PDA

Zobacz pełną wersję : ein problemmo (check engine)



mighty
27-04-05, 12:14
heloł,
pojawil sie ostatnio taki problemik w moim aucie. sprobuje to wyjasnic na przykladzie takiej sytuacji: jade sobie ekonomicznie 60km/h na 5 biegu, wyjezdzam z terenu zabudowanego, wciskam gaz do podlogi i...zapala sie check engine. jade sobie na 3 biegu jakies 30km/h, wciskam gaz do podlogi i to samo (tylko jak wcisne gaz do podłogi). pykłem samodiagnostyke i wyszly 2 bledy:
7 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
43 Układ paliwa lub obwód
pan zenek mówi, ze silnik dostaje zbyt duza dawke paliwa i nie ma sie co przejmowac ze sie to zapala, ale jakos mu nie wierze, z drugiej strony nie bardzo wiem co zrobic? ;)

boomer
27-04-05, 12:19
A moze by tak tytul watku opisac dokladniej zeby choc troche wskazywal na zawartosc i problem. Czy niektorzy sa tak niereformowalni ze pomimo regulaminu i tego ze lepiej opisane tematy to lepszy dostep w tematach archiwalnych a wiec duze ulatwienie dla nas w dalszym ciagu to olewaja?

mighty
27-04-05, 12:21
sorki, bede pamietal :)

boomer
27-04-05, 12:22
NO!

izzy_rajder
27-04-05, 12:26
Jaki by to nie byl silnik, to jazda na piatce 60km/h jest przegieciem, nie mowiac juz o wciskaniu gazu do dechy przy 60 na 5ce! Zdiagnozoj, napraw i nie rob tak nigdy wiecej bo Ci korby bokami wyleca.

mighty
27-04-05, 12:33
Jaki by to nie byl silnik, to jazda na piatce 60km/h jest przegieciem, nie mowiac juz o wciskaniu gazu do dechy przy 60 na 5ce! Zdiagnozoj, napraw i nie rob tak nigdy wiecej bo Ci korby bokami wyleca.

to bylo podane tylko jako przykład, tak samo dzieje sie na na 3 i 4 biegu.
co mam zdiagnozowac i naprawic? po to napisalem ten post bo wlasciwie to nie wiem jak sie za to zabrac.

dzierzans
27-04-05, 12:34
Jaki by to nie byl silnik, to jazda na piatce 60km/h jest przegieciem

co racja to racja

Lukasz4D
27-04-05, 12:55
43 to sonda lambada ;-p
a 7 obstawiam brudna przepustnice

walcz
ja mam 43 czasami na ssaniu.
i musze sonde wywalic

adamez
27-04-05, 18:51
43 - na 99% lambda chociaż nie zawsze. Proponuję wymienić na dobrą zamiast wyrzucać. Można we własnym zakresie sprawdzić lambdę, napisałem o tym właśnie w wątku TypeRa o problemach z AFREM.

Schumacher
27-04-05, 21:12
Hej to ja sie dolacze do tego tematu, mam podobny problem tylko u mnie zapala sie check jak u kolegi i tez przy wysokich obrotach np dociagne do odciecia az odetnie i zapali sie tez check.mialem drobne problemy ze zczytanie kodu wiec nagralem to moze wy mi pomozecie to dobrze odczytac ponizej link do filmiku
http://schumacher1.republika.pl/blad.rar

pozdro

SAJENS
27-04-05, 21:38
Dokladnie nalezy spradzic oscylacje napiecia sondy poniewaz ona czasami lubi sie podwieszac i tego typu problemy sie pokazuja. Objawia sie to np skokami przy przyspieszaniu, silnik nie pracuje ruwno, przy dodawaniu gazu traci moc itp. Jest duzo objawow ale popiera m przedmowcow trzeba na poczatek sprawdzic sonde.
Pozdrawiam SAJENS

siemaR
27-04-05, 22:04
moze wy mi pomozecie to dobrze odczytac ponizej link do filmiku
http://schumacher1.republika.pl/blad.rar
filmik prawie hipnotyzujący - ptaszki i pieski i światełko w tunelu :D a Nestor na dzwięk michy nie chce przyjść :lol: Miga cały czas w 2 sekundowych przerwach - więc wg mnie to jest kod błędu nr 1 - sonda lambda lub jej obwód.

Schumacher
27-04-05, 22:37
moze wy mi pomozecie to dobrze odczytac ponizej link do filmiku
http://schumacher1.republika.pl/blad.rar
filmik prawie hipnotyzujący - ptaszki i pieski i światełko w tunelu :D a Nestor na dzwięk michy nie chce przyjść :lol: Miga cały czas w 2 sekundowych przerwach - więc wg mnie to jest kod błędu nr 1 - sonda lambda lub jej obwód.

heh no faktycznie nestor niechcial przyjsc ;) tez mi sie tak wydaje ze to blad nr 1. zaraz po kupnie hani mialem wymieniany kolektor wydechowy bo byl pekniety i widzialem jak mechanik nie mogl wykrecic sondy i podgrzewal tam palnikiem i moze to ja zabilo lub uszkodzilo. przy niskich obrotach zapalami mi sie rzadziej check ale przy wysokich zazwyczaj zawsze wtedy gdy doloze sobie i wymienic ja chyba musze...??

Pati
28-04-05, 09:28
na początek sprawdz kable i druciki - onie nie sympatyzują za opalaniempalnikiem. jak są ok, to wtedy podmień na sprawną sondę. jak bedzie ok to juz masz gotowe.

chichol
28-04-05, 11:06
Jaki by to nie byl silnik, to jazda na piatce 60km/h jest przegieciem, nie mowiac juz o wciskaniu gazu do dechy przy 60 na 5ce! Zdiagnozoj, napraw i nie rob tak nigdy wiecej bo Ci korby bokami wyleca.

to bylo podane tylko jako przykład, tak samo dzieje sie na na 3 i 4 biegu.
co mam zdiagnozowac i naprawic? po to napisalem ten post bo wlasciwie to nie wiem jak sie za to zabrac.

Drogi kolego. Pomijając przyczyny usterki, to izzy_rajder chciał Ci zwrócić uwagę, że niezależnie od biegu jazda przy 1.5tys. obr., a tym bardziej deptanie przy tym do podłogi gazu, nie tylko mija się z celem jako wysoce nieskuteczne, to przy okazji jest niezwykle wyrafinowaną metodą na wykończenie motorka, a w szczególności wału itd. Siły bezwładnościowe działające na elementy w takiej sytuacji są zabójcze. Dużo zdrowiej byłoby wkręcanie na 6-7tys.obr. Przy okazji radzę pojeździć na 2.5 -3tys.obr, a biegi zmieniać minimum przy 3.5tys. Jest to dużo ekonomiczniejsze niż katowanie silnika poniżej 2tys.obr. co jest tylko pozorną oszczędnością, bo nawet spalanie nie musi być miejsze.. howk.. :mrgreen: powiedziałem
Pozdrawiam

mighty
28-04-05, 12:45
jejku wiem, ale to nie o to chodzi,ze ja tak akurat jezdze :) sprawdze to, o czym byla mowa i zobaczymy czy cuś to da. thx 4 da answers