konrad739
22-03-11, 21:12
Z racji, że na forum nie ma nic konkretnego o montażu wspomagania to może się to przyda:
Pierwsze co należy zrobić to kupić kompletny swap wspomagania często spotykany na allegro lub na forum. Taki zestaw powinien zawierać maglownice, pompę, wszystkie przewody zbiornik na płyn, koło pasowe z miejscem na 3 paski, łapa trzymająca pompę, pasek od wspomagania i płyn. Jeżeli już jesteśmy pewni że wszystko mamy można przystąpić do montażu. Najpierw luzujemy koła, następnie odkręcamy końcówki drążka i wybijamy je później od strony pasażera jest przymocowana maglownica na 2 śruby odkręcamy je i od strony kierowcy też na 2 śruby (obie śruby na wysokości kierownicy) później żeby można było uwolnić całkowicie maglownice trzeba wejść do samochodu i na drążku kierowniczym przy samej podłodze trzeba zdjąć plastikową osłonę a następnie wykręcić śrubę znajdująca się najbliżej podłogi. Później wystarczy szarpnąć od dołu za magiel i powinien się wypiąć z drążka kierowniczego. Teraz już trochę cięższa cześć programu mianowicie wyjęcie maglownicy ja zrobiłem to luzując wszystkie śruby wahacza po lewej stronie a kolega łomem lekko odchylił je od reszty i przy użyciu siły dało się wyciągnąć maglownice. Teraz będzie niestety trochę gorzej gdyż maglownica z wspomaganiem jest masywniejsza wiec trzeba się więcej pobawić. Jak już uda nam się zamontować maglownice na swoje miejsce to trzeba będzie jeszcze trafić frezem w drążek kierowniczy i następnie w środku wkręcić ta śrubę która wcześniej wykręcaliśmy. Później zostaje przykręcenie maglownicy od dołu od strony kierowcy wszystko jest idealnie ale od strony pasażera ucho które trzymało poprzednią maglownice jest za małe i trzeba ja powiększyć (ja się nie bawiłem w podginanie tylko na bazie tego wygiąłem nowe większe). Po przykręceniu tego ucha wziąłem się za montaż przewodów przy montowaniu przewodów w maglownice nie można nic pomylić gdyż każdy jeden przewód jest innej średnicy. Przewody same nam się spasują i ułożą się tak jak powinny. Ja następnie zmieniłem koło pasowe przy tym najwięcej straciłem nerwów gdyż ni chu.. nie chciało się ruszyć. Musiałem z płaskowników wyspawać cos na wzór klucza do szlifierek i i tym zablokowałem koło następnie nasadówka z stałym pokrętłem złapałem śrubę i przy pomocy 2 długich rur i kilku osób udało nam się ja poluźnić po wymianie koła pasowego zamontowałem łapę pompy i pompę następnie naciągnąłem pasek założyłem zbiorniczek połączyłem wszystkie przewody z sobą założyłem końcówki drążka, koła wlałem płyn i odpaliłem pokręciłem trochę w lewo prawo poczekałem aż płyn rozejdzie sie po całym układzie. Bardzo ważne jest żeby później ustawić zbieżność i cieszyć się wspomaganiem w swoim civicu :cool:
Pierwsze co należy zrobić to kupić kompletny swap wspomagania często spotykany na allegro lub na forum. Taki zestaw powinien zawierać maglownice, pompę, wszystkie przewody zbiornik na płyn, koło pasowe z miejscem na 3 paski, łapa trzymająca pompę, pasek od wspomagania i płyn. Jeżeli już jesteśmy pewni że wszystko mamy można przystąpić do montażu. Najpierw luzujemy koła, następnie odkręcamy końcówki drążka i wybijamy je później od strony pasażera jest przymocowana maglownica na 2 śruby odkręcamy je i od strony kierowcy też na 2 śruby (obie śruby na wysokości kierownicy) później żeby można było uwolnić całkowicie maglownice trzeba wejść do samochodu i na drążku kierowniczym przy samej podłodze trzeba zdjąć plastikową osłonę a następnie wykręcić śrubę znajdująca się najbliżej podłogi. Później wystarczy szarpnąć od dołu za magiel i powinien się wypiąć z drążka kierowniczego. Teraz już trochę cięższa cześć programu mianowicie wyjęcie maglownicy ja zrobiłem to luzując wszystkie śruby wahacza po lewej stronie a kolega łomem lekko odchylił je od reszty i przy użyciu siły dało się wyciągnąć maglownice. Teraz będzie niestety trochę gorzej gdyż maglownica z wspomaganiem jest masywniejsza wiec trzeba się więcej pobawić. Jak już uda nam się zamontować maglownice na swoje miejsce to trzeba będzie jeszcze trafić frezem w drążek kierowniczy i następnie w środku wkręcić ta śrubę która wcześniej wykręcaliśmy. Później zostaje przykręcenie maglownicy od dołu od strony kierowcy wszystko jest idealnie ale od strony pasażera ucho które trzymało poprzednią maglownice jest za małe i trzeba ja powiększyć (ja się nie bawiłem w podginanie tylko na bazie tego wygiąłem nowe większe). Po przykręceniu tego ucha wziąłem się za montaż przewodów przy montowaniu przewodów w maglownice nie można nic pomylić gdyż każdy jeden przewód jest innej średnicy. Przewody same nam się spasują i ułożą się tak jak powinny. Ja następnie zmieniłem koło pasowe przy tym najwięcej straciłem nerwów gdyż ni chu.. nie chciało się ruszyć. Musiałem z płaskowników wyspawać cos na wzór klucza do szlifierek i i tym zablokowałem koło następnie nasadówka z stałym pokrętłem złapałem śrubę i przy pomocy 2 długich rur i kilku osób udało nam się ja poluźnić po wymianie koła pasowego zamontowałem łapę pompy i pompę następnie naciągnąłem pasek założyłem zbiorniczek połączyłem wszystkie przewody z sobą założyłem końcówki drążka, koła wlałem płyn i odpaliłem pokręciłem trochę w lewo prawo poczekałem aż płyn rozejdzie sie po całym układzie. Bardzo ważne jest żeby później ustawić zbieżność i cieszyć się wspomaganiem w swoim civicu :cool: