Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : 1.5 VTEC jak rozpoznać.



marcinziom
13-03-11, 20:58
Witam!
Mam pytanie, zamierzam kupić Hondę Civic VI z silnikiem 1.5 Vtec. Nie chcę jednak popełnić błędu przy rozpoznawaniu silnika. Wiem, że taki temat był, ale pojawiło się na nim dużo OT dlatego też został zamknięty. Otwieram go więc ponownie, ponieważ jest dużo osób które borykają się z tym problemem. Proszę tylko o konkretne odpowiedzi, po czym poznać ten silnik, piszcie nawet drobne szczegóły na pewno przyda się to wielu osobą.

Lcfr
13-03-11, 21:45
po napisie na bloku silnika
i masz 99% pewności
do tego dodaj oględziny "wzrokowe" takich silników (porównaj z wydrukowanym PEWNYM zdjeciem) i jestś w domu na tyle na ile mozesz byc bez rozbierania auta.
tyle właściwe
gdzie numer silnika jest znajdziesz tu: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?10527-SPECYFIKACJA-SILNIK%D3W-HONDA-CIVIC-1988-2000
a silnik d15z6 wyglada tak:
http://img444.imageshack.us/i/d15z6ads9.jpg/
można by go (dla niewtajemniczonych) pomylić z d16z6, d15z8, d16w1, d16y8 - każda pomyłka na korzyść jeżeli chodzi o osiągi i wartość auta.
to chyba właściwie tyle na szybko....
chyba, ze szukasz d15z1 albo d15z3 to kolektor ssak jest inny co nadal jest opisane w tym watku:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?10527-SPECYFIKACJA-SILNIK%D3W-HONDA-CIVIC-1988-2000

marcinziom
13-03-11, 23:07
Dziękuję Ci, bardzo bardzo mi pomogłeś. Przeczytam twój wątek z linka, który zamieściłeś i pewnie wszystko będę wiedział.

Lcfr
13-03-11, 23:09
d51z6 albo d15z8 - bliźniacze silniki

marcinziom
13-03-11, 23:17
a wersja econ różni się jakoś od zwykłego vtec'a czy tylko tym ze byla pozniej produkowana ?

pablo_020
14-03-11, 00:13
VTEC-E, a VTEC to zupełnie inne silniki - VTEC ma ostrą krzywkę, a ten drugi w trybie ECO pracuje na 12V

karas
14-03-11, 09:10
wszystkie VI geny produkowane na rynek europejki w wersji z silnikiem 1,5 to vtec-e. Takze jakiegobys VI gena nie kupił z silnikiem 1,5 bedzie to vtec-e - chyba ze w przeszłości auto miało swapa na d15b albo d15z7 innej mozliwosci poprostu nie ma. d15z6 z wersji japońskiej odpycha sie minimalnie lepiej niz d15z8 z angola-nie wiem dlaczego tak jest pewnie dlatego ze japonczyk jest lzejszy)

oklahoma
14-03-11, 09:21
Z mi znanych to D15Z6 (chyba 114 KM) w budzie 3D i D15Z8 (114 KM, nadwozie MB3) oraz D15Z3 (90 KM, nadwozie MA9 i jest napis na pokrywie zaworów VTEC-E) w budzie 5D. Te oznaczenia - D15Z6, D15Z8, D15Z3 - są z przodu silnika więc jak staniesz przy otwartej masce to szukaj takiego kawałka płaszczyzny na silniku na którym jest "wygrawerowane" między innymi takie oznaczenie silnika.

pablo_020
14-03-11, 09:33
D15Z8 występowało jeszcze w MB9, EK3

Maseratidawid
28-08-13, 13:33
jak juz ktos tu pisze i zalozyl taki temat to sie ja napisze ze swoim pytaniem bo szukam akurat vtec eco roczniki 98-01r 3d hb niech mi ktos powie jaka jest wada tych silnikow co pada w nich najczesciej i jak ten silnik z gazem dziala ?? dzieki za odpowiedzi z gory:)

Shcopek
28-08-13, 14:24
W MB jest można sporadycznie spotkać jeszcze D15Z8E, które ma 115 koni, a pali mniej niż większość D14 i D15. Jest to bardzo rzadki silnik, ponoć zupełnie identyczny jak D15Z8, jednakże jeden KM jest więcej.