Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Halogeny e-bay nie świecą.



crouch15
16-03-11, 16:49
Siema, przed chwilą podłączyłem halogeny wg. instrukcji spycha a one nie świecą.Może mi ktoś wyjaśnić o co kaman? wtyczkę na czarnym kablu wpiąłem w miejsce nr 2 a wtyczkę z kablem czerwonym w nr 5 od lewej patrząc na skrzynkę.

lopi83
16-03-11, 20:00
guzik sie podswietla? gdzie podlaczyles mase pod maska? moze nie ma dobrego styku

crouch15
16-03-11, 21:02
Guzik się nie podświetla, masa była podłączona pod masę od silnika.

elviss09
16-03-11, 21:23
masz halogeny depo czy chinole bo inaczej sie takowe podlacza

crouch15
16-03-11, 21:25
masz halogeny depo czy chinole bo inaczej sie takowe podlacza

Chinole.

lopi83
16-03-11, 21:26
zobacz czy dochodzi prad do przelacznika

elviss09
16-03-11, 21:32
to opis ktory jest na forum w dziale technika czy cos nie pasuje. dobrze jak jeszcze nie spaliles czegos:) podłacz tak:
wiązka silnikowa- czerwony z bezpiecznikiem i przekaźnikiem bezpośrednio do plusa akumulatora, czarny do masy, czerwony z wsówką łączysz z czerwonym z wsówką z wiązki kabinowej. wiązka kabinowa: czerwony z wsówką do czerwonego z wiązki silnikowej, czarny to masa do podświetlenia guzika, zółty to plus po stacyjce też do podświetlenia guzika. ten żółty najlepiej podepnij tam gdzie plus pojawia się po przekręceniu włącznika świateł na postojowe

spychu
16-03-11, 22:57
Elviss a raczyłeś zauważyć, że wiązka o której piszesz i ta dla której stworzyłem temat to dwie zupełnie inne wiązki ?

Nie pisz, że coś nie pasuje, bo w takim sposobie podłączenia jak opisałem, nic nie spaliłem, halogeny działają od bardzo długiego czasu i nie ma z nimi żadnego problemu.

mar324pl
17-03-11, 09:19
Witam. Ja u siebie czarny kabel (od bezpiecznika) podłączyłem pod 5. Ten drugi pod 2, tylko musisz porządnie je wcisnąć, bo ja tez miałem pierw wrażenie że nie działają. Jeszcze czeka Cie chyba przygoda z nacinaniem tego czarnego pancerza, bo kable się nie rozejdą na tyle, żeby przewód sięgnął jednocześnie do slotu nr2 i metalowej części(masa - u siebie podłączyłem ją do blachy pod tą boczną zaślepką, zaraz przy drzwiach)

http://img204.imageshack.us/img204/9119/fogwizkak.jpg (http://img204.imageshack.us/i/fogwizkak.jpg/)

pablo_020
17-03-11, 09:27
mar324pl, ale to jest wiązka depo tak jak u spycha - chinoli wiązka wygląda inaczej


Edit:
Ja chinole podłączyłem tak:
Silnikowa:
czerwony z wsuwka z wiązki silnikowej powinien isc do kostki za zbiorniczkiem. Czerwony z bezpiecznikiem do aku, czarny pod mase.
Co do wiązki kabinowej:
Czerowny z wsuwka idzie do kostki takiej samej jak ta za zbiorniczkiem (jest przyizolowana do jakieś wiązki za skrzynka bezpieczników. Masa od włacznika gdzies do budy. A żółty kabel z brązową wtyczka wpinasz pod deske w skrzynke bezpieczników w 4 wejscie lub 3 z zależności kiedy halogeny maja sie palic, czy po kluczyku czy po włączenih postojówek.

Opis spycha dużo ułatwia lecz troche inaczej sie to podłącza.

mar324pl
17-03-11, 11:37
mar324pl, ale to jest wiązka depo tak jak u spycha - chinoli wiązka wygląda inaczej


Edit:
Ja chinole podłączyłem tak:
Silnikowa:
czerwony z wsuwka z wiązki silnikowej powinien isc do kostki za zbiorniczkiem. Czerwony z bezpiecznikiem do aku, czarny pod mase.
Co do wiązki kabinowej:
Czerowny z wsuwka idzie do kostki takiej samej jak ta za zbiorniczkiem (jest przyizolowana do jakieś wiązki za skrzynka bezpieczników. Masa od włacznika gdzies do budy. A żółty kabel z brązową wtyczka wpinasz pod deske w skrzynke bezpieczników w 4 wejscie lub 3 z zależności kiedy halogeny maja sie palic, czy po kluczyku czy po włączenih postojówek.

Opis spycha dużo ułatwia lecz troche inaczej sie to podłącza.

Czytaj ze zrozumieniem:) Napisałem, że w chińczykach kable mają inne kolory, m.in. biały ze zdjęcia, w chińczykach jest czarny. Reszty wtyczek raczej nie idzie pomylić, bo się różnią od siebie. Opisałem jak to zrobiłem u siebie, więc powinno być dobrze, bo u mnie świecą :)

pablo_020
17-03-11, 11:49
Czytam ze zrozumieniem :) Widziałeś wiązkę chinoli ?
Jak nie to proszę cie nie komentuj bo piszesz głupoty.
W chinolach tylko jedna wtyczkę podłącza się pod deskę !!!
Masz:
- masa - czarny,
- czerwony - do wtyczki za skrzynka bezpieczników,
- żółty z brązowa wtyczka podpina się pod deskę
- i z zielona wtyczka do włącznika

A jak widzisz w twojej wiązce jest ich 5 nie 4 !



czarny kabel (od bezpiecznika) podłączyłem pod 5.
W chinolach nie ma tego kabla, bo w wiązce kabinowej nie ma bezpiecznika! Jest w wiązce silnikowej.
I żadnego pancerzu nie trzeba nacinać.
Tyle w temacie.

mar324pl
17-03-11, 12:18
Czytam ze zrozumieniem :) Widziałeś wiązkę chinoli ?
Jak nie to proszę cie nie komentuj bo piszesz głupoty.
W chinolach tylko jedna wtyczkę podłącza się pod deskę !!!
Masz:
- masa - czarny,
- czerwony - do wtyczki za skrzynka bezpieczników,
- żółty z brązowa wtyczka podpina się pod deskę
- i z zielona wtyczka do włącznika

A jak widzisz w twojej wiązce jest ich 5 nie 4 !



W chinolach nie ma tego kabla, bo w wiązce kabinowej nie ma bezpiecznika! Jest w wiązce silnikowej.
I żadnego pancerzu nie trzeba nacinać.
Tyle w temacie.

Tak się składa że kupiłem chinole z tego samego zakupu grupowego co założyciel tego tematu, więc wiem co mówie. I jest czarny kabel z bezpiecznikiem w wiązce kabinowej. A pod deskę podłącza się 2 wtyczki, a nie tak jak Ty mówisz - jedną. Nie chce mi się już tego wyciągać, bo bym zdjęcie zrobił.. mądralo :)

pablo_020
17-03-11, 12:26
No ok, czyli widocznie sa również w chinolach dwa rodzaje wiązek.
Ja kupowałem od saren81 i były takie wiązki:
Kabina: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/6a3f6181d558ee4b.html
Silnik: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/22510cf891e85622.html

mar324pl
17-03-11, 12:38
Browarek na przeprosiny i jesteśmy kwita:D

pablo_020
17-03-11, 12:45
Spoko jak będziesz w Wawie to zapraszam :) Albo na zlocie :P

konstruktor
17-03-11, 23:38
Jakiś czas temu montowałem podobny zestaw u siebie , miałem także problem z podłączeniem ale został on rozwiązany.

Która wtyczka z którą / do czego:

1. Wiązka do komory silnikowej:
a) czerwony przewód (okrągłe zakończenie) z bezpiecznikiem i przekaźnikiem bezpośrednio pod aku +
b) białe złączki z fogami
c) czarny przewód pod masę , ja podłączyłem go koło grilla tam gdzie mam uziemienie silnika
d) czerwoną wtyczkę - pin ( ten taki wysstający przewód , lewa str. zdjęcia) z wiązką kabinową

2. Wiązka kabinowa
a) czerwony kabelek z czerwonym od wiązki silnikowej ( j.w.)
b) czarny przewód zakończony półksięzycem to masa ( ja podpiąłem pod budę , na lewo od bezpieczników w kabinie )
c) żółty z brązową wtyczką pod skrzynkę ( o ile się nie mylę w 2gie gniazdo od prawej)
d) zielony wtyk pod przełącznik fogów

U mnie tutaj był problem ponieważ , po naciśnięciu przycisku on się nie blokował , więc cały czas był na off.
Dopiero óźniej doszedłem co jest nie tak , ale po zdjęciu korpusu , wierzchniej obudowy ( z ilustracją fogów) i naciśnieciu na taki mały kwadracik wszystko zaczęło ładnie działać
i świecą przepięknie. tylko że pozostał druciarski przycisk , a oem albo inny działający jest ciężko dostępny.

Sorrki za terminologię ukł. elektrycznych ale ta technika jest mi całkowicie obca.

mar324pl
18-03-11, 09:27
Jakiś czas temu montowałem podobny zestaw u siebie , miałem także problem z podłączeniem ale został on rozwiązany.

Która wtyczka z którą / do czego:

1. Wiązka do komory silnikowej:
a) czerwony przewód (okrągłe zakończenie) z bezpiecznikiem i przekaźnikiem bezpośrednio pod aku +
b) białe złączki z fogami
c) czarny przewód pod masę , ja podłączyłem go na koło grilla tak gdzie ma u mnie uziemienie silnik
d) czerwoną wtyczkę - pin ( ten taki wysstający przewód , lewa str. zdjęcia) z wiązką kabinową

2. Wiązka kabinowa
a) czerwony kabelek z czerwonym od wiązki silnikowej ( j.w.)
b) czarny przewód zakończony półksięzycem to masa ( ja podpiąłem pod budę , na lewo od bezpieczników w kabinie )
c) żółty z brązową wtyczką pod skrzynkę ( o ile się nie mylę w 2gie gniazdo od prawej)
d) zielony wtyk pod przełącznik fogów

U mnie tutaj był problem ponieważ , po naciśnięciu przycisku on się nie blokował , więc cały czas był na off.
Dopiero óźniej doszedłem co jest nie tak , ale po zdjęciu korpusu , wierzchniej obudowy ( z ilustracją fogów) i naciśnieciu na taki mały kwadracik wszystko zaczęło ładnie działać
i świecą przepięknie. tylko że pozostał druciarski przycisk , a oem albo inny działający jest ciężko dostępny.

Sorrki za terminologię ukł. elektrycznych ale ta technika jest mi całkowicie obca.

Ty masz taką samą wiązkę co "pablo_020", czyli z bezpiecznikiem przy silniku, montowaną bezpośrednio do aku. W tych chińczykach wiązka wygląda identycznie jak w DEPO, tylko kolory kabli się różnią :)

crouch15
18-03-11, 13:42
Ty masz taką samą wiązkę co "pablo_020", czyli z bezpiecznikiem przy silniku, montowaną bezpośrednio do aku. W tych chińczykach wiązka wygląda identycznie jak w DEPO, tylko kolory kabli się różnią :)

Dokładnie, mam taką wiązkę jaką pokazałeś na zdjęciach. Z podłączeniem się jeszcze nie uporałem bo nie mam czasu.

woPo
19-03-11, 12:19
Jeśli już o halogenach i wiązce mowa, bo ja jeszcze jestem przed montażem.
Pomyślałem, że może dobrze by było zrobić z nich światła dzienne, żeby nie palić cały czas postojówek + mijania.
Na pewno da się to zrobić, tylko kwestia jak? Ale tak, żeby jednocześnie można było wyłączyć/załączyć je przez przycisk w desce. Ma ktoś jakaś koncepcję? :p Bo tak głośno myślę.

elviss09
19-03-11, 12:28
jesli mowa o tym zeby sie palily po samym przekreceniu kluczyka to w chinczykach z ta inna wiazka niz w depo ktos na forum juz pisal ze wystarczy jeden przewod (nie pamietam koloru ale idacy od przelacznika ktory sie wpina w skrzynke bezpiecznikow) podpiac w inne gniazdo na ktorym jest prad po przekreceniu kluczyka a nie po wlaczeniu swiatel.

Spychu wczesniej pisalem do zalozyciela tematy bo myslalem ze ma inna wiazke a podlaczyl jak opisane bylo na forum odnosnie depo.
I tak dla potomnosci mozna by opisac ten drugi sposob podlaczenia aby wiecej tematow jak podlaczyc fogi nie bylo:p

woPo
19-03-11, 12:33
No dobra, ale wtedy jest możliwość wyłączenia i ponownego włączenia ich przyciskiem w desce? Czy już się świecą po przekręceniu kluczyka non-stop?

elviss09
19-03-11, 12:39
heh nie no wlasnie podobno przyciskiem sie wlacza i wylacza ale sam tego nie probowalem gdzies wczesniej jak sam szukalem schematu podlaczenia chinoli na forum to przypadkiem cos takiego przeczytalem musialbym sam przepiac kostke i sprawdzic czy rzeczywiscie tak jest

lopi83
19-03-11, 12:46
jak przelozysz ta wsuwke to bedzie dzialac z przelacznikiem czyli mozesz sobie wlaczyc i wylaczyc ale uwazaj bo jako dzienne nie mozesz na halogenach jezdzic

woPo
19-03-11, 13:11
No właśnie, bo za mocne żarówy tam siedzą... Mówię, tak tylko głośno myślę :cool:

lopi83
19-03-11, 13:22
zarowki swoja droga ale homologacja na kloszu

woPo
19-03-11, 13:54
tzn? Co, halogen z homologacją (E) nie może być używany do jazdy dziennej? Od kiedy?

lopi83
19-03-11, 15:09
swiatla do jazdy dziennej musza miec RL, samo E nie wystarczy jak trafisz na sluzbiste

woPo
19-03-11, 17:09
Aaaa widzisz. Dzięki za info.

elviss09
19-03-11, 19:58
a chinole lub depo maja homologacje?

lopi83
19-03-11, 20:03
jaka homologacje? RL na pewno nie maja

woPo
19-03-11, 21:31
a chinole lub depo maja homologacje?

DEPO mają. (E)

lopi83
20-03-11, 09:22
moje chinole nie maja zadnej, jest tylko numer 217-2001L i 217-2001R

elviss09
20-03-11, 14:31
czyli w razie kontroli jest pretekst do zabrania dowodu nawet jesli nie sa w uzyciu z powodu braku homologacji?

lopi83
20-03-11, 14:41
jak nie swieca to nikt nie powinien sie czepic a jak bedziesz jezdzil z wlaczonymi na co dzien to i tak sie doczepia bo w normalnych warunkach nie wolno

krispik
10-08-12, 18:12
Podłączyłem dziś halogeny zgodnie z Waszymi wskazówkami, no i wszystko byłoby ok, ale jeden nie świeci.
Żarówkę wymieniłam, wtyczki zamieniałem miejscami, więc wszystko wskazuje na to że jeden jest z wadą...
Macie jakiś pomysł jak temu zaradzić?

Son - Goku
16-08-12, 17:56
Tak...

Sprawdź bezpośrednio na styk do aku,czy halogeny się świecą.

Jak tak, to wina w połączeniu lub w okablowaniu.

krispik
16-08-12, 18:06
Dzięki.
Temat ogarnięty. Kabelek przy samej kostce przy halogenie nie stykał z końcówką- wsuwką. Teraz święcą, tyle że nadal jest coś nie tak, gdyż przy włączonych halogenach są straszne zakłócenia w radiu….