PDA

Zobacz pełną wersję : Check Engine błąd 65



arko_go
22-03-11, 16:29
Witam!!
Świeci mi kontrolka MIL, po samodiagnostyce wymigało błąd 65. Wnioskuję że to sonda lambda. Pytanie która, ponoć są dwie??. Pierwsza znajduje się w kolektorze wydechowym a gdzie znaleźć drugą?

Pozdrawiam!!

Skowron48
22-03-11, 16:44
Pierwsza znajduje się w kolektorze wydechowym a gdzie znaleźć drugą?
Zaraz za katalizatorem.

arko_go
22-03-11, 17:06
Dzięki za odp.
A czy to na pewno ta sonda? Ponoć wcześniejszy właściciel grzebał coś przy tłumiku!

Aha, czy ta druga sonda za katalizatorem jest taka sama (ten sam typ itp)? Pierwsza na kolektorze oryginalna kosztuje 300zł nie chciał bym kupić niewłaściwej.

woPo
22-03-11, 19:43
Pierwsza na kolektorze OEM kosztuje ~ 800 PLN.

Pierwsza jest inna i druga też jest inna. Zobaczy czy czasem metalowa osłona od katalizatora nie przetarła Ci przewodu drugiej sondy. Ja tak miałem, zaizolowanie na nowo naprawiło problem.

arko_go
22-03-11, 19:49
Jeszcze jedna myśl. Czy błąd ten może wskazywać na uszkodzenie katalizatora lub jego brak? Czy tylko uszkodzoną sondę lambda?

Pozdrawiam!!

MarcinC2
23-03-11, 07:23
Bład 65 to awaria grzalki 2 sondy... Mnie sie kabelki przetarły przy sondzie i wywalało bład 65 ... - przetarły sie własnie te od grzałki. Awaria katalizatora to bład 67. U ciebie "nowa" sonda albo emulator 2-ej sondy. Nowy zamiennik NGK kosztuje 500 PLN a Bosche itp podobno sie nie sprawdzaja w miejscu sondy diagnostycznej. Ja kupiłem używke i dziala pięknie.

Ps. Tak sie zastanawiałem wtedy czy wpiecie jakiegoś opornika w obwód grzałki nie rozwiązałoby sprawy bo sonda niby sprawna, problem był tylko z grzałka...

arko_go
23-03-11, 10:16
Czyli tak mi się zdawało, widocznie wyjdzie taniej kupić emulator niż nawet używany kat!

Pozdro

arko_go
23-03-11, 11:19
Chciałbym jeszcze zapytać a nie chce zakładać nowego wątku, Ja się dobrać do wtyczki od drugiej sondy za katalizatorem. Ponoć jakoś się da od wewnątrz auta??

woPo
23-03-11, 17:45
Z tego co pamiętam, jest ona do "przepchnięcia" przez taki gumowy tunel, ale nie jestem pewny.

MarcinC2
23-03-11, 21:11
Od strony kata wystarczy pociągnąć mocniej za przewód sondy i ten gumowy kołnierz wyjdzie a za nim wtyczka.