Zobacz pełną wersję : Wpływ masy i wielkości tarcz na osiągi ?
Witam. Ostatnio po swapie hamulców z 242 na 282mm , zauważyłem ,że auto trochę straciło na przyspieszeniu.Jako,że wielu robiło takie swapy ,to czy też to zauważyliście czy po prostu mi się tylko wydaje:).Ile jest różnicy w wadze takich tarcz , i czy mozliwe ,że to ma odczuwalny wpływ?
na chłopski rozum różnicy może być ze 0.5-1kg więc wątpie zebyś to odczuł na przyspieszaniu
może obcierją a że są wieksze to jest to bardziej odczuwalne
nie trzymają Ci zaciski? auto na lewarek, zakręć kołem i zobacz, czy swobodnie się kręci czy jednak coś koło hamuje.
sprawdzone , nic nie obciera.
Nie ma raczej takiej możliwości żeby to dawalo odczuwalne straty na przyspieszeniu, no chyba że masz tak czułe plecy że czujesz różnice. To tak jak mój kolega kiedyś zamiast środkowego tłumika wstawił strumienice i podobno różnica była :D:D:D Dodam że 282 dają bardzo przyjemną jazdę na dużych alusach, bo 242 to się nadają na 14 cali, 262 na 15, a na 16 i 17 to rozsądnie założyć 282.
Chyba nie wiecie co piszecie, w slabszych D seriach po wlozeniu 282mm czuje sie wyrazny spadek osiagow.
Tarcza jest wieksza, ciezka a co za tym idzie ciezej jest ja wprawic w ruch, co przeklada sie na osiagi.
Chociaz w sumie sie nie powinienem wypowiadac, bo zapewne wszyscy co twierdza, ze nie ma to znaczenia maja u siebie porobione swapy na 282 :D
Moje auto w porownaniu 242 z 282 stracilo na cwiartke okolo dlugosci, moze nawet nieco wiecej.
Roznicy nie czuc praktycznie przy przejsciu 242 --> 262, ktore tez mialem u siebie.
Rozumiem, że dochodzi masa do koła które trzeba ruszyć i silnikowi jest ciężej, ale nie sądzę by to były zauważalne różnice w osiągach, szczególnie dupą mierzonych.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.