Zobacz pełną wersję : Sprzęgło
Witam wszystkich!
Mam pytanie dot. Hondy Civic 1.6 16V 4D 2004 r. (nie znam niestety oznaczenia modelu)
Problem: sprzęgło... Ogólnie mam potworne problemy z płynnym ruszaniem oraz płynną zmianą biegów (nie chodzi raczej o samą skrzynię biegów). Wiem, że nie wyrażę się profesjonalnie, ale opiszę to w ten sposób, że auto "łapie zawiechę" lub inaczej "skacze" podczas tych czynności. Trzeba idealnie zsynchronizować moment puszczenia sprzęgła i wciśnięcia gazu. Niestety trafia mi się to bardzo rzadko. Nie doprowadza to na szczęście do gaśnięcia silnika, ale utrudnia płynną jazdę.
Podczas ostatniej wizyty u mechanika naciągnięto linkę od sprzęgła, co poprawiło nie co problem, ale na krótki czas. Powrócił po około 4 miesiącach. Może trzeba jakiś element wymienić? Spotkaliście się z podobną sytuacją u siebie?
Pozdrawiam
linkę od sprzęgła? a jest taka chyba nie coś cie ten mechanik naciąga w układzie sprzęgłowym masz pompkę coś podobnie jak w układzie hamulcowym nawet leje sie taki sam płyn jak do układu hamulcowego ( taki mały zbiorniczek obok płynu hamulcowego)
@zbych123
kto wie, widzisz jak się znam. Czekam na jakieś sugestie, co przy następnej wizycie mechanikowi mam powiedzieć
@zbych123 - kto wie, widzisz jak się znam
Czekam na jakieś sugestie, co mam powiedzieć mechanikowi przy następnej wizycie, za co ma się wziąć do roboty
jaki przebieg? moze sprzeglo juz sie konczy - slizga sie? tzn czy przy bardziej dynamicznym ruszaniu (wiecej gazu, szybkie puszczenie sprzegla) slyszysz gwizd i auto traci moc?
@bcn 90 000 km. Nie, raczej nie, ale muszę się temu przyjrzeć. Jeżeli jednak tak będzie, to z czym to się wiąże i z jakimi kosztami?
woloszanski
16-03-11, 15:41
Witam
Ja mam podobny problem. Skrzypi mi i ogolnie nie idzie wyczuc w ktorym momencie bierze. Mialem przypadki ze ruszam ze skrzyzowania dodaje gazu a tu zero reakcji ledwo co sie toczy 2 bieg gaz i ładnie idzie. Ustało mi to Slizaganie sie sprzegla ale nadal nie idzie wyczuc go. Podejrzewam ze za jakis dłuzszy czas bedzie trzeba sie zajac tym ale poki co pol roku jezdze i nic sie nie pogarsza wiec według mnie nie ma co szukac sobie na siłe wydatków:D
poczytałem trochę o tym na forum i wychodzi na to, że sprzęgło do wymiany ;(
w mnie sprzeglo wytrzymalo 165kkm, nie slizgalo sie jakos dramatycznie, ale przy szybszym ruszaniu albo redukcji piszczalo. Wymiana w ASO 1700 zeta. Zamiennikow tanszych brak, na allegro komplet to cos kolo 600 zl. + wymiana
Komplet szprzęgła exedy kosztuje do około 450zł. Wymiana max 300zł, ponieważ trochę zabawy jest z wyciągnięciem skrzyni. Pamiętam, że do d14z6 (EP1) płaciłem 800zł za sprzęgło exedy kpl. Czy ktoś wie czemu taka różnica jak w d16v1 sprzęgło jest nieco większe? :D
Dowód:
http://www.exedy.pl/16_D16V1_0104_do_-k3082-0--.html
http://www.exedy.pl/14_D14Z6_0011_do_0508-k3057-0-3-default.html
róznica cenowa jest tylk odlatego ze producent tak sobie wymyślił, a tylko sprzegło hck 2026 ma taką zeszmacona cene :/
a tylko sprzegło hck 2026 ma taką zeszmacona cene :/
dlaczego zeszmaconą?
trza sie cieszyć i juz :)
no tak :) mam na mysli ze tylko ten model ma tak niską cene w porównaniu z innymi modelami exedy ;)
Czy to jest model D16V1?
http://photos03.otomoto.pl/photos/original/C14/86/94/C14869406_1.jpg
Najprawdopodobniej tak ale łatwiej odczytać z numeru VIN niż ze zdjęcia :)
Aranyanyara
19-03-11, 22:54
a ja sie podczepie pod temat aby niezasmiecac forum, mam tez male problemy ze sprzegłem,
primo : co dwa tygodnie musze pstrykac wd-40 pod kierwonica w sprzeglo bo po prostu troche 'skrzypi'.. Ale to chyba znany mankement tej serii,
Secundo : mam taki lekki 'luz ' na sprzegle, otoz jak go delikatne wcisne to dopiero po 1/2 cm pojawia sie opor, tzn to jest taki skok tych 2 cm po ktorych dopiero dzieje sie jakas akcja na sprzegle. Wszystko jest z nim dobrze, lapie szybko, wydaje sie byc ciagle swierze... Ale wlasnie te 2 cm po ktorych dopiero pojawia sie opor..
Czy to jest kwestia tylko i wylaczenie regulacji jakiejs linki czy jakiegos 'naciagacza' lol:D?
Mam nadzieje ze ktos mnie zrozumie i jasno okresli czy jest sie czym martwic.
Pozdrawia Serdecznie
Paweł
Przyjęło się, że WD-40 jest do wszystkiego a do sypialni też?
WD-40 nie jest środkiem smarującym tylko penetrującym. Tam trzeba psiknąć smarem i będzie spokój na długo. WD-40 narobi więcej szkody, a jak ładnie rozpuszcza wszelkie gumowe uszczelki.
Ja mam taką teorię, że WD-40 wymyślili mechanicy narzekający na brak pracy :-)
A luz 1-2cm to może być, tam żadnej regulacji nie ma.
wd-40 możesz sobie psikać ale na skorodowaną śrubkę
Najprawdopodobniej tak ale łatwiej odczytać z numeru VIN niż ze zdjęcia :)
Sprawdzone, to ten :)
mariusz_fiuk
27-12-13, 07:52
załóż sobie exedy to dalej będzie szarpać...
ja mam exedy i kilka osob tak samo i wszyscy zadowoleni , co ma szarpac ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.