Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kolektor ssacy od anglika do japonczyka ... Ktos moze pomoc?



streetc
06-02-07, 15:11
Witam!

Mam civica z silnikiem D15Z6. Ostatnio zaczal jednak szwankowac silnik krokowy wiec kupilem na allegro caly kolektor ssacy. Problem w tym, ze jest od wersji angielskiej i ma inne złacza. Ma ktos moze jakies schematy, ktore pomoglyby mi podlaczyc nowy kolektor ...? Stary kolektor to D-04, a nowy to D-03 ( czy jakos tak :) )

3dan
06-02-07, 22:39
a po co od razu caly kolektor ssacy,nie wystarczylaby samego krokowego podmienic :):)

Ralf
07-02-07, 00:32
moze nie paoswac. od jakies budy jest ten nowy kolektor i od jakiego silnika?

streetc
07-02-07, 19:44
Sam krokowiec nie pasuje bo jest inny. Co do nadwozia to moj civic ma 4 drzwi, a kolektor pochodzi od 3 drzwiowca.

3dan
16-02-07, 14:51
jakbys chcial namiar gdzie mozesz dostac krokowy to wal na pw,znajomy sprzedaje czesci uzywane do hondy i ostatnio sam od niego bralem krokowy do mnie na podmianke ale mu go oddalem bo okazalo sie ze u mnie to jednak problem nie tkwi w krokowym a przyokazji go wyczyscilem:)

streetc
17-02-07, 20:30
Ja tez juz zmienialem krokowy ... ale tak samo okazlo sie ze nie to bylo powodem nierownej pracy na niskich obrotach i duzego spalania. A w czym u Ciebie przejawial sie problem i jak go rozwiazales jesli mozna wiedziec?

3dan
17-02-07, 22:12
obroty falowaly skakaly miedzy 1000 a 1500,i wogule wpewnym momencie wszystko zeswirowalo tzn nagle czek sie zapalal obroty na 1500 wskakiwaly i tak juz zostawaly najgorsze ze dzialo sie to nagle i nie bylo w tym zadnej prawidlowosci,np w trasie,zrobilem reset nawet kilka razy i nic nie pomogalo i tak do konca to nie wiem co bylo przyczyna po prostu objawy zniknely podejrzewam ze przyczyna byl komp a dokladniej woda ktora do niego sie dostawala co udalo mi sie ustalic,od czasu zlikwidowania przecieku zero klopotow.Tylko zauwazylem ostatnio jak na ten silnik duze wg mnie spalanie w trasie potrafi mi wciagnac 8l kiedys na trasie palil ok 6l,zmienilem kompa ale dalej troche duzo spala,co bylo w twoim przypadku powodem duzego spalania????

streetc
18-02-07, 09:07
U mnie jest dokładnie TEN SAM PROBLEM. Z tym, ze nie moge go w zaden sposob zlikwidować. W Hondzie powiedzieli, ze to silnik krokowy - zaplacilem za diagnostyke, zmienilem silnik krokowy - i nadal to samo. Wymienialem nawet czujniki cisnienia dolotu i inne rzeczy od elektryki... Nadal jest jak bylo. A spalanie podejrzewam bierze sie z tego ze praca silnika jest nierowna, a na niskich obrotach silnik 1 jakby przygasal, a innych przyspieszal.... Poza tym auto do 2 tysiecy obrotow jest niesamowicie słabe...

3dan
18-02-07, 12:36
Mi w serwisie powiedzieli ze zawor IAC i czujnik IAT czy jakos tak nie pamietam dokladnie naszczescie nie kupowalem nowych czesci tylko wziolem na podmianke zeby sprawdzic czy faktycznie to cos zmieni i.... dupa.Moze lambde sprawdzisz,robiles samodiagnostyke?Jakbys chcial kompa sprawdzic to mam takiego do d15z6 tylko nie mam go w kraku ale dzis bede na wiosce wiec jak cos to moge go zabrac do krak.

elmer
18-02-07, 14:40
To może być walnięty czujnik IAT, spróbuj go odlączyć (CEL będzie się palił) i zobaczyć, czy auto zacznie się lepiej zachowywać.

Jeśli jednak jest auto słabe na niskich obrotach to ja bym podejrzewał aparat zapłonowy, kable i świece. Zacznij od podmiany aparatu zapłonowego z innego silnika.

streetc
18-02-07, 18:37
Mnie w hondzie ( w Krężlu ) też powiedzieli, że to zawór IAC ( inaczej silnik krokowy ). Wymieniłem silnik krokowy, czujniki ciśnienia i inne. Nadal nic. A to na pewno nie aparat zapłonowy ani sonda lambda bo to sprawdzili w hondzie. Poza tym kupilem nowe przewody i świece. Komputer tez jest OK bo to sprawdzili w serwisie przy okazji innych rzeczy ... Tak ze dramat na całej linii ... Zna ktos kogos w Krakowie kto znałby się SUPER na Hondach? Bo poki co nikt nie potrafi mi pomóc ....