Zobacz pełną wersję : Czujnik predkosciomierza 92` 1,5 16v
Witam
Mam takie pytanie odnosnie predkosciomierza ktory mi nie dziala, przeszukalem wszystkie dziale ale niestety nie znalazlem odpowiedzi na te pytanie, otoz wyczytalem ze najczesciej wysiadaja kable od czujnika lub jego kostka, dobralem sie dzisiaj do tego i zauwarzylem ze na czujniku sa tylko dwa piny, trzeci srodkowy jest wylamany, znalazlem we wczesniejszych postach ze ma byc trzy, tylko teraz niewiem czy to ma cos w spolnego z obrotomierzem. W mojej wersji nie ma obrotomierza i zastanawiam sie czy ten srodkowy moze od niego jest, prosze o pomoc bo niewiem od czego sie zabrac :) jezeli to ten czujnik to przy okazji pytanie czy ktos taki posiada i za ile :)
A tak z innej beczki, dzisiaj postanowilem sprawdzic stan oleju i co sie okazalo? zero! nie ma nic, bagnet byl suchutki, otworzylem korek i poswiecilem latarka i tez pustka, jakim cudem nie zajechalem silnika i jakim cudem sie nie grzal :)
Pozdrawiam
3 piny sa od predkosciomierza
A tak z innej beczki, dzisiaj postanowilem sprawdzic stan oleju i co sie okazalo? zero! nie ma nic, bagnet byl suchutki, otworzylem korek i poswiecilem latarka i tez pustka, jakim cudem nie zajechalem silnika i jakim cudem sie nie grzal :)
Pozdrawiam
To ze nie ma oleju na bagnecie nie znaczy ze go nie ma wcale...na dnie miski cos jest na pewno... Moze i nie zajechałes silnika ale mogłeś go "podetrzec" -własnie przy czyms takim jak brak oleju zacieraja sie wałki rozrzadu albo przekręcaja panewki. Zaczyna sie od drobnych rys a konczy bardzo zle...
Co do grzania to chlodzenie jest na tyle wydajne (z tego co zauwżyłem) ze grzac sie zaczyna wtedy gdy juz jest po silniku ;/
Jezeli nieduzo jeździles z takim stanem i nie było redline to moze nie wyrządziles wielkich szkód...
a jeszcze takie pytanie, jakby ktos mogl prosze o zmierzenie dlugosci bagnetu, moze mam nie orginalny i pokazuje mi zly stan
pozdrawiam :)
Mialem to samo z kostka od predosciomierza i powiem tyle ze naprawa tego jest banalnie prosta , prawdopodobnie ten srodkowy pin wylamal sie i zostal w srodku tak jak u mnie. Ja zakrzywilem agrafke tak na styl chaczyka i wyjelem stara a z miedzianego drucika zrobilem taka samo i wlozylem pod kostke i dziala wysmienicie w ten sposob zaoszczedzisz jakies 120 zl :)
ale zwalka z tym 3 pinem :/, u mnie predkosciomierz kiedys zaczal wariowac to 220 pokazywal to zero km/h spryskalem wszystko kilka razy wd-40 (kostke przy czyjniku) i do dzisiaj jest zero problemu, ale ulamal mi sie 3 pin :? a planuje zegary z obrotomierzem wrzucic, wiec chyba czeka mnie zabawa ... a tak sie zastanawialem od czego ten 3 pin moze byc i czem ywszystko dziala bez niego :>
wszystko dziala!! ?? jesus mi wlasnie nic nie dzialalo prze ten sht
dzieki za pomysl :D na to nie wpadlem. A czy jak nie mam obrotomierza (wersja ameryka) i zamontuje zegary z obrotomierzem, bede musial cos dorabiac i rzezbic?
tylko mi pin pekl przy samym dole, jak domontowales do urwanego drucik?
[ Dodano: Sob 10 Lut, 2007 ]
udalo mi sie zrobic :D
dzieki za podpowiedz, a dla tych ktorzy tez maja urwany podpowiem jak to zrobilem.
po wyjeciu czujnika i oczywiscie calym oczyszczeniu pinow, wzielem lutownice i stopilem plastik w okol urwanego pinadokladnie obok niego powstala dziurka na okolo 2mm, dokladnie wyczyscilem jeszcze raz, tak aby bok urwanego pina ktory byl w plastiku byl czysty. wyjelem jakies zlacze skad wyrwalem podobny pin, wsadzilem go w ten rowek i zalalem cala dziurke cyna :)
Pozdrawiam
Panowie a ja mam taki problem, że piny są ba miejscu, ale gdzieś wewnątrz kostki nie styka, stąd moje pytanie o to czy i jeśli to jak kostkę otworzyć oraz na jakiej zasadzie trzymają się tam kable? thx z górki :)
W kostce raczej nie ma prawa sie nic porozlaczac jest ona zamknieta od gory takim malym bialym plastikiem wystarczy go podwazyc i zobaczyc czy nie ma syfu pod tym , zazwyczaj jednak problem ze zwarciami dotyczy albo wylamanych pinow albo albo jakiegos przerwania wiazki czyli tego kabelka co odchodzi od wtyczki i laczy sie z wiazka glowna jakies 10 cm dalej u mnie anwet to bylo odsloniete i czesto robilo sie zwarcie i auto moze przez to nawet wiecej palic ,jesli ten kabelek jes luzny to zaizoluj tasma izolacyjna tylko dokladnie i zobacz czy pomoglo
killer-k21
21-08-08, 13:00
co moze byc jezeli nie dochodzi prad do czujnika predkosciomierza??? jakis bezpiecznik jezeli tak to gdzie on sie znajduje??
z tego co już czytałem na forum jak wrzucisz licznik z obrotomierzem z miejsce licznika bez obrotomierza wystarczy wpiąć kostki w odpowiednie miejsca i po sprawie, sam się nad takim licznikiem zastanawiam.
Jak bym źle napisał to prosze niech mnie ktoś poprawi :D
Witam,
jeśli chodzi o wymianę licznika, to wyjmujesz stary, wkładasz nowy z obrotomierzem i musi wszystko grać. Liczniki są zamienne. Różnice są w opcjach (dodatkowe wtyczki: do SRS i wskaźnik automatycznej skrzyni biegów).
Co do trzech pinów, to dwa są zasilające, a trzeci to sygnał (nie pamiętam dokładnie, który jest który, jak ktoś potrzebuje, niech pyta na prv). Czujnik prędkości w skrzyni nie ma nic wspólnego z obrotomierzem. Jeśli jest uszkodzony czujnik (lub sam pin), to powinna się także zapalać kontrolka "check engine".
Uszkodzenie płytki w liczniku nie powoduje zapalania tej kontrolki. Nie należy rozbrajać wtyczki od czujnika, bo najprawdopodobniej piny zaczną szybciutko korodować i za chwilę problem się powtórzy, tam może bryzgać woda. Wtyczka jest szczelna, owinięcie pinów taśmą nic nie da.
No, to tyle, co mogę pomóc.
killer-k21
21-08-08, 17:57
u mnie w kostce idacej do czujnika sa 3 przewody 2 z nich sa minusowe i jeden plusowy czy to dobrze??? ale predkosciomierz i tak nie dziala. moze ktos wie czy gdzies jest jakis bezpiecznik za to odpowiedzialny??? wersja mojej deski rozdzielczej jest bez obrotomierza.
u mnie w kostce idacej do czujnika sa 3 przewody 2 z nich sa minusowe i jeden plusowy czy to dobrze??? ale predkosciomierz i tak nie dziala. moze ktos wie czy gdzies jest jakis bezpiecznik za to odpowiedzialny??? wersja mojej deski rozdzielczej jest bez obrotomierza.
Nie jest dobrze. Jeden pin to minus, drugi plus, a trzeci sygnał. Jeśli podniesiesz koło i będziesz kręcił silnikiem, to napięcie na wyjściu czujnika musi się zmieniać. Wersja licznika nie ma znaczenia. Układ prędkościomierza i tak jest taki sam.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.