Zobacz pełną wersję : ein problemmo (check engine)
heloł,
pojawil sie ostatnio taki problemik w moim aucie. sprobuje to wyjasnic na przykladzie takiej sytuacji: jade sobie ekonomicznie 60km/h na 5 biegu, wyjezdzam z terenu zabudowanego, wciskam gaz do podlogi i...zapala sie check engine. jade sobie na 3 biegu jakies 30km/h, wciskam gaz do podlogi i to samo (tylko jak wcisne gaz do podłogi). pykłem samodiagnostyke i wyszly 2 bledy:
7 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
43 Układ paliwa lub obwód
pan zenek mówi, ze silnik dostaje zbyt duza dawke paliwa i nie ma sie co przejmowac ze sie to zapala, ale jakos mu nie wierze, z drugiej strony nie bardzo wiem co zrobic? ;)
A moze by tak tytul watku opisac dokladniej zeby choc troche wskazywal na zawartosc i problem. Czy niektorzy sa tak niereformowalni ze pomimo regulaminu i tego ze lepiej opisane tematy to lepszy dostep w tematach archiwalnych a wiec duze ulatwienie dla nas w dalszym ciagu to olewaja?
izzy_rajder
27-04-05, 12:26
Jaki by to nie byl silnik, to jazda na piatce 60km/h jest przegieciem, nie mowiac juz o wciskaniu gazu do dechy przy 60 na 5ce! Zdiagnozoj, napraw i nie rob tak nigdy wiecej bo Ci korby bokami wyleca.
Jaki by to nie byl silnik, to jazda na piatce 60km/h jest przegieciem, nie mowiac juz o wciskaniu gazu do dechy przy 60 na 5ce! Zdiagnozoj, napraw i nie rob tak nigdy wiecej bo Ci korby bokami wyleca.
to bylo podane tylko jako przykład, tak samo dzieje sie na na 3 i 4 biegu.
co mam zdiagnozowac i naprawic? po to napisalem ten post bo wlasciwie to nie wiem jak sie za to zabrac.
Jaki by to nie byl silnik, to jazda na piatce 60km/h jest przegieciem
co racja to racja
43 to sonda lambada ;-p
a 7 obstawiam brudna przepustnice
walcz
ja mam 43 czasami na ssaniu.
i musze sonde wywalic
43 - na 99% lambda chociaż nie zawsze. Proponuję wymienić na dobrą zamiast wyrzucać. Można we własnym zakresie sprawdzić lambdę, napisałem o tym właśnie w wątku TypeRa o problemach z AFREM.
Schumacher
27-04-05, 21:12
Hej to ja sie dolacze do tego tematu, mam podobny problem tylko u mnie zapala sie check jak u kolegi i tez przy wysokich obrotach np dociagne do odciecia az odetnie i zapali sie tez check.mialem drobne problemy ze zczytanie kodu wiec nagralem to moze wy mi pomozecie to dobrze odczytac ponizej link do filmiku
http://schumacher1.republika.pl/blad.rar
pozdro
Dokladnie nalezy spradzic oscylacje napiecia sondy poniewaz ona czasami lubi sie podwieszac i tego typu problemy sie pokazuja. Objawia sie to np skokami przy przyspieszaniu, silnik nie pracuje ruwno, przy dodawaniu gazu traci moc itp. Jest duzo objawow ale popiera m przedmowcow trzeba na poczatek sprawdzic sonde.
Pozdrawiam SAJENS
moze wy mi pomozecie to dobrze odczytac ponizej link do filmiku
http://schumacher1.republika.pl/blad.rar
filmik prawie hipnotyzujący - ptaszki i pieski i światełko w tunelu :D a Nestor na dzwięk michy nie chce przyjść :lol: Miga cały czas w 2 sekundowych przerwach - więc wg mnie to jest kod błędu nr 1 - sonda lambda lub jej obwód.
Schumacher
27-04-05, 22:37
moze wy mi pomozecie to dobrze odczytac ponizej link do filmiku
http://schumacher1.republika.pl/blad.rar
filmik prawie hipnotyzujący - ptaszki i pieski i światełko w tunelu :D a Nestor na dzwięk michy nie chce przyjść :lol: Miga cały czas w 2 sekundowych przerwach - więc wg mnie to jest kod błędu nr 1 - sonda lambda lub jej obwód.
heh no faktycznie nestor niechcial przyjsc ;) tez mi sie tak wydaje ze to blad nr 1. zaraz po kupnie hani mialem wymieniany kolektor wydechowy bo byl pekniety i widzialem jak mechanik nie mogl wykrecic sondy i podgrzewal tam palnikiem i moze to ja zabilo lub uszkodzilo. przy niskich obrotach zapalami mi sie rzadziej check ale przy wysokich zazwyczaj zawsze wtedy gdy doloze sobie i wymienic ja chyba musze...??
na początek sprawdz kable i druciki - onie nie sympatyzują za opalaniempalnikiem. jak są ok, to wtedy podmień na sprawną sondę. jak bedzie ok to juz masz gotowe.
Jaki by to nie byl silnik, to jazda na piatce 60km/h jest przegieciem, nie mowiac juz o wciskaniu gazu do dechy przy 60 na 5ce! Zdiagnozoj, napraw i nie rob tak nigdy wiecej bo Ci korby bokami wyleca.
to bylo podane tylko jako przykład, tak samo dzieje sie na na 3 i 4 biegu.
co mam zdiagnozowac i naprawic? po to napisalem ten post bo wlasciwie to nie wiem jak sie za to zabrac.
Drogi kolego. Pomijając przyczyny usterki, to izzy_rajder chciał Ci zwrócić uwagę, że niezależnie od biegu jazda przy 1.5tys. obr., a tym bardziej deptanie przy tym do podłogi gazu, nie tylko mija się z celem jako wysoce nieskuteczne, to przy okazji jest niezwykle wyrafinowaną metodą na wykończenie motorka, a w szczególności wału itd. Siły bezwładnościowe działające na elementy w takiej sytuacji są zabójcze. Dużo zdrowiej byłoby wkręcanie na 6-7tys.obr. Przy okazji radzę pojeździć na 2.5 -3tys.obr, a biegi zmieniać minimum przy 3.5tys. Jest to dużo ekonomiczniejsze niż katowanie silnika poniżej 2tys.obr. co jest tylko pozorną oszczędnością, bo nawet spalanie nie musi być miejsze.. howk.. :mrgreen: powiedziałem
Pozdrawiam
jejku wiem, ale to nie o to chodzi,ze ja tak akurat jezdze :) sprawdze to, o czym byla mowa i zobaczymy czy cuś to da. thx 4 da answers
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.