Zobacz pełną wersję : KTÓRA NAJTAŃSZA W EXPLOATACJI??
napiszcie mi którą z civic byscie mi poradzili jeśli zaelży mi na jak majmniejszym spalaniu ...i możliwie najprostszych rozwiązaniach technicznych (co za tym idzie najmniej awaryjną)
Windykator
08-02-07, 23:56
przedział spalania 1.4 jest dosyć spory :) słyszałem o 7,a sam ostatnio miałem 12,4 ;( (tylko miasto)
Misiek kuwa nie strasz ludzi nie kazdy jezdzi od swiateł do świateł jak Nicki Lauda albo jak ty :D
A co do silnika to jak zwykle polecam linie "eco vtec" czyli d15z6 lub z8 z duzym naciskiem na z8 :)
ktoś polecił mi d15b2 ..co o tym sądzicie??
Windykator
09-02-07, 16:21
isiek kuwa nie strasz ludzi nie kazdy jezdzi od swiateł do świateł jak Nicki Lauda albo jak ty
No własnie ostatnio oszczędzałem autko i tak spalił :( Ale zmienię stację paliw (Geant) bo może jakaś słaba mieszanka i dlatego tyle żre.
Jeśli na ekonomie stawiamy, to wiadomo tylko vtec-e!!
D15Z6 lub Z8 pisał Tomi, tylko Tomi dlaczego z naciskiem na Z8 :?: :( , dlatego że w aero :d , czy Z8 ma coś o czym nie wiem :agent:
1.4 napewno do ekonomicznych nie należy, pali tyle co 1.6, a jazda dużo wolniejsza.
Ale zmienię stację paliw (Geant)
Misiek w żancie to sie kartofle kupuje a nie benzyne ,raz zatankowałem na ursynowie jeszcze oplem ktory byl bardzo wrazliwy na paliwo i ujechałem do centrum onkologi jakis niecały kilometr :djablek: wiec zmien stacje
czy Z8 ma coś o czym nie wiem
Ma o 25 koni wiecej niz z6 i pali tyle samo lub nawet ciut mniej :agent:
tomi jak dla mnie z6 ma tyle samo mocy co z8, 90KM to mają z1 i z3 :agent:
tomi sie pomylil, ale ty Cairo tez ;)
z6 ma 114KM i 136Nm
z8 115KM i 134Nm
Tomi sie pomylil, ale Michal nie :) Oba te silniki maja po 114 KM i rzeczywiscie roznia sie momentem na korzysc D15Z6 :)
Gruszka a powiedz z kad takie nowosci :bicie:
ja rozumiem ze utarlo sie ze z6 i z8 to te same silnika, ale NIE to jest inny silnik
i ma 115KM!
Kuba, to zadne nowosci. Widziales gdzies jakies informacje aby D15Z8 mial 115KM? Bo ja jeszcze nie. A te silniki wcale nie sa takie rozne (to jakby porownywac D16Z6 i D16W4), parametry maja prawie takie same, tylko D15Z6 byl w 3D/4D a D15Z8 w 5D.
nie to nie te same silniki(sa bardzo podobne) ale to nie to samo, wlasnie szukam info, jedno juz mam:
z ksiazki sam naprawiam-strona 53
http://img19.imageshack.us/img19/9412/d15z8yi1.th.jpg (http://img19.imageshack.us/my.php?image=d15z8yi1.jpg)
poszukam jesze gdzies...
A ja Ci moge podac ze 100 linkow gdzie bedzie napisane, ze 114KM i ani jednego wiecej :)
Wiesz Kuba, ten 1KM roznicy w roznych publikacjach, moim zdaniem wynika z tego, ze 84kW (ktore ma ten silnik) przeliczane sa z lekkim zaokragleniem w dol (114KM) a juz 85kW przelicza sie na 116KM. Mysle, ze nie mamy sie co spierac, jak znajde hondowska broszurke z danymi, to Ci zeskanuje, bo w dane z publikacji typu "Sam naprawiam" niestety nie wierze ;)
Ale chetnie poczytam o tych roznicach miedzy D15Z6 i D15Z8. Jesli wiesz cos na ten temat, to prosze napisz cos wiecej. Jestem bardzo ciekaw.
Pzdr.
Wiesz Kuba, ten 1KM roznicy w roznych publikacjach, moim zdaniem wynika z tego, ze 84kW (ktore ma ten silnik) przeliczane sa z lekkim zaokragleniem w dol (114KM) a juz 85kW przelicza sie na 116KM
no cos w tym jest, ale z drogiej strony, jesli silnik d15z6 jest silnikiem starszym, (bo byl montowany w 3d/4d juz od 94-95r, a z8 dopiero po lifcie) to brak tych 2 Nm raczej nie zniknol bez przyczyny :/ nie wydaje ci sie, ze zostal zamieniony na ten 1KM wiecej(ktory wiele nie daje, ale 2 Nm mniej i to przy wyzszch obrotach moga miec zanczenie przy spalaniu
jak znajde hondowska broszurke z danymi, to Ci zeskanuje, bo w dane z publikacji typu "Sam naprawiam" niestety nie wierze ;)
no i to bylo by najlepsze bo szczeze ja bardziej wierze w info z "sam naprawiam" niz w te 100 twoich linkow:victory: dalczego? bo te linki (ktore - ja widzialem :speszony: ) nie mialy tak konkretnych danych jak ta tabelka z ksiazki, ale glowy nie dam ze mam racje :)
a i prosze nie przysylaj zadnych linkow z hondapl.org bo w to co tam jest to ja nie uwierze ;) (bledow maja tam w ch.., np. 45l bak paliwa)
apropo roznic, nie potrafie ci teraz przytoczyc zadnych szczegulow, gdzies o tym czytalem, lae gdzie :moja glowa:
mysle ze na bank jest zmiana map w kompie
pozdro
no cos w tym jest, ale z drogiej strony, jesli silnik d15z6 jest silnikiem starszym, (bo byl montowany w 3d/4d juz od 94-95r, a z8 dopiero po lifcie) to brak tych 2 Nm raczej nie zniknol bez przyczyny :/ nie wydaje ci sie, ze zostal zamieniony na ten 1KM wiecej(ktory wiele nie daje, ale 2 Nm mniej i to przy wyzszch obrotach moga miec zanczenie przy spalaniu
Mysle Kuba, ze fakt iz silnik jest nowszy, nie ma tu zadnego znaczenia. Silnik D16W4, ktory w prostej linii zastapil D16Y2 tez mial wg danych producenta o 1 KM mniej. Co do momentu obrotowego, wydaje mi sie, ze to moze efekt troche innego ukl. dolotowego powietrza a byc moze i innych drobnych roznic, ktorych niestety nie znam.
no i to bylo by najlepsze bo szczeze ja bardziej wierze w info z "sam naprawiam" niz w te 100 twoich linkow:victory: dalczego? bo te linki (ktore - ja widzialem :speszony: ) nie mialy tak konkretnych danych jak ta tabelka z ksiazki, ale glowy nie dam ze mam racje :)
a i prosze nie przysylaj zadnych linkow z hondapl.org bo w to co tam jest to ja nie uwierze ;) (bledow maja tam w ch.., np. 45l bak paliwa)
Ksiazka "Sam naprawiam" bazuje wlasnie na podobnych bledach, jak te popelnione na hondapl.org :) Bardziej wiarygodne jest 100 linkow niz 1 :)
apropo roznic, nie potrafie ci teraz przytoczyc zadnych szczegulow, gdzies o tym czytalem, lae gdzie :moja glowa:
mysle ze na bank jest zmiana map w kompie
pozdro
Jak juz znajdziesz konkretne roznice to napisz. Mysle, ze fajnie byloby sie dowiedziec paru nowych rzeczy o tych swietnych silnikach.
ja dorzuce jeszcze swoje 3 grosze, otóż myśle, że Kuba się myli iż D15Z6 szły już od 94r, wydaje mi się, że były one montowane jedynie w VIgen a ten pojawił się pod sam koniec 95r. (mowa o 3 i 4d)
no tak tylko w VI gen, ale je chyba zaczeli produkowac juz w 94(mowie o dacie produkcji a nie sprzedarzy)
no tak tylko w VI gen, ale je chyba zaczeli produkowac juz w 94(mowie o dacie produkcji a nie sprzedarzy)
to właśnie jest 95, w 94 może zrobili jakieś 5d ale nie jestem pewien, 3d i 4d dopiero 95
wydaje mi sie ze na odwrot, przeciez 3d byly wczesniej niz 5d :coo: (ale nie chce sie klucic bo nie jestem pewny, gdzies tu na forum to wyczytalem ze byly od 94- tak czy siak nie jest to istotne ;) )
nie nie, 5d wyszły wcześniej....
to pewnie cos pomiszalem :speszony:
Panowie a jak to ma się do tematu? :ban:
Panowie a jak to ma się do tematu? :ban:
No właśnie! :D
ktoś polecił mi d15b2 ..co o tym sądzicie??
Ja wcześniej jeździłem jajkiem (3d z 1992r) z silnikiem d15b2 a teraz mam anglika z D14Z4 (1.4 - 90km) i jestem bardziej zadowolony z D14Z4. Jak dla mnie bardziej ekonomiczny i przyjemniej się jeździ (oczywiście anglik cięższy więc jeśli chodzi o osiągi to nie ma porównania).
A ja choć nie wiem czy moge na tym forum zareklamuje Rovera 414 czyli honde Civic z innym silniczkiem i światłami. Silnik 1.4 103 Km a spala min 5,5 do 8L max w mieście. Nie wierzycie poszukajcie w necie raportów spalania.
A ja choć nie wiem czy moge na tym forum zareklamuje Rovera 414 czyli honde Civic z innym silniczkiem i światłami. Silnik 1.4 103 Km a spala min 5,5 do 8L max w mieście. Nie wierzycie poszukajcie w necie raportów spalania.
Ten sam co w polonezie? :aloha:
Silnik prawie ten sam dokładnie.
A ja choć nie wiem czy moge na tym forum zareklamuje Rovera 414 czyli honde Civic z innym silniczkiem i światłami. Silnik 1.4 103 Km a spala min 5,5 do 8L max w mieście. Nie wierzycie poszukajcie w necie raportów spalania.
Ta... spalanie to samo a części 2x droższe. Brachol ma rovera, ja Civica w tej samej kaście i ja płacę duuużo mniej za przegląd, za cokolwiek innego. Chcesz eko - moje autko pali 8 w mieście i dużych korkach a cisne mu niemiłosiernie (w każdej chwili gdy nie stoje w korasie :d :aloha:
rovery to najgorsze co moze byc, mailem 2 i nigdy juz nie wroce mailem 416 i 216gsi oba w uk, zlom jak ***, ida czesci po kolei, wszytskie!! od uszczelek pod glowice po termostaty, alternatory,rozruszniki, klamki... wszystko A W HONDZIE NIGDY NIC I KRECE JA ILE SIE DA!! VTEC MUSIC 4 EVER
a jesli mowa o econo, to mialem d15z8 i to jest ekonomia i to jest power w jednym!! *****iste auto !! *****iste na poczatek dla kazdego Z ANGLI DO KRAKOWA 15 GODZIN i kto tak potrafi?? silniczkiem 1.5 :) oczywiscie na econo mozna 110km/h maks ale ja cisnolem 160-180km/h non stop i nic jej nigdy nie bylo, to HONDA,jak kupisz dobrze to placisz raz!! POZDRO ZIOMKI
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.