Zobacz pełną wersję : d14a4 - problem z ukłądem chłodzenia
Witam
Wiem, że temat omawiany setki razy ale z mojego punktu widzenia jest trochę inny niż tu przedstawiany w innych tematach (użyłem szukajki)
Problem jest tego typu, że gdy na dworzu jest +8 stopni, to przy postoju w korku silnik zaczyna się gotować, ogrzewanie działa normalnie, otworzę nagrzewnice na max ale nic to nie daję na wskaźniku nadal wskazuje MAX temperaturę silnika. Ruszę z miejsca, wskazówka opada do połowy. Co gorsza, jeżdżę codziennie po za miastem i nawet przy ganianiu do 6k obr, wskazówka nie dźwignię. Zawsze stoi ok. 0.5 cm ponad połowę. Wentylatora nie słyszę co prawda (tak wiem odpowiedziałem sobie na pytanie w problemie) ale problem dotyczy również czego innego i głównie o to mi chodzi...
Na dworzu było ok -21 stopni. Auto odpaliło normalnie, niestety kompletny brak ogrzewania w aucie. Temperatura rosła do MAX i ciągły brak ogrzewania. Auto odstawiłem, kilka godzin później temperatura na dworzu spadła do -13. Problem z głowy. Ogrzewanie działało normalnie i jak zawsze bardzo sprawnie. Temperatura silnika tradcyjnie 0.5 cm ponad połowę (nawet przy ciężkim ganianiu auta)
Powyższa sytacja powtarzała się wraz z coraz większą minusową temperaturą, a gdy tylko spadła problem się sam rozwiązywał. Na ok 10 dni, tylko raz udało mi się po odpaleniu uruchomić ogrzewanie i nie gotowanie silnika (przy -20 stopniach na dworzu wskazówka była na środku skali przy czym leciał chłód z nawiewu - przytrzymałem delikatnie 3000 obr i temperatura spadła do minimum i zaczęło lecieć ciepłe powietrze z nawiewu.
W czym tkwi mój problem ? W zbiorniczku ciąglę ten sam stan. Nie bombluje, brak oleju w układzie chłodzenia, nie kopci na biało, nie wywala płynu. Auto zrywne i odpala normalnie.
skolopendra
18-03-11, 13:42
czujnik temp cieczy
i warto zmienić termostat
Wymieniłem : termostat, czujnik temperatury cieczy i czujnik wentylatora. Nowe części.
Jeśli na zewnątrz jest ciepło (18 stopni) i wskazówka od temp silnika idzie do góry (o powiedzmy ok 0.5 cm) załącza się wiatrak i tylko przytrzymanie ok 1500 obrotów pomaga w tym aby wskazówka opadła do połowy to jest OK. ? Na 1500 obr jest wydajniejsza pompa.
Druga alternatywa na opadnięcie wskazówki to dmuchawa na 3, przy takiej temp jak dziś (18 stopni w słońcu)
Wszystko ok ?
Pewnie w zimę zamarzał ci płyn i uszkodził pompę wody. Sam mierzyłem temp. zamarzania płynu typu borygo nowy wychodziło mi -18, a valvoline -37 . Facet przy mnie w sklepie mierzył i się zdziwił co sprzedaje. Były to opakowania po 5l.
Niezbyt sympatycznie. Dopiero 3000 km przejeździłem na nowym rozrządzie w tym nowej pompie GMB. ;]
Mam pytanie.
Obserwuje jakichś czas auto. Zauważyłem, że przy normalnej jeździe jest OK, ale po ganianiu po mieście temp się podnosi staje mniej więcej na 3/4 i za chwilę włącza się wentylator i opada do 1/2. Co jakiś czas coś takiego.
Zauważyłem, że wszyscy "normalną" temp silnika mają minimalnie poniżej 1/2 wskaźnika, a ja od zawsze miałem kawałek powyżej 1/2 choć wszystko wydaję się być ok. Mam sekwencję "Landi Renzo Omegas" może to ma wpływ na minimalnie zawyżoną temp ? zauważyłem też dziwną przypadłość, że jak było +18 stopni i jeździłem na LPG to temp skoczyła do 3/4 i pomimo wietrzenia wiatrakiem nie chciała spaść do połowy skali ale od razu po przełączeniu na benzynę - wskazówka opadła.
może dlatego, że elpeg ma wyższą temperaturę spalania..
wymieniłeś czujnik temperatury w głowicy ten jednopinowy ?
Wymieniłem 2 czujniki. Mały i duży. Czujnik temp cieczy i wentylatora. Jest tam jeszcze jakichś ?
wymień ten o któym pisałem wyżej ale tylko oryginalny bo zamienniki przekłamuja wskazania na wskażniku
Myślisz, że to może być kwestia tego czujnika temperatury ? Ja kupiłem EPS
Dziwne jest to, że wskaźnik wykazuje dziwne fazy, dajmy na to wczoraj ganiałem do 7k i spoko, stałem w korku - też spoko wskazówka cały czas na środku. Wentylator się też załączał. Później nagle po godzinie sobie podskoczyła, wentylator też sobie chodził, spadła wskazówka znowu na środek i do końca dnia już w ogóle nie podskoczyła.
Zastanawiam się nad jednym. Wskazówka kwitnie sobie na środku skali. Wyłącze silnik i po 5 sekundach przekręce znowu na zapłon i wskazówka temp. jest już niżej.
Chyba zainwestuje w ten czujnik OEM. Na piątek jestem umówiony na wymianę pompy wody (być może ta GMB już padła po 3000 km :D)
Myślisz, że to może być kwestia tego czujnika temperatury ? Ja kupiłem EPS
tak, kiedyś już przy remoncie wymieniliśmy taki czujnik na zamiennik i były niezłe jaja bo wskazówka pokazywała że silnik się grzeje i też poszła do wymiany pompa wody :mad: Sytuacja była jak u Ciebie
Na dzień dzisiejszy jestem na etapie wymiany chłodnicy. Sitko straszne, wywaliło cały płyn na łączeniach. Po wyjęciu okazało się że lewa strona chłodnicy była krzywa (wcześniej nie widziałem bo była zasłonięta zbiornikiem, dolotem itd). W dodatku strasznie zniszczona i zapyziała. Może to był mój problem z grzaniem się. A i tak w ogóle to miałem płynu full w chłodnicy i na max w zbiorniku. Jakoś w ogóle nie działało przelewanie.
Odnoszę wrażenie, że to wszystko to był problem zniszczonej wykrzywionej chłodnicy ? Jutro dopiero odbiorę nową.
Post pod postem ale mam pytanie....
Wymieniłem do tej pory (wszystko nowe) : chłodnica, płyn, termostat, czujnik temp. cieczy, włącznik wentylatora.
Moim zdaniem problem jest taki, że np. przy +20 stopni na dworzu czy to w czasie jazdy czy w tzw staniu w korku, temperatura skacze do prawie 3/4 skali (pompa odpada, bo dzieje się ną niskich i wysokich obrotach), po czym włącza się wentylator i wskazówka opada do minimalnie przed połową.
Pytanie takie, czemu rzekomo się podnosi temperatura, kolega jasiek09 zaproponował OEM czujnik tempratury cieczy, bo obecny EPS zawyża.
Ja zastanawiam się, bo mam max. stan płynu chłodzącego w chłodnicy, ale nie widzę żadnego przelewania do zbiorniczka ? nie przelewa ani w jedną ani w drugą, zastanawiam się czy to nie jest problemem skakania temperatury. I od czego zależy, że nie przelewa się ni w tą ni z powrotem ? : korek ? zasyfiony wąż ? i to jest problem tych skaczących temperatur do 3/4 skali i z powrotem ?
Nie przelewa bo nie ma "wysokiej" temp w układzie lub uszkodzony korek ale w to wątpię, wtedy puchłyby węże.
Wężyk przelewowy to łatwo sprawdzić natomiast to może być właśnie wina korka chłodnicy, on musi odpowiednie ciśnienie trzymać w układzie dopiero jak jest więcej to się przelewa do zbioniczka nadmiar.
Wyszło szydło z worka.
Wkręciłem z powrotem stary OEM czujnik temperatury cieczy. Wskazówka stoi na baczności minimalnie poniżej środka skali ani drgnie dalej.
Zamiennik EPS poszedł w kibel, po co ktoś robi czujniki, które zawyżają temperaturę. :eek:
Czyli wyszło na to, że nie potrzebnie wymieniłem czujnik temperatury cieczy razem z termostatem, to był błąd.
heh a nie mówiłem :cool: dobrze że już jest ok
ja mam "podobny" problem z tym, że u mnie wskazówka nie wędruje w żadną stronę. No chyba, że auto sie nagrzewa. Po rozgrzaniu (czy to w korku czy w trasie) ZAWSZE pokazuje 3/4 skali. Wiatrak się włącza. Poprzedni właściciel malował wskazówki, mogło to mieć wpływ?
Dodam, że wskazówka poziomu paliwa działa jak jej sie chce. tzn po zatankowaniu po jakims czasie dopiero podniosła sie do góry. Opadła po 350km. Zatankowałem znów do pełna ale że mam blisko stację to nie zdążyła się podnieść do maxa i po ponownym odpaleniu samochodu utrzymuje się 0.5cm od maxa a przejechałem juz 150km.
Tak tak to ze względu zdejmowania wskazówek, też tak mam.
Tak tak to ze względu zdejmowania wskazówek, też tak mam.
Tzn i z jedną i z drugą wskazówka? Bo o ile wskaźnik poziomu paliwa jest mi w sumie obojetny to troche sie niepokoje tą temperaturą.
Tak, u mnie poprzedni właściciel wymienił pół układu chłodzenia a po prostu teraz normalna temperatura to u mnie 2/3 wskaźnika.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.