PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z nagrzewnicą w CIVIC 1,4 2001-2005 Ktoś pomoże ?



wxk
08-02-07, 22:22
Po zakupie Honda Civic 1.4 5D (2001r w górę) pojawił sie mały problem.
Nie działające prawidłowo ogrzewanie. Auto bez klimy. Regulator ciepłe-zimne działa
z bardzo dużymi oporami. Linka ta pierwsza wygięta. Mięka i zrobiona chyba z
marchwi. Wyprostowałem, myślę sobie że będzie OK a tu zonk. Niestety. Idę dalej
linka schodzi w nogi kierowcy i dochodzi do plastikowych krzywek i zębatek na
nagrzewnicy. Na krzywkach jest oczko kolejnej linki która porusza zawór pod maską
od ciepłej wody do nagrzewnicy (chyba).
Konkluzja
Same linki nie podłączone do krzywek plastikowych na nagrzewnicy działają bez
oporów (no może poza tą co idzie do komory ale tragedi nie ma). Problem chyba leży
w nagrzewnicy. Bez linek krzywki działają baaaaaardzo ciężko. Prowadnice krzywek są
ok i są nasmarowane. Zauważyłem że auto nie miało wkładów filtrów przeciwpyłkowych.
Pewnie przez jakieś 150000km. Przypuszczam że brud i kurz zrobił swoje.
I tu pojawiają się moje pytania do forumowiczów.

1. Czy da coś wtryśnięcie do nagrzewnicy (np. przez miejsce gdzie filtry) jakiejś
pianki, roztworu itp który spowoduje przeczyszczenie, rozpuszczenie brudu w
nagrzewnicy i spowoduje łagodne działanie krzywek. Środki do odgrzybiania chyba na nic.
2. Czy istnieje jakaś metoda na poprawienie działania krzywek nagrzewnicy bez jej
wymontowania (serwis śpiewa za to około 400PLN i nie bardzo daje gwarancje że bez
wymiany nagrzewnicy się obejdzie). Czy da się rozebrać nagrzewnicę i przesmarować
ośki i inne miejsca odpowiedzialne za ciężkie działanie krzywek a w zasadzie
zębatek poruszających coś w środku nagrzewnicy itp.
3. Czy ktoś wymontowywał nagrzewnice z tego modelu. Spędziłem dwa popołudnia,
wymontowałem pół elektryki po stronie pasażera i kierowcy i się poddałem. Podobno
wiąże się to z demontażem całej konsoli środkowej jak i demontażem całego kokpitu
pasażer-kierowca czyli mała masakra.
4. Czy posiada ktoś service manuala do modelu 2001-2003 czyli przed Faceliftingiem.
Szukałem ale słabo. Ksiązki na rynku tez brak.
Trochę długie ale postarałem się wyczerpać mój problem aby opisać dokładnie co mnie
boli, liczę że ktoś zna rozwiązanie problemu.

Na koniec dodam tylko że nagrzewnica w serwisie 1300 brutto, szrot od 200 do 600 a

robota montaz-demontaz pewnie kolo 400-500 PLN.

lukas-comp
09-02-07, 04:09
hmm napewno nie jest to wina linki ?
mialem podobny problem i okazalo sie, ze jednak pomogla wymiana linki za 12zl +15min roboty :)

wxk
09-02-07, 09:11
Na pewno. Bez linek zębatka która porusza przepustami w środku nagrzewnicy bardzo ciężko sie porusza. Jak zamontuje tylko górną linkę między pokrętłem ciepłe-zimne a tymi krzywkami to też chodzi bardzo ciężko a w zasadzie w ogóle nie chodzi. Sama lineczka pracuje z luzem.

rafal100
16-09-08, 13:18
Witam wszystkich,u mnie jest podobny problem, nie działa wogole ogrzewanie, bezpieczniki wszystkie ok, auto mam od niedawna,jaka moze byc przyczyna , termostat działa normalnie.

Mr_Harry
23-09-08, 18:38
Niestety budowa nagrzewnicy, a raczej jej obudowy jest taka, że chodzi z oporem. Najpierw do połowy skali lekko, potem opór i potem znów lekko. Należy rozebrać tą obudowę od strony schowka (silnik nadmuchu, tunel łączący, zaślepkę od parownika klimy i będzie dostęp do zębatek oraz plastikowej klapy, która odcina dopływ ciepłego powietrza. To ona daje największy opór i niestety jej czyszczenie, smarowanie i poprawne złożenie nie zawsze daje efekty w postaci lekkiego chodzenia pokrętła.

To jest jedna z rzeczy, która w tej hondzie doprowadza mnie do szału. Po liftingu problem się rozwiązał, bo regulacja jest elektryczna i działa lepiej.

Manual do Hondy: http://autoban.com.ru:8080/manual/45MR&C.htm

lukas-comp
26-09-08, 03:48
Pod nogami macie przepustnice, to zobaczcie co sie bedzie dzialo jak ja zamkniecie calkiem lub otworzycie.

tommek82
28-09-08, 21:02
Niestety budowa nagrzewnicy, a raczej jej obudowy jest taka, że chodzi z oporem. Najpierw do połowy skali lekko, potem opór i potem znów lekko. Należy rozebrać tą obudowę od strony schowka (silnik nadmuchu, tunel łączący, zaślepkę od parownika klimy i będzie dostęp do zębatek oraz plastikowej klapy, która odcina dopływ ciepłego powietrza. To ona daje największy opór i niestety jej czyszczenie, smarowanie i poprawne złożenie nie zawsze daje efekty w postaci lekkiego chodzenia pokrętła.

To jest jedna z rzeczy, która w tej hondzie doprowadza mnie do szału. Po liftingu problem się rozwiązał, bo regulacja jest elektryczna i działa lepiej.

Manual do Hondy: http://autoban.com.ru:8080/manual/45MR&C.htm

Mr_Harry ja mam civica po lifcie i mam to samo z pokretlem tzn do polowy idzie lekko pozniej opor (moze nie jakis llekki ale na poczatku myslalem ze jest zablokowane) a pozniej juz ok do konca, wiec po lifcie sprawa pokretla nie tak do konca rozwiazana

lukas-comp
30-09-08, 03:02
Mr_Harry ja mam civica po lifcie i mam to samo z pokretlem tzn do polowy idzie lekko pozniej opor (moze nie jakis llekki ale na poczatku myslalem ze jest zablokowane) a pozniej juz ok do konca, wiec po lifcie sprawa pokretla nie tak do konca rozwiazana

zalezy jaka masz wersje, bo Sport po FL ma calkowicie inna budowe (przynajmniej na rynek niemiecki i ch) :)

Mr_Harry
30-09-08, 08:09
Mam na myśli klimę automatyczną, nie sądziłem, że po lifcie dawali klimę manual. W manualnej jest pewnie to samo.

lukas-comp
30-09-08, 10:26
Dawali, dawali szczegolnie w D14 :)

kmaslyk
06-08-11, 18:47
Witam,
Zgadzam się z przedmówcą,
nie jest to wina linki NA PEWNO!!!

Nagrzewnica chodzi jakby była zatarta. W serwisie krzyknęli za samą rozbiórkę kokpitu ok. 1000 PLN.
Spróbuję jakoś sam to naprawić.

Krzysztof1969
06-08-11, 19:06
Ja nie czaje o co wam chodzi przecież nagrzewnica nie ma tu nic do gadania zawór otwiera przeplyw płynu do nagrzewnicy i tyle. Rola jej to oddanie ciepła.
Więc o jakie sterowanie nagrzewnicą chodzi? Pokrętło chodzi ciężko bo klapka która do niczego nie służy wewnątrz zespołu nagrzewnicy jest zawalona brudem a właściwie jej ośka. Temat klepany i wyklepany na blachę. Wyjmij trybek który porusza klapką wewnątrz zespołu nagrzewnicy ten przy krzywkach i będzie wszystko lekko działać. Trybek wyjmiesz palcami.