Zobacz pełną wersję : Twardość sprężyn-w które najlepiej zainwestować?
Wojtec12345678
23-03-11, 18:22
Mam prośbę do osób które dobrze znają się na springach :) chciałbym poznać zdanie na temat twardości sprężyn, w kolejnośći, które wg was są najmiękksze a które najtwardsze :)
Mts
Jamex
Eibach
Vogtland
H&R
Weitec
I w które najlepiej zainwestować kase?
Jeśli pominąłem jakąś firme wartą uwagi to dopiszcie do listy
Oczywiście wiem że odpada mts i jamex
witam, obecnie posiadam amorki gazowe ta-technix i spręzyny powertech czy jakoś tak, i na tyle jest bardzo twardo, przód również, czuć każdy wybój:)
a dobre jest również dobranie amorków koni excel - g czy jakoś tak i springów weitec bodajze, bardziej komfortowo jest, ale tez sztywniej i twardziej. eibach jest twardy na seryjnych amorkach, przynajmniej u kumpla w 6 genie na 16"
Kondraczek
23-03-11, 19:02
a dobre jest również dobranie amorków koni excel - g czy jakoś tak
Jak excel g to nie koni tylko KYB. Akurat model excel g to po prostu zamiennik seryjnego amora.
sorka, pomyliło mi się, dziś wymienialiśmy na takie w pewnym aucie, na forum ktoś je chwalił;p
od najtwardszych
H&R
Weitec
Eibach
Vogtland - nie wiem
Dużo naprawdę zależy z jakimi amorkami chcesz to zamontować .
ze znanych marek podzial wyglada tak:
vogtland/koni, eibach - miekkie springi
weitec, h&r - twarde
o markach fk, kaw, apex nie jestem w stanie sie wypowiedziec.
W ktore najlepiej zainwestowac to zalezy od tego, czego oczekujesz.
od siebie moge dodac ze mam spręzyny Nippon i naprawde to jest dobry kompromis miedzy twardoscią a komfortem. Nie mam porównania z innymi ale z tych jestem zadowolony
Wojtec12345678
23-03-11, 19:26
Amortyzatory będą KYB Ultra SR lub Koni specjal,oba zestawy mają regulowaną siłe tłumienia
Czego oczekuję ? hmmm powiedzmy 75% twardość i 25 % komfort,więc co polecacie ?
Myślę nad weitec + KYB ultra SR
Witam podepnę sie pod temat zastanawiam się jakie sprężyny do ek4 (amory seria)
- zależy mi na średnio twardych (takich aby mi plomby nie wypadły)
- obniżenie -40mm
dzięki za info i pozdro
mam Vogtland,jest nisko i komfortowo,miałem Eibachy i były o wiele twardsze.....
dzięki bemo za info może ktoś jeszcze się wypowie?
mam Vogtland,jest nisko i komfortowo,miałem Eibachy i były o wiele twardsze.....
Ja nie wiem jak Eibacha można nazwać twardym :D
Przecież to kanapa jak się patrzy, chociaż z drugiej strony każdy inaczej postrzega znaczenie słowa twarde :)
Jeśli Eibach dla Ciebie jest twardy to Weitec albo HR byłby betonem.
Ja mam KYB Exel G i spring ap -35mm i jest dobrze :) trochę komfortu alei też jak trzeba to zadziała taki zestaw
Amortyzatory będą KYB Ultra SR lub Koni specjal,oba zestawy mają regulowaną siłe tłumienia
ultra SR nie ma regulacji AGX ją posiada koni sepcjal - nie pamietam
Wojtec12345678
24-03-11, 14:30
ultra SR nie ma regulacji AGX ją posiada koni sepcjal - nie pamietam
byłem przekonany że kyb ultra sr ma takową :mad:
Ja nie wiem jak Eibacha można nazwać twardym :D
Przecież to kanapa jak się patrzy, chociaż z drugiej strony każdy inaczej postrzega znaczenie słowa twarde :)
Jeśli Eibach dla Ciebie jest twardy to Weitec albo HR byłby betonem.
Myślę nad -60 mm przód ale mam oponę 205/45/16 i szukam jakiegoś zestawu który będzie na tyle twardy że podczas skrętu koło nie uderzy o błotnik
A ktoś coś powie o sprężynach Eibach vs AP? Mam Eibach i są za miękkie z kolei kolega ma AP, podobno twarde i możemy się podmienić.
Edit: Aha i to są AP czerwone, bo są podobno jeszcze niebieskie, jak to coś komuś mówi.
KYB dzielimy na:
excel G - seria
ultra SR - skrócony skok pracy
AGX - regulacja siły tłumienia
Wojtec12345678
24-03-11, 18:33
KYB dzielimy na:
excel G - seria
ultra SR - skrócony skok pracy
AGX - regulacja siły tłumienia
Już obcykałem sytuacje :)
Więc ma ktoś propozycje na taki podział? 75% twardość i 25 % komfort
Najważniejsza sprawa to aby nie uderzało koło w błotnik przy -60mm 205/45/16
ja mam springi eibacha i amory eibach pro damper i jest całkiem ok, momentami moge nawet powiedzieć że mogły by być twardsze
obecnie mam apexy, jest twardo, ale H&R sa twardsze. nie wiele ale jednak. ogolnie jestem bardzo zadowolony - wczesniej mialem jakies niemieckie AP, i byly miekksze.
Amortyzatory będą KYB Ultra SR lub Koni specjal,oba zestawy mają regulowaną siłe tłumienia
Czego oczekuję ? hmmm powiedzmy 75% twardość i 25 % komfort,więc co polecacie ?
Myślę nad weitec + KYB ultra SR
Ja mam sprężyny Weitec i amortyzatory Koni Sport ustawione na maks miękko a i tak czasami jest twardo. Kiedyś ustawiłem amory na najbardziej sztywne i szybko wróciłem do miękkiego ustawienia. Na niektórych drogach po prostu mało mi się wnętrze nie rozsypało.
Ja mam sprężyny Weitec i amortyzatory Koni Sport ustawione na maks miękko a i tak czasami jest twardo. Kiedyś ustawiłem amory na najbardziej sztywne i szybko wróciłem do miękkiego ustawienia. Na niektórych drogach po prostu mało mi się wnętrze nie rozsypało.
buehehe
skąd ja to znam :) Ja ostatnio skręciłem na max twardo to przejechałem tak 5km i kręciłem amory w zatoczce autobusowej na miękko :)
Połączenie Koni Sportów z Weiteckiem jest jak dla mnie bardzo fajne. rozkręcone na miękko jest i tak twarde a wybiera zadziwiająco dużo.
wczesniej mialem jakies niemieckie AP, i byly miekksze.
Ale twardsze od Eibacha ProKit'a?
chudypiter
27-03-11, 20:32
Mam Vogtland i mogę z czystym sumieniem polecić. Miałem wcześniej tylko H&R ( progresywne ) na przodzie i było "twardziej";)
A mi na Vogtlandach z amorami B8 za miękko i szukam czegoś naprawdę twardego.
chudypiter
28-03-11, 19:32
A mi na Vogtlandach z amorami B8 za miękko i szukam czegoś naprawdę twardego.
W takim razie polecam H&R ;)
Wojtec12345678
31-03-11, 00:35
A wiec z tego co wyczytałem to najtwardsze to H&R i Weitec, dzięki za info :)
Ale twardsze od Eibacha ProKit'a?
nie wiem, nie jezdzilem na eibachu, i nie zamierzam ;)
No dobra a ktoś jeździł i potwierdzi że AP czerwone są twarde?
Kenny albo Weitec.
U zioma w 5gen na B8 + Weitecku jest tak miekko, ze na dziurach panel z radia wyskakiwal :D
radar333 skad masz te czerwone AP? Internet o nich nic nie wie:confused:
H&R czy Eibach maja serie bardziej wyczynowych sprezyn ktore sa czerwone ale ich dostepnosc na rynku wtornym jest zerowa.
A jak się do tego zestawienia moją spreżyny z Protec-a?
Wojtec12345678
25-05-11, 22:45
http://allegro.pl/sprezyny-z-regulacja-honda-civic-crx-integra-88-00-i1613800158.html
A takie sprężyny gdzie się uklasują w skali twardości?
H&R
Weitec
Eibach
lukasz-lukasz
25-05-11, 23:06
Te g. warte coilovery sobie odpuść. Poszukaj sobie opinii, były wiele razy poruszane. Jak chcesz wrzucić Agxy to 40mm to max co te amory zniosą, więc któreś z trzech wymienionych przez Ciebie sprężyn będą najlepszym wyborem.
Wojtec12345678
25-05-11, 23:21
Nie chcę ich kupować,ani nie pytam o opinie bo wiem co to za gówno, poprostu jestem ciekaw gdzie się klasują...
Co do agx to raczej ich nie kupuję...bedzie chyba koni
A może mi ktoś powiedzieć jak się maja Kayaby Excel-G (z seryjnymi sprężynami) do amorów serii? Jaka jest różnica trzymania drogi?
I czy Kayaby Ultra SR można zakładać na seryjne springi?
Chodzi mi głównie o poprawnie własności jezdnych a nie o obniżenie
Jaka jest różnica trzymania drogi?
Zadna, to zamiennik serii.
czy Kayaby Ultra SR można zakładać na seryjne springi?
Mozna. Ale kyb agx tez sie sprawdza z seryjnymi sprezynami (bo do nich sa de facto przeznaczone) a dodatkowo maja regulacje.
Ok dzięki
Czyli będę polował na Ultra SR (chodzi też o kwotę)
A wie ktoś może czym różnią się sprężyny HB od Sedana 5g? I czy można stosować je między sobą?
A jak się do tego zestawienia moją spreżyny z Protec-a?
Dobre pytanie. Chętnie przeczytam opinie jak ktoś wie.
A czy w Protec nie były wkładane właśnie Eibachy ?
Eibachy raczej nie, legenda glosi ze byly to sprezyny H&R.
Generalnie jakies niebieskie, linearne sprezyny (nie ma na nich oznaczen).
Sprezyny z proteca malo obnizaja, i nie traci sie tez za duzo na komforcie.
buehehe
skąd ja to znam :) Ja ostatnio skręciłem na max twardo to przejechałem tak 5km i kręciłem amory w zatoczce autobusowej na miękko :)
Połączenie Koni Sportów z Weiteckiem jest jak dla mnie bardzo fajne. rozkręcone na miękko jest i tak twarde a wybiera zadziwiająco dużo.
To Ja mam jakieś inne wrażenie, albo z przesiadki z mtsa amora mam dziwne odczucia.
Miałem mts amory i springi H&R ogólnie przód miękki, przy max skręconych kołach nawet przy małej prędkości koła z et38 i szerokości 6,5J tarły po nadkolach.
Przód ogólnie ponton.
Tył natomiast twardy jak s****isyn i niezbyt stabilny.
Poduszki czapek amorów seryjne.
Teraz mam Koni sport z H&R i top Hats 24mm i ciężko mi stwierdzić po takiej przesiadce jak faktycznie jest z tą twardością.
Mam poduszki czapek amortyzatorów poliuretanowe 80ShA nowe.
Pierwsza jazda, ustawienie na max miękko, ogólnie wydawało mi się, że jest zbyt miękko, nawet bardziej miękko niż przy mtsach, przód przy slalomie trochę buja jak ponton.
Ale podejrzewam, że były twardsze od mts, gdyż nawet na najmiększym ustawienie nie przycierają mi koła po nadkolach.
I tu się zastanawiam czy to kwestia top hatsów czy faktycznie jest twardziej pomimo, że tego nie odczuwam.
Ponieważ różnica w między mts a koni jest taka, że przejeżdżając po nierównym na mtsie rąbało aż w aucie, a przy koni tego nie czuć cisza. Stąd wydaje mi się, że jest miękko.
Aktualnie ustawiłem na max twardo i niema mowy już o bujaniu auta, ale dalej nie odczuwam jakiegoś betonu strasznego.
Chociaż kumpel, który ze mną jechał powiedział, że jest twardo bo auto jadąc po drodze szybkiego ruchu nawet telepie jadąc po nierównym asfalcie.
Możliwe jest to, że wydaje mi się tak tylko dlatego, że po prostu, pomimo, że jest twardo, że dobrze wybiera nierówności ten zawias?
hemicuda83
25-07-14, 13:44
pod MTS amory skręcone maks..na akrętacj tyko tył za miekki obcierka..jakie sprężyny wrzucić na tył żeby to banglało? niewspomne już o porażce gdy 3 osoba wsiądzie ;/ h&r są na tyle twarde ,e gdy wsiądzie 3 osoba nie siada pupa??
Ja mam H&R, i przy mts'ach nawet H&R nie wydaje się twardy ;]
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.