Zobacz pełną wersję : Wymiana silnika w Civic 1.5 d15b2
Witam
Chciałbym się mniej więcej zorientować ile może kosztować wymiana silnika w civicu. Mój niestety chleje olej jak szalony, na 500 km potrafi wziąć kolo 1 litra. Myślę, że nie opłaca mi się go sprzedawać. Dostane za niego około 3 tyś, a nawet nie mam zbyt wiele żeby kupić coś lepszego. Poza tym buda oraz w podwozie są w dobrym stanie, puki co nie mam problemów z rdzą. Remont silnika wydaje mi się, że również nieopłacalny. Nie zależy mi na żadnym SWAP-ie, tylko wsadzić taki sam silnik, żeby było jak najmniej roboty i najmniejszym kosztem.
Czy możecie też polecić jakieś warsztaty sprzedające i montujące u siebie silniki (słyszałem, że to najlepsze rozwiązanie) specjalizujące się hondach, albo jakiś dobry warsztat/mechanika w okolicach Wrocławia.
Jaki olej masz zalany? takie zużycie to nie tragedia.Lepszy słupek z b2 może być ciężko kupic :p:p
Na początku zalewałem Lotos 10W40, później przerzuciłem się na Valvoline maxLife i po niedługim czasie wróciłem na Lotos, ponieważ nie wyrabiał bym z kasą gdybym miał taki drogi olej zalewać.
Sorry, na początku przeczytałem 1l na 5000km a nie na 500 ... Faktycznie albo remont albo zmiana słupka, Niejaki tygrysek z forum sprzedaje zdrowe silniki z tego co czytałem
Czy możecie też polecić jakieś warsztaty sprzedające i montujące u siebie silniki (słyszałem, że to najlepsze rozwiązanie) specjalizujące się hondach, albo jakiś dobry warsztat/mechanika w okolicach Wrocławia.
Zapytaj tutaj http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/forumdisplay.php?39-Dolno%B6l%B1skie
Silniczek tak w dobrym stanie okolo 800zl i wymiana okolo 400zl
Jak długo zamierzasz tym jezdzić, jeśli kilka lat zrób remoncik.
Swap wyjdzie taniej niż remont. Może przy okazji warto pozbierać kasę na jakies d16z6 czy coś w tym stylu... :)
roocizna + panewki ,pierścienie,uszczelniacze,paski,plyny ,oleje,uszczelki to jest jakies 1500 zl ... ale pomysl nad tym ze wtedy masz gwaracje ze po remonciku taki silniczek bedzie ci smigal bedzie szczelny... nie bedzie kopcil bal oleju i bedziesz mial jaka wieksza gwarancje na to ... a z kupnem silnika to troche teraz ryzykooo .. bo nie wiesz co kupisz... mozesz pojezdzic tydzien a mozesz pojezdzic rok na nim ... a szkoda na darmo pieniedzy :) wiec ja bym poradzil remoncik:) pozdrawiam... :D
roocizna + panewki ,pierścienie,uszczelniacze,paski,plyny ,oleje,uszczelki to jest jakies 1500 zl ... ale pomysl nad tym ze wtedy masz gwaracje ze po remonciku taki silniczek bedzie ci smigal bedzie szczelny... nie bedzie kopcil bal oleju i bedziesz mial jaka wieksza gwarancje na to ... a z kupnem silnika to troche teraz ryzykooo .. bo nie wiesz co kupisz... mozesz pojezdzic tydzien a mozesz pojezdzic rok na nim ... a szkoda na darmo pieniedzy :) wiec ja bym poradzil remoncik:) pozdrawiam... :D
Wszystko pieknie ladnie ale obawiam sie, ze to co napisales nie zniweluje pobierania oleju i to 1500 idzie sie pierdzielic.
Bo aby bylo ok to pewnie musialby zrobic szlif cylindrow i kupic tloki pierwszy nadwymiar, co robi dodatkowe chore, zupelnie nieoplacalne koszta w przypadku kazdej jednej D ponizej D16Z6.
Szukaj zdrowego slupka, takie moje zdanie.
Zamiast robić szlif cylindrów przy remoncie wystarczy poszukać bloku od D13 w dobrym stanie. Ja mam blok od D13, środek od D15 i głowicę od D16. Remont mojego minime robiłem sam i łącznie z częściami olejem i wszystkimi pierdołami zmieściłem się w 1600-1700 zł.
Z blokiem od D serii można kombinować na różne sposoby bo pojemność nie jest kwestią średnicy cylindra a zależy ona od skoku tłoka.
U mnie silnik jest jak nówka sztuka.
Remont raczej odpada. Myślę, że autkiem pośmigam maks 3 lata więc chciałbym na razie zminimalizować koszt naprawy. Do remontu musiałbym doliczyć mechanika. Samemu nie znam się w takim stopniu na samochodach, poza tym nie znalazłbym tyle czasu żeby to robić. Autkiem miesięcznie robię koło 1000 km i jest mi prawie cały czas potrzebne. Wiem, że kupno używki to loteria, ale myślę że poszukam silnika, który można jeszcze odpalić i sprawdzić np. coś takiego: link (http://allegro.pl/silnik-honda-civic-1-5-16v-d15b2-90-km-130000-1993-i1495045240.html) i jakoś to będzie:) Jeśli wymiana koło 400 to nie będzie źle, gdzieś na stronie znalazłem, że od 300 do 2500 i się troszku przeraziłem.
Szukaj na forach związanych z hondą większe prawdopodobieństwo znalezienia silnika w dobrym stanie-raczej omiń alleeeee-odpalą jeszcze w aucie owszem ale wiesz ile będzię pił oleju?
Szukaj innego silnika, najlepiej z 6gena (D14 lub D16). Zawsze młodsza jednostka i mniej zmęczona jeśli dobrze poszukasz :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.