PDA

Zobacz pełną wersję : Domykanie szyb po zamknięciu auta - ktoś już to kombinował??



Hoze
20-03-11, 23:19
Siemano, jak w temacie...Zbliżają się ciepłe dni, wprawdzie mamy klimy, ale warto też jednak otwierać te szybki:). I tu pytanko, czy ktoś w Naszych Haniach próbował coś zrobić, aby po zamknięciu auta domykało automatycznie szyby? Wiem, że są potrzebne specjalne alarmy z interfejsami, problemy są dwa: po pierwsze - gwarancja, po drugie - nie mogę takiego zestawu do Hondy znaleźć:(.
Pozdrawiam.

TeeS1975
20-03-11, 23:48
Pomysł uważam wart zainteresowania.
Honda jest na szynie CAN, ale czy można znaleźć moduł domykania szyb który będzie współpracował z naszymi Hankami ?
zadzwonię jutro do znajomego magika od alarmów i spytam co i jak.

p.s. proszę tu pisać tylko na temat domykania
dyskusja o alarmach w naszych H jest tutaj http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?8181-VIII-generacja-i-wariacje-z-fabrycznym-autoalarmem

TeeS1975
22-03-11, 01:54
rozmawiałem ze znajomym,
w naszych H może to być mocno skomplikowane zadanie
jak będę miał więcej czasu i on też to rozbierzemy drzwi i poszukamy możliwości być może uda się jakoś wykorzystać funkcję auto
jak już coś będę wiedział konkretnego dam znać

TRAFO
27-03-11, 19:33
Bardzo dobry wątek. Brak układu domykania okien to faktycznie duża niedoróba i warto pomyśleć co zrobić żeby samemu to naprawić.
Nie znam się na cyfrówce, ale wymyśliłem układ działający po stronie wysoko prądowej, który składał by się z modułu domykania szyb (do kupienia na Allegro np TEN (http://allegro.pl/modul-automatycznego-domykania-2-lub-4-szyb-fv-i1486824173.html)) i 8 przekaźników (po 2 na szybę). Trzeba by trochę zmodyfikować schemat podłączenia modułu.
W skrócie działało by to tak: przecinamy orginalne przewody (niebieskie) do silnika i w miejscu przecięcia montujemy przekaźniki:


http://trafo.strefa.pl/honda/domykanie_szyb/domykanieCIVIC5D8gen.jpg


Po podaniu impulsu z silnika centralnego zamka do modułu, ten załączał by przekaźniki. Po domknięciu szyb przekaźniki się wyłączą i orginalne sterowania działa po staremu.
Koszty: części max 100zł + robocizna.
Wady: utrata gwarancji, konieczność rozbierania wszystkich drzwi i wprowadzenie do nich dodatkowego przewodu.
O ile nie ma problemu z tylnymi drzwiami, to silniki z przodu mają „impulsatory” nie mam pojęcia co to jest i czy nie miały by wpływu na działanie układu.

TeeS1975
28-03-11, 11:06
największy problem że trzeba stosować wysokoprądowe urządzenia
jednak wolałbym ogarnąć to jakoś żeby sterować masą, zawsze to bezpieczniej

TRAFO
28-03-11, 20:54
Nie bardzo rozumiem co to znaczy bezpieczniej? Dodatkowy moduł może być sterowany albo masą albo plusem wg. opisu sprzedawcy… Wsadzasz odpowiednie bezpieczniki i wg mnie sprawa załatwiona.

Najlepiej by było tak jak mówisz, załatwić sprawę po CAN-ie.
W innym przypadku to widzę tylko możliwość taką jak opisałem wcześniej.
Tor wysoko prądowy to właściwie przewód o przekroju max 1,5 mm2 z kabiny do silnika domykania szyb i 2 typowe przekaźniki 12V 30-40A. Podłączenie modułu domykania to: + z akumulatora i za stacyjką, masa z karoserii i sygnał z siłownika centralnego. Jak dla mnie tak było by dużo łatwiej, ale jak pisałem; elektronika cyfrowa u mnie raczej kuleje.
Temat też mnie „grzeje” więc czekam niecierpliwie na newsy… Jeżeli możesz spróbuj się dowiedzieć coś o tym: „impulatorze” czy można go wypiąć, jakie będzie to miało konsekwencje itp…
Kawałek schematu domykania przednich szyb wersji 5D:


http://www.trafo.strefa.pl/honda/domykanie_szyb/mschemat_szyb.jpg (http://www.trafo.strefa.pl/honda/domykanie_szyb/scemat_szyb.jpg)

TeeS1975
28-03-11, 22:22
Impulsator to ustrojstwo odpowiedzialne za zabezpieczenie przeciążeniowe, np jak ktoś włoży rękę podczas domykania szyb, zatrzymuje i cofa szybę
i tu może być kolejny problem jak impulsator potraktuje moduł domykania, czy nie uzna po dojściu szyby do samej góry że to "przeszkoda" i nie uchyli szyb ???????

TRAFO
29-03-11, 17:23
Myślę że nie, jeżeli w układzie który zaproponowałem, całkowicie odepniemy (zrezygnujemy) z impulsatora, nie będzie wtedy nic widział.
Dodatkowy moduł (jak pisze sprzedawca) ma wbudowane takie zabezpieczenie, kwestia tylko odpowiedniego podpięcia. Może można go całkowicie odpiąć (fabryczny impulsator) i ufać w działanie tego nowego układu, dodatkowo obejmie tylne szyby które oryginalnie tego impulsatora nie mają.
Po przeglądnięciu różnych schematów zauważyłem, sygnały z oryginalnych wyłączników przechodzą przez moduł i dopiero stamtąd idą do silniczka. Auto bez fabrycznego zabezpieczenia zyskuje dodatkowa funkcjonalność - ale mogę się mylić.
Zastanawia mnie tylko, czy ten impulsator oprócz zabezpieczenia przed przyciśnięciem w jakikolwiek sposób widzi położenie silnika. Jeżeli np. okno jest do połowy odsunięte a potem automatycznie się zamknie, czy on dalej będzie traktował je tak jak było wcześniej otwarte i nie oszuka komputera? Jakie może to mieć konsekwencje np. brak możliwości ręcznego domykania szyb po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, albo mruganie jakichś ikonek na wyświetlaczu…

Paluch_tcw
29-03-11, 17:52
właśnie koledzy rozmawiałem o tym w serwisie hondy i problem z zamontowaniem jest tego typu, że szyby maja tzw. "Pamięć" ostatniego położenia, czyli zostawiamy okno np otwarte - system domykania nam je zamknie, to go przyciskiem nie otworzymy bo będzie pamiętało, że jest otwarte. I w tym problem, gdyby nie to, to na pewno fabrycznie byłaby taka opcja.

TRAFO
29-03-11, 20:16
No to pozbawiłeś moje dzieciństwo sensu dalszej egzystencji :(
Wygląda na to, że jak się chce mieć auto-zamykane szyby to trzeba zdemontować cały fabryczny układ. Wykorzystać tylko silniczki i przyciski. Kupić moduł sterowania, przyciski podłączyć do dodatkowych przekaźników sterujących silnikami. Pozbyć się funkcji 2-ego stopnia (szybkiego zamykania-otwierania) z przodu - chyba że trafi się odpowiedni moduł. Kuuuuupa roboty. Czy warto?
Spróbuję za jakiś czas pogadać z ludźmi z serwisu z alarmami, może już coś takiego robili...

TeeS1975
29-03-11, 22:33
dlatego tak jak pisałem że w wolnej chwili chcę ze znajomym od alarmów poszukać jakiejś możliwości wykorzystania fabrycznej funkcji auto do tego, wtedy dla układu fabrycznego szyba będzie zamknięta i wszystko powinno działać ok

p.s. impulsator widzi położenie silnika.

TRAFO
30-03-11, 10:50
Przyszła mi do głowy jeszcze jedna rzecz;
Wszystko działało by na niskim prądzie – oprócz zasilania dodatkowego modułu oczywiście.
Trzeba by zamontować dodatkowy moduł i 5 przekaźników.
Do rozebrania były by tylko drzwi kierowcy. Trzeba by tam było zamontować przekaźniki i puścić 1 dod. przewód z modułu do podtrzymania zasilania i na przekaźniki.
Z modułu pociągnąć sygnał nie na silniki tylko na te dodatkowe przekaźniki. Jeden przekaźnik podawał by napięcie zasilające do drzwi kierowcy (po otwarciu drzwi ono zanika) – tylko trzeba się dowiedzieć który łącznik jest za to odpowiedzialny i go zamostkować tym przekaźnikiem. Inne przekaźniki (4 szt) mostkowały by styki przełączników w drzwiach kierowcy; 2 na styki AUTO i 2 na tylne szyby. Po domknięciu moduł automatycznie rozewrze styki przekaźników i wszystko działa po staremu… chyba

mariusz05
30-03-11, 12:28
Witam a czy do domykania szyb nie można wykorzystać czujników ultradźwiękowych , to ustroistwo ma regulacje czułości i np.otwarta szyba i jakikolwiek hałas ,szum powoduje zadziałanie i zwarcie na stykach podnoszenia szyb od strony kierowcy(na na przykład 2s przez miniaturowy przekaznik) układ byłby załączany albo przez alarm albo przez centralny zamek.

TeeS1975
30-03-11, 12:41
tylko zobacz ile naszych Hanek ma te czujniki, ja nie widziałem żadnej, może 1% wszystkich które są na forum.

mariusz05
30-03-11, 22:03
tylko zobacz ile naszych Hanek ma te czujniki, ja nie widziałem żadnej, może 1% wszystkich które są na forum.
Ja też nie mam ale byłem zmuszony naprawiać alarm z takimi czujnikami w fokusie (po fachowcach) montaż samych czujników + moduł wielkości pudełka zapałek to banał,troche więcej zabawy byłoby z podłączeniem do alarmu (musiałby być schemat montażu alarmu)
no i z rozbieraniem tapicerki ze słupków.(można założyć alarm z domykaniem i czujnkami np. http://allegro.pl/show_item.php?item=1511677192----lub kupić zestaw czujników+ moduł np. http://allegro.pl/listing.php/search?utm_source=opera&utm_medium=link&utm_campaign=opera&string=czujniki+ultradzwi%C4%99kowe+do+alarmu )

TeeS1975
30-03-11, 22:57
można wszystko, ale w tym temacie chodzi o dołożenie samego domykania, do alarmów fabrycznych, które to nie są zbyt wysokich lotów, nawet Peugeot z 2002 roku ma coś co się nazywa moduł comfort (domykanie z kluczyka i coś tam jeszcze nie wiem dokładnie) wtedy nie ma żadnych problemów z założeniem domykania przez alarm, niestety Japończycy trochę zaoszczędzili na naszych Hondach :(

Honda Poland
25-04-11, 20:15
Można.
W tych samochodach wchodziłby w rachubę tylko MPW-4 z firmy Testronik. Jest rewelacyjny, można go dowolnie konfigurować. Jedyny problem to domykanie przednich drzwi (lewych i prawych) - trzeba rozbierać kasetę z klawiszami w drzwiach kierowcy i tam podawać impulsy z modułu. Z tylnymi nie ma problemu, chodzą w "analogu".
Kiedyś pracowałem nad tym, dość zaawansowane prace nad adaptacją MPW-4 do tego modelu Hondy, przerwały mi inne zajęcia, ale coś tam jeszcze w głowie zostało...
Na pewno pod żadnym pozorem nie można odłączać impulsatora silnika od fabrycznego modułu, ponieważ wtedy funkcja "AUTO" wypada. Poszukam notatek, popatrzę na schematy i chętnie podzielę się informacjami.

posiadacz
25-04-11, 21:02
Witam
Z tematem domykania szyb sa zwiazane dwie rzeczy:
1) Logika dzialania ukladu uP zainstalowanego lokalnie w samochodzie
2) Minimalizm ktory jest juz poroszony do rozwiazania tego problemu

Ad 1) Logika dzialania typowych ukladow zamykania szyb jest zwiazana z dwoma rzeczami uP sterujacy w module dostaje informacje z impulsatora o kierunku i liczbie impulsow przypadajacych na obrot silnika zamykajacego i otwierjacego szyby. Na tej podstawie mozna "programowac" stopien otwarcia lub czesciowego zamkniecia szyb. Dzieki impulsom ma informacje o mniej wiecej procentowym ustawieniu szyb. JEst to dalej wykorzsytywane w resetowaniu ustawien i innych opcjach danego modelu samochodu.
Dodatkowo ma czujnik przeciazeniowy zabezpieczajacy przed przypadkiem zamykania szyby np z przeszkoda, taki przypadek ma tez miejsce wowczas jezeli szyba sie przyblokuje np nie jest rowno prowadzona w prowadniacach. Czujnik przeciazeniowy dziala na zasadzie pomiaru poboru pradu przez silnik.
Mamy wiec dwie metody weryfikacji - impulsator dajacy informacje o polozeniu i nadrzedny czujjnik przeciazeniowy.

Ad 2) Najprostrze rozewiazanie to zakup / zrobienie rzeczywiscie modulu przekaznikow ktore podlaczone sa w taki sposo ze symuluja przyciskanie domykania recznie przez kierowce. Czyli podlaczenie rownolegle zespolu przelacznikow do wyprowadzen przekaznkow. Metoda ta ma ta zalete ze bez wzgledu na ustalona logike dzialania czegokolwiek zawsze domkyka tak jakby to robil kierowca. Oczywiscie w zaleznosci od modelu trzeba dociagnac dodatkowe zasilanie (jezeli automat odcina w chwili wyciagniecia kluczyka) lub tez informacje o wylaczonym zaplonie (ktore wedlug mnie jest nalejpszym rozwiazaniem).
Decyzja zakup/zrobienie sa indywidualna sprawa - zawsze jednak trzeba przeliczyc kost zakupu przekaznikow np w firmie TME i niesety zazwyczaj wychodzi porownywalnie jak nei drozej od zakupu np gotowego modulu - np. na tej wskazanej aukcji w sieci.
Oczywiscie jest tez mozliwosc podlaczenia przekaznikow bezposrednoio do silnika jednak bez czunika przeciazeniowego (zwlaszcza) lub/.i impulsatora (dodatkowo) obawiam sie ze nie bedzie to ekonomiczne (w najlepszym przypadku rozladuje sie akumulator). Kiedys byly takie "tanie" uklady ktore domykaly szyby odliczajac czas w ktorym od calkowotego otwarcia musialy sie calkowicie domknac (nie byl to zbyt udany pomysl).
Pozdrawiam

jockow
25-04-11, 22:40
A ja mam już domykanie zrobione,zrobił mi to były elektryk z Auto -Westu kosztowało mnie to 400 zł.Szyby domykają się kolejno żeby nie obciążać akumulatora.Były spore problemy i dwa podejścia,drugie udane.

Pik
26-04-11, 20:19
Pomijając kwestie techniczne, nie zdarza się wam latem zostawiać auta z lekko uchylonymi szybami, żeby wnętrze się mocno nie nagrzewało? Ja z tego czasem korzystam i szczerze powiedziawszy cieszę się, że rozwiązanie jest takie że to kierowca sam decyduje, w jakim stanie zostawia szyby...

posiadacz
27-04-11, 21:38
Witam
Z tematem inicjalizacja procesu domykania szyb mamy kilka mozliwosci
1) Domykanie jest realizowane w pelni automatycznie przy wyciaganiu kluczyka ze stacyjki.
2) Domykanie jest inicjalizowane w pilocie poprzed dluzsze (lub dwukrotne) przycisniecie przycisku zamknij.
3) Wystepuje dodatkowy przycisk wyl/wl automatycze domykanie
4) Domykanie jest innicjalizowane przezprzewodowo np za pomoca dodatkowego pilota
5) Domykanie jest realizowane automatycznie w module elektroniki samochodu przez dodatkowy uP rownolegle sterrujacy silnikiem
6) Domyknie realizowane przez dostep do protokolu transmisji na magistrali danych

Ad 1) Bez 3) malo praktyczne, zespol przekaznikow latwy do wysterowania
Ad 2) Najwygodniejsze, dostepne w inych markach samochodow, trudne w realizacji
Ad 4) Malo praktyczne, latwe w montazu, gotowy modul w prawie dowolnego sklepu
Ad 5) Partyzantka, najtansze (ok 20 zl - uP, kwarc kilka kondensatorow, stabilizator), trudne w montazu
Ad 6) Eleganckie, bardzo drogie, nie wiem czy dostepne gdziekolwiek - raczej programowanie ukladow elektroniki na zamowienie.
Pozdrawiam

TRAFO
09-11-13, 11:32
No to się pochwalę, bo w końcu udało mi się ogarnąć temat i zamontować automat.
Teraz jak dzieciarnia zostawi otwarte szyby a ja tego nie dopatrzę to wiem że same się pozamykają :)
Zamontowałem sobie MPW-4 i układ działa bardzo fajnie, a żeby nie przeciążać obwodów to ustawiłem go tak, żeby domykał szyby po kolei.
Roboty było sporo, najwięcej z demontażem odsłon i przepychaniem przewodów, na szczęście udało się to ogarnąć przez większych problemów.
Tak to działa:


https://www.youtube.com/watch?v=d6fL4_xlg1M

Bezpośredni link do Youtube (https://www.youtube.com/watch?v=d6fL4_xlg1M)

Niestety na dziś problem stanowi impulsator w przednich drzwiach. Jeżeli moduł domknie przednie szyby, to później przy próbie domykania szyb ręcznie w trybie "AUTO" szyby dochodzą do góry a następnie cofają się o jakieś 5 cm.
Wygląda to tak, jakby impulsator widział szybę otwartą poniżej połowy - zgodnie zresztą z opisem zasady działania impulsatora.
Przy domykaniu ich ręcznie na 1-m stopniu przełącznika elegancko dochodza do góry.

Po wyzerowaniu pamięci fabrycznego modułu sterowania szyb, wszystko działa jak należy.
Pozostają mi więc 3 opcje:
- domykać szyby automatycznie, ręcznie domykać je bez funkcji AUTO i co jakiś czas zerować moduł,
- domykać przód ręcznie a tył automatycznie,
- zrobić coś z impulsatorem, może odpiąć go całkowicie, jeszcze zobaczę...

Myślę jeszcze o montażu wyłącznika, żeby układ można było odstawiać w lecie, ale to pewnie zrobię koło lata :)

Lucas.FK2
12-11-13, 19:18
- zrobić coś z impulsatorem, może odpiąć go całkowicie, jeszcze zobaczę...
Ta opcja bedzie najlepsza.
i np. dodać wtedy samemu opcję AUTO i już.

TRAFO
10-07-15, 15:12
Czy silniczki od sterowania szyb mają wbudowane zab. przeciążeniowe, czy steruje nim elektronika?
Chodzi mi o ty, czy domykając tylne szyby, albo przednie na I stopniu, po ich całkowitym zamknięciu silnik sam się odstawia czy robi to sterownik?