PDA

Zobacz pełną wersję : filtr czastek stalych... DPF



jawa75
10-03-11, 23:45
witam , czy civiczki w dieslu 2.2 rocznik 2006 posiadaja filtr czastek stalych?

reekinek
10-03-11, 23:50
Musisz to sprawdzić po vinie w serwisie:)

h16v
11-03-11, 09:30
Ja mam takiego diesla z 2006 roku i poprosiłem ostatnio aby zajrzeli - na szczęście nie mam - ufff.

uniu1
11-03-11, 09:44
Jeśli auto z polskiego salonu to nie ma filtra. Jeśli z Niemiec lub Belgi to może mieć. Najlepiej wejść pod auto i sprawdzić wzrokowo. Jeśli do tej dużej puszki dochodzą przewody elektryczne to jest filtr stały, jeśli nic nie dochodzi to masz zwykły katalizator

Kras
11-03-11, 12:20
W 2006r jeszcze zadne nie mialy.

Hoze
11-03-11, 15:53
W 2006 chyba żaden I-CDTI jeszcze nie miał fcs. BTW, Jest wiele warsztatów , które usuwają to g*$%o, w Oplu mojego ojca po skończeniu gwaracji od razu to zrobiliśmy, żadnych problemów, a dla ciekawości zhamowaliśmy dwa dni później auto i zamiast seryjnych 150PS wyszło aż 161:D. Ciekawe, czy to miało jakikolwiek wpływ na moc.

Kras
12-03-11, 08:41
Jak bylo zapchane to raczej oczywiste ze mialo.

butler.gdansk
28-06-12, 08:36
Szukałem, szukałem i nie znalazłem info konkretnie o tym wynalazku.
Moje UFO z 2007 roku ma na pokładzie filtr DPF i chciałbym się go pozbyć.
Nie stwarza problemów, ale wolę dmuchać na zimne.
Tylko co kilkaset kilometrów wzrasta spalanie o 2-3 litry na 100 a silnik wtedy trochę inaczej pracuje, można nawet powiedzieć że burczy na niskich obrotach. Po 20-30 kilometrach jazdy wszystko mija, raz przyuważyłem ten moment jak znika i jednocześnie w lusterku pojawił się obłoczek dymu.
Byłem umówiony już na demontaż ale straciłem kontakt z osobą która miała się tym zająć. Koszt miał być w granicach 800-1000zł.
Usługa miała polegać na przeprogramowaniu komputera tak jakby nie było filtra i usunięciu jego wkładu.
Jakie macie doświadczenia w tym zakresie? Warto go usuwać czy lepiej czyścić w specjalizowanych warsztatach? Są inne sposoby na usunięcie DPF? Może macie namiar na sprawdzonych magików którzy mogliby kompleksowo wkonać tą usługę?

uniu1
28-06-12, 11:14
ciekawe czy mozna zrobić to tak:

Podmienić komputer od silnika bez dpf-a - tylko tu by była kwestia rozkminki imobilaizera
Podmienić filtr dpf na zwykły katalizator od silnika bez dpf

buri
28-06-12, 11:54
moj tuner mowi ze jak jest dpf i dziala poprawnie to nie usuwac, ale sam wykonuje taka usluge - koszt chyba 1500 jak go pytalem jakis czas temu.
polega to na wycieciu dpf i wylaczeniu jego funkcji w sterowniku silnika - jak masz dpf to masz dodatkowy dotrysk paliwa po to wlasnie zeby dopalilo sie ono w filtrze, stad tez w samochodach z dpf czasami przybywa oleju silnikowego i jak twierdza aso jest to normalne, bo wlasnie paliwo przedostaje sie do oleju silnikowego.
jesli nie wylaczysz tej opcji w sterowniku to bedzie sialo bledami.
moge polecic Masters Tuning z Piaseczna z tym ze Ty jestes z Gdanska jak wide - tam masz taka firme Tune-Up http://www.tune-up.pl/ - skontaktuj sie z nimi i zapytaj czy to robia

butler.gdansk
28-06-12, 12:22
...Ty jestes z Gdanska jak wide - tam masz taka firme Tune-Up http://www.tune-up.pl/ - skontaktuj sie z nimi i zapytaj czy to robia

Dzwoniłem, usłyszałem krótką odpowiedź: "W Hondy się nie bawimy" :(

reekinek
28-06-12, 19:26
Ja u Siebie tez miałem z tym cholerstwem problemy głównie jeżdżę po mieście i cały czas się zapychał wiec postanowiłem się go pozbyć. Zrobiłem to tutaj http://www.kreatormocy.pl/ ogólnie usługa polegała na rozcięciu dpf wyczyszczeniu go do cna i zaspawaniu go na nowo sporo jest z tym roboty bo trzeba opuszczać zawieszenie.Robiłem to jakieś 5 miesięcy temu i do teraz żadnych problemów jedyne co to auto czasem wypluje mało czarna chmure :o

viwaldi
29-06-12, 18:20
ja już kupiłem swoją Hankę z usuniętym filtrem, ale mam fakturę i zrobił to poprzedni właściciel tu:http://www.dojlidy-serwis.pl/chip_tuning Od tamtej pory samochód ma przejechane 15tys. km i nic się złego nie dzieje.

Ca$h
01-07-12, 16:57
też, mam to ustrojstwo :/ kiedyś było dużo problemów bo jazda głównie po mieście, od 1,5 roku mam jakiś nowy soft co w sumie pomógł i nie ma tragedii, ale najbardziej denerwuje to rozcieńczanie oleju. Ostatnio proces wypalania załączył się w mieście jak ruszyłem z pod świateł zostawiłem ścianę białego dymu po 3s było już ok, ludzie co jechali za mną uciekali na boczne pasy (efekt podobny przy padniętej turbinie, ale przy tym wypalaniu to pikuś) :D tych co zmieniają softa nie brakuje, ale tych co robią komplet z wycinką już tak wielu nie jest, a dobrze zrobić wszystko u jednego fachowca, bo w razie złego jeden będzie zwalał na drugiego.

viwaldi
24-07-12, 19:19
Jaki lejecie olej po wycince DPF-u? W instrukcji do auta zalecany jest 0W30, tymczasem na kartce przy silniku mam, że przy 111tys. była wymiana na Shell Helix Ultra 5W30 (też niby do diesli z dpf). Teraz mam zrobione 127tys. i powoli zabieram się za wizytę w serwisie i wymianę oleju i zastanawiam się na co wymienić?

butler.gdansk
24-07-12, 21:52
Jaki lejecie olej po wycince DPF-u? W instrukcji do auta zalecany jest 0W30, tymczasem na kartce przy silniku mam, że przy 111tys. była wymiana na Shell Helix Ultra 5W30 (też niby do diesli z dpf). Teraz mam zrobione 127tys. i powoli zabieram się za wizytę w serwisie i wymianę oleju i zastanawiam się na co wymienić?

Ja leje Motul 8100 Eco-clean 0W-30.

fireblade
14-10-12, 16:29
też mam ten DPF... słuchajcie, czy po wycięciu dpf-a nie przybywa już oleju? bo słyszałem opinię (z serwisu ), że moze przybywac... ściemniali?, zeby do nich jeździć. Pomóżcie

Ordi
14-10-12, 21:15
są 2 szkoły:
1 (tańsza) - wycinasz DPF i wstawiasz emulator - fizycznie DPFa nie ma ale komputer dalej myśli że jest i czasem chce go wypalić przez co dalej przybywa oleju. (nie wiem czy są emulatory do civica)
2 (droższa ale lepsza) - wycinasz DPFa i robisz zmiany w sofcie - fizycznie nie ma DPF i komputer też nie ma 'w pamięci' wypalanie jego. Auto jeździ jak bez DPFa i oleju już nie przybywa

fireblade
16-10-12, 08:38
zna ktoś może jakiś zakład w trójmieście co wycina te dpf-y?

butler.gdansk
16-10-12, 10:30
Ja robiłem w Gdańsku. http://chiptuning-gdansk.pl/
Zadzwoń 608 194 333. Powiedz że masz kontakt odemnie z forum Civica (ostatnio mi intercoller zakładali).
Jedno "ale". Po wycięciu DPF jest jeden feler - Nie działa tempomat (lub po krótkiej jeździe się rozłącza).
Pracują nad rozwiązaniem, ale efektu jeszcze nie ma. Jestem jednak dobrej myśli i to raczej kwestia czasu jak wszystko zatrybi.

arturek79
16-10-12, 15:30
Z czego słyszałem od znajomego w Płocku jest gość który robi to tak że wszystko jest ok i tempomat działa.

butler.gdansk
16-10-12, 15:54
Z czego słyszałem od znajomego w Płocku jest gość który robi to tak że wszystko jest ok i tempomat działa.
Do daj namiary do niego (jak możesz)

arturek79
16-10-12, 16:31
postaram się coś ogarnąć jak tylko będę coś wiedział dam znać

arturek79
16-10-12, 21:17
Szymon namiary na gościa poszły na priv :)

fireblade
16-10-12, 22:53
podaj mi też proszę namiar na gościa z Płocka

arturek79
16-10-12, 23:15
powiem tak, gości ogólnie nie chętnie chciał żeby podawać namiary na niego, niech może najpierw Szymon z nim porozmawia i zorientuje się o co chodzi i jakie gość ma podejście do tego a wtedy będziemy gadać dalej :)

butler.gdansk
17-10-12, 14:06
Dzwoniłem, rozmawiałem. Gość w Płocku za 300zł ogarnie sprawę tempomatu, zna temat (przynajmniej tak twierdzi). W piątek następne podejście (mam nadzieję że finalne) ma facet u mnie w Gdańsku. Jak nie da rady wybiorę się do tego Płocka bo brak tempomatu zaczyna mnie denerwować.

mrpiotr
17-10-12, 14:47
Ja ma w domu jedno auto z 2007 i jedno z 2008 tuz przed liftem - specjalnie ze wzgledu na dpf. Po lifcie byl juz i w PL dpf. Interesowałem się tematem przed zakupem tego drugiego. Ten problem z tempomatem widze nadal wystepuje. Może ktoś wie czy EGR da się programowo wyłaczyć? Wiem, że z podniesieniem mocy są softy, ale ja bym został przy serii bo mi już jedno sprzęgło Nm zjadło ;-)

Ordi
17-10-12, 20:12
Tak, da się wyłączyć EGR ale tylko przez soft. Jak zaślepisz bez przeprogramowania to będzie wywalało CHECK.
Jeśli masz model z 2008r to tam był problem z dociskiem a nie za dużą mocą... Własnie dlatego sprzęgła padały nawet z seryjną mocą a HONDA wprowadziła 2 inne sprzęgła o innych numerach. Załóż docisk z końcówką numeru ...325 i będziesz miał po problemie

viwaldi
23-10-12, 22:27
Dzwoniłem, rozmawiałem. Gość w Płocku za 300zł ogarnie sprawę tempomatu, zna temat (przynajmniej tak twierdzi). W piątek następne podejście (mam nadzieję że finalne) ma facet u mnie w Gdańsku. Jak nie da rady wybiorę się do tego Płocka bo brak tempomatu zaczyna mnie denerwować.

butler udało się w piątek rozwiązać problem z tempomatem?

butler.gdansk
24-10-12, 06:08
butler udało się w piątek rozwiązać problem z tempomatem?
Nie... Mieli robić auto, ale wyszła im pilna akcja z innym samochodem który się unieruchomił i POPROSILI o to czy mogę przełożyć sprawę na koniec bieżącego tygodnia. Czekam na telefon kiedy podstawić Civa.

butler.gdansk
06-12-12, 23:34
Problem z tempomatem rozwiązany :)
Przejechałem kilkaset kilometrów i Cruise Control śmiga jak trzeba
Jak coś to służę pomocą na PM.

Ordi
07-12-12, 14:32
zmiana w sofcie czy jest jakiś zwykły myk?

butler.gdansk
07-12-12, 15:04
zmiana w sofcie czy jest jakiś zwykły myk?

Zmiana w sofcie. Ale osoba która widziała później mapę to aż gały zrobiła bo zmodyfikowane są takie obszary których nie ma nigdzie w opisówce.

kamilen
07-12-12, 19:08
Czemu tajemnicę robisz? Powiedz gdzie, co zrobione i za ile. Chyba forum jest od tego żeby sobie pomagać.

butler.gdansk
07-12-12, 21:12
powiem tak, gości ogólnie nie chętnie chciał żeby podawać namiary na niego, niech może najpierw Szymon z nim porozmawia i zorientuje się o co chodzi i jakie gość ma podejście do tego a wtedy będziemy gadać dalej :)

Tu masz odpowiedź na pytanie... Dość skryty gość. Ale nie pierwszy raz widzę że specjaliści nie afiszują się zbytnio ze swoimi usługami.
Spec jest z Płocka. Pofatygowałem się tam specjalnie z Gdańska a koszt modyfikacji to 350zł. W drodze powrotnej jednak tempomat się znowu rozłączył. Po tygodniu dostałem na mail skorygowany program który jest już ok. Ponoć mój sterownik był wyjątkowo uparty... ;)
W sumie mogło to się odbyć od razu poprzez mail, ale na razie jak ktoś się do niego zgłasza to każe do siebie przyjechać.
Chcę z nim tak się dogadać żeby następne korekty softu mogły się odbywać wyłącznie korespondencyjnie, a przekonać chcę go tym że dostanie rekomendację z naszego forum.

TRAFO
07-12-12, 21:53
Przez meila? To znaczy że każdy może sobie wgrać nowy sofcik bez HDS-a? A to ciekawostka.
Dobra, pytania nie było z oczywistych przyczyn :) tak tylko sobie gdybam :)

butler.gdansk
08-12-12, 05:22
Przez meila? To znaczy że każdy może sobie wgrać nowy sofcik bez HDS-a? A to ciekawostka.
Dobra, pytania nie było z oczywistych przyczyn :) tak tylko sobie gdybam :)

Dowcipniś :)
Do wgrania poprawki musiałem oczywiście znaleźć kogoś ze sprzętem, ale to żaden kłopot.

kamilen
09-12-12, 22:19
OK. Kumam. Powiedz tylko, jeśli możesz, czy Ty byłeś jako pierwszy z tym problemem u niego, czy już ma za sobą kilka-kilkadziesiąt takich udanych akcji?

butler.gdansk
09-12-12, 22:49
OK. Kumam. Powiedz tylko, jeśli możesz, czy Ty byłeś jako pierwszy z tym problemem u niego, czy już ma za sobą kilka-kilkadziesiąt takich udanych akcji?

Mówił że kilka Ufo już zrobił. Sam mam przejechane ponad 5000km i wszystko gra jak trzeba

karol19ck
20-12-12, 11:54
Ja też wyciąłem dpf i jest wszystko ok, tylko ten tempomat. Mam pytanie czy u ciebie juz rozwiązali ten problem?????

butler.gdansk
20-12-12, 12:28
Ja też wyciąłem dpf i jest wszystko ok, tylko ten tempomat. Mam pytanie czy u ciebie juz rozwiązali ten problem?????
Stronę wcześniej napisałem że problem rozwiązany... :)

arturek79
23-12-12, 09:47
W końcu się do czegoś przydałem :)

Saawrel
02-02-13, 01:31
właśnie usunąłem swój DPF i mam 2 pytania:

1. po ilu kilometrach wywalało wam tempomat. bo ja sprawdzałem i działa normalnie przejechałem na nim jakieś 50km i nic się nie działo.
2. czy zauważyliście inna reakcję na dodanie pedału gazu, bo u mnie jakby troszkę przed przyspieszeniem zaczął sie zastanawiać co ma zrobić i dopiero zaczyna przyspieszać.

butler.gdansk
02-02-13, 05:30
właśnie usunąłem swój DPF i mam 2 pytania:

1. po ilu kilometrach wywalało wam tempomat. bo ja sprawdzałem i działa normalnie przejechałem na nim jakieś 50km i nic się nie działo.
2. czy zauważyliście inna reakcję na dodanie pedału gazu, bo u mnie jakby troszkę przed przyspieszeniem zaczął sie zastanawiać co ma zrobić i dopiero zaczyna przyspieszać.

Jak nie wywaliło tempomatu to dobrze, ale przejedź się tak jeszcze do 1000-2000km żeby się w pełni cieszyć że DPF został prawidłowo usunięty.
Żadnej zmiany reakcji na gaz nie miałem. Absolutnie żadnych negatywnych odczuć, ewentualnie jak wyciąłeś permanentnie zatkany filtr to nawet ma prawo Civic być bardziej żwawy w wyższych obrotach.
Ile zapłaciłeś za fizyczne wycięcie/wybebeszenie DPF oraz za korektę oprogramowania?

Saawrel
02-02-13, 09:46
ja jestem w UK teraz ( ale i tak robili mi to Polacy:) ), zapłaciłem 1700 bo się zatkał całkowicie i musiałem go całego usunąć .

To może faktycznie mam jakieś dziwne odczucia bo jeździłem z zatkanym i wyłączoną turbina przez jakiś czas. pojeżdżę i się zobaczy co i jak.

grypsownik
07-03-13, 18:37
jestem po usunieciu filtra dpf wszystko gra duzo testów zrobilismy z elektrykiem DPF calkowcie wywalony w komputerze nic sie juz nie wypala przejechane 500km i nic wypalanie DPF w diagnstyce pokazuje ze nie bylo proby wypalania itp. tempomat tez działa polecam fachowca oto strona: http://www.dpf-serwis.pl/ nie robie reklamy tylko jak ktos by miał problem z DPF to smialo moze tam zajechac na stronie niedlugo bedzie miał pokazne jak wyglada cala operacja usuniecia dpf

Ordi
07-03-13, 23:37
Leżajsk? To skąd ty jesteś? Bo widzę, że moje okolice...?

viwaldi
10-04-13, 21:10
gdyby ktoś jeszcze chciał usunąć DPF-a lub miał problem z tempomatem po usunięciu DPF-a, to polecam Cartronic.pl pod Białymstokiem. Przy okazji można zrobić chipa na 170KM i 400Nm :)

Marys
17-10-13, 18:45
właśnie usunąłem swój DPF i mam 2 pytania:

1. po ilu kilometrach wywalało wam tempomat. bo ja sprawdzałem i działa normalnie przejechałem na nim jakieś 50km i nic się nie działo.
2. czy zauważyliście inna reakcję na dodanie pedału gazu, bo u mnie jakby troszkę przed przyspieszeniem zaczął sie zastanawiać co ma zrobić i dopiero zaczyna przyspieszać.
Co prawda mnie u mnie tego problemu nie ma (zmieniłem Diesla na benzyniaka), nie mniej kuzyn miał problem z DPF (myka Mazdą). Widzę, że jesteś z Krakowa. On też praktycznie tam mieszka (około 50 km od Krakowa). W każdym razie wracając do tematu. U niego (a miałem okazję troszkę nią pojeździć) nie ma żadnego problemu ani z tempo, jak również pedał jak dla mnie działa normalnie. Może to przez to, że nie miałem odniesienia jak było wcześniej. Nie mniej jak z nim rozmawiałem, to on strasznie uważał na to jak sam warsztat podchodzi do elektroniki, czy mają w tym kierunku speców czy nie. Bo podobno okiełznanie komputera jest w tym przypadku ponad połową sukcesu. Ale zaznaczam, nie jestem specem w tym temacie. Jedynie co mogę Ci jeszcze napisać, to fakt, że on dosyć długo szukał samego warsztatu, gdzie mu to zrobią. W końcu zdecydował się na ŁG Autoserwis na Półłanki 30. Nie wiem, może warto do nich podjechać na sprawdzenie? Bo coś chyba jest nie tak, z tym działaniem pedału gazu, a z logicznego puntu widzenia, raczej to kwestia elektroniki i sterowania a nie czystej mechaniki, gdzie jak przejedziesz z 2000 km to się "ułoży". Ale mogę się mylić....

butler.gdansk
17-10-13, 19:51
To TYLKO kwestia korekty oprogramowania.
Błędnie usunięty DPF w komputerze tylko maskuje błędy po usunięciu filtra. Błędy się pojawiają i powodują rozłączenie tempomatu, ale są ukryte przed kierowcą.
W innych samochodach najczęściej taki mod zdaje egzamin bo nie ma takich powiązań.
Tempomat w Civicu jest jednak tak zaprogramowany że obojętnie jaki error to natychmiast się rozłącza.

Paweł_Ski
13-08-14, 09:46
witam.

do wszystkich posiadaczy dpfa - co ile km wypalało u Was dpfa.
odczuwacie podczas wypalania dużę spadki mocy?

pzdr
PK

butler.gdansk
13-08-14, 10:58
Wypalało czasem nawet co 200km ale największy interwał miałem około 1000km będąc w trasie.
Spadków mocy nie odczuwałem - nie sprawdzałem.

Paweł_Ski
14-08-14, 10:42
no właśnie, przy ostatnim wypalaniu DPFa też jakbym nie odczuł spadku mocy. teraz jakby turbine mi odcięło. jeszcze nie wypaliłem bo głównie jazda po mieście ale dzisiaj wyskocze na trase to zobaczymy czy moc powroci. mechanik mi mówił że jest taka możliwosc bo przy rozgrzewaniu komputer potrafi odłączyć działanie turbiny, ale to pozostawiam sobie na marginesie dopoki nie przepale dpf-a. '

btw. u mnie czestotliwosc przepalania jak narazie wychodzi co 2000km, ale jakby nie patrzec bardziej uzywam civica na trasie

dublo2
14-08-14, 15:55
Mnie się średnio filtr wypala co około 500 km, czasem rzadziej, czasem częściej. Teraz po aktualizacji softu wypalanie jest bardziej efektywne, rzadziej ale dłużej i tak jak by jego sprawność (wypalania) była lepsza, widać to po białej chmurze jaką zostawiam teraz, a jaką zostawiałem kiedyś (za sobą) :D
Co do spadku mocy to coś na wzór odłączenia turbiny to nie ma czegoś takiego na pewno, natomiast jak jest cykl wypalania to na pewno przyspieszenie jest gorsze, działa (przyspieszenie) jak by z opóźnieniem - wynika to chyba z tego, że część paliwa idzie na rozgrzanie filtra do 800 stopni C i być może za mało, albo za wolno idzie właściwa ilość do wtrysków :D

Paweł_Ski
14-08-14, 23:26
prawdopodobnie dpf chcial zebym wypalil go w miescie.
nie udalo sie z wiadomych wzgledow tak wiec wymusilem zakonczenie wypalania dpf-a poprzez jazde w korku.
dzisiaj przejechalem 300km trasy i kontrolka dalej sie swieci.
moc silnika jakby szlag trafil bo nic nie idzie, jakby civic mial max 60koni, v-max 160km/h rozwija po kilku minutach..
mam identyczna sytuacje do goscia z honda crv pod tym linkeim
http://honda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=162270&postdays=0&postorder=asc&start=15&sid=a682aed84633d11c3e2eeb64a5d31cf8

sam nie wiem, jade w sobote na komputerowe usuwanie tego bledu bo nie ma sily zeby po takiej trasie dpf sie nie wypalil. a z moca, w sumie ostatnim razem tak nie mialem zeby tracila moc w znaczny sposob. mam nadzieje ze to komputer przyblokowal turbine.

myslalem jeszcze ze moze dwumasa, ale to chyba bylby za duzy zbieg okolicznosci zeby razem z dpfem padla, poza tym nic nie stuka i nie szarpie, jest po prostu brak mocy.

jakby ktos mial jakies pomysly albo doswiadczenia czekam na info ;)

Saawrel
15-08-14, 01:29
Dobrze pamiętam takie objawy, miałem to samo, idzie normalnie do 1800obr a potem nagle nic. Komputer wyłączył turbo bo DPF jest zatkany. Czeka Cie wizyta w serwisie i oni ustawia program tak aby wypalić DPF, czyli włączą turbinę i przez jakiś czas będą trzymać wyższe obroty aby wszystko się wypaliło. W tym momencie samochód już sam nie wypali filtra bo jest na programie serwisowym. Nie masz wyboru, wizyta w serwisie gwarantowana.

To nie zmienia faktu że za jakiś czas znowu się tak stanie bo przerywanie cyklu wypalania to zabójstwo dla tego filtra. Zresztą z tego co mi powiedzieli po tej operacji po 2-3 razach takiego "sztucznego" wypalania filtr powinien iść do kosza, bo przez zbyt wysoką temperaturę spalin jaką dostaje wtedy, wypala się sam w sobie i traci swoje właściwości.

Polecam podzwonić po serwisach usuwających DPF, wyjdzie taniej niż jazda na ręczne czyszczenie filtra co jakiś czas szczególnie jak jeździsz po mieście. I problem rozwiążesz raz na zawsze!!

Paweł_Ski
15-08-14, 10:13
tak tez pewnie zrobie.
jutro jestem umowiony u mechanika ktory odradzal mi wycinanie dpfa, ze wzgledu na jego rowniez pozytywne strony.
napisze jak sytuacja sie rozwiaze ;)

dzieki za odpowied.z

pzdrawiam

Saawrel
15-08-14, 23:49
DPF nie ma pozytywnych storn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nie ten mechanik nie pierdzieli głupot!!!

To tylko eko brednie za które bulisz swoją kasę, niech wymieni/wyczyści za darmo to wtedy będzie pozytywna rzecz!!!!!!!!!!!!!!!!! Nowy DPF prosto od Hondy kosztuje 1240 funtów ( ok 6000 tyś zł) plus wymiana. Jak mi padł to dokładnie taką cenę mi podali w serwisie w UK!! To jak ten mechanik wymieni mi go za darmo to bardzo chętnie skorzystam!!!!!

W krajach gdzie nie montuje się DPF-u są powsadzane dodatkowe katalizatory w jego miejsce. I to jest o wiele lepsze rozwiązanie.

Paweł_Ski
16-08-14, 17:58
dobra sprawa wyjasniona.
uszkodzona zostala czujka temperatury w DPF bo przerywa wypalanie.
filtr ogolnie jest czysty tak wiec sa dwa wyjscia:
- wstawic nowa czujke
- wyrzucic dpf-a

skorzystam z tej drugiej opcji i od poniedzialku bede mial z glowy jakiekolwiek ustrojstwa.

pzdr
PK

dublo2
16-08-14, 22:42
DPF nie ma pozytywnych storn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nie gadaj bzdur, pozytywne strony ma, niestety one trochę kosztują :D


Nowy DPF prosto od Hondy kosztuje 1240 funtów ( ok 6000 tyś zł) plus wymiana. Jak mi padł to dokładnie taką cenę mi podali w serwisie w UK!!
Dowiedz się skąd w serwisach te filtry mają :D Przynajmniej w Polsce w ASO mają filtry z firm zamiennych, już rozeznawałem ten temat w Krakowie, jest firma, która wymienia wkłady filtrów, tak samo jak robi to ASO, właśnie od nich je bierze, koszt ok. 1000 zł czyli tyle samo ile wycięcie - ja osobiście wolę wymienić (w razie czegoś) niż wyciąć :D

Saawrel
16-08-14, 23:41
I gratuluję dobrej decyzji, tylko zrób to w dobrym serwisie abyś miał wszystko dobrze zrobione wtedy nie będziesz miał żadnych problemów np z tempomatem.


Proszę o podanie tych pozytywnych poza oczywiście ekologia dla której DPF jest stworzony. Koszty obsługi znacznie przewyższają zyski dla normalnej osoby, jeśli ta kupi samochód i nie jeździ nim po trasie cały czas tylko po mieście. Ale o tym w żadnej broszurce w salonach żadnej marki nie przeczytasz o tym że należny wypalać filtr poza miastem, tylko liczą na niewiedzę użytkownika. A czemu: bo to badziew jest i oni doskonale o tym wiedzą, a musza to wsadzić bo Eko barany lobbuja takie a nie inne przepisy więc biedny człowiek zapłaci, jak się popsuje bo co ma zrobić innego?

Ja płaciłem pierwszy raz 450 funtów za wyczyszczenie, a przy drugim podejściu po kilku miesiącach gdy znowu się zatkało wyszło mnie 300 za wycięcie oraz podróż promem do serwisu!! I co jest tańsze wycięcie czy jazda z??

Od dwóch lat nie mam DPF wszystko chodzi cacy i pięknie a koszy obsługi do śmieci reszty samochodu będą wynosić 0zł PLN.

Więc powiedz mi gdzie te plusy bo jakoś ich nie dostrzegam??

dublo2
17-08-14, 10:28
Więc tak, co do plusów:
- jednak nie zanieczyszczam środowiska tak jak Ty, ale dla Ciebie to nie jest zaleta, ważne, że nie masz filtra :D,
- nie puszczam czarnego dymka przy ostrym ruszaniu,
- nie wycinam - nie robię druciarstwa, jestem stanowczo przeciwny choćby najmniejszym ingerencjom osób trzecich w moim samochodzie.

Co do minusów:
- koszty. I tak jak wyżej pisałem, ten aspekt biorę pod uwagę i mam jego świadomość.

Pozdrawiam

butler.gdansk
17-08-14, 11:15
Więc tak, co do plusów:
- jednak nie zanieczyszczam środowiska tak jak Ty, ale dla Ciebie to nie jest zaleta, ważne, że nie masz filtra :D,
- nie puszczam czarnego dymka przy ostrym ruszaniu,
- nie wycinam - nie robię druciarstwa, jestem stanowczo przeciwny choćby najmniejszym ingerencjom osób trzecich w moim samochodzie.

Co do minusów:
- koszty. I tak jak wyżej pisałem, ten aspekt biorę pod uwagę i mam jego świadomość.

Pozdrawiam

Nie zanieczyszczasz środowiska?
W trakcie wypalania czyste H2O wypuszczasz do atmosfery? Przecież to wszystkie wyłapane wcześniej cząsteczki auto wypuszcza w ciągu kilku sekund w mocno skoncentrowanej formie.
Wypalone? Zdrowsze od tych niewypalonych? Powiedz to tym którzy w trakcie cyklu będą jechać za Tobą.
Do tego większe (i to niemało) zużycie paliwa, problem z mieszaniem oleju silnikowego z paliwem... Ekstra.
Zastanów się też ile metali ciężkich do atmosfery wypuściła fabryka która ten filtr wyprodukowała.
Jak dla mnie bilans jest oczywisty.
Odmienne zdania są hipokryzją i ja nazywam ekobełkotem.
Jeśli jednak wewnętrzne "ja" podopowiada że nie powinniśmy usuwać tego filtra, to również jestem za opcją by zamontować w układzie wydechowym zamiast niego drugi katalizator, który jednak swoją rolę realnie spełnia dużo bardziej efektywnie.

Saawrel
17-08-14, 18:10
Ja na koszty nie narzekam bo przed kupnem miałem wiedzę na temat tego urządzenia porostu nie sądziłem ze tak szybko sie zatka. Druciarstwa nie robię!!! Kupuje tylko dobrej jakości części zamienne np: wszystkie filtry mam z Hondy żadne byle jakie zamienniki, a do serwisu nie jadę do wuja zdzisia do stodoly tylko w dobrych serwisach, bardzo często tez w ASO.

dublo2
18-08-14, 10:03
Nie zanieczyszczasz środowiska?
Zanieczyszczam, napisałem, że nie tak (bardzo) jak ten bez DPF-a.


W trakcie wypalania czyste H2O wypuszczasz do atmosfery?
Nigdzie czegoś takiego nie stwierdziłem. Chciałbym ale niestety nie wypuszczam tylko H2O.


Odmienne zdania są hipokryzją
Hipokryzją, bo zdanie na ten temat jest inne niż Twoje - nie żartuj sobie :D


drugi katalizator, który jednak swoją rolę realnie spełnia dużo bardziej efektywnie
Z tym się zgadzam w 100%.


bardzo często tez w ASO
Akurat to nie jest wyznacznikiem jakości, z wyjątkiem, że dajesz części ori, bo sama jakość usług za kurtyną gdzie robią z Twoim samochodem co chcą i tego nie widzisz już pozostawią wiele do życzenia :D

butler.gdansk
18-08-14, 10:43
Zanieczyszczam, napisałem, że nie tak (bardzo) jak ten bez DPF-a.


Słowo "bardzo" dopiero teraz dodałeś, a to trochę zmienia sens zdania.
Robić filtr cząstek ze względu na ekologię i popierać sens jego montażu, a bilans zysków/strat dla środowiska mieć ujemny... Jak to inaczej nazwać jak hipokryzja?
Niezły interes to tak, ja tu ekologii nie widzę.

filipfm
18-08-14, 10:53
Sens DPFa jest taki sam jak katalizatora. Auto ma mniej smrodzic. To troche jak z autami elektrycznymi. Jasne, prad tez trzeba zrobic i na ogol sie go produkuje w procesie spalania, zanieczyszcajac srodowisko. Jednak spaliny w elektrowni sa czyszczone efektywniej niz w jednostkowych przypadkach a dodatkowo emisja nie nastepuje w centrum miasta.

butler.gdansk
18-08-14, 11:04
Z tym ze katalizator nie wywala z siebie co kilkaset kilometrów tego całego nagromadzonego syfu w jednej wielkiej chmurze, nie pobiera dodatkowego paliwa do działania, nie rozrzedza oleju, nie jest tak awaryjny i nie dziurawi tak bardzo portfela w przypadku problemów. Takie tam szczegóły...

szczepar
18-08-14, 12:13
Główny problem DPF-a to jest to że są 2 rodzaje.
1. To mokry FAP - i ten nie ma problemów jakie trapią was. Problem polega na tym że wymaga obsługi i pamiętania o dolewaniu płynu - ale tu komputer sam się o to upomni :P.
2. Suchy - nie ma płynu, ale są problemy z jego wypalaniem z powodu .. głupoty producentów samochodów. Bo zrobili wersję dla Idiotów.
Gdyby był przycisk - wypalanie filtra - pozwalający na wypalanie go w dogodnym dla użytkownika momencie nie było by problemów z ropą w oleju, z nieudanym wypaleniem , ect - ale wymagało by to naciskania guzika w odpowiednim momencie, no i to (plus koszt guzika :D ) powoduje że mądrzy ludzie stwierdzili że nie jest to potrzebne użytkownikom :)
Równie dobrze dali by kontrolkę lub informację o wypalaniu - i to też by wielu ułatwiło życie - ale znowu koszt żarówki oraz komplikacja obsługi samochodu i znów decyzja - mądrzy ludzie stwierdzili że nie jest to potrzebne :)

Oczywiście nie oszukujmy się DPF jest potrzebny i to nie z powodu widocznej sadzy, ale z powodu tej niewidocznej sadzy.
DPF ma zatrzymywać cząstki sadzy których wymiar jest na tyle mały że swobodnie docierają do płuc.
Natomiast pytanie jakie należy zadać , to czy DPF który nie działa poprawnie (z powodów źle zrozumianego uproszczenia obsługi samochodu) nie jest końcowo bardziej szkodliwy dla środowiska.
Dlatego pretensję o usuwanie zawodnych DPF-ow można mieć głównie do inżynierów i osób decyzyjnych w koncernach które wprowadziły zawodne rozwiązanie w złym wykonaniu.
Zanim wszyscy fani DPF-a mnie zlinczują jaki to mało ekologiczny jestem dam jedną ale jak to istotną informację.
W silnikach benzynowych z wtryskiem bezpośrednim też występuje emisja sadzy o parametrach wielkości zbliżonej do tych z silników CDTI.
To jest bolączka wszystkich silników pracujących w systemach wtrysku bezpośredniego.

Natomiast powód dla którego Diesle mają DPF a Benzyny nie jest prozaiczny - pierwsze DPF-y stosowane były w silnikach ciężarówek a tam silników benzynowych nie uświadczysz.
I tam jest stosowany system z usuwaniem sadzy na mokro.

butler.gdansk
18-08-14, 12:46
Czemu zlinczują? Jakby to działało tak jak napisałeś, to by było o wiele mniej argumentów za jego usuwaniem.

filipfm
18-08-14, 13:41
Jeszcze moje 3grosze o wypalaniu. To nie jest tak, ze sadza wypada nagle w skumulowanej ilosci z rury. Sadza bierze sie z niedopalonego paliwa, a proces wypalania DPFa ma wlasnie na celu jej dopalenie. Wiadomo, ze z rury nie poleci czysty tlen pachnacy frezjami, ale zasadniczo w tym procesie ma dobiec konca proces, ktory nie zaszedl w pelni w silniku i jego efektem sa gazy bez czastek stalych, ktore jak juz zauwazyl szczepar, sa rakotworcze.
Sam smigam sadzomiotem bo tak wyszlo, ale sam nie lubie jak przede mna stoi diesel. Zapach spalin diesla jest dla mnie obrzydliwy (samo paliwo zreszta tez smierdzi). A w garazu mam sasiada, ktory swoim passatem B5 TDI przyjezdza i "chlodzi turbine" przez minute, powodujac, ze praktycznie za kazdym razem wlaczaja sie czujki spalin. Mimo tego, ze dojazd do osiedla to kilka garbow zwalniajacych do tego i w samym garazu mamy miejsce na samym koncu, wiec po drodze juz sie spokojnie turbina uspokoi.

dublo2
18-08-14, 14:43
Słowo "bardzo" dopiero teraz dodałeś, a to trochę zmienia sens zdania.
W ogóle takiego zdania wcześniej nie pisałem, a teraz chciałem Ci przybliżyć o co mi chodziło, skoro źle zrozumiałeś sens mojej poprzedniej wypowiedzi.

butler.gdansk
18-08-14, 14:49
Więc tak, co do plusów:
- jednak nie zanieczyszczam środowiska tak jak Ty, ale dla Ciebie to nie jest zaleta, ważne, że nie masz filtra :D,
- nie puszczam czarnego dymka przy ostrym ruszaniu,
- nie wycinam - nie robię druciarstwa, jestem stanowczo przeciwny choćby najmniejszym ingerencjom osób trzecich w moim samochodzie.

Co do minusów:
- koszty. I tak jak wyżej pisałem, ten aspekt biorę pod uwagę i mam jego świadomość.

Pozdrawiam


Zanieczyszczam, napisałem, że nie tak (bardzo) jak ten bez DPF-a.

...

dublo2
18-08-14, 16:23
Już wiem dlaczego dla Ciebie wszystko jest hipokryzją, skoro poniższego zdania nie "rozumiesz":
"jednak nie zanieczyszczam środowiska tak jak Ty" - czy tu jest napisane, że w ogóle nie zanieczyszczam, czy nie zanieczyszczam w takim stopniu jak Ty?

Dla mnie odpowiedź jest prosta!

Pozdrawiam

butler.gdansk
18-08-14, 16:44
Dla mnie napisane jest jasno. Ja zanieczyszczam, Ty nie.
Dopiero dodając np. "w takim stopniu" lub "tak bardzo" wyrazisz właściwie swoje myśli.
Zresztą lepiej Miodka się spytaj... ;)
Koniec OT, dyskusja już do niczego konstruktywnego chyba nie doprowadzi.

Paweł_Ski
19-08-14, 09:43
no i zrobione. DPF wycięty, tempomat działa jeszcze ;) spalanie na trasie 500km spadło o jakieś 0,5-1 litra na setke. po przejechaniu trasy zapalila mi sie kontrolka check engine, ale jak to zwykle bywa moze byc to wszystko.

aha. dpf wyciety w http://www.chiptuning.suwalki.pl/ , jezeli chodzi o jakakolwiek elektronike to tylko do nich w tych okolicach.

Pik
19-08-14, 13:46
Gratuluję. Ciekawy jestem ile będzie kosztował ponowny montaż, jeśli auto nie przejdzie badania technicznego...

Paweł_Ski
19-08-14, 14:19
dzięki.
jak zamontuje ponownie dpf-a to bądź pewien że otrzymasz ode mnie informację o koszcie.
pzdr

butler.gdansk
19-08-14, 14:21
A na jakiej podstawie diagnosta stwierdzi że go nie ma (a był)? "Wycięty" DPF bardzo często oznacza że jest po prostu wytłuczony w środku z wnętrzności.

Saawrel
19-08-14, 16:02
Ja już dwa razy miałem przegląd bez DPF i nic mi nie powiedział bo mam po prostu wypruty środek a puszka jest na swoim miejscu. Wszystkie spaliny trzymają się w normach, bo silnik działa idealnie więc nie ma się do czego przyczepić.

Jeszcze nigdy nie przeczytałem informacji że ktoś zakładał z powrotem DPF bo nie przechodził samochód badań. Wycina je wiele osób patrząc na to ile jest zakładów oferujących te usługi!

Pik
19-08-14, 21:05
No właśnie. Jestem pewien, że wzrost popularności tej "usługi" spowoduje, że wcześniej czy później ktoś się tematowi przyjrzy, na stacji diagnostycznej także.

marlad
04-02-15, 01:28
Muszę Cię pocieszyć i uspokoić.
Na 3 diagnostów ze stacji kontroli pojazdów ,których odwiedziłem dwóch ma usunięty DPF w swoich samochodach.
Kluczowa sprawa w tym przypadku to przyzwoita obróbka mechaniczna filtra , który powinien wyglądać na nienaruszony

Np tak jak tutaj : http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/wp-content/uploads/2014/11/dpf-removed-mazda-6.jpg

dublo2
19-02-15, 07:54
Do "użytkowników" filtra dpf:
Czy ktoś wiem albo próbował: czy w momencie rozpoczęcia się wypalania filtra jest np. możliwość zjechania na pobocze i trzymania stałych obrotów, ok. 2000 obr/min., i czy wtedy filtr też się wypala, czy tak samo efektywnie itp.?
Pytam bo np. w Oplach jest to standardem i po 5 min. filtr jest wypalony, tylko, że oni mają kontrolkę o tym ich informującą - my czegoś takiego nie mamy.

Pytam praktyków, bo to co jest w instrukcji napisane i jak to właściwie powinno wyglądać to wiem :D

Paweł_Ski
19-02-15, 20:58
podobno nie można w ten sposób wypalać. pytałem się mechanika, bo też dpf złapał mnie pare razy na wypalaniu w korku, wszedł na tryb awaryjny i miałem nadzieję że jeszcze coś wypale pod garażem - nie było szans.
ostatecznie został wycięty bo czujka się zepsuła i bez sensu było kupować nową.

pytanie: czy po usunięciu DPFa, zmienialiście również rodzaj oleju?
ja ostatnio lałem castrola edge 5w30, muszę teraz trochę dolać i nie wiem czy od razu kupować baniak tego samego i za 5tys. km skorzystać z 5w30, czy kupić jakiś inny olej i po prostu szybciej wymienić olej, ew kupić litra (ale to w ogóle się nie opłaca)

pzdr

viwaldi
28-02-15, 13:13
niby przy DPF zalecany olej jest z ACEA C2 np. Motul 8100 Eco-clean 0W30 https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/8100-eco-clean-0w30

Miałem przed i po wycięciu DPF-a ten olej i nie zauważyłem różnicy - litr na 15 tys. dolałem. Filtr wycięty przy 120 tys. km, teraz 175 tys. i co bym nie zalał to litra weźmie na 15 tys. No chyba, że nie jeżdżę po autostradach, to wtedy faktycznie ubywa go mniej.

szymon16v
29-04-15, 10:21
I stało się spadł mi wąż od turbiny, auto straciło moc, wywaliło czeka, dojechałem do domu , założyłem wąż. Jednak czek pozostał i pojawiła się w gratisie kontrolka DPF, wcześniej wypalał się normalnie, teraz turbo się nie włącza.. brak mocy. Co z tym fantem zrobić, jechać na wypalanie ? Czy usunąć go? Poleca ktoś jakiś ogarnięty warsztat w okolicy Tarnowa? Przebieg 74tys km.

Saawrel
29-04-15, 14:02
Może wystarczy podjechac do Hondy aby skasował bledy po wyłączniu turbiny jak ci spadl wąż.

A co do DPF to z mego doświadczenia to polecam usunać. Chyba że jeździsz dużo po autostradach to nie powinienes miec dużo problemów z wypalaniem. Jeśli zatykanie będzie sie powtarzało kolejny raz to oznacza to że twój model jazdy nie pozwala na skuteczne wypalania DPF i wtedy go usuń.

szymon16v
29-04-15, 14:26
Check już usunięty, był błąd małego ciśnienia turbo, już nie ma błędów, ale została kontrolka DPF z wykrzyknikiem i brak mocy...
Wszystko spoko ale 1000zł za usunięcie DPF to trochę dużo jak dla mnie. Puszkę mogę ogarnąć sam, pozostaje kwestia elektroniki.

Saawrel
29-04-15, 14:41
To wypad i zobaczysz co sie będzie działo. Tylko pamiętaj za za którymś razem filtr po takim zatkania a potem wypaleniu będzie do wymiany.

Wiec jak będzie sie to powtarzało to usunięcie będzie najlepszym rozwiązaniem.

szymon16v
09-05-15, 11:47
Filtr został wycięty. Nic trudnego, jak ktoś ma dostęp do kanału i migomatu to 1.5 godziny spokojnej roboty. Teraz poszukuję osoby która mi przeprogramuje kompa, obdzwoniłem już z 20 ludzi , ceny za przeprogramowanie wahają się od 250 do 700zł także rozbieżność ciekawa. Ponoć wkład który wyciągnąłem jest wart 450zł w skupie katalizatorów, dziś się dowiem bo mam go zawieźć.

http://s10.ifotos.pl/img/201505081_wwearqe.jpg

http://s2.ifotos.pl/img/201505081_wwearqs.jpg

http://s10.ifotos.pl/img/201505081_wweaxrr.jpg

http://s2.ifotos.pl/img/201505081_wweaxnp.jpg

yogi440
17-05-15, 13:19
Witam
Jestem nowy na forum/Moje ufo jest z2007 roku i ma dpa-a.Auto jezdzi glownie na krotkich dystansach. Problem to rosnacy poziom oleju.Podczas wymiany nalalem troche ponizej polowy stanu.Po 2 miesiacach i 2 tys km mam juz maksimum.2 razy zapalila mi sie kontrolka filtra.Stalo sie to akural w trasie wiec po 10-15 min zgasla.Zastanawiam sie nad wycieciem filtra poniewaz nie mam zamiaru co dwa miesiace wymieniac oleju.Jestem z okolic gorzowa wlkp.Macie moze jakis namiar na warsztat w tych rejonach

Pik
17-05-15, 13:33
Twoim problemem zapewne nie jest filtr dpf tylko nieszczelność cylindrów, przez które paliwo może dostawać się do systemu olejowego. Należałoby sprawdzić pierścienie na tłokach.

Swoją drogą skoro jeździsz na krótszych dystansach, to lepiej było kupić benzynę zamiast kastrować diesla z dpf, łamać przepisy i zanieczyszczać środowisko.

Dealer
17-05-15, 13:45
ceny za przeprogramowanie wahają się od 250 do 700zł także rozbieżność ciekawa.

hmm, jestem ciekaw czcy za te 250 zł ta usługa będzie działać:) mam kolesia który powiedział że przeprogramuje mi to za 950 brutto więc spro, ale jakby ktoś to zrobił taniej to pewnie bys się skusił, samo wyciecie to nie jest problem. I ja muszę wyciąć w Lexisie Is220:)

butler.gdansk
17-05-15, 16:47
Twoim problemem zapewne nie jest filtr dpf tylko nieszczelność cylindrów, przez które paliwo może dostawać się do systemu olejowego. Należałoby sprawdzić pierścienie na tłokach.

Swoją drogą skoro jeździsz na krótszych dystansach, to lepiej było kupić benzynę zamiast kastrować diesla z dpf, łamać przepisy i zanieczyszczać środowisko.

Nie wprowadzaj innych w błąd nie mając wiedzy.
Żadna nieszczelność cylindrów tylko właśnie przez obecność DPF paliwo miesza się przy każdym cyklu z olejem stąd wzrasta poziom.
Krótkie dystanse = benzyna lepsza to fakt.

artax
17-05-15, 17:57
Nie wprowadzaj innych w błąd nie mając wiedzy.
Żadna nieszczelność cylindrów tylko właśnie przez obecność DPF paliwo miesza się przy każdym cyklu z olejem stąd wzrasta poziom.
Krótkie dystanse = benzyna lepsza to fakt.
dokładnie olej napędowy w oleju.W takiej sytuacji jak najszybciej wyciąć i zestroić silnik (juz bez dpf).Jazda na oleju zmieszanym z ropą to kilerstwo dla silnika.

yogi440
17-05-15, 22:55
No wiem ze lepsza bylaby benzyna..Kupilem bo fajnie mi sie jezdzi dieslem a poza tym ufo mialo 85 tys i wiarygodna historie serwisa potwierdzona w ASO Auto mam od roku silnik smiga super tylko ten olej .A jak dlugo smigaja wasze auta po wycince zero problemow I raczej nie jest to nieszczelnosc cylindrow poniewaz robiac trase800 czy 1200 km zauwazam niewielki ubytek oleju

butler.gdansk
18-05-15, 06:20
Ponad 2,5 roku jestem po "kastracji" jak to określił prześmiewczo Pik. Uwag nie mam, ale na początku miałem problemy z niedziałającym tempomatem przez błędnie przeprogramowany komputer.

artax
18-05-15, 20:18
No wiem ze lepsza bylaby benzyna..Kupilem bo fajnie mi sie jezdzi dieslem a poza tym ufo mialo 85 tys i wiarygodna historie serwisa potwierdzona w ASO Auto mam od roku silnik smiga super tylko ten olej .A jak dlugo smigaja wasze auta po wycince zero problemow I raczej nie jest to nieszczelnosc cylindrow poniewaz robiac trase800 czy 1200 km zauwazam niewielki ubytek oleju
co prawda ja tego nie roblem(wyciecie dpf)auto z PL .Jednak jesli wywalisz ten badziew ,zrobią dobry program,;) dalej bedziesz sie cieszył seryjnym momentem 350 Nm.Ten silnik jest naprawdę bdb.Jesli jest dobrze traktowany i serwisowany na dobych olejach itp, to odwdzięcza się bezawaryjną jazdą.Nie wspomne ,ze jest podatny na chipowanie co w pb jest nie do uzyskania.Zapytaj Butlera bo on ma silnik na sterydach:cool:

bendi
22-05-15, 19:41
Na jesieni kupiłem Civica i-CDTi z 2007 i w sumie to mój pierwszy samochód z DPFem.

Przez całą zimę nic się nie działo, ale ostatnio zauważyłem takie zjawisko:
- Wzrasta prawie 2 razy spalanie
- Wiatrak chodzi non-stop
- Niebiesko-biały dym leci z wydechu
- Trochę śmierdzi jakby się coś przypaliło
- Nic się nie świeci, żadnej kontrolki

Przejechałem kilkadziesiąt kilometrów i przeszło. Czy to właśnie wypalanie DPF?

Teraz po jakichś 200km mam to samo...

Jeśli to wypalanie DPF (a tak zakładam) to:
- jak długo normalnie trwa?
- czy da się przewidzieć kiedy nastąpi?
- czy da się zredukować częstotliwość np. stylem jazdy?
- czy można wypalić samemu kiedy wygodnie np. podczas jazdy w trasie?

dublo2
22-05-15, 23:44
- Wzrasta prawie 2 razy spalanie
W chwili wypalania to tak, czasem nawet trzy razy więcej - raz po mieście jak mi się wypalał to po zatankowaniu miałem średnie 21 L / 100 km.


- Wiatrak chodzi non-stop
- Niebiesko-biały dym leci z wydechu
- Trochę śmierdzi jakby się coś przypaliło
- Nic się nie świeci, żadnej kontrolki
U mnie dym jest biały, reszta to samo.



- jak długo normalnie trwa?
Zależy od zapchania filtra, z reguły 20 - 30 min.


- czy da się przewidzieć kiedy nastąpi?
Zależy od stylu jazdy, ale ogólnie nie da się.


- czy da się zredukować częstotliwość np. stylem jazdy?
Tak, jeździć ostro i wyrzucać sadzę z filtra / tłumika. Ostatnio zauważyłem, że od jakości paliwa chyba też trochę to zależy - zawsze tankuje na BP albo Shell, teraz zatankowałem na Statoil i częstotliwość wypalenia mi się wydłużyła (oraz przy tankowaniu ropa się tak nie pieni jak na ww. stacjach).


- czy można wypalić samemu kiedy wygodnie np. podczas jazdy w trasie?
Niestety nie, a szkoda.

Pozdrawiam

bendi
23-05-15, 21:36
Dzięki za pomoc dublo2. Nie wiem co za ekowariat wymyślił to ustrojstwo... teraz czeka mnie wymiana oleju, a niecałe 6 mcy temu wymieniałem.

vitia
23-05-15, 21:55
... teraz czeka mnie wymiana oleju, a niecałe 6 mcy temu wymieniałem.

mialem tak joz ze wymienilem plyny oleje a za pol roku dal znac zeby mu wymienic olej taki joz urok stac cie to plac nie stac kup inne....

yogi440
23-05-15, 21:58
Ja wlasnie wczoraj wymienilem olej po 2 miesiacach.Nie znalazlem jeszcze warsztatu w miare blisko ktory by temat zalatwi a na mieszaninie wole nie jezdzic .Przy okazji oleju znajomy polaczyl moje ufo do kompa.Wyszlo ze ostatnia regeneracja filtra byla 200km temu A kontrolka filtra palila sie jakies 350 400 km temu.W poniedzialek czeka mnie trasa 850 km autostrada wiec jestem ciekawy co wykarze komp po powrocie.

vitia
23-05-15, 22:51
yogi440 to za kazdym razem po trasie bedziesz podpinal auto po trasie zeby zobaczyc co sie dzieje z twoim autem??

dublo2
24-05-15, 18:26
Ja wszystkie przeglądy przeprowadzam zgodnie z zaleceniami książki serwisowej, a olej wychodzi tak co ok. 8 tys. km (z reguły jest to pół roku), raz wyszło mi po 6 tys. km. Dodatkowy koszt 200 zł na rok to chyba aż tak strasznie nie jest - za usunięcie chcą 1 000 zł, czyli na 5 lat wymian oleju mam :D Jak mi oczywiście filtr się zapcha całkowicie to go usunę, nie wymienię na nowy - na razie nie narzekam :D

artax
24-05-15, 20:50
Ja wszystkie przeglądy przeprowadzam zgodnie z zaleceniami książki serwisowej, a olej wychodzi tak co ok. 8 tys. km (z reguły jest to pół roku), raz wyszło mi po 6 tys. km. Dodatkowy koszt 200 zł na rok to chyba aż tak strasznie nie jest - za usunięcie chcą 1 000 zł, czyli na 5 lat wymian oleju mam :D Jak mi oczywiście filtr się zapcha całkowicie to go usunę, nie wymienię na nowy - na razie nie narzekam :D
no to potem się nie dziw jak trafi turbinę ,panewki czy cos w tym stylu.Tam gdzie jest potrzebne smarowanie olejem a nie mieszanką ropno-olejową...takie kwiatki wychodzą z czasem.
pzdr

dublo2
24-05-15, 21:55
no to potem się nie dziw jak trafi turbinę ,panewki czy cos w tym stylu.Tam gdzie jest potrzebne smarowanie olejem a nie mieszanką ropno-olejową...takie kwiatki wychodzą z czasem.
Co w tym stylu? Jak się umie wypalać filtr itp. to z taką częstotliwością jest potrzebna wymiana oleju, nie częściej - z resztą informuje mnie o tym kontrolka - o konieczności wymiany oleju. Jak bym nie właściwie wypalał filtr to pewnie bym musiał wymieniać olej co 2 tys. km, ja nie mam takiej potrzeby.

Pozdrawiam

shinoda
24-05-15, 22:22
jak tak czytam te wasze dyskusje, to sie tak bardzo ciesze, ze moglem kupic wersje fabrycznie bez DPF... bo jakbym mial miec takie cyrki to szybko bym sie go chyba pozbyl (albo wycial dpf...) - szczegolnie z moim trybem jazdy - 98% miasto. - ale faktem jest, ze szukalem specjalnie wersji bez DPF i taką sie udalo trafil :)

sory za OT.

artax
25-05-15, 11:13
Co w tym stylu? Jak się umie wypalać filtr itp. to z taką częstotliwością jest potrzebna wymiana oleju, nie częściej - z resztą informuje mnie o tym kontrolka - o konieczności wymiany oleju. Jak bym nie właściwie wypalał filtr to pewnie bym musiał wymieniać olej co 2 tys. km, ja nie mam takiej potrzeby.

Pozdrawiam
Kolego rob jak chcesz .Ja mam wersje z PL (bez DPF)takze nie moje zmartwienie.A co do pełnego wypalania ,to jesli jezdzisz duze trasy po autostradach to masz szanse dobrze go wypalić...
pzdr
p.s."Cos w tym stylu"- miałem na myśli wszystkie elementy wymagające właściwego smarowania olejem silnikowym(myślałem ,ze to oczywiste).

szymon16v
26-05-15, 08:04
Wczoraj wreszcie pożegnałem problem DPF, po wgraniu programu wszystko wróciło do normy, tempomat działa, ogarnął mi to elektronik z pod Tarnowa.
Koszt przeprogramowania wyszedł 500zł(450 po targowaniu :)) , ogólnie na wycięciu tego ustrojstwa jestem na plusie 100zł, także dziwie się że dajecie zarobić warsztatom które kasują za usługę 1000zł.
W skupie katalizatorów za wkład dostałem 567zł.

agrttc
26-05-15, 09:33
Możesz podać namiary na tego elektronika? Od jakiegoś czasu szukam fachowca który nie wystraszy się ufo :)

Dealer
13-06-15, 08:15
Udało i mi się pozbyć wreszcie DPF-a:) Pacjent to Lexus Is220, 90% zakładów do których dzwoniłem chciało zrobić to na emulatorze koszta 1000-1400zł. Pojechałem do M-techa wybił wkład w 15 minut za śmieszną kasę , później gość od kompa w Piasecznie, podjechałem wypieli kompa,zniknął gość na 2h, montaż i jazda:) Wszystko gra:) Dpf właściwie nie przestawał się wypalać , cały czas dymił!! Przebieg to 230 tyż km. W Piasecznie zapłaciłem 800zł i sprzedałem wkład za 500zł:) Więc wbrew pozorom nie wyszło drogo :) Polecam:)

bendi
28-07-15, 18:16
Teraz jak jeżdżę po mieście wypalanie włącza mi się już co 150-200 km. Polecacie coś zrobić czy lepiej czekać aż się uwali całkowicie? Jak długo to może pociągnąć? Da się jakoś sprawdzić stan zapchania filtra? Auto ma zrobione 155 tyś km i z tego co wiem DPF w ogóle nie był ruszany wcześniej.

Saawrel
28-07-15, 22:09
On chce sie wypalic ale nie ma na to szans przy jezdzie po miescie. W koncu sie zatka i wywali check system i wylaczy turbine.

Jesli samochod kupiles niedawno i masz zamiar dalej jezdzic po miescie i nie robisz duzych przebiegow poza miastem to poponuje usunac DPF odrazu zamin bedziesz zmuszony to zrobic i na szybkiego gdzies szukac pomocy w byle jakim warsztacie . Ja bym juz sie rogladal na twoim miejscu gdzie w okolicy dobrze robia takie uslugi

''Reczne'' wypalanie w serwisie tez nie do konca rowiazuje problem bo takie cos uszkadza filter i po kilku razach takiej zabawy filtr bedzie do wymiany. A za ta usuge tez slono zaplacisz.

butler.gdansk
29-07-15, 07:05
Popieram, tylko usuwać.

bendi
29-07-15, 19:26
Dzięki za porady - rozejrzę się co jest w okolicach Łodzi. Jeszcze przeszła mi przez myśl chemiczna regeneracja, nawet niedaleko widziałem, że robią to za 400zł i podobno starcza na 60-100 tyś km. Macie jakieś doświadczenia? Szczerze mówiąc usunięcie to dla mnie ostateczna opcja i wolałbym dowiedzieć się o innych zanim się zdecyduję na bezpowrotne wyrzucenie tego.
(Swoją drogą widząc za sobą biały dym zastanawiam się kto wymyślił, że lepiej jak jeden nieszczęśnik dostanie cały pakiet trucizn na twarz zamiast każdemu po odrobince)

szczepar
29-07-15, 23:18
Chodziło jedynie o homologację do odpowiedniej klasy czystości Euro :D , bo testy i homologację silnika przeprowadza się bez uwzględniania emisji podczas wypalania, jak w trakcie testu włączy się wypalanie, to pomiary wykonuje się ponownie.
Zapewnie jak by zrobili średnią emisję z całego cyklu z uwzględnieniem wypalania , to ekolodzy złapali by się na głowy. A tak udajemy że jesteśmy eco, zapominając o emisji podczas wypalania.

bendi
10-10-15, 14:59
Koledzy z DPF-em, mam jeszcze jedno pytanie - czy ktoś przejechał więcej niż 160 tyś km na oryginalnym DPFie? Przeczytałem w kilku miejscach, że jego żywotność to właśnie 160kkm i teraz zastanawiam się czy to po prostu orientacyjny przebieg po którym się zapycha, czy przy 160kkm wyskakuje kontrolka i "idź pan wymień"?

palecbeckham
12-10-15, 10:25
Mam już 168 i odpukać jest ok

zbigi30
28-02-17, 22:33
Wiem że DPF nie wystepował w wszystkich 2.2 ale mam pytanie czy dwumas był już we wszystkich dieselach od 2006?

butler.gdansk
28-02-17, 22:36
tak, we wszystkich.

palecbeckham
25-11-17, 14:50
Czy po usunięciu dpf, biały dym na postoju w wilgotne dni to normalka?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

viwaldi
25-11-17, 22:24
u mnie nic takiego nie ma, a mam zrobione już 100 tys. km od wycięcia.

damian.n
23-04-19, 15:31
Widzę, że temat trochę umarł, a problem z dpf-em pojawił się tez u mnie.
Jak sobie radzicie na ten moment? Usuwacie? Myjecie? Wymieniacie na nowy?

Na accordklubie troche obszerniejsze wątki są o tym i znalazłem sporo pozytywnych opinii o wyjęciu i wyczyszczeniu samemu. Polecacie taki zabieg?