Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Bierze 3,5 litra oleju na 10tys



woloszanski
15-03-11, 15:30
Witam. Mam Hondiczke od pół roku z silnikiem d16v1. Od razu zalozyłem gaz firmy STAG. Wymieniłem olej i filter i inne. Po przejechaniu 3tys km okazało sie ze... ubyło w silniku dobry litr oleju. I tak co 3 tys musze dolac litr oleju(ostatnio nawet szybciej niz 3tys). Jezdze na oleju Castrol 10W40. Nie ma zadnych wycieków nie kopci na niebiesko(bynajmniej nic nie widze). Kupiłem ja z przebiegiem 125 tys teraz ma 140 tys. Powiedzcie mi co o tym sadzicie i co by bylo przyczyna takiego ubytku oleju.
z gory dzieki :)

Tomaszrad
15-03-11, 15:36
Czesc
Jak nigdzie sie nie leje to pierscienie:( Jak zrobisz pierscienie to wymien tez uszczelniacze zaworowe bo jak doszczelnisz dol to wywali gore i na odwrot;) Mozna tak dlugo jezdzic ale bedzie bral coraz wiecej i pewnie juz za Toba troche czuc spalony olej;) Powodzenia:)

a i specyfiki lane do silnika nie pomoga, strata kasy:(

Hoze
15-03-11, 16:13
I tak co 3 tys musze dolac litr oleju(ostatnio nawet szybciej niz 3tys). Jezdze na oleju Castrol 10/15W. Nie ma zadnych wycieków nie kopci na niebiesko(bynajmniej nic nie widze). Kupiłem ja z przebiegiem 125 tys teraz ma 140 tys. Powiedzcie mi co o tym sadzicie i co by bylo przyczyna takiego ubytku oleju.
z gory dzieki :)

Po pierwsze - co to za rodzaj oleju 10/15W??
Po drugie - albo ten przebieg jest cofnięty o 100%, albo musisz strasznie piłować auto i to non stop do czerwonego pola...Jeszcze nie słyszałem o takim spalaniu oleju w żadnym aucie o przebiegu (PRAWDZIWYM) 140 tys.km, gaz tu chyba nie ma nic do rzeczy. Moja dawna D15B2 (w momencie sprzedaży przebieg ponad 320 tys.km) chlała za najgorszych czasów 1,5l na 10000 km, a późniejsza D14Z6 po 100 tys.km nie brała praktycznie wogle oleju. Więc coś tu jest naprawdę nie tak. Niemożliwe aby po tak małym przebiegu zjechały się całkowicie pierścienie tłokowe i uszczelniacze zaworów. Popatrz dokładnie, czy gdzieś nie ma jednak wycieków.
AHA - w ASO Hondy i tak Ci mogą powiedzieć, że to jest zgodne z normami producenta:D:D

woloszanski
15-03-11, 23:41
No własnie tez sie dziwie bo przebieg jest na pewno orginalny i nie ma mowy o jakims PIŁOWANIU ! Nie wiem czy to wazne ale sie dowiedzialem podczas kupna ze samochod długo stał bo koles musiał tarcze przetaczac.( samochod sprowadzony z niemiec ). Moze to przez to ze tak długo stał??
A i jak sie zrobi ciepło(i wyschnie woda w kanale) to zajrze jeszcze raz pod niego i dokładnie obejrze czy gdzies nie cieknie.
A czy ktos moze wie orientacyjnie wie ile by kosztował remont kapitalny silniaka jesli by to były pierscienie??

adi6262
15-03-11, 23:47
jezeli nie ma wycieku i ten samochod nie kopci na wysokich obrotach to chyba ktos kradnie ci ten olej:D sprawdz jak wyglada plyn chlodniczy

woloszanski
15-03-11, 23:55
chciałbym zeby to byla uszczelka ale plyn w normie i kolorek tez :(

Saiti
15-03-11, 23:58
to pierścienie. Ściągasz miskę olejową, odkręcasz podpory wału, wypinasz i wyciągasz wał korbowy itp itd :P Taniej wyjdzie niż uszczelka :) A pierścionki tanio tutaj dorwiesz, godne polecenia: http://haparts.pl/www/rings.html#dwa

elviss09
16-03-11, 00:02
No własnie tez sie dziwie bo przebieg jest na pewno orginalny i nie ma mowy o jakims PIŁOWANIU ! Nie wiem czy to wazne ale sie dowiedzialem podczas kupna ze samochod długo stał bo koles musiał tarcze przetaczac.( samochod sprowadzony z niemiec ). Moze to przez to ze tak długo stał??
A i jak sie zrobi ciepło(i wyschnie woda w kanale) to zajrze jeszcze raz pod niego i dokładnie obejrze czy gdzies nie cieknie.
A czy ktos moze wie orientacyjnie wie ile by kosztował remont kapitalny silniaka jesli by to były pierscienie??

heh chyba sobie zartujesz ze przebieg jest nie cofniety przy aucie sprowadzonym z niemiec:o
powiem Ci tak auto ktore trafia do PL z zagranicy jest na tyle zarzniete i doj.. ze zaden niemiec i inny nie chcial go kupic i wziac nawet za pol darmo wtedy zjawia sie polaczek i bierze co popadnie nieraz sie bierze takie autka z niemieckiego zlomowiska:D bo tam takie auta nie przechodza badan poniewaz po pierwsze sa bardziej rygorystyczne po drugie tam sie przestrzega przepisow.. taka zaleznosc tyczy sie 99,999% sprowadzonych aut. wiec jesli nie pojechales sam do niemcowni i nie zaplaciles za to auto 150% tego co kosztuje idealny sprawdzony w PL to niestety ale prawdopodobna historia tego auta jest opisana powyzej. Wiem co mowie uwierz mi :D
tak na marginesie mniej wiecej silniki hondy nie biora oleju do przebiegu 250-300km mowie tu o oleju syntetycznym nie pol..

Hoze
16-03-11, 07:49
No własnie tez sie dziwie bo przebieg jest na pewno orginalny i nie ma mowy o jakims PIŁOWANIU ! Nie wiem czy to wazne ale sie dowiedzialem podczas kupna ze samochod długo stał bo koles musiał tarcze przetaczac.( samochod sprowadzony z niemiec ). Moze to przez to ze tak długo stał??

Jeżeli auto długo stało, to wycieki oleju to prawie standard. Uszczelki podczas postoju wbrew pozorom bardziej się zużywają. Jeśli jesteś absolutnie pewien co do przebiegu, i uszczelka pod głowicą jak piszesz jest git, to naprawdę nic innego mi nie przychodzi do głowy.

bunkerites
16-03-11, 09:08
Panowie a moze kolega ma poluzowana srobke pod miska olejowa :)....olej 10W40 przy takim malym przebiegu? tu juz cos smierdzi:)....podstawa diagnozy wystrzelonych pierscieni i uszczelniaczy jest zmierzenie kompresji silnika...jesli jest stanowczo zamala czeka sie wymiana silnika:) bo jest tansza opcja niz kompletny remont

sivy
16-03-11, 09:34
to pierścienie. Ściągasz miskę olejową, odkręcasz podpory wału, wypinasz i wyciągasz wał korbowy itp itd :P Taniej wyjdzie niż uszczelka
spoko wyciągniesz, ale jak włożysz spowrotem ?:D

bcn
16-03-11, 10:38
3,5 litra? do silnika wchodzi chyba 3,7...
moj przy przebiegu 185kkm bierze czasem troche oliwy, ale 3,5 litra to zdecydowanie za duzo i niemozliwe, zeby silnik mial przebieg taki jak mowisz. Auto bylo serwisowane?
zmierz kompresje i bedzie wiadomo. Pierscienie moga nie zgarniac calego oleju, ale zanim wezmiesz sie do wymiany, sprawdz dokladnie uszczelki, miske itd.

Hoze
16-03-11, 12:16
Panowie a moze kolega ma poluzowana srobke pod miska olejowa :)....olej 10W40 przy takim malym przebiegu? tu juz cos smierdzi:)....podstawa diagnozy wystrzelonych pierscieni i uszczelniaczy jest zmierzenie kompresji silnika...jesli jest stanowczo zamala czeka sie wymiana silnika:) bo jest tansza opcja niz kompletny remont

No właśnie, pomiar kompresji wykaże czy to pierścienie...zapomniałem o tym małym szczególe, kolega ma 100% racji:D

woloszanski
16-03-11, 12:36
Dzisiaj na wieczor umowiłem sie i sprawdze cisnienie i napisze wynik. Chociaz kolega mi powiedział ze kompresja moze byc dobra bo pierscienie uszczelniajace beda ok a olej bedzie brac bo zbierajace beda zjechane.

bunkerites
16-03-11, 12:41
a auto dobrze ci przyspiesza? wyrabiasz sie w 10 sec do setki?

woloszanski
16-03-11, 12:52
nie mierzyłem ale według mnie chodzi naprawde dobrze.porownanie z astra I 1.6 16v kombi (wywalony katalizator,planowana głowica opony 175/65/14 ja mam 195/60/15 )Honda idzie lepiej na 1 biegu odstawiam astre o długosc samochodu.

pp89
16-03-11, 13:00
Po drugie - albo ten przebieg jest cofnięty o 100%, albo musisz strasznie piłować auto i to non stop do czerwonego pola...Jeszcze nie słyszałem o takim spalaniu oleju w żadnym aucie o przebiegu (PRAWDZIWYM) 140 tys.km
To ja Cię zaskocze - Mazda 6 '03 przebieg 90tyś, spalanie oleju 1l\2tys, czyli 5litrów na 10tyś km. Zero kopcenia, wycieków, kompresja prawidłowa.
Przebieg prawdziwy, tylko że okazało się że ktoś wcześniej przegrzał silnik, i pierścienie zbierające dostały po dupie. Wymienione pierścienie wraz z założeniem lpg i silnik chodzi jak igła, zrobione już 50tyś bez konieczności dolewek między wymianami.

Więc nie gadajcie głupot, że jak przebieg niski to niemożliwe żeby brał. Nawet i przy 2tyś przebiegu będzie brał jak go ktoś odpowiednio potraktuje.

bunkerites
16-03-11, 14:00
jak auto dobrze odchodzi to kompresje bedziesz mial dobra...
pp89 jesli dobrze zauwazyles prawie wszyscy tu pisza o padnietych pierscieniach :)

pp89
16-03-11, 15:16
Gdybyś przeczytał całość mojej wypowiedzi razem z cytatem do którego się odniosłem, to byś nie napisał tego co napisałeś :rolleyes:

woloszanski
16-03-11, 18:54
Sprawdziłem cisnienie i liczac od akumulatora na
1 - 9,5
2 - 10
3- 9,5
4 - 10,5

sivy
16-03-11, 20:42
wydaje mi sie ze powinno być koło 12

LemonR
16-03-11, 21:17
TU (http://autoban.com.ru:8080/manual/CivHtml/2-3.htm) są normy.

bunkerites
16-03-11, 21:53
tylko na 4 cylindrze masz idealna kompresje..ale reszta nie jest tragiczna...norma mowi o 10.4....sprawdz pierw czy nie masz wyciekow pod miska olejowa

sdiablo
05-06-11, 19:34
Tak sie zdarza czasami mam auto od nowosci przez 80 tys nie brala nic a potem sie zaczelo teraz ma 175 tys i bieze tak mniej wiecej jak u kolegi auto nie dymi nie jest slabsze nigdy nie bylo przeciagane raczej wiaze to z przejsciem z oleju shell na castrol narazie tak jezdze i dolewam oleju przeszedlem na polsyntetyk bo tak jest taniej .jezeli ktos to naprawial to prosze o orientacyjny koszt

KOWAL ziom
11-06-11, 12:06
"Coś mi się pokręciło z tymi olejami" Warto sprawdzić czy nie był zalany minerałem, bo też istnieje taka ewentualność, że miał 300k i zalali minerał. a samochód z DE, z przebiegiem 140k??? to chyba roczny lub dwuletni.

rafal
11-06-11, 13:21
Również stawiam na to aby wymienić olej na jakiegoś motula, ponieważ ktoś może nalał mineralnego i cały silnik przepłukało co obniżyło lepkość oleju...

vnv_nation
14-06-11, 16:31
Ktos nalal mineralnego i caly silnik przeplukalo? Cos sie komus popieprzylo chyba, bo jak mineralny olej czyli najgestszy z mozliwych nie liczac smoly moze silnik przeplukac?