Zobacz pełn± wersję : D16Y8 - nowy użytkownik
jacushiokashi
21-03-11, 10:56
Witam
Od niedawna jestem nowym posiadaczem Hondy Civic 97' Coupe.
Wszystko ładnie pięknie ale...potrzebuję kilku porad...
1. Przy zimnym silniku jęczy sprzędło jak wciskam/wyciskam.
2. Jest poniżej minimum płyn od wspomagania i zaczęła jęczęc kierownica podczas skręcania. (Dzwoniłem do Daszuty w Olsztynie i chca 250zl za wymiane psf'a i to dopiero za 2tyg:O) - zna kto¶ może jakich¶ magików co mi to zrobia taniej i od ręki w okolicach szczytna??
3. Co ile wymieniać(i na jaki) płyn - hamulcowy/sprzęgła/chłodnicy
Proszę o wyrozumiało¶ci nie karcenie typu "to już było opisywane"
Ewentualnie jaki¶ link byłby pomocny
Dziękuje i pozdrawiam
lukasz-lukasz
21-03-11, 14:33
1. Piszczy (a raczej skrzeczy, trzeszczy) wysprzęglik, szukaj pod takim hasłem w wyszukiwarce. Generalnie nasmarować.
2. Wymiana płynu nie powinna kosztować więcej jak 50 zł plus PSF w aso ok. 70 zł za litr. Załatw sobie ksi±żke "Sam naprawiam - Honda Civic" i sam wymień, wszystko ładnie opisane :)
3. Wymieniać na DOT 4 - hamulec i sprzęgło. Płyn chłodniczy obojętnie jaki do chłodnic z aluminium i do -35 st. C lub inny, dopasuj do srogich zim w Twojej okolicy:)
Powodzenia!
jacushiokashi
21-03-11, 23:10
Dzięki...:)
A tak na marginesie ile tego psf'a mam kupić?
lukasz-lukasz
21-03-11, 23:48
Litr wystarczy.
sprawdĽ maglownice, u mnie było za mało płynu i pompa skrzeczała jak kompresor. Okazało się, że magiel cieknie, teraz muszę dolewać płynu raz na jaki¶ czas no i oczywko wymienić najszybciej jak się da.
jacushiokashi
24-03-11, 21:51
sprawdĽ maglownice, u mnie było za mało płynu i pompa skrzeczała jak kompresor. Okazało się, że magiel cieknie, teraz muszę dolewać płynu raz na jaki¶ czas no i oczywko wymienić najszybciej jak się da.
Co to maglownica bo ja kompletny laik jestem:(
skolopendra
25-03-11, 10:35
A tak na marginesie ile tego psf'a mam kupić?
poszukaj na forum ,kto¶ na pewno nim handluje
albo jedz do aso niech ci dolej± za groszę. albo kup płyn do przekładni w zwykłym motoryzacyjnym i dolej.
Chodz zaleca się płyn z ASO bo jest o wiele lepszy
jacushiokashi
26-03-11, 11:53
Przed zim± zmieniałem hamulce (klocki hamulcowe przód oraz przetoczenie tarcz + szczęki tył oraz bębny). Jednakże w zimę nie rozwijałem zbyt zawrotnych prędko¶ci a teraz......
1.Trzęsie kierownic± jak hamuje...
2.Przy lekkim hamowaniu(przy mocniejszym doci¶nięciu jest ok) pedałem z tyłu wydobywa się "klekotanie" w tylnych bębnach:/
Kurcze jakim cudem się skrzywiły tarcze?? Oraz o co chodzi z tym tyłem bo mechanik mi tam kilka razy zagl±dał i mówi że wszystko jest na swoim miejscu i działa jak najbardziej poprawnie.... a klekotania przed wymian± nie było....
Co do tarcz… generalnie jak tarcza się rozgrzeje podczas eksploatacji i wjedziesz niefartownie w wode, co j± za szybko wystudzi to po prostu materiał dostaje "szoku" i się faluje. Generalnie, przetaczanie jest do dupy, bo nie każdy potrafi to odpowiednio zrobić, dlatego też zamiast przetaczać, lepiej kupić już jak±¶ ¶redniej klasy tarczę i mieć spokój. A póĽniej uważać tylko na duuuuuże skupiska wody po ciężkim hamowaniu ;]
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.