PDA

Zobacz pełną wersję : VII gen + gaz



marioooo
12-03-11, 08:31
opcja szukaj nie dzila dlatego pytam :)
rocznie robie moja hania ok 35000. co miesiac zostawiam na stacji ok 1200pln nie jestem zwolenikiem gazu, ale ........... zaczynam myslec o gazie :(
auto ma przejechane 120000 silnik 1.4 90 km
to że sekwencja to wiem, ale jaka i jak pogodzic sie z civic "wrozamet edition?"

a tak powaznie to jakie instalacje polecacie i przedewszystkim jakie macie doswiadczenia

pyrek
12-03-11, 23:06
Zakładaj gaz śmiało, resztę najkonkretniej masz chyba tutaj opisana H22A-100-mocy-na-LPG (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?101422-H22A-100-mocy-na-LPG)

marioooo
13-03-11, 14:40
jutro wstawiam auto do gazownika instalacja STAG + jakies droższe wtryskiacze magicjet calosc 2500, pozostawie sobie przyjemnosc otwierania baku:) bo wlew przy baku bedzie.

Hoze
13-03-11, 15:18
Radzę zapodać jeszcze urządzenie do lubryfikacji (taki specjalny płyn), nie wiem dokładnie o co kaman w tym , ale kiedyś czytałem, że te silniki mimo wszystko są wrażliwe na gaz i należy stosować lubryfikator. I PATRZ DOKŁADNIE NA RĘCE TYM CO MONTUJĄ TĄ INSTALACJĘ. Hanie je różnie znoszą:(

kubaszow
13-03-11, 15:18
+ jakies droższe wtryskiacze magicjet
Zrezygnuj z tych wtryskiwaczy, dozbieraj do magiców 300zl i niech ci wsadza matrix hd 544 lub hana 2000 !
Tez teraz jezdze na tanich wtryskach i jak z poczatku jest niezle to z czasem jest coraz gorzej, siedze na forach i przeszukuje neta na temat wtryskow bo szukam tez dla siebie (musze wymienic bo kur.... dostaje) I te 2 co podalem jest na chwile obecna najlepszym rozwiazaniem, chyba ze na wtryski masz 1500zl to jest inna opcja:):)
Te co mam juz 2 razy wymieniali mi pojedyncze wtryski i 1 raz cala listwe i znowu slysze ze sie zjebały, poza tym nie daja rady na wyzszych obrotach.
Wiem ze troche boli taka suma ale mam juz dosyc tanich wtrysków i nerwów.

dimo
13-03-11, 17:54
[QUOTE=Hoze;1276571]e silniki mimo wszystko są wrażliwe na gaz i należy stosować lubryfikator[/]
Marioooo nie słuchaj kolegi, którego zacytowałem.. Lubryfikator jest zbędny.

marioooo
14-03-11, 18:42
okazalo sie ze gazownik za STAG 4. + magic chcial 2100. dolozylem 400 i bede mial hana :)
mam nadzieje ze bedzie to jakos hulac

kubaszow
14-03-11, 19:27
Z informacji jakie do tej pory znalazlem to bedziesz mial obecnie najlepsze wtryski oczywiscie w przystepnej cenie:)
Tez takie kupuje:)

bunkerites
14-03-11, 21:25
jak beda ci zakladac gaz to niech ci wymienia swiece na nowe:)...gaz nie lubi zajechanych swiec:)

Jesse.
14-03-11, 23:42
W d16v1 zrobiłem 95 tyś na gazie i wymieniłem reduktor (w 2 lata),dodam że mam bardzo ciężką noge,aktualnie przy przebiegu 170tyś wywaliło uszczelkę pod głowicą,po rozbiórce okazuje się że prowadnice zaworowe do wymiany gniazda do frezowania a zawory do szlifowania ,koszt części ok 1000pln reasumując; zaoszczędziłem ok 11 tyś na paliwie wydałem po 100 tysiącach przebiegu 1500pln na naprawę silnika i przeglądy filtry itd wniosek jest taki ,co 4 lata zaoszczędzam na następną 10 letnią hanke ,to się opłaca!!!

marioooo
15-03-11, 08:53
jak beda ci zakladac gaz to niech ci wymienia swiece na nowe:)...gaz nie lubi zajechanych swiec:)

mam wymienione 1kkm temu. wlasnie robilem duzy przeglad z wymiana rozrzadu. wiem ze za 20 tys bede musial ymienic uzczelke - wtedy znow wyreguluje zawory i zobaczymy jak zmienil sie silnik przez 20kkm na gazie :)

bunkerites
15-03-11, 09:37
silnik sie nie zmieni,.,bedziesz mial zalozona sekwencje wiec zimny silnik nie bedzie chodzil na gazie a to najbardziej niszczy silniki...

jasiek09
15-03-11, 10:28
zimny silnik nie bedzie chodzil na gazie a to najbardziej niszczy silniki...
Dlaczego myślisz że tak jest ?

bunkerites
15-03-11, 14:49
poniewaz zajechalem gazem zdrowy silnik...oczywiscie z mojej winy...instalacja II generacji,przelanczala sie na 2300 obr..silnik byl zimny a ja lubilem go krecic do konca obrotow,silnik wytrzymal ponad 2 latka....

jasiek09
15-03-11, 15:12
Czym silnik byłby nie zasilany to jak będziesz kręcił do końca przed rozgrzaniem to za długo nie pojeździ :p

MarcinC2
15-03-11, 16:34
poniewaz zajechalem gazem zdrowy silnik...oczywiscie z mojej winy...instalacja II generacji,przelanczala sie na 2300 obr..silnik byl zimny a ja lubilem go krecic do konca obrotow,silnik wytrzymal ponad 2 latka....

Tak coś czuję że to uboga mieszanka, "oszczędnie" ustawionej instalacji z mikserem zaszkodziła mu najbardziej...

PS. Zamiast tego Stag 4 dołóż do 300+ który po aktualizacji będzie 300 ISA2, STAG 4 po upgradzie będzie jak dotychczasowy 300+...

bunkerites
16-03-11, 08:33
Marcin instalacja byla ustawiona na tryb *******alania:) autko 150 kuca mialo....to bylo moje pierwsze auto i na dodatek kupione z gazem...pozniej sie dowiedzialem ze do tego silnika instalka sekwencyjna sie nadaje a nie 2 gen..no coz czlowiek uczy sie na bledach

krzysiek8k
16-03-11, 14:18
Mario zrelacjonuj później odczucia co do LPG jak juz bedziesz na nim latal :)

genior
18-03-11, 14:03
widze że już się zdecydowałeś ale tutaj jest temat o lpg w 7 genie dla potomnych :)

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?6065-lpg-w-7-generacji

vengador
19-03-11, 18:08
Na Hana musi ładnie chodzić bo mają prawie liniową charakterystykę temperaturową, ja też już na takie zbieram kase. Na razie to nowy produkt i nie wiadomo ile to jeździ na naszym gazie, ale jak jest FL 02 do góry nogami zamontowany albo FL03 to nie powinny mieć problemów.

A no i pamiętajcie filtry od gazu zmieniamy często, nawet bardzo często. Ten fazy lotnej może sobie każdy sam wymienić bez obawy że się zabije albo mu coś wybuchnie, cena 20pln więc można się co 5000km przebiegu wykosztować!!!

Pozdro

bunkerites
19-03-11, 19:04
co 10 tys sie filtry wymienia...nie ma sensu co 5 tys wymieniac bo filtr wyglada bardzo dobrze:)

vengador
19-03-11, 20:08
Dobre filtry nie wyglądają dobrze po 5000km. Zresztą niech każdy robi jak chce, ja po 10000km to mam caly filtr w zaolejony i wtryski też, teraz nawet na FL 03 widzę po 4000km na nowych MJ że coś już przeleciało bo są lekko przybrudzone, więc jak ktoś chce niech po 10kkm wymienia ja robie to co 5kkm dla świętego spokoju nie czyszczenia wtryskiwaczy. Nie miałem problemów nawet przy -10 w zime, a temp przełączania mam na minimum systemowe czyli 20*C.

bunkerites
19-03-11, 21:40
w poniedzialek wymienialem filtr po 9500km i byl w polowie czarny plus te metaliczne opilki,u mnie minimum przelanczania to 40 st :) Mysle czy mozna ustawic na przelanczanie przy temperaturze powiedzmy 60 st...mam jakies schizy po wczesniejszym zajechanym silniku :)

marioooo
20-03-11, 10:53
instalacja siedzi, piersza butla zjeżdzona:
- przelączanie po ok 500m jazdy (nie wiem jaka temp ale silnik nigdy - od nowosci - nie dogrzewal do 90),
- czuc moment przelaczenia
- spalanie 8l w cyklu mieszanym (200km trasa,130km miasto)
- czujnik poziomu jest zle ustawiony (gazu zabraklo przy zapalonej jednej zielonej diodzie)
- czujnik poziomu mam zamontowany obok regulacji luerek - z poziomu kierowcy nie widac czy jedziemy na gazie i jaki jest poziom w butli
- co do spadku mocy.....moze delkiatkny,
- kolejny bak sprobuje przejejchac 'delikatniej" zobacze jakie bedzie spalanie
- w aucie nie smierdzi, ale macie jakies rozwiazanie na przechowywaie przejściówki do tankowania?? ona troche gazem zalatuje.

macie doswiadczenia odnosnie jakości gazu na roznych stacjach?? Shell, BP, Orlen ......

krzysiek8k
20-03-11, 11:32
Mario nie wiem czy to wina czujnika poziomu. Ja mam 4 kropy zielone i w momencie gdy skonczy sie gaz to przeskakuje z kropy zielonej w czerwoną z piszczydłem. Zreszta to i tak ma byc tylko orientacyjnie. Jak przejade 380km to powoli zaczynam myslec o tankowaniu mowie o butli w ktorej miesci sie 32ltr gazu. CHyba ze gaz sie Tobie skonczyl jak jedna kropa zostala bo przed chwila zniknela druga.

marioooo
20-03-11, 11:37
diody sa 4 zielone + czerwona, gasly jedna po drugiej. w pewnym momencie przy 1 zielonej diodzie zapisczalo i przelaczylo sie na benzyne, butle mam 32l i wchodzi 26,8l gazu (tak wyszlo przy tankowaniu)

genior
20-03-11, 11:59
w brc miarka jest troche lepsza, są 4 zielone kropki i ostatnia jak zacznie mrugać to wystarcza jeszcze na prejechanie 100km normalnej jazdy, co do spalania to u mnie kształtuje sie na poziomie 1,5l więcej niz na benzynie czyli 8l trasa 9,5 miasto

kubaszow
20-03-11, 13:44
macie doswiadczenia odnosnie jakości gazu na roznych stacjach?? Shell, BP, Orlen ......
Powiem ci na moim przykladzie:
-Orlen: 10tys km tankowalem na orlenie przy wymianie filtrow gazownik zawolal wszystkich pracownikow zeby zobaczyli jak moze sie zasyfic, zakleic filtr ( nie bylo widac piorek filtra)To bylo z 3 lata temu,pewnie teraz jakosc sie zmienila?
-BP,statoil, luk, stacje przy domowe i w polach i marketach nie tankuje!:)
-Shell : zawsze u nich wchodzi mi do baku z 2-3litry wiecej niz na innych stacjach + zazwyczaj najdrozej
-Bliska: tankuje na niej juz z 2 lata bo mam po drodze do pracy i zlego slowa powiedziec nie moge, nie odczulem zamulania, spalanie caly czas w normie, najtaniej i zawsze tyle samo gazu wchodzi (+/- 0,5l)
-Lotos kilka razy tankowalem w trasie i powiem ci ze bylem mile zaskoczony jak auto sie zbiera i kilka razy po ich gazie myslalem ze dieslem jade tak auto warczało

bunkerites
20-03-11, 17:42
mario szybko ci sie przelancza:) masz nisko temperature ustwiona
moj pali 10 litrow gazu w trasie w miescie kolo 11 litrow ale ja korzystam z pelnego zakresu obrotomierza:)

krzysiek8k
20-03-11, 22:13
Domniemam że poprostu Ci sie juz gaz skonczyl :) jesli na 26ltr przejechales 330km to by się zgadzalo. Ja na 32ltr najwiecej przejechalem 440km(60miasto+380 trasa). Wiec mysle ze nie ma sie czym przejmowac. U mnie jak zgasna 3 kropy to wiem ze jeszcze 100 i koniec gazu. Jak odczuwasz moment przelaczenia?:>Ja początkowo mialem ustawione bez przedwtryskiwania(po nocy jak jechalem i chcial sie przelaczyc dalo sie odczuc zdrowe szarpniecie) pojechalem do gazownika dal mi przedwtryskiwanie(jadac na benzynie gotowy do przelaczenia 10czy tam 15 sekund wczesniej podaje delikatne dawki gazu zeby wtryski "rozruszac") po nocy jak jade czuje tylko znikome 3 szturchniecia po kazdym nastepnym postoju i nastepnie odpaleniu nic nie czuc w czasie przelaczenia na gaz.
Gaz tankuje na Lukoilu bądź znanej w moim regionie stacji Pieprzyk, o czystosci filtra napisze po wymianie.

bunkerites
21-03-11, 13:46
Jak wy jezdzicie ze tak malo gazu pali:)...dzis jechalem grzecznie w porywach do 140kmh...srednie obroty 3 -4 tys..przed trasa zatankowalem do pelna.25 litrow ( w zbiornik latem wchodzi 28 a zima 25) przejechalem rowno 250 km i koniec gazu,,wiec spalanie rowne 10 litrow..takie same jak przy wysokich obrotach,fitry i swiece nowe

genior
21-03-11, 14:33
no ja mówie o takim spalaniu przy normalnej jezdzie
na autostradzie 130-140 z klima to polykalo 10,5l moze nawet wiecej, no ale to calkiem inna jazda
a jak robie trase 90-100km/h to pali 8 :)

bunkerites
21-03-11, 14:43
a widzisz myslalem ze jak bede trzymal maks 4 tys obrotow to mniej wezmie...ok potestuje do 100 kmh

marioooo
22-03-11, 08:52
drugie tankowanie: zużycie 8,3 - wiecej miasta (trasa do 120km/h).
Teraz mam 3 dni tylko do pracy (sama trasa) wiec zobacze.
mankamentem jest to ze musze zcecydowanie czesciej zagladac na stacje :( plusem jest to ze zostawiam tam sporo mniej.

co do predkosci to udalo mi sie na benzynie tak opanowac jazde, ze komputer pokazywal 5,6 :) musze wrocic do tego trybu i zejsc na gazie do 7 :P
ale faktycznie predkosc byla max 90 (na trasie ktora jezdze mozna jechac szybciej, ale trwaja prace budowlane i czesto jest tak, że wyprzedzaja mnie auta z duzymi predkosciami a po 10 minutach i tak utykamy za ta sama ciezarówka :) )

bunkerites
22-03-11, 20:31
piszesz o spalaniu ktore pokazuje komp ?

marioooo
22-03-11, 22:48
tak, pisze o spalaniu, ktore pokazywal komp zanim jeszcze zainstalowalem instalacje gazową. spalanie rzeczywiste bylo o ok 0,3l wieksze.
spalania gazu przeciez komputer nie pokazuje :)

bunkerites
26-03-11, 17:44
nie mam komputera:D

udalo mi sie zejsc do 8.4litra ale jazda do 90 km/h jest poprostu dla mnie denerwujaca:)

marioooo
04-05-11, 12:07
zrobilem juz 7kkm na instalacji - narazie wszystko super, do dynamiki sie przyzwyczailem i jakos nie widze roznicy pomiedzy benzyna a LPG.
mialem jedynie 2 niepokojące zdarzenia - zapaliła sie kontrolka silnika. 2 razy w podobnej sytuacji - start autem po postoju, auto rozgrzane, włączona klima, delikatne ruszanie. za pierwszym razem zresetowalem sam, za drugim odczytalem na kompie - "zbyt bogata mieszanka". zobacze jak bedzie dalej, za 3 kkm przegląd, może podregulują - no chyba, że usterka zapali się ponownie (w kieszeni zostało mi prawie 700PLN, przez ten okres - 6 tygodni)