najbliżej z domu) i wykasowali mnie 140zl (20zł stwierdzenie, że radio mam uszkodzone i to ono pobiera prąd + 120zł za konserwacje kostki stacyjki (to ma niby pomóc na gaśnięcie wszystkiego podczas rozruchu)
za jakiś czas zobaczę czy coś to pomogło :agent:
Jeszcze raz dzięki za wszystkie rady.
A tak swoją drogą znacie jakiegoś taniego elektronika w Poznaniu, który by mi sprawdził radio JVC dlaczego pobiera prąd gdy jest wyłączone ?
omg 120zl za konserwacje kostki stacyjki!! :O:O
pobiera prad bo ma podtrzymanie pamieci :)
No proszę. :D Gdzies to już czytałem, dobrze że se sam radzę z takimi pierdołkami. :D
Vini - nie wiem, jak z radiami JVC, ale w instrukcji od mojego sony było napisane, że radio, dopóki nie zostanie kompletnie wyłączone (przycisk OFF przez 3 sekundy) to pożera prąd z akumulatora, nawet po odcięciu zapłonu. Dlatego ja zawsze OFFuję radio, chyba, że idę na chwilę do sklepu, to po prostu zostawiam jak jest.
Sprawdź, jak to wygląda u Ciebie!
Pozdro!
Rozumiem ze macie radio podlaczone pod standardowa instalacje tzn. po przekreceniu kluczyka dopiero dziala...
Dla mnie to jest paranoja bo po 1 te kable sa smiesznej grubosci jak masz podlaczone wszystkie 4 glosniki do tego radia to na 100% ci przygasa wyswietlacz (jak zrobisz na maxa przy wlaczonym silniku)
A kabel od podtrzymania to chyba jest w kazdym radiu - oczywiscie markowym a nie jakies scierwo typu first
Pociagnij kabel od aku do samego radia + bezpiecznik na + (taki jak masz w radiu lub minimalnie wiekszy) i bedziesz musial sam sobie radio wylaczac!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.