Zobacz pełną wersję : Shifter Stabilizer
Witam,mam okazję zakupić shifter stabilzer i mam pytanko...który będzie pasował do D, a który do B serii bo słyszałem kiedyś że tym się różnią,poniżej dwie podglądowe foty, jeśli się mylę poprawcie mnie...
http://ecx.images-amazon.com/images/I/21RKOxoe%2BjL._SL500_AA300_.jpg
http://ecx.images-amazon.com/images/I/31c88qgkU8L._SL500_AA300_.jpg
Na oko to dla mnie wygladaja tak samo, tylko wykonane sa przez roznych producentow (jakies numery czesci?)... a moze sa takie same w B i D? :p Ten od gory wyglada jak Energy Suspension, ktorego mam zalozonego w D-serii :)
chudypiter
12-03-11, 20:37
Wg zdjęć wynika, iż obydwa są do d serii:
B seria http://www.energysuspensionparts.com/proddetail.asp?prod=16.1101
D seria http://www.energysuspensionparts.com/proddetail.asp?prod=16.1102
powiedz mi Heiner jak to sie sprawuje w praktyce?
A jak ma się sprawować ?
Ja mam włożone czerwone ES przy short shifterze i nic się nie dzieje.
Kondraczek
13-03-11, 19:47
Tez mam założone takie czerwone ES i jak najbardziej na +
Hmm... nie wiem czy da sie zauwazyc roznice miedzy poliuretanami, a oem (o ile jest w jednym kawalku) ;) Ja zmienilem, bo mi latal lewarek. Okazalo, ze problem nie tkwil w tych gumach, tylko w tulei, ktora jest w dzwigni zmiany biegow... kompet short shifter i te ES jest sztywny jak... ekhm ;) Tak na serio, to jakbym mial wszystkie poli w zawieszeniu i gdzie tylko sie da, to bym dopiero zmienial te :D
Hmm... nie wiem czy da sie zauwazyc roznice miedzy poliuretanami, a oem (o ile jest w jednym kawalku) ;) Ja zmienilem, bo mi latal lewarek. Okazalo, ze problem nie tkwil w tych gumach, tylko w tulei, ktora jest w dzwigni zmiany biegow... kompet short shifter i te ES jest sztywny jak... ekhm ;) Tak na serio, to jakbym mial wszystkie poli w zawieszeniu i gdzie tylko sie da, to bym dopiero zmienial te :D
Właśnie mam podobny problem, dzisiaj wymieniłem na poliuretany, drążek trochę stwardniał ale dalej są luzy(prawo-lewo), sądze że problem dalej tkwi w samej tulei, tej w dźwigni, możesz mi napisać na pw co zakupiłeś żeby to zlikwidować?
na tej tulei powinny być jeszcze takie gumki po bokach i mocno skręcić. Ja kiedyś zamontowałem bez tego to były luzy jak bym biegu nie wrzucił.
mam te gumy, skrecilem . mozliwe ze bede musial zerknac jeszcze raz i poprawic;)
W shifterach od dołu siedzi łożysko igiełkowe.
W shifterach od dołu siedzi łożysko igiełkowe.
chyba takim aftermarketowym. w oem szifterze w środku jest tulejka z dwoma oringami a na jej brzegach plastikowe...elementy :) które trzymają to w kupie.
chyba takim aftermarketowym. w oem szifterze w środku jest tulejka z dwoma oringami a na jej brzegach plastikowe...elementy które trzymają to w kupie.
Ja pitole Budziniak :D
Myslisz ze ludzie z forum smigaja na drazku mugena? :D
Pewnie ze na aftermarketach! pozatym mowa o shortach :P
a jak sie dostac do tego shifta ;d? tez tak mam i mi lata. Musze sciagac podłokietnik itp i od srodka auta sie dostane?
Pewnie ze na aftermarketach! pozatym mowa o shortach :P
ja pitole Nemo a czy short to tylko aftermarket czy tez taki przerobiony z oem ? :)
a jak sie dostac do tego shifta ;d? tez tak mam i mi lata. Musze sciagac podłokietnik itp i od srodka auta sie dostane?
od góry to musisz gałkę zmiany biegów odkręcić. reszta od spodu i to kanał albo podnośnik koniecznie
a jak sie dostac do tego shifta ;d? tez tak mam i mi lata. Musze sciagac podłokietnik itp i od srodka auta sie dostane?
http://lcg.pdg.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=98&Itemid=27
Najlepiej to ściągnąc środkowy wydech i można odkręcać od dołu.
wielkie dzieki za link ale to juz wyższa szkoła jazdy. Nie dla mnie:rolleyes:
przynajmniej wiem juz czemu mi sie tak telepie
Najlepiej to ściągnąc środkowy wydech i można odkręcać od dołu.
nie wypisuj kitu bo ludzi zniechęcisz
Co źle napisałem?
pod shifterem masz wydech i średnio fajne jest podejście. Najwygodniej by było właśnie go odczepić żeby spokojnie śrubki odkręcić. Przynajmniej tak jest w EJ1/2 bo u siebie robiłem. Końcówke drążka zmiany biegów(tego od skrzyni) masz rozszerzoną na końcu i ciężko jest założyć świezy poliuretan na to. U Tygryska chcieliśmy to na szybko na tylko "odchylonym" wydechu to daliśmy sobie spokój bo za dużo by to czasu zabrało.
Zakładałem kumplom z WT już takowe zastawy PU czy ShortShiftery i nigdy nie próbowałem odkręcać wydechu :)
Co źle napisałem?
ściemniasz na forum i tyle :D
Ja również założyłem poliuretany bez ściągania wydechu, odkręciłem cały drążek:)
Zakładałem kumplom z WT już takowe zastawy PU czy ShortShiftery i nigdy nie próbowałem odkręcać wydechu
No da się tak zrobić, da ale nie jest to super wygodne:P
ściemniasz na forum i tyle
Trochę ;P
Ale to co napisałem to sam przeszedłem ze swoją niewolnicą :D
a czym grozi jazda z takim "luznym" drązkiem :p?
a czym grozi jazda z takim "luznym" drązkiem ?
Tym że zamiast zredukować na 4 zredukujesz na 2 albo zamiast wbić z 2 na 3 wbijesz z 2 na 5
Ja jezdzilem tak dosyc długo i zapewne jeździłbym dalej gdybym nie zobaczył że billiejoe sprzedaje stabilizery, teraz mam już mniejszy luz i muszę coś zrobić z samym shifterem
Ja jezdzilem tak dosyc długo i zapewne jeździłbym dalej gdybym nie zobaczył że billiejoe sprzedaje stabilizery, teraz mam już mniejszy luz i muszę coś zrobić z samym shifterem
masz w ogóle shorta czy oemowy drążek:confused:
To na dobry początek zmień na shorta ;) Wtedy zadasz sobie pytanie czy jest sens wszystko bardziej usztywniać :)
słuchaj mój samochód i tak już cały piszczy chociaż powymieniałem w nim troche więc nie wiem czy mi zależy na czymkolwiek :)
Short Shift + tulejki drążka zmiany biegów z PU = skrzynia rodem z Lamborghini. Ten mały stup to mój pierwszy mod w H i nadal sprawia mi wiele radości podczas jazdy samochodem :o
a polecasz te allegrowe short shiftery? np taki. na łożyskach http://allegro.pl/short-shifter-civic-88-00-na-lozysku-i1664211397.html
czy lepiej zwyklak skręcany z tą tuleją w środku? taki jak ten np. http://allegro.pl/civic-88-00-short-shifter-shift-nowy-stal-super-i1630390953.html
Ewentualnie mam możliwość żeby szwagier przywiózł mi za 2 tygodnie z ebaya więc może coś polecisz?
Sam możesz sobie to zrobić to dziecinnie proste. Wystarczy piłka do metalu sruba chyba 8 albo 10 spawarka i flexik no i troche czasu powiedzmy 2h wliczajac malowanie.
Zwykły stalowy shifter da rade, ewentualnie home made :) Choć mi już nawet short jest za długi, teraz myślę co dalej :D
słuchaj może nie na allegro ale na ebayu widziałem różne wymysły:) jakieś powykrzywiane ale kosztowały też swoje:)
Nikt jednak nie odpowiedział na pytanie czy lepiej z łożyskami czy z tulejką?
Nikt jednak nie odpowiedział na pytanie czy lepiej z łożyskami czy z tulejką?
Łożysko zapewne wpływa na płynne działanie lecz nie jestem jakos zbytnio przekonany do wytrzymałości bo ta częsć shorta jest cały czas wystawiona na okrutne warunki na zewnątrz. Tym bardziej że te łożysko jest chińskie i jakością zapewne nie powala.
Tulejka to prosty kawałek metalu i jak zacznie ciężej pracować to rozkręcasz,czyścisz,smarujesz i śmigasz dalej. Im mechanizam jest mniej skomplikowany tym lepiej :p
Dziękować za wyczerpującą odpowiedź:)
Jaka śruba przechodzi przez tulejkę/łożysko shorta? M6?
Trochę odkopię temacik ale kupiłem zestaw z poliuretanu prawdopodobnie z Olkusza Deuter przy skrzyni tulejka pasuje miodzio weszło sztywno. Druga cześć czyli ta belka z dwoma otworami i jednym w środku nie miała metalowych tulejek w tych dziurach na śruby z oryginalnej nie dało rady wyciągnąć poza tym upchnąć ją w tym otworze to cud. Czy tulejki powinny tam być czy w PU nie trzeba tam ich i wystarczy skręcić wszystko z czuciem żeby PU nie zmiażdżyło.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.